Skocz do zawartości

Stan techniczny auta w ogłoszeniu i w rzeczywistości - raport


yasica
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 


To moze na pw oferty niech Marcin posyla zainteresowanym zeby nam tu otomoto sie nie zrobilo ;)

 

Ja tylko wspomniałem Jarku o takiej możliwości. :)

Otomoto ani w jakiegoś handlarza bawić się nie mam zamiaru.

Jak ktoś będzie coś chciał to może wspomnieć na pw i będę miał na uwadze, ale jak wspomniałem już tam komuś, to nie jest tak ,że ktoś napisze.... Ja chcę C-klasę... A skąd ja mam ją wziąć? Zepchnąć Niemca do rowu a potem go ładnie spakować jako assitance...? :D

Jest to co jest, jak się zjawi coś ciekawszego gdzie stwierdzę ,że zdrowe technicznie i komuś może posłużyć to dam znać i tyle  jeśli chodzi o moją pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


Szczerze z Diesli to bym chyba tylko kupił Hyundaia i30 / Kia Ceed 1.6 Crdi 90 KM skrzynia 5b. Dlaczego to auto ?? bo : 
- brak DPF
- brak dwumasy ( kpl sprzegła LUK / Valeo ok 530 zł detal )
- turbina bez zmiennej geometrii łopatek
- pompa wtryskowa i wtrsyki (generalnie osprzęt ) - BOSCH - łatwo naprawić , tanio można zregenerować .

 

 

Dobre są jeszcze Toyoty z silnikiem 1,4 diesel, tak jak wspomniałeś nie ma dwumasy, turbina bez kierownicy, prosty tani w eksploatacji śmierdziel , bo nie ma się co zepsuć, występował w Yarisie, Corolli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale bodajże do 2006 albo 2008  roku ( np Auris)( musiał bym sprawdzić), do tego roku osprzęt Boscha, potem Denso( droższe w regeneracji, nie każdy a dostęp do ich zamienników, w 95 % przypadków tylko Autoryzowani przedstawiciele Denso )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


tu się zgadzam, tylko zazwyczaj ludzie jadą zmieniać olej jak już skrzynia się sypie, a wymiana oleju ją tylko dobija...

 

O ile pan Rysiu z serwisu robi wymianę na zasadzie wylewam to co się da i wlewam nowy, wchodzi mu z 5 litrów a kolejne parę w trzewiach skrzyni i konwerterze, syf się rusza stary olej miesza z nowym i po skrzyni.... A wystarczy zrobić wymianę dynamiczną, wypłukać wszystko co jest ze skrzyni , łącznie z zawartością konwertera i zalać świeży olej, ale na to idzie już ok 10-12 litrów oleju , a Polak jak to Polak... Panie a po co?? Wtedy zaś przez swoją pazerność wyskakuje z 3-5 tys za naprawę skrzyni i oszczędził. :)


 

 


tak, ale bodajże do 2006 roku( musiał bym sprawdzić), do tego roku osprzęt Boscha, potem Denso( droższe w regeneracji, nie każdy a dostęp do ich zamienników, w 95 % przypadków tylko Autoryzowani przedstawiciele Denso )

 

Z tego co pamiętam do 2007/08 w zależności od modelu, potem i tak zaczęli wsadzać ten debilny DPF, więc już są mało interesujące.

Ostatnio śmiałem się z szefa, mają najstarsze auto Transita chyba 2007, ja mówię, że moja babcia ma już przeszło pół bańki, on ,że transit prawie 600 tys....

Zapomniał wspomnieć ,że to już jego trzeci silnik w tym aucie....  :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre są jeszcze Toyoty z silnikiem 1,4 diesel, tak jak wspomniałeś nie ma dwumasy, turbina bez kierownicy, prosty tani w eksploatacji śmierdziel , bo nie ma się co zepsuć, występował w Yarisie, Corolli...

Oraz Focusy II 1.6tdci 90km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję sporego kombi, coś pokroju Vectry C, ewentualnie może jakiś VAN.

Budżet 25-28 tys, najchętniej żwawa benzyna, bez LPG. Spalanie w granicach 10L w mieście jest akceptowalne. Przebiegi miesięczne rzędu 600-1000 km. Rocznik od 2006 w górę. Jakieś propozycje ? Szukam, czytam i coraz więcej niewiadomych :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o S-Max'ie myślałem, ale w tym budżecie będzie ciężko, druga sprawa prawie same TDCi, których wolałbym uniknąć.

Laguna III - nie myślałem o tym, ktoś wie jak z awaryjnością ? Poprzednia edycja to stały bywalec warsztatów. C5 to kolejne auto na celowniku, jednak tak samo jak z Fordem większość to HDi. Pozostaje Vectra C, o której pomyślałem na samym początku. No nic, trzeba wertować kolejne strony na otomoto, może coś wpadnie w oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o S-Max'ie myślałem, ale w tym budżecie będzie ciężko, druga sprawa prawie same TDCi, których wolałbym uniknąć.

Laguna III - nie myślałem o tym, ktoś wie jak z awaryjnością ? Poprzednia edycja to stały bywalec warsztatów. C5 to kolejne auto na celowniku, jednak tak samo jak z Fordem większość to HDi. Pozostaje Vectra C, o której pomyślałem na samym początku. No nic, trzeba wertować kolejne strony na otomoto, może coś wpadnie w oko.

