bonless Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Witam, Przymierzam się do zakupu nowego akumulatora do mojej Hondy Civic. Jak w wielu innych japończykach jest u mnie mały aku o wymiarach 238/127/227. Problem polega na tym, że największy aku w tym wymiarze ma 45Ah a biorąc pod uwagę że ma napędzać 3 piece to na postoju długo się nie posłucha Można by w to miejsce wstawić jakiegoś AGM-a np. Kinetik itp. ale niestety ceny są jak dla mnie trochę za wysokie.Czy ktoś z was miał może jakieś doświadczenia z wkładaniem większego aku w seryjne miejsce. Może macie jakieś propozycje co można zrobić żeby coś tam upchać i żeby było to solidnie i bezpiecznie zamontowane. Miejsca jest mniej więcej tyle:http://imageshack.us/scaled/medium/11/dsc03042ki.jpg Wszystkie sugestie i pomysły mile widziane PozdrawiamMichał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Jeśli masz z prawej strony wystarczająco miejsca to możesz zrobić nową,szerszą podstawkę pod aku np. z kwasówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mamusa Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Przerzucić aku do bagaja? Jeżeli nie upchniesz większej podstawki w to miejsce to chyba innej opcji nie ma ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonless Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Podstawka wygląda jak ta w aukcji: http://archiwum.allegro.pl/oferta/podstawa-akumulatora-honda-civic-5d-95-97r-i3294986303.html Lepiej będzie w ogóle ją wywalić i robić nową czy przymocować do niej coś większego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Masz miejsce bo ze zdjęcia do końca nie widać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takeshi_td Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Wejdzie większa bateria tylko będzie ciasno. Ja w takiej Hondzie upychałem -jeśli się nie mylę- 70Ah i weszło tylko trzeba było nieco zeszlifować obudowę aku i chyba jakiś zgrzew blachy w okolicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Skoro wejdzie to ja bym zrobił tak.Kupujesz druga taka samą podstawkę.Pierwszą przecinasz w miejscu zielonej lini.Drugą w miejscach zaznaczonych na czerwono.Dokładasz brakujący fragment(według miary) do pierwszej,spawasz,szlifujesz.Można na koniec dać to do wypiaskowania i lakieru proszkowego.Jak zrobisz to starannie to będzie wyglądało jak ori.http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b6e5fe501002.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonless Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Masz miejsce bo ze zdjęcia do końca nie widać?Wrzucę później jakieś lepsze foto i zmierzę ile tam jest miejsca. Wejdzie większa bateria tylko będzie ciasno. Ja w takiej Hondzie upychałem -jeśli się nie mylę- 70Ah i weszło tylko trzeba było nieco zeszlifować obudowę aku i chyba jakiś zgrzew blachy w okolicy A jak rozwiązałeś kwestię mocowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Najpierw sprawdź czy 70Ah wejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonless Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Skoro wejdzie to ja bym zrobił tak. To jest niezły pomysł ale chyba będę musiał poszerzyć też w drugim kierunku.Mam znajomego który ma kilka takich Hond na rozbiórkę więc mam na czym poćwiczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Jeżeli alternator pozwala na większy aku to jest jeszcze opcja dołożenia drugiego aku do bagażnika i wtedy pod maską nic nie modzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemlUu Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Patrzyles na westa forse? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Wszystko ok. Tylko co z bilansem energetycznym ? Ile amper masz altek ? Jak długie odcinki robisz ? Skoro koszty kinetika są dla Ciebie za duże to może poszukaj AGM'a innej firmy. Z tego co mi świta japończyki mają stosunkowo mało wydajne altki z racji lekkiego rozruchu, co sprawi wieczne niedoładowanie zwykłej baterii 70Ah, która z racji samej konstrukcji dłużej się ładuje niż AGM takiej samej pojemności co zapewne spowoduje stosunkowa szybką utratę jego pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 A jak masz altek 120A?to 70Ah będzię niedoładowywany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 ...chyba będę musiał poszerzyć też w drugim kierunku.Mam znajomego który ma kilka takich Hond na rozbiórkę więc mam na czym poćwiczyćJak masz co przerabiać to nie widzę przeszkód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Jak tak to w miarę ok, tylko że Ampery to nie wszystko. Liczy się jeszcze czas ładowania w codziennym użytkowaniu pojazdu i bilans ile tak naprawdę zostanie z tych 120A w czasie pracy świateł, nawiewów, sprzętu grającego. Ja bym poszedł w średniego AGM'a a nie taką lochę i jeszcze problem z miejscem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takeshi_td Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 A jak rozwiązałeś kwestię mocowania?Jakoś udało mi się przełożyć taki pręcik który dociska aku do podstawy a poza tym, bateria na tyle ciasno siedziała że nie wymagało to solidnego mocowania ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonless Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Jeżeli alternator pozwala na większy aku to jest jeszcze opcja dołożenia drugiego aku do bagażnika i wtedy pod maską nic nie modzisz Ale za to muszę modzić w bagażniku żeby gdzieś opchnąć drugi aku Patrzyles na westa forse? Patrzyłem i w moim rozmiarze też mają tylko 45Ah. A jak masz altek 120A?to 70Ah będzię niedoładowywany? Alternator jest 90A, w poprzednim silniku miałem 70A gdzie oryginalnie dla jednego i drugiego był aku. 45Ah. Właśnie jak to jest z dobieraniem aku. do altka? Ja bym poszedł w średniego AGM'a a nie taką lochę i jeszcze problem z miejscem... Muszę coś poszukać w tym kierunku. Zrobiłem kilka fot jak to wygląda i stwierdzam że jest ciasno http://imageshack.us/scaled/medium/543/a37n.jpghttp://imageshack.us/scaled/medium/585/wwi2.jpghttp://imageshack.us/scaled/medium/268/omvg.jpghttp://imageshack.us/scaled/medium/189/e4lm.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nubi3 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Myślę że podstawę będziesz musiał powiększyć i wrzesz i wzdłuż . Jeżeli się na to zdecydujesz to oczyszczony element mogę polakierować proszkowo za free. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Z wymiarów wygląda że jedynie długość się zmienia.Wysokość niby tez ale tą można dobrać pasującą.http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8956c2d829ce.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonless Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Myślę że podstawę będziesz musiał powiększyć i wrzesz i wzdłuż . Jeżeli się na to zdecydujesz to oczyszczony element mogę polakierować proszkowo za free.No właśnie cały czas myślę co z tym zrobić. Szukałem jakiegoś AGM-a w rozsądnych pieniądzach i w tym rozmiarze, ale nie bardzo mogę znaleźć.Jak się zdecyduję na poszerzanie to na pewno skorzystam z Twojej propozycji Z wymiarów wygląda że jedynie długość się zmienia.Wysokość niby tez ale tą można dobrać pasującą. Z tym że mój aku. ma szerokość 127mm a nie 175mm i na tym polega cały problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Z tym że mój aku. ma szerokość 127mmTo sporo zmienia.Ten powinien wejść:http://www.caraudiosklepy.pl/kinetik-hc-1400-p292.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonless Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 To sporo zmienia.Ten powinien wejść:http://www.caraudiosklepy.pl/kinetik-hc-1400-p292.html W pierwszym poście podałem wymiary No właśnie widziałem ten aku. ale cena jak dla mnie na tą chwilę zaporowa. Możecie podpowiedzieć mniej więcej jaka proporcja powinna być zachowana między Ah akumulatora a amperażem alternatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nubi3 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Pomierz dokładnie miejsce , przerób podstawę i wkładaj Centre Future 64 Ah ( wyższy ) lub 60 Ah ( niższy) i będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Wszystko zależy od czasu pracy altka w stosunku do rozruchów. Dużo tras np jak masz 80 km do pracy w jedną stronę to pojemność aku może być równa amperom altka. Jak masz do pracy 5 czy 10 km to aku powinien mieć połowę amperażu altka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.