SoundTerapy Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Czyli dla świętego spokoju będzie trzeba wrócić do starego dobrego "zółtka" ale najpierw poszukać w dobrej cenie.Mam w domu żelówke MARATHON - muszę sprawdzić czy śmiga,była używana lata temu do domowych odsłuchów.Tomku chyba też jakiś czas z takową śmigałęś ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Miałem takowe 2szt. chyba jeszcze u Pawła gdzieś leżą jak wymieniłem na 2 Jurkowe. A co do recondów, czytałem gdzieś opis jak je stawiać na nogi, i właśnie 3x pod rząd z przerwą 30min żeby odetchnął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perfectblossom Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Kwasiaki też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Teraz jak kupie nowego, to raz na tydzień strzelę mu reconda i zobaczymy. A to nie jest tak ,że JD, nie zalecał tego robić znowu tak często? Ładowanie z raz w tyg do pełna ładowarką a raz na parę mieś recond? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lksgrzegorz Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Ja mam bosch S3 kupiony półtora roku temu. Auto golf 3 1.9tdi parkuje pod chmurką i przy -15C nad ranem przy napięciu 12.5 kręci około 6-7 sec i pada jak mucha. mierzyłem ponownie i było już tylko 11.2 Naładowałem go do 12.9 i zakręcił 12-13 sekund i znowu było już po nim, więc co aku na gwarancję oddać czy to normalne przy takiej pogodzie?? Zaznaczam że altek to 120Ah i CA wyjęte na zime.A do pracy dojeżdżam jakies 12km w jedną stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Mialem sobie kiedys kupić tą ładowarkę impulsową z Lidla za chyba 80 zł ale stwierdziłem że jest mi zbędna.Mam w garażu starą transformatorówkę zrobioną przez jakiegoś elektryka z nieistniejącej już kopalni.Ostatni raz używalem jej chyba z 8lat temu do służbowego samochodu.Więc chyba jestem szczęśliwcem że nie mam takich problemow u siebie, a gdybym miał tak się "opiekować" baterią jak opisujecie powyżej to aż strach pomysleć.Może gdybym mieszkal w prywatnym domku z cieplym garażem to spoko-schodzę w kapciach i sobie podpinam byle kiedy ale jak auto na zewnątrz pod blokiem to już sie komplikuje sytuacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiell Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Mój Stinger SPV 70 ma już cztery lata żyje i ma się dobrze .W między czasie doładowywany jest Ctek -iem Multi Xs 7000 ,i nie ma z nim żadnych kłopotów. W samochodzie siedzi dodatkowo kinetik HC 600 jako bufor ,którego kupiłem jakiś czas temu od Tomka Brenka i też nic mu nie dolega.Mój kolega ma Agm Stingera Sp 1700 też już jakieś pięć lat i bateria kręci jak głupia. Zastanawiam się dlaczego wasze baterie uległy uszkodzeniu i co było przyczyną . Czy wychodziły wadliwe serie Akumulatorów Stingera i Kinetika..... mocno się zastanawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Zaznaczam że altek to 120Ah i CA wyjęte na zime.Ale regulator napięcia ładowania czy masz 120Ah czy 55Ah i tak ładuje powiedzmy 14.4VWyjmować sprzęt na zimę szacun. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lksgrzegorz Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Ale regulator napięcia ładowania czy masz 120Ah czy 55Ah i tak ładuje powiedzmy 14.4VWyjmować sprzęt na zimę szacun.