Skocz do zawartości

problem z napieciem +zaklucenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam problem z prądem i nie wiem od czego zacząć co wymienić do dołożyć , a więc słuchając muzyki na odpalonym silniku obroty trzymają normalnie (900) przy dosyć dobrym uderzeniu obroty spadaja praktycznie do zera , przy maksymalnym ladowaniu alternatora czyli trzymając obroty (2000) obroty spadaja (1600 , 1500 ) altek. Ma 70a , aku. 45ah altek zasila dwa wzmacniacze +kondensator 1f pomóżcie ;-) Problem nr 2 zakłócenia sluchając muzyki na zgaszonym silniku przez dłuższą chwilę , odpalę silnik i włącze świata słychać pisk w tylnych głośnika po wyłączeniu świateł pis w tylnich głośnikach wycisza się lecz nie do końca , przy zmianie muzyki słychać lekkie puknięcie na subie. W czym może tkwić problem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzet; radio Jvc kdr 711 wzmacniacze BOSS AUDIO (Ba2900) 4 kanalowy , blaupunkt EMA255 - zmiana na hifonics brytus bxi1608d kondesator toxic 1 f . Kable 16mm2 + jak i - aku. Kable hooliwod 4RCA

Tradycyjnie sprawdź masę RCA. 

 

Wspomnieć o tym że masz problemy z prądem i że masz konda to pamiętałeś ale żeby napisać jaki masz sprzęt to nie wspomniałeś...

mase między innym kable sygnałowe ? . Przed zapięciem drugiego wzmaka tego nie bylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno wywróżyć co konkretnie może być powodem. Pozostaje sprawdzanie wszystkiego krok po kroku. Zacząłbym tak jak kolega napisał od RCA ( może być powodem właśnie tych stuków i pisków), potem sprawdzenie wszystkich kabli. W Pioneerze raz miałem też takie stuki i piski. Okazało się, że masa RCA na wyjściu z radia była uwalona. Połączyłem ją wtedy z obudową radia i było ok;). Zasilające są aluminiowe czy miedziane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie altek do aku zbyt mały tylko całość do systemu. Przy odpalonym aucie altek jest głównym źródłem prądu. Więc trzeba sobie odpowiednio policzyć jakie pobory będą. Zakładając że te wzmaki mają jakąś 60% sprawność. Trzeba ewentualnie luknac na bezpieczniki i je zwyczajnie zsumowac i to będzie maksymalny pobór prądu w zestawie dla wzmakow. Do tego radio jakieś 10A no i rzecz jasna cała instalacja auta. Do tego musi zostać jeszcze coś na ładowanie aku. I nagle okazuje się że te 70A to jednak licho ;p

Jakie masz głośniki powiedz to mniej więcej będziemy wiedzieć ile pakujesz w cały sprzęt mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suma bezpieczników da pobór prądu jaki jest w momencie rozkręcenia wzmaków i radia na max. wtedy fakt może wyjść niedostatek z tego alternatora. Warto też zmierzyć prąd ładowania w samochodzie.Ciekaw jestem czy obroty spadają jak sprzęt gra cicho i pobór jego prądu jest stosunkowo niewielki;)

Swoją drogą aku 45Ah pod alternator 70A mieści się w normach. Nie widzę sensu pakowania jakiegoś mega aku do tego alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt na brutusie są 2 bezpieczniki po 70A czyli może lubić sobie pojeść;)

 

Same fachmany... :)

To jeszcze dopytaj kolegę z jaką impedancją posiada podpięte pod ten wzmacniacz głośniki, weż pod uwagę, ze zastosowane bezpieczniki to zabezpieczenie dla najwyższej mocy wzmacniacza w najniszej obsługiwanej przez niego impedancji, weż jeszcze pod uwagę to ,że musiałbyś puścić sinus na wzmacniacz aby wysterować go na ciągłą pełną moc (bo muzyka to już raczej sinusoida)... Itd, itp.... zapraszam do czytania forum...

