Skocz do zawartości

łańcuchy tekstyle vs tradycyjne


Morfi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hello,

 

 

jako że białe zło się zbliża, a prawdopodobnie będę miał wycieczkę do Austrii i muszę mieć łańcuchy. Pytanie, co wybrać...

 

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia ze "szmaciakami"? Z filmów wyglądają obiecująco, ale wiadomo, jak to reklamówki...

Jeśli lepiej wybrać tradycyjne, to jakie? Z grubszymi łańcuchami, czy może mniejszymi oczkami ale za to więcej oczek? Jest wiele opinii w necie o tym, a obecnie cena standardowych stalowych łańcuchów jest taka sama, jak szmat. Jak już się zakopię, to warto byłoby z tego skorzystać...

 

 

Wszyscy piszą, że szmaty nie niszczą tak opon i można na nich jeździć po błocie, a nie po lodzie i grubej warstwie śniegu jak na łańcuchach... Tylko na ile są one skuteczne. Czy ktoś ich używa/używał i może się wypowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się zakopiesz to raczej saperka składana jest bardziej pomocna i na łańcuchy już deko za późno :wink:

 

Swego czasu miałem porównanie jeśli chodzi o łańcuchy:

-zwykle grube rzadkie - zadanie na śniegu spełniają na lodzie niestety kicha, jednakże jechać na nich to dramat -tłuką niemiłosiernie

-cienkie gęste - zadanie na śniegu spełniały jak kazdy łańcuch, na lodzie kiszka ale za to bardziej komfortowe - mniej tłuką

-cienkie gęste z dodatkowymi przęslami na lód - to jest dla mnie faworyt i zwycięzca. Skuteczność jest zarówno na śniegu jak i na lodzie :)

 

Jednak najważniejszym aspektem jest system zapinania. Jedne się zapina bardzo uciążliwe inne są dziecinnie proste ale zarazem skuteczne :) i na to zwróć szczególną uwagę. Bo jeśli będziesz miał ich użyć co zdaża sie naprawdę rzadko jeśli masz dobre zimówki to będzie to w warunkach niezbyt przyjemnych niemalże ekstremalnych a wtedy dobrze jeśli łańcuchy nie bronią sie przed założeniem :hyhy: i dają się założyć i zdjąć błyskawicznie. A dobre łańcuchy są gotowe do jazdy niewiele wolniej od kondonów :hyhy:

 

Jak dla mnie kondony zakładane na koła to trochę niezbyt udany pomysł ale ile ludzi tyle opinii. Ja nie odważyłem sie ryzykować bo zdarzyło mi się kilkukrotnie kożystać z łańcuchów w naprawdę ciężkich warunkach i niestety ja szedłem jak pług a kondoniaże stali więc ja w tym przypadku nie uznaje kompromisów.

Raz zdążyło mi się używać łańcuchów w ciężarówce i wtedy ja na zwykłych łańcuchach ciężarówką szedłem bez problemu, osobówki na zwykłych szły bez problemu a kondoniaże mieli problemy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie powiem ci dokładnie jakiej firmy bo to co nowszy model to sie zmienia i co chwila się prześcigają w rozwiązaniach napinaczy. Najlepiej zajechać do porządnego sklepu gdzie mają duży wybór i samemu spróbować. Często są demonstracyjnie założone na koło. Jeśli nie mają to raczej nie ma problemu poprosić sprzedawcę o jakąś oponę i samemu spróbować :hyhy:

Kładąc nacisk na łatwość zapięcia z tylu koła zeby nie trzeba w sytuacji awaryjnego w gęstym śniegu mocować się z lewarkiem :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...