Skocz do zawartości

Wymiana Alternator


4Real
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów,przeglądając forum niestety nie natrafiłem na podobny temat..Wiec do rzeczy chodzi o samochód Lanos Daewo 99r Sedan,czy ktoś bawił się z tym samochodem ? chodzi o wymiany standardowego alternatora na większy +180a.Pytam ze względu na to,że chciałbym  wzmocnić elektrykę w moim aucie i może ktoś już wsadzał coś większego niż tam jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja miałem polo clasic 1.4 i był na początku 70 potem 120 aż w końcu 140A,także nie wiem czemu się dziwicie że on chce wsadzić 180A??Musiał byś pewnie szukać z opli....ale nie kojarzę żeby w starszych oplach nawet omegach 3.0 były az tak duże altki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Miszczu 180 do lanosa??

Widzisz problem? Jest pomysł - jest idea. I to logiczna. 

Lepsze takie patenty jak alternator od malucha i aku  44Ah na subwoofer 1kW..

 

Nie każdy może się dokładnie zna, co tam można wsadzić czy jak, ale od tego masz elektryka. To niech będzie jego głowa.

Przejedź się na warsztat, dwa, czy nawet trzy, dobrze znaleźć gościa ze starszą datą, który zna dobrze samą "definicję" instalacji.

Wymiana alternatora to kwestia co pakujemy. Jak nie ma zbyt łatwej możliwości montażu - wiadomo - rosną koszta instalacji, ale nie jest to "Niemożliwe".

Ja sam miałem Lanosa, ale nie robiłem w nim nowego altka-gdyż było ta 12lat temu, nie moja głowa. Ale 150-200A można po prostu zapytać się sensownego elektryka. Obejrzy mocowania, zaczepy, jak dopasować pasek, czy potrzeba jakiś zmian. Dla dobrego elektryka to jak zrobienie dobrego chleba - od zakwasu do mąki.

I tak samo używa głowy i rąk dobry elektryk i nie ma dla niego dużego problemu. 

Jak napisałem - odwiedzić dobrego elektryka, niech spojrzy co można z Tym zrobić, zebrać kasę i zadziałać. 

Jeden elektryk powie

"Nie ma takiego alternatora do lanosa.."

A następny powie

"Założymy wstawkę z ćwierć calowej blachy, zrobimy 4 śruby, dodatkową rolkę boczną, napinacz od Leganzy i będziesz miał pan 200Amper.."

Chłopaki, popracować główka  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do golfa spr czy nie podejdzie plug&play alternator z Passata 2.0 tdi (180A).

Zaś ogólnie do przeróbek kiedy jest dość mało miejsca bardzo fajny jest Alternator z Mitsubischi (200A) kwestią w tym przypadku są mocowania, ale gabaryty(mały) i parametry (200A) świetne.


 

 


Przejedź się na warsztat, dwa, czy nawet trzy, dobrze znaleźć gościa ze starszą datą, który zna dobrze samą "definicję" instalacji.

 

Tak tylko za taką wiedzę słono się płaci... :/  Ja nie mogąc znaleźć odpowiedniego alternatora do BMW, skończyłem w końcu w serwisie Bendix w Poznaniu, panowie po 2 min przynieśli alternator, który już oglądałem wcześniej na allegro, ale odrzuciłem bo miał już elektroniczne sterowanie... Panowie wykręcili to sterowanie założyli klasyczny regulator za 40 zł, i skasowali 800 zł zabierając mój stary dobry altek. Na allegro taki alternator jak mi dali chodzi po 250-300 zł. Ale tutaj był po pełnej regeneracji z wymienionymi szczotkami tulejkami , łożyskami więc machnąłem ręką i założyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zomer masz rację,gadalismy już o tym tylko problem w tym że nie mam pojęcia kto tu takie coś robi i dlatego to problem jest niestety.może ktoś z okolic KONINA(wielkopolska) robił coś takiego u kogoś i mógłby się wypowiedzieć gdzie szukać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Tak tylko za taką wiedzę słono się płaci...   Ja nie mogąc znaleźć odpowiedniego alternatora do BMW, skończyłem w końcu w serwisie Bendix w Poznaniu, panowie po 2 min przynieśli alternator, który już oglądałem wcześniej na allegro, ale odrzuciłem bo miał już elektroniczne sterowanie... Panowie wykręcili to sterowanie założyli klasyczny regulator za 40 zł, i skasowali 800 zł zabierając mój stary dobry altek. Na allegro taki alternator jak mi dali chodzi po 250-300 zł. Ale tutaj był po pełnej regeneracji z wymienionymi szczotkami tulejkami , łożyskami więc machnąłem ręką i założyłem.

