Skocz do zawartości

Koncepcja zasilania.


Skwaromir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio troche elektryka nie domagała mi w aucie rozbierałem jedno i drugie i tak dalej.

Postanowiłem zrobić zasilanie konkretnie na ostatni setup w tym aucie a może dokładniej nic mocniejszego

nie będę wsadzał :hyhy:.

Narazie szukam jakiegoś większgo alternatora do escorta, przglądam od mondeo itp. Zamierzam wsadzić od 105 do 120 A. Wsadzenie drugiego było by mało prawdopodobne, może w drugim samochdzie :). Z peierwszego aku ok 45Ah 450A kablem od spawarki 35mm2 do drugiego przy wzmaku ok 55Ah 550A i z tamtąd do dwuch mniejszych i kablem 35mm2 Oriona 2500D podłączonego do AS Helon 15".

Co myślicie o tym podłoczeniu ? Bardziej do użytku cywilnego niż na strzał :P.

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z peierwszego aku ok 45Ah 450A kablem od spawarki 35mm2 do drugiego przy wzmaku ok 55Ah 550A i z tamtąd do dwuch mniejszych i kablem 35mm2 Oriona 2500D podłączonego do AS Helon 15".

 

Chcesz dawać 4 akumulatory?

 

Daj altka 120A i ok. 100-110Ah akumulatora, połączone kablem ok 35mm^2 i będzie ok :hyhy: Na codzień Ci coś takiego spokojnie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już jesteśmy przy temacie to podepnę się pod temat, bo nie ma sensu robić nowego.

 

Mam strasznie duże spadki, tak do 11V. Zredukuję je dając większy alternator?

Sprzęt jak pewnie niektórzy wiedzą to Steg K2.02 i EQ DBXi12 w 4Ohm. No i w przyszłości Steg będzie pracował w 2Ohm z dwoma EQ.

 

Zasilanie 50mm2 spawarka i kond 1F przy wzmaku.

 

Jeśli pomoże mi nowy altek to jak? Myślałem nad 150A..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróccie tez uwage na okablowanie układu ładowania oraz na wszelkie połączenia elektryczne w tym obwodzie:

- kabel plusowy alternator akumulator

- kabel masowy silnik - karoseria

- kabel masowy karoseria - minus akumulatora

 

Zweryfikuj te połączenia.

Ja miałem DBX12R w skodzie gdzie laternator był fabryczny magneton 70A, ktory nigdy nie osiaga 14,4V (typowe dla tego modelu :) ) . I nie mialem takich sytuacji zeby mi napiecie spadalo do 11V. Aha pewnie ma to znaczenie bo DBX zasilany byl z 1502 :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróccie tez uwage na okablowanie układu ładowania

 

Miałem zamiar zrobić z przewodu 25mm2, no ale widzę, ze polecacie tu 35mm2 do mniejszego altka więc i ja taki pewnie wykorzystam :padam:

 

[ Dodano: 2009-01-31, 09:39 ]

Zależy jaki aku jak około 100Ah to ujdzie :P

 

Później pójdę i zobaczę jaki mam. Jeśli mniejszy to coś zadziałam, zeby mieć 100A :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Siemka. Odświeżę temat.

Postanowiłem poprawić instalację prądową w aucie tj.

-wymiana regulatora napięcia

-poprawa wszystkich miejsc masowych, po przeczyszczać, dać nowe kable

-nowy kabel 16mm do wzmacniacz

-przeczyszczenie klem

-kabel od alternatora do akumulatora.

 

Od alternatora do akumulatora obecnie idzie przewód ok 4mm2 może nawet 2,5mm2 straszna słabizna :kwasny: i mam zamiar coś z tym zrobić.

Tutaj pytanie.

Zostawić ten przewód (aku z alt) i do niego dołączyć 16mm2 czy odłączyć go całkowicie i zastąpić go 16mm2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej wygiąć i poprowadzić cieńszy kabel. Potem kolejny i następny. Do tego łatwiej dostępne akcesoria typu rozdzielacze, oprawki... Spróbuj w aucie ułożyć 240 lub chociaż 120mm^2 kabelek, zacisnąć go w oprawce bezpiecznika i zdobyć rozdzielacz ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w elektryce, ale w naturze jest tak, że przez większą ilość małych otworów przepłynie wiecej powietrza niż przez jeden duży o takiej samej powierzchni (transpiracja np).

 

W elektryce nie. Bardziej w elektronice - przy wysokich częstotliwościach zaczyna dawać o sobie znać efekt naskórkowości. Z Twoim przykładem też nie jest tak do końca - trzeba brać pod uwagę średnicę, gęstośc gazu, lepkość, prędkość przepływu, chropowatość powierzchni "rury" - najmniejsze opory są przy przepływie laminarnym a straty powstają przy przepływie turbulentnym. Gazy to płyny ( choć nie ciecze ;) ) i rządzą się takimi samymi prawami - niestety - elektrony nie zawsze się do nich upodabniają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...