Laguna III świetne auto, a dzięki opinii o Lagunie II idzie ją kupić względnie tanio. C5 z benzyną się znajdą częściej niż SMAX. Vectra fajna, ale z jakimś 2.0T. 1.8 słabawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lagune 3 mialem i polecam, nie ma nic lepszego w takiej kasie...

Szwagier ma galaxy i jest b.zadowolony więc myślę, ze i smax jest dobry

Citroen w tej nowej budzie jest podobno ok

Do opli mam uraz, mieliśmy w firmie od nowości signum 2,0t i sypał się jak drewno w tartaku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C5 w tej kasie wyrwiesz w 1.8 benie, podobnie idzie poszukać laguny, jak i mondeo

 

Z reacji że na mobile też już kombinują, czasem szukam auta w NL/BE

 

tu masz mondeo, po tablicach sobie sprawdzisz ile podatku BPM idzie zdjąć na export i jaki miał ostatni wpis przebiegowy

 

http://schadeautos.nl/auto.php?id=692491&pageNum_result=0&totalRows_result=8&from=0&merk=ford&type=mondeo&brandstof=alles&bouwjaar_van=2008&bouwjaar_tm=2013&automaat=alles&climatronic=&letter=&pag=zk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna ma ten plus że proste zawieszenie ( z tyłu ), taka Vectra czy Mondziak, lub wspomniany wcześniej Exeo ( przednia oś) bardziej skomplikowane, może i lepsze prowadzenie ale za to droższe w serwisowaniu, nawet jak w momencie sprowadzenia auta z zagranicy wszystko jest cacy, to nasze drogi po kilku miesiącach robią z takim autem sieczkę.

Z drugiej strony takiego zawieszenia nie zmienia się co rok ( raczej  :wink:  ) chyba że ktoś naprawdę dużo jeździ i zakłada najtańsze zamienniki ( a tak robią WSZYSCY handlarze, nie wierzę w jakiekolwiek bajki o markowych zamiennikach w autach sprowadzonych pod sprzedaż  ) .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak w momencie sprowadzenia auta z zagranicy wszystko jest cacy, to nasze drogi po kilku miesiącach robią z takim autem sieczkę.

Generalizujesz. U mnie w Maździe 6 mam wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Auto po przekroczeniu granicy przejechało już prawie 20k km, a nie dotykałem zawieszenia i w najbliższym czasie nie planuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel Astra H 1.8, lub 1.6 Turbo + LPG,  w kombi ( zwiększony rozstaw osi względem HB ) wydaje mi się rozsądnym wyborem dla Polskiego Kowalskiego.

Nie rdzewiej, tanie w serwisowaniu, szeroka lista zamienników, duży wybór aut.

Silniki Diesla 1.7 Isuzu 100 KM też raczej są dobre i żywotne, jak by ktoś chciał ropniaka.


Jasne ze generalizuje, bo zawsze znajdzie się wyjątek który potwierdzi regułę ;) 

Napisałem to bo widzę co się sprzedaje i do czego na co dzień.

Fakt, do japończyków wyższej klasy idzie tego mniej ( najgorzej pod tym względem wypada Carisma oraz bliźniacze Volvo z tylnym wielowahaczowym zawieszeniem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak vectra c to tylko 2.0 turbo albo 3.2 V6. W obu spalanie takie samo. Omijać 2.2 bo to same problemy. 1.8 jest zamulone.

A co do totalled to chyba trzeba się będzie zastanowić nad takim rozwiązaniem. W autach z usa bie ma tyle elektroniki i innych cudów. Mniejsze jest też prawdopodobienstwo zakupu jakieś ulepy z 7 aut i przystanku. Tylko trzeba by mieć kogoś w usa kto by to obejrzał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że tych 2.0T w Vectrach jest jak na lekarstwo, a 3.2 V6 w polifcie brak. 1.8 nie jeździłem, więc się nie wypowiem, choć 140KM w tak dużym aucie rzeczywiście może być za mało.

Na tapetę trafiła Mazda 6 i Honda Accord, oba z podobnych lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właścicielem Accorda z 2005 roku 2.0 benza. Zapomnij o 2006 za 30 tyś. Będzie to skarbonka bez dna. Na forum ten rocznik chodzi po 40 w górę za zadbaną sztukę. Miedzy 2005 a 2006 jest spora różnica w cenie, bo od 2006 są poliftowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40tys za 8 letnie auto, które bądź co bądź nie prezentuje sobą nic szczególnego to dla mnie jakaś abstrakcja. Mowa o Accordzie. Od zawsze jeździłem japońcami, w każdym słabym punktem była blacha, ale to było dawno temu.

Za 40 tys można zacząć się rozglądać za Mazdą 6, która wygląda o niebo lepiej, ale na jej temat nie wiem nic. Z resztą skoro budżet nie ten, to nawet nie mam zamiaru zaprzątać sobie nią głowy ;)

Wybór trudny, bo niby aut sporo, a tak na prawdę niewiele. A z tych niewielu trzeba jeszcze znaleźć zadbany egzemplarz...


P.S. GOLF V Kombi - pomijam kwestie silników, da się znaleźć coś w miarę bezawaryjnego, ale jak z miejscem wewnątrz ?

Dużo większy od poprzednika czy raczej podobny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za lagune 3 zapłacisz jakieś 12 tys mniej niż ten sam rocznik accorda, mazdy 6 czy passata...nawet jak się cos zepsuje to i tak będziesz do przodu...

japońce są też zazwyczaj słabiej wyposażone od laguny gdzie bixenon czy navi nie jest rzadkością...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...