LuQ Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Siema,Mam problem z moim kondensatorem.Kondensator Phantom 1.2F.W momencie kiedy jest wyłączony zaczyna piszczeć pulsacyjnie. Kiedy go włączę, wszytko działa jak należy.Co może być przyczyną?Dorzucam filmik na którym widać o co chodzi.https://www.youtube.com/watch?v=paOGtX6xCXE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fryc88 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 To raczej nie wina kondensatora tylko elektroniki od voltomierza...Jak Ci się chce pogrzebać, to spróbuj górę rozebrać i ją odłączyć, a na 90% piszczenie ustanie. Inna rzecz, że kondensator nie powinien dostawać napięcia 'z grubej rury' tylko powinien być ładowany przez np. żarówkę 5-6W powoli, do pełna, bo takie 'strzały' napięcia go wykańczają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuQ Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 kondensator nie dostanje "strzału" ponieważ jest cały czas podpięty do akumulatora, a jest uruchamiany osobnym stykiem na które podaje 12V po uruchomieniu radia.Wszytko działało elegancko przez prawie 2 lata, aż do dzisiaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Kondensator sie rozladowuje i piszczy, informuje o zaniku napiecia... Kondensator powinien być wpiety w instalacje non stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuQ Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 jest. kondensator [...] jest cały czas podpięty do akumulatora, [...] jest uruchamiany osobnym stykiem na które podaje 12V po uruchomieniu radia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Napisałes to w tym samym momencie co ja nie widzialem. Znak zatem ze kondensator nie trzyma jak nalezy, wyrzuć z niego elektornike. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Poza tym on jest wpięty w elektronike non stop a tam gdzie do małej śrubki wpinasz plus to tylko do voltomierza jest. To nie helix czy brax ktory ma przekaznik i wlacza sie wtedy gdy ejst potrzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuQ Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 ta śrubka o której mówisz nie jest tylko do voltomierza Bez podania na nią 12V wzmacniacz nie uruchomi sie, bo nie dostanie napięcia. Także musi być w nim przekaźnik, bo inaczej wszytsko by działało bez wzgledu na to czy podam tam 12V czy też nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fryc88 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 To odłącz całą elektronikę i kable podłącz bezpośrednio do styków wychodzących z kondensatora, oczywiście je ładując.Przekaźnika tam nie ma, nie ma miejsca z resztą na niego. Jest tylko scalak od woltomierza + kilka rezystorów, pewnie z dwa tranzystory na krzyż i kondensatory do tego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Coś masz w takim razie namieszane w instalacji bo miałem ten kondensator i w nim nie ma przekaźnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuQ Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 wyjąłem ten kondensator z auta, podpiąłem pod osobny akumulator i wszytko jest ok... 0 pisków...Może pojawiło mi sie jakieś zwarcie na masie i dlatego świruje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurand87sca Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Witam. Temat wałkowany już chyba na forum tym jak i podobnych setki razy.. Jak wyżej koledzy piszą ten kondensator jak i 99% podobnych nie ma jakiegoś włączania przez przekaźnik.. Chyba że ktoś sobie wrzucił coś takiego w główny plus między akumulator a zestaw ca.. To że zaświeca się wyświetlacz po podaniu +12V na pin remote kondensatora co powoduje zaświecenie się wyświetlacza to całkowicie odmienny temat..Tak samo jak i włączanie się wzmacniacza który pin remote ma na stałe wpięty w kondensator i odpina się go przed nim.. Filmik coś mi nie tyra.. Ale jak widać na początku jakim cudem po odłączeniu zacisku GND jest on ciągle wpięty w instalacje? Poza tym jeśli już zawsze jako pierwszy odpina się główny plus przed podpięciem jak wyżej koledzy piszą powinno się go naładować przez żarówkę jako ogranicznik prądu ładowania.. Czasem w zestawie dają rezystor o wartości kilkunastu ohm/ kilka W. Inaczej drastycznie zmniejsza się jego żywotność.. Ponoć może nawet wybuchnąć albo spalić główny bezpiecznik (o ile ów jest). Co do zwarcia na masie to chyba cała karoseria ów zwarcie stanowi? Raczej pogorszył się punkt styku instalacji z karoserią i jak wyżej koledzy piszą jest opcja że piszczy bo elektronika w kondensatorze wykrywa nagły spadek napięcia na nim? Zacząć od przejrzenia w instalacji wszystkich złączy zasilających.. Trochę pewnie namieszałem.. Ale taki mamy klimat.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.