abuk1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 WitamMam problem ponieważ po zamontowaniu wzmacniacza i skrzyni basowej spalił mi się regulator napięcia i diody w alternatorze. Muzyki słuchałem około 6 godzin , dosyć głośno. Czy to może być przyczyną, czy poprostu był to zbieg okoliczności? A jeśli nie to jaki mógł być tego powód? Wzmacniacz JBL 180wat na mostku, skrzynia RENEGADE 300wat rms. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszLDZ Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Wymiana regulatora napiecia i przegląd alternatora i instalacji elektrycznej. Do sprawdzenia profilaktycznie punkty masy w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abuk1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Właśnie regulator i diody zostały już wymieniony, mechanik powiedział że padło to od przeciążenia, dlatego pytam czy chodzi tu o ten sprzęt car audio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 mechanik powiedział że padło to od przeciążenia Wzmacniacz JBL 180wat na mostku Co to za autko, bo taka moc to mogłaby przeciążyć co najwyżej jakiś skuter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Może masz zwarcie Gdzieś i bezpieczniki powatowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Muzyki słuchałem około 6 godzinNa wyłączonym silniku?Auto odpaliło samo? Czy z kabli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abuk1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Na wlaczonym silniku. Grubość kabla zasilającego ma jakieś znaczenie w tym przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abuk1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 W takim bądź razie jakie części mógłbym sprawdzić, które by mogły być tego przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robeekk Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 A może to zbieg okoliczności, wszystko ma prawo kiedyś się uszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Właśnie regulator i diody zostały już wymieniony jakie części mógłbym sprawdzić Co Ty chcesz sprawdzać ? Włączaj muzę i słuchaj . Co najwyżej możesz sprawdzić napięcie ładowania i tyle . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abuk1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Chce mieć pewność że to nie przez to. Nie mam zamiaru znowu wydawać stówki na naprawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Napisz co to za samochód i jaki tam siedzi alternator.No i co tam jeszcze gra i czym jest zasilne.Chyba nie słuchałeś przez 6 godzin samego suba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Jaki by nie był mam 60A altek i blisko 3kw w bagazniku...Miałem 70A altek i blisko 4kw w bagazniku... Az takich przeciazen ten jego sprzecior jednak nie generuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 60A altek i blisko 3kw w bagaznikuTo ile tak naprawdę dostaje prądu ten wzmak ;) Az takich przeciazen ten jego sprzecior jednak nie generujeWiadomo że stale nie ale jedanak biorąc pod uwagę że "pałowany" przez 6 godzin sprzęt zmusza alternator do 6godzinnego wysiłku.To generuje temperaturę na takie diody a samochod stoi w miejscu,pod maską dodatkowo gorąco od silnika przez taki czas i takie "dodatkowe" stymulacje takiego układu na pewno mu nie pomagają.Dlatego zadalem takie pytanie bo nie można wykluczyć że to "obciążenie"plus tych kilka aspektów składają sie na taki stan rzeczy.W kazdym razie na pewno mu to nie pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 To ile tak naprawdę dostaje prądu ten wzmak ;)Wystarczajaco... Bo prad bierze sie z akumulatorów... A altek słuzy do tymczasowego doładowywyania i słuchania na codzien... Ile bys nie miał Amper i tak nie wyrobisz bez doładowywania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abuk1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Auto to skoda felicia a altek ma 70A. Przez 6 godzin słuchałem muzyki na ponad połowie głośności , w prawie ciągłej jeździe ( pracuje jako dostawca ). Grał sub i 2 przednie głośniki które są podłączone pod radio.Dzisiaj mierzyłem napięcie na aku na wyłączonym zapłonie i na włączonym zapłonie + światła + radio na wolnych obrotach i pokazywało mi 12,5V więc z tego co się orientuje jest to za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 mierzyłem napięcie na aku na wyłączonym zapłonie i na włączonym zapłonie + światła + radio na wolnych obrotach Pomiar zrób na "wolnych obrotach" ale silnika! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abuk1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Tak, tak, robiłem to na wolnych obrotach silnika, sorry ale troche źle to napisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 12.5V to mało i jeżeli alternator jest już po regeneracji to babol leży gdzieś w instalacji - posprawdzaj/popoprawiaj wszystkie punkty masowe oraz przewody plusowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abuk1 Opublikowano 5 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Nie do konca po regeneracji bo wymienione zostaly tylko diody i regulator no ale mysle ze mechanik posprawdzal reszte , w weekend porobie te styki i zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 12,5v to brak ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gocgrz000 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Napięcie podczas pracy silnika powinno wynosić od 14,6v do nawet 15v wtedy aku jest optymalnie ładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Raczej 14,4V , a przy 15V, to już w sumie czuć "kwas" w kabinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gocgrz000 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Nie zgodzę się mam akumulator Centra futura 720a i altek 180a dłuzszy juz czas i nic się nie dzieje daje napięcie ponad 15v.Aku przed zimą i przed alternatorem był na zdechnięciu a teraz daiała jak nowy...I nic nie czuć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.