Skocz do zawartości

Opony bieżnikowane, chinskie czy uzywane 4-5mm ?


blackdragon8904
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam właśnie taką zmianę z letnich na zimowe. Mogę stwierdzić, że jest bardziej komfortowo.

 

Ja tez wlasnie wrzuciłem zonie na auto z 205/55/16 na zimowe nowki Yokohama V Drive i jest różnica w komforcie. Kupiłem jest promocja u mnie w czewie 3sztuki za 750pln 4 gratis czyli mnie 1szt wyszła 187pln wiec go mega dobra cena za yokohamy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 252
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mam w tej chwili już na wykończeniu Uniroyale Ultra Grip 8(kupiłem nowe)... :/

 

Goodyear Ultra Grip 8 czy Uniroyal MS 77 ( ewentualnie 66)? Bo takiej hybrydy to raczej żadna z tych firm nie wypuściła na rynek ;)

Ja mam Conti TS 850 i bardzo je chwalę. Co do nalewajek, to kilku znajomych kupiło wyroby marki GoldGum i również nie narzekają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goodyear Ultra Grip 8 czy Uniroyal MS 77 ( ewentualnie 66)? Bo takiej hybrydy to raczej żadna z tych firm nie wypuściła na rynek ;)

 

Te Johny Wykałaczka, nie błyskaj...  :wink:  Bo Ci świeczka zgaśnie.

Już Gazownik, zwrócił mi uwagę i poprawiłem błąd, widać jak uważnie czytasz temat...

Chodzi o Goodyear UG 8.

 

A tutaj masz , skrót, abyś nie musiał się cofać, bo coraz więcej osób widzę ma jak kanarek pamięć sekundową, i jak stronę przeskoczy to zaćma ich dopada. :mur:

 

 

Nie ma takiej opony jak uniroyal ultra grip 8 , jeśli UG8 to goodyear.

 

 

Fakt, mea culpa Tomek, dojeżdzam właśnie (2gi sezon) Goodyear UG8, zwracam honor Uniroyalowi (nigdy nie miałem), zdanie o UG8 podtrzymuję, że niestety są odczuwalnie mniej "pewne" w prowadzeniu niż Conti TS 830. Teraz kiedy będę zmieniał z pewnością kupię TS850, mniej jeżdzę więc na ich szybkie zużycie można przymknąć oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to mam zryty beret. Złożyłem sobie koła 205/55/16 conti ts850 + ori fela z nowej Audi w stanie gabinetowym, po czym po przymiarce stwierdziłem że 225/45/17 na feldze od RS'a to jednak mi bardziej pasuje....... Ale wtopa...... Łeb mi puchnie od myślenia co teraz zrobić.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , myślę nad 225/45/17 conti TS850 na zimę.... :-D czuć że na 205/55/16 TS850 jest walka z trzynaniem bocznym na asfalcie. Na lato mam 225/45/17 uniroyal rainsport 3

 

Zalety i wady szerokiej zimówki (rozmiar letniej)

+ trzymanie boczne na sucho, na mokro, na śniegu, na gołoledzi

+ hamowanie na sucho , na mokro , na śniegu, na gołoledzi

+ trakcja na sucho, na mokro , na śniegu, na gołoledzi

+ mniejsze zużycie bieżnika

 

- Głębokie kałuże - aquaplaning

- Błoto pośniegowe - aquaplaning

- Brodzenie w świeżym głębokim śniegu - szerszy klin śniegowy

- Większe spalanie

- Zachowanie w koleinach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz na myśli wyższą cenę, ok, fakt zabrakło tego minusa. Ale czy jedyny element pojazdu który łączy się z podłożem powinien być rozpatrywany ekonomicznie ? Wg mnie , w możliwie w jak najmniejszym stopniu.

 

Ps: jeśli ktoś miał pecha i kiedyś komuś " nie wydało" to ma już potem inne podejście do opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ale umówmy się B7 to nie jakiś wielki samochód, raczej z tych mniejszych rzekłbym... Po kiego Tobie takie kapcie?

Mocy będziesz miał (strzelam) w okolicy 200 Ps, ale masz quattro, więc to rozłoży momenty na poszczególne koła, tam nie ma co mielić w zimie. :/

Licząc nawet niesymetryczny rozdział momentu na przednią i tylną oś, daje to wypadkową moc na każde koło w okolicy 50 PS(moment jest  zmienny), więc sam gdybyś przeczytał ,że właściciel starego focusa 1,6 i niebotyczną mocą 100 koni zastanawia się, czy aby mu kapcie 205 wystarczą, to byś się zaczął w duchu śmiać.  :wink:

I gdzie Ty w zimowej aurze chcesz latać z prędkościami, które zmuszą auto do niemal latania bokiem,skoro mowa o przyczepności bocznej?? :D

