Kepke_23 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Ja mam właśnie taką zmianę z letnich na zimowe. Mogę stwierdzić, że jest bardziej komfortowo. Ja tez wlasnie wrzuciłem zonie na auto z 205/55/16 na zimowe nowki Yokohama V Drive i jest różnica w komforcie. Kupiłem jest promocja u mnie w czewie 3sztuki za 750pln 4 gratis czyli mnie 1szt wyszła 187pln wiec go mega dobra cena za yokohamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario1986 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 jakiś namiar na sklep o ile mają możliwość wysyłki? Kolega szuka w tym rozmiarze. Rocznik bieżący? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie1984 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Mam w tej chwili już na wykończeniu Uniroyale Ultra Grip 8(kupiłem nowe)... Goodyear Ultra Grip 8 czy Uniroyal MS 77 ( ewentualnie 66)? Bo takiej hybrydy to raczej żadna z tych firm nie wypuściła na rynek ;)Ja mam Conti TS 850 i bardzo je chwalę. Co do nalewajek, to kilku znajomych kupiło wyroby marki GoldGum i również nie narzekają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Goodyear Ultra Grip 8 czy Uniroyal MS 77 ( ewentualnie 66)? Bo takiej hybrydy to raczej żadna z tych firm nie wypuściła na rynek ;) Te Johny Wykałaczka, nie błyskaj... Bo Ci świeczka zgaśnie.Już Gazownik, zwrócił mi uwagę i poprawiłem błąd, widać jak uważnie czytasz temat...Chodzi o Goodyear UG 8. A tutaj masz , skrót, abyś nie musiał się cofać, bo coraz więcej osób widzę ma jak kanarek pamięć sekundową, i jak stronę przeskoczy to zaćma ich dopada. Nie ma takiej opony jak uniroyal ultra grip 8 , jeśli UG8 to goodyear. Fakt, mea culpa Tomek, dojeżdzam właśnie (2gi sezon) Goodyear UG8, zwracam honor Uniroyalowi (nigdy nie miałem), zdanie o UG8 podtrzymuję, że niestety są odczuwalnie mniej "pewne" w prowadzeniu niż Conti TS 830. Teraz kiedy będę zmieniał z pewnością kupię TS850, mniej jeżdzę więc na ich szybkie zużycie można przymknąć oko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie1984 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Biję się w pierś ... ale strasznie w oczy się rzuciło i przyćmiło mi resztę postów. Takie skrzywienie po blisko 3 latach handlu ogumieniem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kepke_23 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 jakiś namiar na sklep o ile mają możliwość wysyłki? Kolega szuka w tym rozmiarze. Rocznik bieżący? Tu masz stronke http://www.service-gum.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario1986 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Ja to mam zryty beret. Złożyłem sobie koła 205/55/16 conti ts850 + ori fela z nowej Audi w stanie gabinetowym, po czym po przymiarce stwierdziłem że 225/45/17 na feldze od RS'a to jednak mi bardziej pasuje....... Ale wtopa...... Łeb mi puchnie od myślenia co teraz zrobić..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Poczekaj aż Ci przejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 225 na zimę?zryty beret. P.S. Piszę z telefonu, więc przepraszam za ewentualne błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Tak , myślę nad 225/45/17 conti TS850 na zimę.... :-D czuć że na 205/55/16 TS850 jest walka z trzynaniem bocznym na asfalcie. Na lato mam 225/45/17 uniroyal rainsport 3 Zalety i wady szerokiej zimówki (rozmiar letniej)+ trzymanie boczne na sucho, na mokro, na śniegu, na gołoledzi+ hamowanie na sucho , na mokro , na śniegu, na gołoledzi+ trakcja na sucho, na mokro , na śniegu, na gołoledzi+ mniejsze zużycie bieżnika - Głębokie kałuże - aquaplaning- Błoto pośniegowe - aquaplaning- Brodzenie w świeżym głębokim śniegu - szerszy klin śniegowy- Większe spalanie- Zachowanie w koleinach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Mam wrażenie, że zabrakło jednego z istotniejszych minusów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Jeśli masz na myśli wyższą cenę, ok, fakt zabrakło tego minusa. Ale czy jedyny element pojazdu który łączy się z podłożem powinien być rozpatrywany ekonomicznie ? Wg mnie , w możliwie w jak najmniejszym stopniu. Ps: jeśli ktoś miał pecha i kiedyś komuś " nie wydało" to ma już potem inne podejście do opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Tomek ale umówmy się B7 to nie jakiś wielki samochód, raczej z tych mniejszych rzekłbym... Po kiego Tobie takie kapcie?Mocy będziesz miał (strzelam) w okolicy 200 Ps, ale masz quattro, więc to rozłoży momenty na poszczególne koła, tam nie ma co mielić w zimie. Licząc nawet niesymetryczny rozdział momentu na przednią i tylną oś, daje to wypadkową moc na każde koło w okolicy 50 PS(moment jest zmienny), więc sam gdybyś przeczytał ,że właściciel starego focusa 1,6 i niebotyczną mocą 100 koni zastanawia się, czy aby mu kapcie 205 wystarczą, to byś się zaczął w duchu śmiać. I gdzie Ty w zimowej aurze chcesz latać z prędkościami, które zmuszą auto do niemal latania bokiem,skoro mowa o przyczepności bocznej?? Bo ja chcąc już dobić do końca zestaw tych UG8, przelatałem całe lato na zimówkach(gdzie dobrze wiesz ,że miękka mieszanka w upale pływa) i ani razu nie doprowadziłem do