Skocz do zawartości

Podwieszenie wzmacniaczy pod sufitem?? - Omega caravan


Ziutek50
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, jako że ostatnio trochę sprzętu się przybłąkało, 2 wzmacniacze, 1x zwrotnica aktywna i jakieś tam pierdółki w postaci kabli, itp. to mam ciężką rozkminę jak to upchnąć by z bagażnika kombi coś jeszcze mieć użyteczności w przyszłości.

 

Pacjent który czeka na operację to Omega Bfl Caravan.

 

obecnie wygląda tak

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/19/20120924131120.jpg

 

Generalnie koncepcje są dwie, albo zrobić drugą podłogę, co mnie mniej zadowala bo nie mam progu załadunkowego jak np. w Volvo v40, czy też w Passacie i podłoga będzie wyżej jak próg, ale wykonanie będzie dużo łatwiejsze lub...

 

...Druga opcja to właśnie tytułowe podwieszenie wzmacniaczy pod sufitem, zrobienie konstrukcji z kątowników to nie będzie aż tak wielkim problemem (tak myślę) więcej problemu z wykończeniem, ale co mnie zastanawia to to czy dach wytrzyma takie obciążenie, bo jednak zestaw gratów trochę jednak waży. Teoretycznie są wzmocnienia do relingów dachowych, jak i podwieszenia siatki oddzielającej przestrzeń ładunkową od pasażerskiej.  Jak ewentualnie wy eliminować drgania konstrukcji metalowo-drewnianej od basu, dach drży przy obecnym maleństwie jakim jest re10s4, a przy SE10d2 który ma tam się znaleźć to sądzę że owa półka będzie chciała wyskoczyć przez dach...

 

Fajnie by było jak by ktoś podpowiedział coś co by mnie poprowadziło dalej ku zamysłom, lub odwiódł od tej szalonej myśli :)

 

Graty jakie mają tam się znaleźć to Soundstream trx2.820, Rodek R4100A2, aktywka Earthquake cr-620, i rozdzielnia prądowa :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeśli zrobisz to mądrze to taki system powinien ci wypalić bez problemu. Ale konstrukcja musi być naprawdę mocna żebyś w przypadku "tfu tfu " niewielkiego dzwona nie "zszedł" ale nie od dzwona a od ciosu który wymierzy ci w głowę wzmacniacz. O wibracje od suba raczej bym się nie przejmował.

 

Solidna konstrukcja stalowa mocowana do punktów konstrukcyjnych auta powinna bez problemu sprostać temu zadaniu :wink: wykończenie to już najmniejszy problem :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A czy jednak nie będzie bezpieczniej i łatwiej z wykonaniem zrobić próg w bagażniku zaczynając od kanapy i kończąc na ile można wcześnie? Wtedy od strony załadunku nadal masz równo a dopiero później bagażnik się podniesie i kilka cm, na suba wytnij otwór w tej zabudowie aby nadal leżał tak jak leży, spójrz w temat Focusa Burego, tam było tak zrobione i bagażnik nadal miał dużą funkcjonalność.

 

http://www.strefacaraudio.pl/topic/29007-projekt-focus-by-cas-szczecin-i-moim-malym-udzialem-p/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strach pomyśleć co by było jak z tego dachu coś odleciało przy jakieś kolizji :( mocowania by musiały być pancerne i konkretnie zrobione.Myślałeś o lekkiej zabudowie z lewej strony bagażnika ? zabudować całą wnękę i będziesz miał spokojny dostęp do wszystkiego.Ewentualnie podwójna podłoga.Zerknij jeszcze w projekt MAXAM tam też jest fajne rozwiązanie na plecach tylnej kanapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


We wnęce jeździ butla z podtlenkiem czy koło ?
butla tam siedzi. :looka:

 

 

 


A czy jednak nie będzie bezpieczniej i łatwiej z wykonaniem zrobić próg w bagażniku zaczynając od kanapy i kończąc na ile można wcześnie?
to mam tego świadomość, że łatwiej, zresztą pisałem w pierwszym poście.

 


eneralnie koncepcje są dwie, albo zrobić drugą podłogę, co mnie mniej zadowala bo nie mam progu załadunkowego jak np. w Volvo v40, czy też w Passacie i podłoga będzie wyżej jak próg, ale wykonanie będzie dużo łatwiejsze lub...
Co nie zmienia faktu, że znajdując człowieka który nie będzie wiedział że coś jest nie możliwe do wykonania, to on i tak to wykona   :rotfl: 

Kolejny plus który przemawia za podwieszeniem, to to że nikt tego jeszcze nie zrobił :wink: bynajmniej na tym forum.

 

 

 


Strach pomyśleć co by było jak z tego dachu coś odleciało przy jakieś kolizji
O tym nie napisałem, ale też to mnie przez myśl przeszło i to jest najpoważniejszy minus całego zamysłu. :mur1: najwyżej wrócę z powrotem do siatki dzielącej bagażnik od przestrzeni pasażerskiej. :wink2:

 

 


Zerknij jeszcze w projekt MAXAM tam też jest fajne rozwiązanie na plecach tylnej kanapy.
Tak znam ten temacik, jednak nie widzi mnie się do mojej wizji zagospodarowania przestrzennego bagażnika :rotfl:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


A za tapicerką w boczkach bagażnika nie ma miejsca?

