Skocz do zawartości

Auta nieprzyjazne Car Audio


yasica
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego że technika ciągle idzie do przodu i producenci aut  " uszczęśliwiają " nas coraz to nowymi, wymyslnymi, zintegrowanymi radiami, z których wyjęcie owego radia wiąże się ze sporą ilością " problemów " z autem ( mam na myśli między innymi wpis Morfiego z tego tematu : 

 

http://www.strefacaraudio.pl/topic/25794-radio-samochodowe-vs-iphone-4g-vs-flac/page-3

 

" Magistrala CAN i integracja jednostki fabrycznej z nią. W nowych autach, odpinając radio możesz stracić np. komputer pokładowy, klimatyzację, inne rzeczy. Nie wspominam tutaj o błędach sypiących się wtedy z auta. "

 

 

Chciałbym, abyście wpisali tu znane Wam marki i modele aut, w których taki zabieg wiąże się ze sporym problemem ( wyjęcie radia, wymiana na niefabryczne, odpięcie go od instalacji, wyprowadzenie optyka etc ), tak aby ewentualnie w przyszłości uinknąć związanych z tym zabiegiem problemów 
( lub świadomie wybrać podczas zakupu nowego samochodu taką markę auta, w której da się bez szkody zrobić ktróryś z powyższych zabiegów )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat.

Myślę,że wpisując tu sugestie nt. poszczególnych marek i modeli,warto ocenić je także pod kątem istotnej rzeczy jaką jest konstrukcja drzwi i ewentualne problemy z prawidłowym ich przygotowaniem. Skoro taki temat już powstał,warto oceniać auta pod kątem trudności we wszystkich aspektach związanych z prawidłowym przygotowaniem jego przygotowaniem pod CA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie zakładać taki temat to ja chce dać do zrozumienia że pewne rzeczy tak na prawdę są możliwe (bo ja nie widzę rzeczy nie możliwych) a jedynie co widzę to problem CENOWY!!!

Jednym słowem trzeba uświadomić że są auta gdzie takie przeróbki to koszt nawet 10.000 zł.

Byłem w sytuacjach że koszt zrobienia instalacji w Can-ie to czasami szok dla osób które chciały np: wsadzić radio za 1tyś-2tyś.

A bywali i klienci którzy za przebudowę mogą wydać i 20tyś - a są i dużo większe możliwosci, ale to rzadko się spotyka.

 

To robota typowa dla sprzedawców zaawansowanych, którzy się z tym spotykają. Jedno razowe problemy to jedno, a są firmy co mają dużo większe możliwości, sposoby i niestety koszta. 

 

Zrobienie takiego tematu- z jednej strony może prowadzić do samoróbki, powodujące później płacz i tragedie finansowe. To chyba za duże ryzyko, aby nie było później pretensji żalu..

ADMINIE- Nie pakuj tego tematu!!!

 

Chyba że będzie temat - "Auto podwyższonego ryzyka.."
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mercedes w220. Katastrofa Wypięcie comanda to jak operacja na sercu (szczerze pozostawiłem to urządzenie w aucie i nawet nie biorę pod uwagę jazdy bez niego) Dodatkowo problemy z dobraniem ramki ozdobnej trzeba się namyśleć żeby coś uskrobać. Następnym problem są furtki. Ciężki temat ze względu na poduszki w drzwiach czyli można zapomnieć o "betonie".  Sub to już jazda ekstremalna (jednak większość mercedesów z tego słynie) 30cm i w środku jak przy 20cm w innym aucie , ale za to na zewnątrz wszyscy się oglądają  :przestraszony: 

Co jeszcze mogę dopisać to mercedes w124 kombi auto rewelacyjne do zabawy , jedyny problem to chłodzenie pieców w oryginalnym schowku. Temperaturę podnosi jeszcze tłumik od spodu

Mercedes vito bez problemów można zbudować fajnie grający zestaw bez większych boi :super:

Fiat ducato >2006 rewelacja

Fiat panda bez suba w bagażniku fajny temat

vw jakichś problemów strasznych nie ma.