ładowanie na aku mam 14.61V a jak postaję ze 2 dni to wogóle przestaje kręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 To znaczy że coś jest nie tak z baterią chyba że masz gdzieś zwarcie w instalacji samochodu i to rozladowuje akumulator.Musisz sprawdzic pobór prądu na akumulatorze na wyłączonych odbiornikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lksgrzegorz Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Wyjmować sprzęt na zimę szacun.Słupki, tw i mid są u Radka na budowie więc piece także wywaliłem do chaty bo jakoś tak zimno ostatnio a i tak nie grały ;) Znam innych co także wyciągają z auto grajkaTo znaczy że coś jest nie tak z baterią chyba że masz gdzieś zwarcie w instalacji samochodu i to rozladowuje akumulator.Musisz sprawdzic pobór prądu na akumulatorze na wyłączonych odbiornikach.Jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 A to nie jest tak ,że JD, nie zalecał tego robić znowu tak często? Ładowanie z raz w tyg do pełna ładowarką a raz na parę mieś recond? Według moich eksperymentów wychodz, że "recond" kilka razy w roku nie zaszkodzi i raczej jest wskazany. Z tym nieprzesadzaniem, chodzi o to, żeby nie robić tego co tydzień, bo w tym cyklu napięcie jest podwyższone do ok. 15,8-16V i czasem akumulator może już zacząć gazować (można sprawdzić na słuch), a nadmiar gazów, w tym nieskroplona para wodna, mogą zostać wyrzucone na zewnątrz. Bardzo częste upusty gazów prowadzą więc do trwałego ubytku wody z elektrolitu, czyli wpadamy z deszczu pod rynnę, bo sami osłabiamy parametry elektrolitu. Według mnie konserwacyjne okresowe recondy mają sens, gdy aku jest w dobrej kondycji. To go skuteczniej zregeneruje. Niestety, większość zabiera się za to, dopiero gdy pojawią się większe niedomagania, czyli gdy mamy już mocno rozwarstwiony elektrolit i silnie zasiarczonego prawie-trupa. Tutaj recond cudów już raczej nie zrobi na długo w żadnym akumulatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Jak to zrobić?Bierzesz amperomierz, zdejmujesz klemę minusową, podłączasz czerwony przewód miernika do kabla minus od akumulatora a czarny od amperomierza do bieguna minus.ŻEBYŚ PRZYPADKIEM TEGO NIE ZROBIŁ JAK MASZ POBÓR PRĄDU duży bo upalisz miernik.Nie wiem jaki masz miernik ale przeważnie max to 20A .Zleć to kumuś może bo może zapłacisz 20zł elektrykowi a będzie bez niespodzianki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lksgrzegorz Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Bierzesz amperomierz, zdejmujesz klemę minusową, podłączasz czerwony przewód miernika do kabla minus od akumulatora a czarny od amperomierza do bieguna minus.ŻEBYŚ PRZYPADKIEM TEGO NIE ZROBIŁ JAK MASZ POBÓR PRĄDU duży bo upalisz miernik.Nie wiem jaki masz miernik ale przeważnie max to 20A .Zleć to kumuś może bo może zapłacisz 20zł elektrykowi a będzie bez niespodzianki Dzięki za info dam sobie radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 ale znajdź kogoś co ma cęgówkę, zmierzycie pobór w kilka sekund bez ściągania klem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lksgrzegorz Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Powiedz jeszcze jak odczytać wartości które pokaże czy wogóle coś pokaże?? Jak odczytać czy będzie jakis fałszywy pobór prądu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 No najlepiej jak nic nie pokaże to jest ok chyba że masz alarm.Nawet dokładnie nie wiem ile pobiera np.alarm trzeba pogoglować ale to miliampery.Myślę że prawidlowy pobór "samochodu"nie powinien przekraczać 3-5mA ale poszukaj dokładnie wartości.Pojemność akumulatora mówi nam jak długo wytrzyma przy danym poborze prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 ... Zastanawiam się dlaczego wasze baterie uległy uszkodzeniu i co było przyczyną . Czy wychodziły wadliwe serie Akumulatorów Stingera i Kinetika..... mocno się zastanawiam Jeżeli padają przed czasem, to w większości z powodu bezobsługowej eksploatacji w stanie długotrwałego niepełnego naładowania. Wysoka temperatura od silnika też im nie pomaga. Z tego powodu do większości modeli są zalecane metalowe kasety montażowo-ochronne, ale nikt ich nie stosuje. Nie ma praktycznie żadnych problemów z aku używanymi w autach dB/SPL, chociaż