Skocz do zawartości

Turbo K03-73 , K04-15


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ma ktoś z forumowiczów możliwość pomocy w sprawie zakupu takiego turbo . Najlepiej nie popękana używka. Nowa w zależności od ceny, bo one zaporowe są niestety bez znajomości itp. Producent BorgWarner (KKK) ponieważ turbo z kraju kwitnącej wiśni raczej mnie nie intetesuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem temat jak wiesz i swojego czasu też szukałem.

Szansa trafić na którykolwiek z wymienionych modeli jest mała - chętnych na nie jest dużo, jak coś się trafi to nie idzie z kolei za przyzwoite pieniądze.

 

  • Z innych możliwości - dobrze zrobiona hybryda - roztoczenie strony zimnej + wirnik od K04-015.
  • Z droższych - zakup Garrett eliminator :] tylko trochę drogo się robi
  • Z pośrednich - pospawać nowy kolektor i zaadaptować turbo z benzynowego saab'a / volvo. Pod każdym względem lepsze niż KKK montowane w audi - wytrzymałości i charakterystyki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innych możliwości - dobrze zrobiona hybryda - roztoczenie strony zimnej + wirnik od K04-015.

Tak , tylko do tego zabiegu muszę mieć dawcę bo ori chcę zostawić jako "wyjście awaryjne" Natomiast dawcę ostatnio gość mi przysłał całes tubos jakos dawcos dos hybridos........7 pęknięć strony gorącej.... o którą jak wiadomo nie jest łatwo.

 

 

 

Z droższych - zakup Garrett eliminator :] tylko trochę drogo się robi

Drogo i raczej big turbos mnie nie interesuje

 

 

 

Z pośrednich - pospawać nowy kolektor i zaadaptować turbo z benzynowego saab'a / volvo. Pod każdym względem lepsze niż KKK montowane w audi - wytrzymałości i charakterystyki.

Teoretycznie pod względem wytrzymałości - racja , ale chcę jak najwięcej P&P żeby w razie np awarii turbos nie być uziemionym na miesiąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz przerobione mocowania pod volvo/saaba to w razie awarii regeneracja i z głowy.

 

a propo hybrydy - kup cokolwiek, żeby strona gorąca nie była za bardzo zniszczona (popękana) w okolicy zaworu i majster coś wymodzi sensownego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

225 miał, ale to nie tylko soft, ale i inne wtryski i jeszcze parę dupereli.
przy rozsądnych kosztach można 195km, przy większych okolice 230-245km przy dużo większych około 300 (garrett), przy naprawdę ekstremalnych i 800 się da :)

wprawdzie trochę inny silnik (16v a nie 20v), ale można i jeszcze więcej:
http://youtu.be/yR4zBRnjq1I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile Ty Gaziu chcesz wyciągnąć z tego biednego 1,8?

 

Od 220KM / 350 Nm do 240KM / 380Nm , bezpieczną granicą bez kutych korb i bardzo dużych kosztów jest 400 Nm

 

Generalnie musi iść większe turbo , większe wtryski i centralny intercooler , mocniejsza DV (zawór upustowy) i N75 (zawór sterujący gruszką na turbo - gruszką od weastgeate'a)  wydechu nie chciał bym ruszać

 

Turbo od 225 /240KM nie pasuje bo takie silniki 1.8 były tylko poprzeczne Seat leon cupra , audi TT , Natomiast największe seryjne turbo we wzdłużnych było w wersji 190 KM i właśnie od takiego można używke wyrwać K03-73 , K04-15 nie była nigdzie seryjnie wkładana i jest big problem ze znalezieniem

 

 

wprawdzie trochę inny silnik (16v a nie 20v), ale można i jeszcze więcej:

 

 

Szczęka mi opadła ja zobaczyłem że stracił trakcję przy 150km/h (2:00-2:15)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...