Może przypomnę jakie wymiary mają w cm

- Rodek - 38,4 x 27 x 5,9

- Soundstream - 63 x 27,9 x 6,6

 

Rodka może bym upchnął, ale nie wiem czy bym tego dokonał bez szlifierki. a Soundstream by go tam zmieścić to zapomnij.

 

 


Na oparcie z tym.
kurde nie chcę sprzętem świecić przy każdym otwarciu bagażnika...i nerwowo się oglądać czy ktoś żurawia mi nie zapuszcza...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Jeśli zabudujesz to w przygotowanej skrzyni na oparciu to nie będzie obawy :)
Niby tak, ale caravana mam nie bez powodu, co prawda nie jest to wół roboczy i cegieł nie przewożę ale chciał bym zachować odrobinę funkcjonalności, przy podwójnej podłodze ta funkcjonalność zostanie zachowana, czy też podwieszeniu. A przy zabudowie na oparciu kombi traci cały sens bytu...

 

 


o takie coś mi chodziło:



http://www.strefacar...hehepack/page-8
tak, dotarłem i tam :wink: nawet i rzuciłem okiem na obecny stan :rotfl:

 

jeszcze jakiś czas temu miałem głupią myśl by zabudować boczki tak by nie było wnęk coś na wzór Vectry C kombi, tak na prosto na wożenie trumien :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może przypomnę jakie wymiary mają w cm

- Rodek - 38,4 x 27 x 5,9

- Soundstream - 63 x 27,9 x 6,6

 

Rodka może bym upchnął, ale nie wiem czy bym tego dokonał bez szlifierki. a Soundstream by go tam zmieścić to zapomnij.

 

 

kurde nie chcę sprzętem świecić przy każdym otwarciu bagażnika...i nerwowo się oglądać czy ktoś żurawia mi nie zapuszcza...

 

Tak czy siak warto tam zajrzeć i spróbować, pamiętam że kumpel kiedyś tam upchnął dosyć dużego wzmaka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to zrobić ładnie, estetycznie , bezpiecznie i wygodnie, ale zajmie więcej czasu niż szuflada w bagażniku.

 

post-3212-0-94573800-1395582599_thumb.jpg

 

 

U Burego to jeszcze w miarę estetycznie wyglądało, gdyż miał specyficzne piece, równie dobrze regał serwerowy mógłby tam wstawić, u Marcina w BMW już tak kolorowo nie wyglądało, wstawiona trumna zajmująca pół bagażnika, gdyż już same piece potrzebowały więcej miejsca.

 

W kolejnym aucie sam rozpatruje taki montaż, gdyż zbytnio muszę uważać jak jadę do pracy, żeby czasem statyw lub tyczka nie wbiła się w membrane tworząc specyficzny korektor fazy...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to bardzo ładnie widać że był wkład bardzo duży w estetykę.Nie widzę dokładnie gdzie się konczy ta zabudowa,czy wsiądzie teraz ktoś wyższy na tylną kanapę?

Wygląda to tak jakby było nad głowami dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, kończy się zanim zaczynają się zagłówki tylnej kanapy, nawet wysoka osoba jest w stanie siedzieć wygodnie.

 

Jak zrobisz konstrukcję aluminiową, do tego przykręcisz do profili dachowych, nie ma opcji aby się coś stało, nawet przy dachowaniu, tylko oczywiście nie na blachowkręty 3 x 12mm :D

 

Ciekawy jestem ilu konstruktorów zabudowy z mdf, sklejki wzieło pod uwagę konkretny strzał w tylny pas, i co wtedy się stanie z łamanymi elementami zabudowy, czy obliczyli strefy zgniotu, uwzględnili miejsce na ewentualne poskładanie zabudowy. Bo ciekaw jestem jak będzie wyglądał kręgosłup pasażera tylnej kanapy gdy dostanie taką deską.

 

To oczywiście czarny scenariusz, w odpowiedzi dla przedmówców straszących poważną kraksą auta. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Dokładnie, kończy się zanim zaczynają się zagłówki tylnej kanapy, nawet wysoka osoba jest w stanie siedzieć wygodnie.
Zdjęcie jest robione od tyłu samochodu bo widać uszczelkę.Auto wnioskuję po tym że to kombi.Na dodatek zagłówki zasłaniają część zabudowy co świadczy o tym że zabudowa "wchodzi" nad głowy.Tbrek to zdjęcie sam robiłeś i wiesz że tak jest jak piszesz czy to zdjęcie z netu? Ja chyba postrzegam inaczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


tylko oczywiście nie na blachowkręty 3 x 12mm :D
:zalamany: nie na blacho wkręty ?? :looka: no to muszę zrobić w takim razie drugą podłogę...

 

:rotfl:  hehehehe

 

 

 


To oczywiście czarny scenariusz, w odpowiedzi dla przedmówców straszących poważną kraksą auta. :wink:
Zapewne liczą że oparcie tylnej kanapy zaabsorbuje siłę uderzenia lub fotel  :hyhy:  Tak samo sobie to tłumaczyłem, więc loozik :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba postrzegam inaczej.

 

Ty to postrzegasz, a ja w tym aucie siedziałem i to kilkukrotnie.

 

Na EMMA , poleciałoby od choinki punktów gdyby zabudowa nie spełniała pewnych dość rygorystycznych norm bezpieczeństwa, a do tego utrudniała użytkowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...