 

Truck, nie uogólniaj bo to zalezy na kogo trafisz. Wiadomo że są warsztaty wręcz żerujące na ludziach potrzebujących (szczególnie jeśli chodzi o nietypowe rozwiązania) ale... miałem podobną sytuacje z Lancerem, seryjnie 65Ah, w lokalnym serwisie/warsztacie miałem juz dogadany aku 140 z Gala z przeróbką mocowań i coś tam jeszcze. Razem z kosztem altka(swój zostawiałem oczywiście) miało wyjść 350-400zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wiadomo, jedna hiena zgarnie od nas kasę i  gucio zrobi, a są tacy elektrycy którzy zrobią to 2x taniej. Czasami mały warsztat, p. Kowalski Roman 60 letni, ma inne podejście. 

Oczywiście dobrze mieć dostęp do części, na spokojnie patrzeć, czasami można spotkać dobrego elektryka co może czasami od nas wziąć nasz alternator, a wstawi coś od BMW, zrobi dobrze w granicach 250-300zł. Oczywiście to trzeba popytać się.

Ja osobiście proponuje małe punkty. Nie tam gdzie gdzie mamy kilku elektryków, roboty od groma, a czasami w małym punkcie można coś zrobić za małe pieniądze. Popytać się znajomych w okolicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa polecam alternator z Mitsu ...w sobote o malo zawalu nie dostalem jak sprawdzilem ile kosztuje regulator napiecia do alternatora Bosch wlasnie wkladanego do Terrano i Mitsubischi .. 850 netto a do popularnego VW max 160 a zamienniki 9.99 ;)

 

Warsztat za regeneracje mojego wzial 150 (szczotki 10,lozyska 40, slizg 30,uszczelniacz 10 i 60 robota) .

Polecam wiec najpierw popytac w takim warsztacie co i jak bo wydac kase latwo, tyle zeby to sensownie zrobic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja do mojego POLO wsadziłem altek z passata b5 ten 140A.Był nieco większy od mojej standardowej 70 :wink:  dlatego musiałem mu trochę ''szlifnąć'' brzuszek :) jednak mocowania i reszta pasowała P&P.Niewiem jak będzie z jeszcze większymi ale 140 była dobra:)Myslę że do golfa tez podejdzie smiało.Polo było z 1997r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat za regeneracje mojego wzial 150 (szczotki 10,lozyska 40, slizg 30,uszczelniacz 10 i 60 robota) .

Polecam wiec najpierw popytac w takim warsztacie co i jak bo wydac kase latwo, tyle zeby to sensownie zrobic ;)

Właśnie o to mi chodzi.. Często wiele serwisów robi regeneracje alternatorów, a trafić jeszcze na mały zakład, spokojny, nie jakaś zakład przy super głównej ulicy, z reklamami i salon eleganckim i cena może być 2x mniejsza. 

Jak mają popularne modele to czasami po prostu podmieniają, bo sami mają zamiar  coś zregenerować. Jak miałem pierwszego Golfa, to wymiana bywa jak "od ręki".

Mój zabrali, odświeżyli, szczotki też mieli nowe za śmieszne pieniądze.. Przy okazji wymienili mi cewkę i parę innych pierdół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już będziesz wymieniał altek to koniecznie zwróć uwagę na stan sprzęgiełka, ( no chba ze kupujesz nowy dopasowany do Twojego auta alternator z nowym  dopsowanym sprzęgłem) nie wiem jak to w lanosie wygląda, ale u mnie ciezko je zdemontowac bez zdejmowania altka, którego aby wyjac trzeba sie  też nieźle nakombinować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakis czas temu się rozglądałem za altkiem do lanka. A więc, na pierwszy plan poszukiwania i wyszło na to ze chyba max 120a altek od alfy jtd mniej więcej by pasował (podobne mocowania)... Spoko, tylko wtedy przyszła pora na wywiad z elektrykiem i tu wyszły niespodzianki.

-Raz że droooga impreza, powiedziano mi ze nie koniecznie nawet w 1000,- sie zmieszczę. Dojście do altka w lanim tez nie jest za ciekawe co napewno koszta zwiekszy.