Bo ja chcąc już dobić do końca zestaw tych UG8, przelatałem całe lato na zimówkach(gdzie dobrze wiesz ,że miękka mieszanka w upale pływa) i ani razu nie doprowadziłem do sytuacji ,żeby auto wpadło w jakikolwiek poślizg?.... Więc ujmę tak.... Zrobisz co uważasz bo to Twoje auto i Twoje kapcie na nim, ale ja także sceptycznie podchodzę do tego pomysłu jak Tomo... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak , myślę nad 225/45/17 conti TS850 na zimę.... :-D czuć że na 205/55/16 TS850 jest walka z trzynaniem bocznym na asfalcie. Na lato mam 225/45/17 uniroyal rainsport 3

 

Zalety i wady szerokiej zimówki (rozmiar letniej)

+ trzymanie boczne na sucho, na mokro, na śniegu, na gołoledzi

+ hamowanie na sucho , na mokro , na śniegu, na gołoledzi

+ trakcja na sucho, na mokro , na śniegu, na gołoledzi

+ mniejsze zużycie bieżnika

 

- Głębokie kałuże - aquaplaning

- Błoto pośniegowe - aquaplaning

- Brodzenie w świeżym głębokim śniegu - szerszy klin śniegowy

- Większe spalanie

- Zachowanie w koleinach

Uważam że różnica w hamowaniu jak i trakcji na gololedzi jest pomijalna. Przy takiej różnicy rozmiarów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z doświadczenia wiem że im cieńsza tym lepiej. Żadna zaspa czy błoto pośniegowe nie jest straszne 

Z doswiadczenia powienienes powiedziec ze to zalezne od wagi auta a nie ze "im ciensza tym lepsza " 

 

Ciekawe czy do dostawczakow ładujesz 165 lub 175 szerokosc??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hym

Jeżeli producent nie widziałby w tym problemu to dlaczego nie. Jednak w jednym mam oponki 185/75/16

Pamiętam jak miałem polówkę i na lato 205/45/16 a na zimę założyłem 135/65/13 to na obniżonym zawiasie żadna zaspa auta nie zatrzymała, gdzie wieszał się podwoziem.

Akurat trafiłem tym autem na srogą zimę. Zadowolony byłem szczerze mówiąc

 

Zobacz  mistrzostwa świata WRC na jakich szerokościach opon śmigają po śniegu

 

i gdyby szerokości byłyby większe to jazdy zero. Bo opona zwyczajnie by się ślizgała, a nie "wgryzała" i łapała to co jest "pod spodem "

W tym roku jak śnieg spadnie to nowe oponki już czekają i panda na Jodłowniku/Walimiu będzie docierana. Tamten rok był na 155 ten na 135 :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ale umówmy się B7 to nie jakiś wielki samochód, raczej z tych mniejszych rzekłbym... Po kiego Tobie takie kapcie?

Mocy będziesz miał (strzelam) w okolicy 200 Ps, ale masz quattro, więc to rozłoży momenty na poszczególne koła, tam nie ma co mielić w zimie. :/

Licząc nawet niesymetryczny rozdział momentu na przednią i tylną oś, daje to wypadkową moc na każde koło w okolicy 50 PS(moment jest zmienny), więc sam gdybyś przeczytał ,że właściciel starego focusa 1,6 i niebotyczną mocą 100 koni zastanawia się, czy aby mu kapcie 205 wystarczą, to byś się zaczął w duchu śmiać. :wink:

I gdzie Ty w zimowej aurze chcesz latać z prędkościami, które zmuszą auto do niemal latania bokiem,skoro mowa o przyczepności bocznej?? :D

Bo ja chcąc już dobić do końca zestaw tych UG8, przelatałem całe lato na zimówkach(gdzie dobrze wiesz ,że miękka mieszanka w upale pływa) i ani razu nie doprowadziłem do sytuacji ,żeby auto wpadło w jakikolwiek poślizg?.... Więc ujmę tak.... Zrobisz co uważasz bo to Twoje auto i Twoje kapcie na nim, ale ja także sceptycznie podchodzę do tego pomysłu jak Tomo...

Może duże to nie jest , ale dość ciężkie

 

Nie chodzi rozpędzanie , a o hamowanie....

 

Nie po to kupuje K04-15 żeby mieć 200 KM :P

 

Po za tym nie liczą się KM tylko Nm

 

KM to papka marketinkowa dla pana Jasia

 

Po za tym lubię a nawet uwielbiam weryfikować mistrzów prostej na łukach, lece po trasie 100 , siedzi mi na ogonie , pręży się jakimś francuzem , zakręt , ja 100 , on bobocze....... Do tego doszło że B5 na suchym driftowałem w FWD kiedy mnie BMW zagotowało.... Da się ?.... Da .... Ba nawet Starem 200 drift po Wawie uprawiałem....ale zimą. Więc u mnie czasami opony mają przefikane......

 

Nie sztuką jest wcisnąć gaz do dechy na prostej, sztuką jest wejść w łuk czterokołowym poślizgiem.......... I z niego wyjść pełbym ogniem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...