Jedna najważniejsza sprawa to jak ma wyglądać taka zabudowa , albo lepiona na siłę bo musi być SQ ,albo w ogóle nie widoczna. Niestety ja przepadam tylko za opcją nr 2. Dlatego opisy mogą być nietrafione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat.

Myślę,że wpisując tu sugestie nt. poszczególnych marek i modeli,warto ocenić je także pod kątem istotnej rzeczy jaką jest konstrukcja drzwi i ewentualne problemy z prawidłowym ich przygotowaniem. Skoro taki temat już powstał,warto oceniać auta pod kątem trudności we wszystkich aspektach związanych z prawidłowym przygotowaniem jego przygotowaniem pod CA.

 

Drzwi to nie problem. Kwestią jest tylko ilość blachy, żywicy i szpachli. W najbardziej hardcorowych sytuacjach, cena może wyjść prawie jak za komorę, której ewentualna budowa nie powinna przekroczyć 2000 zł. A wtedy masz drzwi zrobione, jak marzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mercedes w220. Katastrofa Wypięcie comanda to jak operacja na sercu (szczerze pozostawiłem to urządzenie w aucie i nawet nie biorę pod uwagę jazdy bez niego) Dodatkowo problemy z dobraniem ramki ozdobnej trzeba się namyśleć żeby coś uskrobać. Następnym problem są furtki. Ciężki temat ze względu na poduszki w drzwiach czyli można zapomnieć o "betonie".  Sub to już jazda ekstremalna (jednak większość mercedesów z tego słynie) 30cm i w środku jak przy 20cm w innym aucie , ale za to na zewnątrz wszyscy się oglądają  :przestraszony:

Co jeszcze mogę dopisać to mercedes w124 kombi auto rewelacyjne do zabawy , jedyny problem to chłodzenie pieców w oryginalnym schowku. Temperaturę podnosi jeszcze tłumik od spodu

Mercedes vito bez problemów można zbudować fajnie grający zestaw bez większych boi :super:

Fiat ducato >2006 rewelacja

Fiat panda bez suba w bagażniku fajny temat

vw jakichś problemów strasznych nie ma.

Jedna najważniejsza sprawa to jak ma wyglądać taka zabudowa , albo lepiona na siłę bo musi być SQ ,albo w ogóle nie widoczna. Niestety ja przepadam tylko za opcją nr 2. Dlatego opisy mogą być nietrafione

Akurat jeśli chodzi o bas z bagażnika Merca (nawet sedana) typu w124 w123 to nie widzę większego problemu. To, że 20cm w clozecie może nie dać rady to jedno, ale nie jest taka tragedia jak w BMW chociażby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Akurat jeśli chodzi o bas z bagażnika Merca (nawet sedana) typu w124 w123 to nie widzę większego problemu. To, że 20cm w clozecie może nie dać rady to jedno, ale nie jest taka tragedia jak w BMW chociażby.

Przeczytaj dokładnie co napisałem

Fajnie przebijać się przez zbiornik przegrodę i jeszcze wygłuszenia i zawalić pół bagażnika subem. Każdy ma swoje upodobania. Ja lubię bas w środku przy minimalnej stracie miejsca , a nie na zewnątrz żeby straszyć ludzi :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodziło mi o Wasze typy czy doświadczenia w kontekscie samych jednostek, temat drzwi, bagażnika, słupków nie interesuje mnie za bardzo...to jest osobna kwestia, ale myślę że dla większości jest to mniejszy problem niż " mina " z radiem , które musiało by zostać w stanie nie naruszonym żeby nic nie po pitolić z autem. 

 

Jeżeli Admin / Mod może to za sugestią zomer1980 można dopisać jego uwagę w temacie : "Auto podwyższonego ryzyka.."

