pretor Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Dla BMW produkuje Banner dla grupy VAG - Varta.no tak troszke nie do konca sie zgodze http://allegro.pl/akumulator-bmw-e90-e60-f01-f02-f10-f25-f12-x5-x6-i4487304137.html tu jest aku bmw i varta go wyprodukowala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Dla BMW produkuje Banner dla grupy VAG - Varta. Ja mam Vartę z BMW Tomek... Ale jak szukałem to zgadza się aku z tym samym numerem części występuje w wydaniu i Varta i Banner (ale to jest zaznaczone na aku jaki jest producent), parametry nominalne są takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowar Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Model: MXS 5.0 (12V, max. 5A) Przeznaczenie: Ładowarka do pojazdów z instalacją 12V Obsługuje akumulatory: 1,2 Ah - 160 Ah Napięcie ładowania: 14,4 V Czas naładowania akumulatora: 2 Ah - 2 godziny Czas naładowania akumulatora: 8 Ah - 4 godziny Czas naładowania akumulatora: 20 Ah - 8 godzin Czas naładowania akumulatora: 60 Ah - 12 godzin Czas naładowania akumulatora: 110 Ah - 26 godzin (podtrzymanie) Gwarancja: 5 lat Ctekiem 5 ładowałem 120 aku. Naładujesz i 150 tyle że się zejdzie dłużej nic cetekiem 7 czy 10 - ot cała różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 W BMW e90 miałem białego Bannera , teraz w VW mam vartę, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Mozecie mi tak na szybko powiedziec czy ctek mxs 5 ka wystarcza dla zwyklego uzytkownika 90ah czy moze lepiej kupic 7 ke lub 10 ke.Chodzi mi o przyklad Mastka ze na 10 tce aku wstal przy glebokim rozladowaniu.czy 5 ka sobie z tym nie radzi??? Ja mam cteka 7kę i o ile nigdy wcześniej rozładowanych aku, nie miałem problemu naładować czy zrobić im reconda, także temu z Bmki zrobiłem ładowanie i recond 7ką, i chodzi jak wściekły... To dziś tego Kinetika 102 Ah, rozładowanego do samego dna, nie ruszył... :-/Tomek twierdzi, że 10ka już i takie ogarnie... Zobaczymy bo jutro Kinetik wybierze się w podróż po drugie zycie (albo i nie) do Pyrlandii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 zejdzie dłużej nic cetekiem 7 czy 10 - ot cała różnica Tak się składa że mam 5, 7 i 10 - i gadasz Wać Pan bzdury. owszem jeśli aku jest sprawne i tylko go podładowujesz, każdy się nada tylko czasu więcej lub mniej potrzebują, ale gdy rozjedziesz większego akusia, to 5 go nie ruszy i wywali error, podobnie 7, a 10 ruszy akumulator który ma na słupkach 2V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Ctekiem 5 ładowałem 120 aku. Naładujesz i 150 tyle że się zejdzie dłużej nic cetekiem 7 czy 10 - ot cała różnica I tak i nie... Bo jednak warto sobie dobrać ładowarkę parametrami do pojemności aku.... Z prozaicznego powodu... Będzie ładować wieki....Ja jak podłączyłem tego AGM 80Ah, w sumie odpalającego auto i dość naładowanego, to 7ka calusieńką noc go ładowała do pełna... A grzała się jak wściekła na początku procesu ładowania.Teraz jak bym brał to także MXS 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Model: MXS 5.0 (12V, max. 5A)Przeznaczenie: Ładowarka do pojazdów z instalacją 12VObsługuje akumulatory: 1,2 Ah - 160 AhNapięcie ładowania: 14,4 VCzas naładowania akumulatora: 2 Ah - 2 godzinyCzas naładowania akumulatora: 8 Ah - 4 godzinyCzas naładowania akumulatora: 20 Ah - 8 godzinCzas naładowania akumulatora: 60 Ah - 12 godzinCzas naładowania akumulatora: 110 Ah - 26 godzin (podtrzymanie)Gwarancja: 5 lat Ctekiem 5 ładowałem 120 aku. Naładujesz i 150 tyle że się zejdzie dłużej nic cetekiem 7 czy 10 - ot cała różnicawiesz Pan co??? fajne te cyferki wywaliles ale poczytaj co kto pisze a pozniej pisz lub kopiuj,a ty widze ze chyba posty bijesz bo Ci malo. przeczytales od czego sie dzisiejsze posty zaczely i o co kaman w aktualnym temacie???proponuje sie cofnac. Tak się składa że mam 5, 7 i 10 - i