Skocz do zawartości

Piszczy po odpaleniu samochodu


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wczoraj zainstalowałem u siebie pełne okablowanie pod które podpiąłem 4 głośniki. Po podłączeniu wszystkiego do wzmacniacza (axton C500) okazało się, że sprzęt gra bardzo ładnie, lecz po odpaleniu samochodu słychać pisk który nasila się przy dodaniu gazu.

W czym szukać przyczyny takich objawów?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy masz dobrze masę przymocowaną do karoserii no chyba że masz do aku podpięty. później tak jak koledzy wyżej pisali kable sygnałowe albo leżą obok zasilających a jak nie leżą obok zasilających to zapewne jakieś kiepski ekranowanie mają, noo i w najgorszym przypadku wymiana wzmaka bo u mnie np. dopiero to pomogło :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie byl ten sam problem i nie byla tu winna sygnalowka, wina lezala po stronie kabla przymocowanego do masy. Kiedy pociągnalem plus i minus z akku problem ustapil. Pewnie mam gdzies bladzace prady po karoseri, u ciebie moze byc to samo, aczkolwiek zacznij od przelozenia RCA na druga strone auta :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuje jakoś rozdzielić te kable bo faktycznie są puszczone jednym progiem....
Hmm wydaje mi się że tutaj będzie tkwił problem, ale gdyby dalej nic z tego to spróbuj dać inne sygnałówki puszczone gdziekolwiek, żeby sprawdzić czy to napewno nie wina tychże kabli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami wina może także leżeć po stronie RÓŻNEGO połączenia prądowego jednostki sterującej i wzmaka. Inaczej mówiąc - jednostka ma masę z karoserii, a wzmak z akumulatora. Albo odwrotnie - jednostka z akumulatora, a wzmak z karoserii. Ale to mniej prawdopodobny problem niż ten, że kable są puszczone jednym progiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami wina może także leżeć po stronie RÓŻNEGO połączenia prądowego jednostki sterującej i wzmaka. Inaczej mówiąc - jednostka ma masę z karoserii, a wzmak z akumulatora. Albo odwrotnie - jednostka z akumulatora, a wzmak z karoserii......

 

Czyli po prostu jedno z uzadzen ma slabe polaczenie do masy. I stad roznica potencjalow na masie. Jesli oba sa dobrze "zmasowane" (nie wazne w ktorym miejscu) roznica potencjalow nie wystepuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie radio?

Alpine IDA-X001

 

 

 

No, więc zaraz pójde sprobować co z tą masą od wzmaka bo to najłatwiej sprawdzić gdyż jest na wierzchu.

 

[ Dodano: 2009-02-02, 19:47 ]

Ok dzięki za pomoc - problem całe szczęście leżał tylko w masie wzmacniacza i po problemie ! Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel od masy ma 16mm2 tak samo jak od zasilania - Zealum więc raczej nie są za cieńkie jak na taki słaby sprzęt (50 i 75 RMS). Jednak problem powrócił to pojechałem do mechanika żeby to zbadać i okazało się, że przewód do świecy jest przerwany i stąd te problemy i z paleniem i w ogóle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...