 

Generalnie założeniu tego tematu przyświeca myśl żeby na ewentualne mody takiej jednośtki nie wydawać potem fortuny, tak jak pisze zomer1980 ( jak dla mnie 10 tysiecy zł to bardzo dużo ) , a często gęsto zamiast  fabrycznego radia niektórzy z nas chcieli by wstawić swoje, które mają np z poprzedniej instalki, a warte jest często nie więcej jak 1500 - 2500 zł a potrafi o wiele więcej w kwesti dźwięku jak i obsługiwanych formatów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobienie takiego tematu- z jednej strony może prowadzić do samoróbki, powodujące później płacz i tragedie finansowe. To chyba za duże ryzyko, aby nie było później pretensji żalu..

ADMINIE- Nie pakuj tego tematu!!!

 

Staram się ale Cie nie rozumiem... Jeśli ktoś czuje sie na siłach to sam grzebie a jeśli nie zleca komuś - proste. Temat jest jak najbardziej poprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowszych BMW traci się takie funkcje jak komputer pokładowy, dźwięk z PDC(w starszych były osobne głośniki do tego) czy generalnie board monitor, a także telefon(wiele modeli ma bluetooth)

W takich modelach jak E60, E90(z navi), E65 itp. monitor jest podłączony bezpośrednio pod radio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowszych BMW traci się takie funkcje jak komputer pokładowy, dźwięk z PDC(w starszych były osobne głośniki do tego) czy generalnie board monitor, a także telefon(wiele modeli ma bluetooth)

W takich modelach jak E60, E90(z navi), E65 itp. monitor jest podłączony bezpośrednio pod radio

To wszystko tracimy po wyciągnieciu ( czy próbie ) optyka z takiego radia ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To wszystko tracimy po wyciągnieciu ( czy próbie ) optyka z takiego radia ??

 

Ja np  straciłem w E39 możliwość ustawiania daty itp, oraz układu przewietrzania wnętrza podczas postoju po wyrzuceniu ori navi 16:9.

Ale myślę ,że paneceum na to jest to:

 

http://www.strefacaraudio.pl/topic/25794-radio-samochodowe-vs-iphone-4g-vs-flac/page-3?do=findComment&comment=344373

 

Stworzenie niezależnego źródełka , dyskretnego, bez kabli, nie ma wtedy potrzeby ingerowania w elektronikę auta a konsoleta pozostaje nienaruszona. Tak myślę ,będzie wyglądać przyszłość w nowszych modelach gdzie seria nie będzie satysfakcjonowała właściciela.




To wszystko tracimy po wyciągnieciu ( czy próbie ) optyka z takiego radia ??

 

To jest tylko półśrodek w ori jednostce są zazwyczaj słabe komponenty nawet jako dawca samego światełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się ale Cie nie rozumię... Jeśli ktos czuje sie na siłach to sam grzebie a jeśli nie zleca komuś - proste.

 

Ja rozumiem. A te "reszta" co nie rozumie? 

Przechodziłem takie sytuacje - ludzie jak dowiadywali się o koszta zabawy z CANem, to odchodzili od warsztatu, i samoróbka, bo szkoda kasy. Ludzie nie rozumieją skąd takie pieniądze, i zrobią to sami? Wiadomo jak to sie skończy, jaki płacz. Tragedie..

 

Uważam że to bardzo delikatny temat, rozumiem aby ostrzegać przed zabawą. 

 

Ten post powinien ukazywać same problemy, w danym samochodzie. Aby nie było dodatkowych śmieci.

Opisywanie jedynie problemów. 

Bo temat sie rozejdzie na inne rzeczy, a powinno być to Ostrzeżenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przechodziłem takie sytuacje - ludzie jak dowiadywali się o koszta zabawy z CANem, to odchodzili od warsztatu, i samoróbka, bo szkoda kasy. Ludzie nie rozumieją skąd takie pieniądze, i zrobią to sami? Wiadomo jak to sie skończy, jaki płacz. Tragedie..