gadasz Wać Pan bzdury. owszem jeśli aku jest sprawne i tylko go podładowujesz, każdy się nada tylko czasu więcej lub mniej potrzebują, ale gdy rozjedziesz większego akusia, to 5 go nie ruszy i wywali error, podobnie 7, a 10 ruszy akumulator który ma na słupkach 2V.o taka wlasnie odpowiedz chodzilo. Czyli lepiej zainwestowac w 10 ke i miec spokoj na przyszlosc,w rodzinie same diesle tak wiec bateryjki od 70 ki wzwyz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowar Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 owszem jeśli aku jest sprawne i tylko go podładowujesz, każdy się nada tylko czasu więcej lub mniej potrzebują, ale gdy rozjedziesz większego akusia Fakt - nigdy nie doprowadzam do wydojenia aku do 0. Przeważnie dostają ładowarkę już przy 11.8V - wtedy 5 wystarcza wiesz Pan co??? fajne te cyferki wywaliles ale poczytaj co kto pisze a pozniej pisz lub kopiuj,a ty widze ze chyba posty bijesz bo Ci malo. Z osobistą wycieczką zapraszam najpierw na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Ja kolejną kupię 25, wtedy nawet w trybie supply sobie poradzi z normalnym systemem, bo w moich przy nawet cichym słuchaniu szło znacznie więcej jak 10A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Fakt - nigdy nie doprowadzam do wydojenia aku do 0. Przeważnie dostają ładowarkę już przy 11.8V - wtedy 5 wystarcza Zgadza się, ja także miałem aku doprowadzone do stanu kiedy auto nie paliło i 7ka ogarniała pięknie temat ładowania czy zrobienia im reconda obojętnie czy to agm czy kwasiaki różnych pojemności... Ale jak trafiło się aku wyładowane do samego dna, to już skapitulowała i nawet nie podjęla próby jego ładowania. Nie pomogły próby oszukania jej by rozpoczeła proces podaniem napięcia kabelkami z innego aku, czy ładowanie przez chwilę zwykłym prostownikiem tego aku na małym prądzie... Nie czuła się na siłach czy cuś? Ja kolejną kupię 25, wtedy nawet w trybie supply sobie poradzi z normalnym systemem, bo w moich przy nawet cichym słuchaniu szło znacznie więcej jak 10A Tomek tylko 25 ka była zrobiona przez Cteka bardziej jako zasilacz warsztatowy, niż amatorską ładowarkę i nie ma np Reconda(przynajmniej w opisie na stronie cteka się nie doczytałem ) ... Poczytaj trochę.Ale jako zasiłka do odsłuchów bomba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Przeważnie dostają ładowarkę już przy 11.8V Przy tylu to ja nawet auta nie odpalam, dopiero 11V to próg graniczny.Ciekawe jak teraz będzie, przy 2 x 92 AGM i każdy coś koło 800A , tylko martwi mnie battery manager, który zarządza napięciem i przełącza zasilania. Szukam od miesiąca schematów jak go ominąć i lipa. i nie ma np Reconda poważnie ? http://ctek-ladowarki.pl/img/cms/CTEK/MXS25/panel_mxs%2025.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowar Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 dopiero 11V to próg graniczny. Według mnie to trochę nie zdrowe dla akumulatora (jaki by nie był) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 poważnie ? Musiałem inną stronę przeglądać. Ciekawe jak teraz będzie, przy 2 x 92 AGM i każdy coś koło 800A , tylko martwi mnie battery manager, który zarządza napięciem i przełącza zasilania. Szukam od miesiąca schematów jak go ominąć i lipa. Powiem Ci ,że naprawdę czuć przesiadkę z Silvera na AGM, auto inaczej pali a i jakoś tak na basie się raźniej zrobiło(placebo?).Moja babcia nie ma managera i tak sobie myślę ,że skoro mam już wyprowadzone klemy i kable pod aku buforowe, to strzelę sobie bufor z jakiegoś aku agm mniejszego(a jakże z tych ori z aut) i będzie malinka, obędzie się bez holly. Jakoś przeżyję ten brak hiendowej nalepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Według mnie to trochę nie zdrowe dla akumulatora (jaki by nie był) Możliwe, ale żółty HE 60 kupiony jako jeden z pierwszych jak się u Jurka pojawiły, czyli coś koło 4-5 lat temu , do dziś śmiga jak głupi, raz na miesiac przechodzi SPA by CTEK i finito. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Możliwe, ale żółty HE 60 kupiony jako jeden z pierwszych jak się u Jurka pojawiły, czyli coś koło 4-5 lat temu , do dziś śmiga jak głupi, raz na miesiac przechodzi SPA by CTEK i finito. Zgadzam się w pełni... Jak dbasz tak masz... Mojego Kinetika nie zabiło nic innego jak zaniedbanie (to ,że nie miałem mozliwości nie ma nic wspólnego).Ale zakup cteka uważam , za jeden z najlepszych związanych pośrednio CA, bardzo ale to bardzo przydatna rzecz, której używam często i gęsto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Kiedyś już gdzieś pisałem akcję z rocznym agm w a4, nagle padła, serwis stwierdził jej zgon i wymiana na nowy, podpięty ctek reanimował ją ponad dobę, potem 3 dni przerwy i znów, kolejny test w serwisie - i pełne zaskoczenie, gdyż aku miał 90 kilka % skuteczności, tak więc w pakiecie z AGM powinien być oferowany ctek. Jakoś przeżyję ten brak hiendowej nalepki. 1 euro , gdzieś widziałem w jakimś sklepie on-line w DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 poważnie ? Aaaa... właśnie przyjrzałem się załączonym foto od 25 ki i przypomniało mi się, nie doczytałem się nie o "recond" tylko nie znalazłem kontrolki i wyrażnie opisanego w instrukcji trybu "AGM" albo śniezki tak jak jest w 10ce i 7ce.Więc sorry za wprowadzenie w błąd z tym recondem, czyli co? 25ka sama sobie wykrywa z jakim aku ma do czynienia i taki stosuje program czy zwyczajnie nie ma fukcji podbicia napięcia pod ładowanie agm'a?No i tak mi się wydaje ,że jednak Varta z pierwszego montażu to nie Sznajder... ale może się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Co do Sznajdera to nie wiem, kolega tym handluje sprzedając kilkaset sztuk miesięcznie, w ciagu 2 lat miał 4 reklamacje sznajdera i kilkanaście boscha, więc cholera wie, pewnie na własnej skórze człowiek musiałby się nauczyć, ja kupiłem 2 lata temu do alero ( za jego radą) i do dziś działa i to bez ładowania ani SPA, zima, lato, mróz i upał i odpala, auto jeździ na krótkich max 3km odcinkach, więcej mnie nie interesuje. Co do 25'ki nie mam pojęcia, aż tak się nie zgłębiałem, szczególnie mając w garażu też jej mniejszych braci, ale będąc na zawodach AYA większość zawodników właśnie jej używa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Panowie podepnę się pod temat i zapytam jakiego cteka kupić. Jest ich sporo, dlatego wybór nie łatwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowar Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 BULI nie wyciągnąłeś jeszcze wniosków po tej dyskusji? Im większy tym lepszy mi 5 wystarcza a do wskrzeszenia starych kwasów nie potrzeba zaraz ceteka- cetek po prostu jest wygodny - nie musisz latać kontrolować stanu kwasu, napięć, natęzeń, gazowań itp Lepiej jak jest więcej- wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Bulli każdy jest dobry ale wiadomo, jak wszędzie większy może więcej. ;-) Ja posiadam MXS 7 i sprawdziła się w 98% akcji z aku, dopiero ten rozładowany a w zasadzie uszkodzony Kinetik 102 Ah zabił jej gwożdzia(mam nadzieję ,że nie opadła mu masa czynna :-/ ), obecnie kupując nowy chyba bym się skusił ku opcji MXS 10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Jak brac to na maxa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Jak brac to na maxa ;) Ja wiem czy taki max.... 7kę kupisz już za 360 zł a 10kę jak dobrze poszukać za 400 zł na obie 5 lat GW... Ale jak ktoś lubi oszczędność to zawsze mogę odstąpić okazyjnie 7kę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Mercedes też stosuje AGMy http://i166.photobucket.com/albums/u115/w0jta5/MB%20W201%20190E/th_IMG-20140815-00876_zps2f1a3f5b.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.