Skocz do zawartości

Większy akumulator w japończyku.


bonless
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przymierzam się do zakupu nowego akumulatora do mojej Hondy Civic. Jak w wielu innych japończykach jest u mnie mały aku o wymiarach 238/127/227. Problem polega na tym, że największy aku w tym wymiarze ma 45Ah a biorąc pod uwagę że ma napędzać 3 piece to na postoju długo się nie posłucha :/ Można by w to miejsce wstawić jakiegoś AGM-a np. Kinetik itp. ale niestety ceny są jak dla mnie trochę za wysokie.

Czy ktoś z was miał może jakieś doświadczenia z wkładaniem większego aku w seryjne miejsce. Może macie jakieś propozycje co można zrobić żeby coś tam upchać i żeby było to solidnie i bezpiecznie zamontowane.

 

Miejsca jest mniej więcej tyle:

http://imageshack.us/scaled/medium/11/dsc03042ki.jpg
 

Wszystkie sugestie i pomysły mile widziane :)

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wejdzie to ja bym zrobił tak.

Kupujesz druga taka samą podstawkę.

Pierwszą przecinasz w miejscu zielonej lini.Drugą w miejscach zaznaczonych na czerwono.Dokładasz brakujący fragment(według miary) do pierwszej,spawasz,szlifujesz.Można na koniec dać to do wypiaskowania i lakieru proszkowego.Jak zrobisz to starannie to będzie wyglądało jak ori.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b6e5fe501002.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz miejsce bo ze zdjęcia do końca nie widać?

Wrzucę później jakieś lepsze foto i zmierzę ile tam jest miejsca.

 

Wejdzie większa bateria tylko będzie ciasno. Ja w takiej Hondzie upychałem -jeśli się nie mylę- 70Ah i weszło tylko trzeba było nieco zeszlifować obudowę aku i chyba jakiś zgrzew blachy w okolicy :)

A jak rozwiązałeś kwestię mocowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok. Tylko co z bilansem energetycznym ? Ile amper masz altek ? Jak długie odcinki robisz ? Skoro koszty kinetika są dla Ciebie za duże to może poszukaj AGM'a innej firmy. Z tego co mi świta japończyki mają stosunkowo mało wydajne altki z racji lekkiego rozruchu, co sprawi wieczne niedoładowanie zwykłej baterii 70Ah, która z racji samej konstrukcji dłużej się ładuje niż AGM takiej samej pojemności co zapewne spowoduje stosunkowa szybką utratę jego pojemności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak to w miarę ok, tylko że Ampery to nie wszystko. Liczy się jeszcze czas ładowania w codziennym użytkowaniu pojazdu i bilans ile tak naprawdę zostanie z tych 120A w czasie pracy świateł, nawiewów, sprzętu grającego. Ja bym poszedł w średniego AGM'a a nie taką lochę i jeszcze problem z miejscem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli alternator pozwala na większy aku to jest jeszcze opcja dołożenia drugiego aku do bagażnika i wtedy pod maską nic nie modzisz :wink:

 

 

 

Ale za to muszę modzić w bagażniku żeby gdzieś opchnąć drugi aku :)

 

Patrzyles na westa forse?

 

Patrzyłem i w moim rozmiarze też mają tylko 45Ah.

 

A jak masz altek 120A?

to 70Ah będzię niedoładowywany?

 

Alternator jest 90A, w poprzednim silniku miałem 70A gdzie oryginalnie dla jednego i drugiego był aku. 45Ah. Właśnie jak to jest z dobieraniem aku. do altka?

 

 

Ja bym poszedł w średniego AGM'a a nie taką lochę i jeszcze problem z miejscem...

 

 

Muszę coś poszukać w tym kierunku.

 

Zrobiłem kilka fot jak to wygląda i stwierdzam że jest ciasno :D

 

http://imageshack.us/scaled/medium/543/a37n.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/585/wwi2.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/268/omvg.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/189/e4lm.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że podstawę będziesz musiał powiększyć i wrzesz i wzdłuż . Jeżeli się na to zdecydujesz to oczyszczony element mogę polakierować proszkowo za free.

No właśnie cały czas myślę co z tym zrobić. Szukałem jakiegoś AGM-a w rozsądnych pieniądzach i w tym rozmiarze, ale nie bardzo mogę znaleźć.

Jak się zdecyduję na poszerzanie to na pewno skorzystam z Twojej propozycji :)

 

 

 

Z wymiarów wygląda że jedynie długość się zmienia.Wysokość niby tez ale tą można dobrać pasującą.

 

Z tym że mój aku. ma szerokość 127mm a nie 175mm i na tym polega cały problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sporo zmienia.

Ten powinien wejść:

http://www.caraudiosklepy.pl/kinetik-hc-1400-p292.html

 W pierwszym poście podałem wymiary :wink:

 

No właśnie widziałem ten aku. ale cena jak dla mnie na tą chwilę zaporowa.

 

Możecie podpowiedzieć mniej więcej jaka proporcja powinna być zachowana między Ah akumulatora a amperażem alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Wszystko zależy od czasu pracy altka w stosunku do rozruchów. Dużo tras np jak masz 80 km do pracy w jedną stronę to pojemność aku może być równa amperom altka. Jak masz do pracy 5 czy 10 km to aku powinien mieć połowę amperażu altka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...