 

Ale powyżej jest alternatywa dla grzebania w CAN, czy MOST, zupełnie niezależna instalka pod samo audio i z czapki, bez ingerowania i grzebania w układzie "nerwowym" nowoczesnych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powyżej jest alternatywa dla grzebania w CAN, czy MOST, zupełnie niezależna instalka pod samo audio i z czapki, bez ingerowania i grzebania w układzie "nerwowym" nowoczesnych aut.

 

Ok.. Ale mnie chodzi o osoby którzy używają tylko opcji - "Zrób mi linka do alledrogo..." itd..

Mówie o leniach, ja wiem że wiele osób rozumie, ale duża większość NIE  :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, tak tak zomer1980 pisze, ja chciałbym usyksać informacje  coś w rodzaju, np : 

 

Honda Civic model 05 w górę - bez problemów można zastąpić fabryczne radio każdym innym, lub wpis że nie można, bo  tracimy, to i to 

Mitshubshi Lancer 08 - w górę - nie można bo to i to , rozumiecie ?? 

 

Chciałbym mieć jako taki obraz sytuacji w autach  po mniej wiecej 2003-2005 roku pod kątem ingerencji/zmiany jednostki fabrycznej ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj dokładnie co napisałem

Fajnie przebijać się przez zbiornik przegrodę i jeszcze wygłuszenia i zawalić pół bagażnika subem. Każdy ma swoje upodobania. Ja lubię bas w środku przy minimalnej stracie miejsca , a nie na zewnątrz żeby straszyć ludzi :kwasny:

Ja nie piszę o 2x30 w br tylko 25cm w closed czy br. Kwestia doboru głośnika.

 

A jakie problemy możemy napotkać w drugiej generacji?

Nie twierdze, że duże problemy ale woofery w Octavii II jest średnio umiejscowiony.

 

Inna sprawa, że "oberwało" się od burego również Octavii I gdzie problemów chyba żadnych nie ma:) A to może niektórych zmylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie problemy możemy napotkać w drugiej generacji?

Przy klimie aut. tracimy wyświetlacz , czujnik temp itp które wyświetla na columbusie komp  , tracimy OPS , data i godzina ustawiona na 1.01.1970 12.00 i bez możliwości zmiany. Słupki pod 3 drogi słabo , drzwi umiejscowienie do 2 dróg dramatyczne do 3 dość słabe .

 

 

Inna sprawa, że "oberwało" się od burego również Octavii I gdzie problemów chyba żadnych nie ma:) A to może niektórych zmylić.

Taki maly skrót myślowy , Jedynki nie miałem , pisałem tylko o mk II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy klimie aut. tracimy wyświetlacz , czujnik temp itp które wyświetla na columbusie komp , tracimy OPS , data i godzina ustawiona na 1.01.1970 12.00 i bez możliwości zmiany. Słupki pod 3 drogi słabo , drzwi umiejscowienie do 2 dróg dramatyczne do 3 dość słabe .

Dlatego właśnie CA zaczyna wymierać - jedyny ratunek to produkcja sprzętu pod zamówienia producentów w ilościach bez zwracania uwagi na jakość grania :kwasny:  Tylko na to żeby była data i godzina :mur1:

Kolejne profity dla producenta jak to ma miejsce w audi ze sprzętem Bang & Olufsen (z drugiej strony najlepsze audio jakie słuchałem ) ,ale cena kosmiczna za dokładkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlatego właśnie CA zaczyna wymierać - jedyny ratunek to produkcja sprzętu pod zamówienia producentów w ilościach bez zwracania uwagi na jakość grania   Tylko na to żeby była data i godzina
Kolejne profity dla producenta jak to ma miejsce w audi ze sprzętem Bang & Olufsen (z drugiej strony najlepsze audio jakie słuchałem ) ,ale cena kosmiczna za dokładkę

eee tam nie wszystkich stac na nowsze fury :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...