dostają tam większy wycisk. Tam ludzie mają większą świadomość, że akumulator musi być zawsze naładowany na full, a większość akumulatorów nie jest montowana w gorącej komorze silnika. To taka moja prywatna teoria. Stinger (dane z lat, gdy to sprzedawaliśmy)Czerwona seria Stingera (Made in USA) była awaryjna. Dużo ze sprzedanych padło, ale na szczęście, jeszcze w okresie fabrycznej gwarancji. Z żółtą serią (Made in China) nie było praktycznie żadnych masowych problemów, najwyżej kilka pojedynczych przypadków z przyczyn jak wyżej. Z Kinetikiem podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 No najlepiej jak nic nie pokaże to jest ok chyba że masz alarm.Nawet dokładnie nie wiem ile pobiera np.alarm trzeba pogoglować ale to miliampery.Myślę że prawidlowy pobór "samochodu"nie powinien przekraczać 3-5mA ale poszukaj dokładnie wartości.Pojemność akumulatora mówi nam jak długo wytrzyma przy danym poborze prądu.Chyba kolega przesadził z tą wartością Nie spotkałem jeszcze auta które pobierałoby mniej niż 50mA, zazwyczaj jest to w okolicach ~100mA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Może i masz rację z tym 0.1A ale to już nie tak malutko,trzeba to zweryfikować Faktycznie z tego co szukam pobór prawidłowy to około 50mA.Jeśli dojdzie alarm czy coś tam jeszcze może i być 100mA.Taka wartośc powinna być bezpieczna i nie przejawiać objawow rozladowywania aku.Wyższe wartości powinny już nas chyba zaniepokoić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Ja mam 2szt SPV-60 , jedna na stałe w komorze silnika - i ta umiera, druga była buforem i ona żyje i ma się dobrze, ten sam czas pracy, podobne warunki, no po za nadmiernym ogrzewaniem w komorze silnika, ale tam znów był w kasecie, co prawda nie dedykowanej, a uspawanej i pomalowanej proszkowo, nawet z grubszej blachy .Co dziwne, ostatni raz reconda robiłem 10 dni temu z ładowaniem na full, i odpala w tych mrozach, aczkolwiek słychać że ma ciężko,tak więc już 10 dał radę ale sprzętu sobie nie posłucham bez ładowarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gocgrz000 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 U mnie Centra Futura ma już 4 lata i tej jesieni miałem wrażenie ze już ją coś dopada złego.Wymiana alternatora z seryjnego 70a na 180a podniosła go na nogi.Auto odpala teraz na -20 od pierwszego strzała.Martwiło tylko mnie to ze jest wysokie napięcie ładowania 15,2v ale po 3 miesięcznej obserwacji nic się nie dzieje z podzespołami elektrycznymi auta więc regulatora nie ruszam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Ja mam bosch S3 kupiony półtora roku temu. Auto golf 3 1.9tdi parkuje pod chmurką i przy -15C nad ranem przy napięciu 12.5 kręci około 6-7 sec i pada jak mucha. mierzyłem ponownie i było już tylko 11.2 Naładowałem go do 12.9 i zakręcił 12-13 sekund i znowu było już po nim, więc co aku na gwarancję oddać czy to normalne przy takiej pogodzie?? Zaznaczam że altek to 120Ah i CA wyjęte na zime.A do pracy dojeżdżam jakies 12km w jedną stronę.to chyba cos nie tak z silnikiem a nie aku jesli krecisz 6-7 sek przu takiej temperaturze,moze swiece zarowe masz juz do d...y i nie grzeja albo wtryski lub pompa ale to juz trza do mechaniora jechac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 a ma ktoś Vartę Professional DC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perfectblossom Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 to chyba cos nie tak z silnikiem a nie aku jesli krecisz 6-7 sek przu takiej temperaturze,moze swiece zarowe masz juz do d...y i nie grzeja albo wtryski lub pompa ale to juz trza do mechaniora jechacA nie prościej wpiąć najtańszy miernik i zmierzyć napięcie przy odpalaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.