 

ps. Jeśli ten wzmacniacz średnio pobiera 15-20 A to już będzie sukces. :wink:  

 

A z założyciela tematu (proszę wybaczyć), ale taki elektryk jak z koziej d... trąba.  :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z założyciela tematu (proszę wybaczyć), ale taki elektryk jak z koziej d... trąba. :wink2:

 

zaczynam widzieć pewne podobieństwa, poszedłem znów do szkoły gdzie jestem tam "dziadkiem" , kolegów mam w okolicy 19-20 lat, ich rodzice czasem są młodsi ode mnie i takie same mają problemy, 3 razy powtarzasz co mają sprawdzić - zrobić - doczytać, poszukać a oni ciągle to samo pytanie, jak google nie da jasnej odpowiedzi popartej zdjęciami i 30 filmami na YT oraz co najmniej 150 lajkami na FB - to jest już tragedia nie do wyobrażenia, a rozwiązać ją może już tylko jakiś cud....

 

tak z dzisiaj - na gg, i email od  4 osób:

 

- Musicie zrobić georeferencję i zrysować mapę .

 

- zrysować wystarczy ?

 

- tak i zrobić georeferencję

 

- ale jak zrysuje to będzie ok ?

 

- tak , ale z georeferencją

 

- dobrze to zrysuje , ale to już wszystko?

 

- TAK, pamiętaj o georeferencji

 

po ok 1h

 

- ok czyli mam taka samą zrobic ?

 

-TAK

 

- i jak przerysuje to to bedzie koniec?

 

..... ręce mi opadły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie 2x 70A na wzmacniaczu to znak, że nie jest to jakaś popierdółka. I o to mi chodziło, że nie jest to jakiś mały wzmacniacz. Co do elektryka to truck jesteś bardzo czepialski bo gość zwyczajnie pyta o sprawy dla niego nie jasne ale widzę, że łatwiej czepić się jaki kto ma nick niż pomóc w temacie.

Wytłumacz proszę jeszcze jeśli możesz skąd i po co te 2 bezpieczniki po 70A w takim razie? Bo ja rozumiem, że jeżeli wzmacniacz pobierze w danej chwili więcej prądu niż wartość na tych dwóch bezpiecznikach to się te bezpieczniki upalą. Jestem w błędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno wywróżyć co konkretnie może być powodem. Pozostaje sprawdzanie wszystkiego krok po kroku. Zacząłbym tak jak kolega napisał od RCA ( może być powodem właśnie tych stuków i pisków), potem sprawdzenie wszystkich kabli. W Pioneerze raz miałem też takie stuki i piski. Okazało się, że masa RCA na wyjściu z radia była uwalona. Połączyłem ją wtedy z obudową radia i było ok;). Zasilające są aluminiowe czy miedziane?

Trudno wywróżyć co konkretnie może być powodem. Pozostaje sprawdzanie wszystkiego krok po kroku. Zacząłbym tak jak kolega napisał od RCA ( może być powodem właśnie tych stuków i pisków), potem sprawdzenie wszystkich kabli. W Pioneerze raz miałem też takie stuki i piski. Okazało się, że masa RCA na wyjściu z radia była uwalona. Połączyłem ją wtedy z obudową radia i było ok;). Zasilające są aluminiowe czy miedziane?

miedziane

Nie altek do aku zbyt mały tylko całość do systemu. Przy odpalonym aucie altek jest głównym źródłem prądu. Więc trzeba sobie odpowiednio policzyć jakie pobory będą. Zakładając że te wzmaki mają jakąś 60% sprawność. Trzeba ewentualnie luknac na bezpieczniki i je zwyczajnie zsumowac i to będzie maksymalny pobór prądu w zestawie dla wzmakow. Do tego radio jakieś 10A no i rzecz jasna cała instalacja auta. Do tego musi zostać jeszcze coś na ładowanie aku. I nagle okazuje się że te 70A to jednak licho ;p

Jakie masz głośniki powiedz to mniej więcej będziemy wiedzieć ile pakujesz w cały sprzęt mocy.

z tyłu pioneer podpiete pod wzmak przód jvc pod radio

zapomniałem dodać że po pewnym czasie ten pisk zanika i moim zdaniem to nie będzie masa RCA tylko bardziej byly by te zaklucenia z alternatora a propo radia to mozna powiedziaec ze jest nowe wiec z masa mi sie to srednio widzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...