Skocz do zawartości

Problem z kondensatorem


LuQ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To raczej nie wina kondensatora tylko elektroniki od voltomierza...Jak Ci się chce pogrzebać, to spróbuj górę rozebrać i ją odłączyć, a na 90% piszczenie ustanie.

 

Inna rzecz, że kondensator nie powinien dostawać napięcia 'z grubej rury' tylko powinien być ładowany przez np. żarówkę 5-6W powoli, do pełna, bo takie 'strzały' napięcia go wykańczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta śrubka o której mówisz nie jest tylko do voltomierza :)
Bez podania na nią 12V wzmacniacz nie uruchomi sie, bo nie dostanie napięcia. Także musi być w nim przekaźnik, bo inaczej wszytsko by działało bez wzgledu na to czy podam tam 12V czy też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odłącz całą elektronikę i kable podłącz bezpośrednio do styków wychodzących z kondensatora, oczywiście je ładując.

Przekaźnika tam nie ma, nie ma miejsca z resztą na niego. Jest tylko scalak od woltomierza + kilka rezystorów, pewnie z dwa tranzystory na krzyż i kondensatory do tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Temat wałkowany już chyba na forum tym jak i podobnych setki razy.. Jak wyżej koledzy piszą ten kondensator jak i 99% podobnych nie ma jakiegoś włączania przez przekaźnik.. Chyba że ktoś sobie wrzucił coś takiego w główny plus między akumulator a zestaw ca.. To że zaświeca się wyświetlacz po podaniu +12V na pin remote  kondensatora co powoduje zaświecenie się wyświetlacza to całkowicie odmienny temat..Tak samo jak i włączanie się wzmacniacza który pin remote ma na stałe wpięty w kondensator i odpina się go przed nim.. Filmik coś mi nie tyra.. Ale jak widać na początku jakim cudem po odłączeniu zacisku GND jest on ciągle wpięty w instalacje? Poza tym jeśli już zawsze jako pierwszy odpina się główny plus przed podpięciem jak wyżej koledzy piszą powinno się go naładować przez żarówkę jako ogranicznik prądu ładowania.. Czasem w zestawie dają rezystor o wartości kilkunastu ohm/ kilka W. Inaczej drastycznie zmniejsza się jego żywotność.. Ponoć może nawet wybuchnąć albo spalić główny bezpiecznik (o ile ów jest). Co do zwarcia na masie to chyba cała karoseria ów zwarcie stanowi? Raczej pogorszył się punkt styku instalacji z karoserią i jak wyżej koledzy piszą jest opcja że piszczy bo elektronika w kondensatorze wykrywa nagły spadek napięcia na nim? Zacząć od przejrzenia w instalacji wszystkich złączy zasilających.. Trochę pewnie namieszałem.. Ale taki mamy klimat.. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...