sytuacji ,żeby auto wpadło w jakikolwiek poślizg?.... Więc ujmę tak.... Zrobisz co uważasz bo to Twoje auto i Twoje kapcie na nim, ale ja także sceptycznie podchodzę do tego pomysłu jak Tomo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Ja takiego rozmiaru w s nie mam na zimę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 200 kucy u Gazia? Oj Truck mocno go nie doceniasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltosz Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Tak , myślę nad 225/45/17 conti TS850 na zimę.... :-D czuć że na 205/55/16 TS850 jest walka z trzynaniem bocznym na asfalcie. Na lato mam 225/45/17 uniroyal rainsport 3 Zalety i wady szerokiej zimówki (rozmiar letniej)+ trzymanie boczne na sucho, na mokro, na śniegu, na gołoledzi+ hamowanie na sucho , na mokro , na śniegu, na gołoledzi+ trakcja na sucho, na mokro , na śniegu, na gołoledzi+ mniejsze zużycie bieżnika - Głębokie kałuże - aquaplaning- Błoto pośniegowe - aquaplaning- Brodzenie w świeżym głębokim śniegu - szerszy klin śniegowy- Większe spalanie- Zachowanie w koleinachUważam że różnica w hamowaniu jak i trakcji na gololedzi jest pomijalna. Przy takiej różnicy rozmiarów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Ja z doświadczenia wiem że im cieńsza tym lepiej. Żadna zaspa czy błoto pośniegowe nie jest straszne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Ja z doświadczenia wiem że im cieńsza tym lepiej. Żadna zaspa czy błoto pośniegowe nie jest straszne Z doswiadczenia powienienes powiedziec ze to zalezne od wagi auta a nie ze "im ciensza tym lepsza " Ciekawe czy do dostawczakow ładujesz 165 lub 175 szerokosc??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 hymJeżeli producent nie widziałby w tym problemu to dlaczego nie. Jednak w jednym mam oponki 185/75/16Pamiętam jak miałem polówkę i na lato 205/45/16 a na zimę założyłem 135/65/13 to na obniżonym zawiasie żadna zaspa auta nie zatrzymała, gdzie wieszał się podwoziem.Akurat trafiłem tym autem na srogą zimę. Zadowolony byłem szczerze mówiąc Zobacz mistrzostwa świata WRC na jakich szerokościach opon śmigają po śniegu i gdyby szerokości byłyby większe to jazdy zero. Bo opona zwyczajnie by się ślizgała, a nie "wgryzała" i łapała to co jest "pod spodem "W tym roku jak śnieg spadnie to nowe oponki już czekają i panda na Jodłowniku/Walimiu będzie docierana. Tamten rok był na 155 ten na 135 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 W tym roku jak śnieg spadnie to nowe oponki już czekają i panda na Jodłowniku/Walimiu będzie docierana. Tamten rok był na 155 ten na 135 Zycze srogiej zimy zeby Ci tylko opony sie wgryzały i asfaltu nie dotykały hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 ... a nie dziękuję żeby nie zapeszać. Czekam już z utęsknieniem tak z -5 i 30 cm śniegu to bandy na jakiś metr się zrobią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 BULII, jaka to enklawa na tym dolnym śląsku, że robisz takie roczne przeloty, a w zimę głównie po warstwie śniegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Napisałem wyżej Chciałbym żeby były warunki jak wyżej bo już druga zima licha i ledwo co spadnie śnieg to subaryny wpadną i zaraz tylko lód zostaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Tomek ale umówmy się B7 to nie jakiś wielki samochód, raczej z tych mniejszych rzekłbym... Po kiego Tobie takie kapcie?Mocy będziesz miał (strzelam) w okolicy 200 Ps, ale masz quattro, więc to rozłoży momenty na poszczególne koła, tam nie ma co mielić w zimie. Licząc nawet niesymetryczny rozdział momentu na przednią i tylną oś, daje to wypadkową moc na każde koło w okolicy 50 PS(moment jest zmienny), więc sam gdybyś przeczytał ,że właściciel starego focusa 1,6 i niebotyczną mocą 100 koni zastanawia się, czy aby mu kapcie 205 wystarczą, to byś się zaczął w duchu śmiać. I gdzie Ty w zimowej aurze chcesz latać z prędkościami, które zmuszą auto do niemal latania bokiem,skoro mowa o przyczepności bocznej?? Bo ja chcąc już dobić do końca zestaw tych UG8, przelatałem całe lato na zimówkach(gdzie dobrze wiesz ,że miękka mieszanka w upale pływa) i ani razu nie doprowadziłem do sytuacji ,żeby auto wpadło w jakikolwiek poślizg?.... Więc ujmę tak.... Zrobisz co uważasz bo to Twoje auto i Twoje kapcie na nim, ale ja także sceptycznie podchodzę do tego pomysłu jak Tomo...Może duże to nie jest , ale dość ciężkie Nie chodzi rozpędzanie , a o hamowanie.... Nie po to kupuje K04-15 żeby mieć 200 KM Po za tym nie liczą się KM tylko Nm KM to papka marketinkowa dla pana Jasia Po za tym lubię a nawet uwielbiam weryfikować mistrzów prostej na łukach, lece po trasie 100 , siedzi mi na ogonie , pręży się jakimś francuzem , zakręt , ja 100 , on bobocze....... Do tego doszło że B5 na suchym driftowałem w FWD kiedy mnie BMW zagotowało.... Da się ?.... Da .... Ba nawet Starem 200 drift po Wawie uprawiałem....ale zimą. Więc u mnie czasami opony mają przefikane...... Nie sztuką jest wcisnąć gaz do dechy na prostej, sztuką jest wejść w łuk czterokołowym poślizgiem.......... I z niego wyjść pełbym ogniem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.