-Po drugie, większy altek (praktycznie 2x taki) = większy ciężar przy rozruchu, zima moze byc wtedy trudna. Oczywiscie wtedy z pomoca przyszedł by większy akumulator co generuje kolejne koszta, ale chyba zbyt duży aku (taki powiedzmy 80ah - i wiecej) do lanosa nie wejdzie. Ale nie mówie że sie nie da.

- Trzecia operacja. Do tego dochodzi wymiana kabli. Normalna rzecz raczej. Skoro wieksze obciażenie na rozruchu to i kable nalezy poprawić na grubesze i nie tylko.

- I jak to gdzieś juz tutaj pisano, że niektóre komputery moga być czułe na wieksze prady. Nie wiem jak z tym w lanosie

 

Myslałem tez o dołozenia drugiego altka, no ale... Nie ma mozliwosci [tu leca przewody, tam przewody. Nieco lipa]

 

Ogółem sama zabawa w lanosie może byc dosyć kosztowna i napewno czasochłonna. Ja sobie szczerze mówiąc odpuściłem póki co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa polecam alternator z Mitsu ...w sobote o malo zawalu nie dostalem jak sprawdzilem ile kosztuje regulator napiecia do alternatora Bosch wlasnie wkladanego do Terrano i Mitsubischi .. 850 netto a do popularnego VW max 160 a zamienniki 9.99 ;)

 

 

Jarek ja miałem na myśli alternator do Mitsubischi ale japoński a nie Boscha, niestety, nie pamiętam z jakiego modelu, bo to było na etapie jak wspomniał Zomer... Poszukiwań, siedziałem dwa dni na allegro, na forach( u Nas też zresztą pytałem, czy ktoś przerabiał temat z E39), przeglądałem hurtownie i rysunki techniczne (głównie nie miałem warunków na zrobienie nowych mocowań, dlatego chciałem plug&play montażowo), następnie objazd po województwie i handlarzach częściami z wymontowanym ori altkiem aby coś dopasować organoleptycznie, niestety lipton. Wtedy też miałem w ręku ten japoński alternator. Skończyło się jak wspomniałem na...dużym serwisie , gdzie panowie szybko i sprawnie mnie obsłużyli(przełożyli regulator na klasyczny, wrzucili na stół sprawdzający, przekręcili kółko napędu paska z mojego ori) i wygolili... Jak cygan za córkę :D Posiadają alternator rzędu 80-90 i wywalać pieniądze na taki 100-120 A jest dla mnie marnotrawstwem swoich pieniążków, jak już szukać i przerabiać to od razu lutować > 150 A i mieć święty spokój, co by tam w przyszłości do łba nie strzeliło jeśli chodzi o CA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze  można sprawdzić jaki największy altek był seryjnie montowany w danej wersji silnikowej i takiego poszukać . Mimo ze mam altka 70A ,wiem ze do mojej asterki  (X14XE)  montowali tez 120A . Szału większego nie zrobi ale na jakieś granie do 1 KW powinno wystarczyć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do golfa spr czy nie podejdzie plug&play alternator z Passata 2.0 tdi (180A).

sprawdze bo jak już pakowac to ile się da

 

 

Witam.Ja do mojego POLO wsadziłem altek z passata b5 ten 140A.Był nieco większy od mojej standardowej 70 :wink: dlatego musiałem mu trochę ''szlifnąć'' brzuszek :) jednak mocowania i reszta pasowała P&P.Niewiem jak będzie z jeszcze większymi ale 140 była dobra:)Myslę że do golfa tez podejdzie smiało.Polo było z 1997r

 

Golf jest 95r 

Dzisiaj gadałem własnie z takim elektrykiem (60lat mały zakład) i kazał mi jutro wleciec to będzie juz wiedział co i jak. Zapytałem go czy da się cos wsadzic miedzy 160-200 A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdze bo jak już pakowac to ile się da

 

 

Golf jest 95r 

Dzisiaj gadałem własnie z takim elektrykiem (60lat mały zakład) i kazał mi jutro wleciec to będzie juz wiedział co i jak. Zapytałem go czy da się cos wsadzic miedzy 160-200 A

 

 

jakbyś mógł zapytaj jakby to wyglądało u lanosa,wiem że bez podejrzenia to sobie można no ale warto zapytać,Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...