Skocz do zawartości

Jaki rower ???


italiano1980
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat na rowerze juz przejechalem wiele tysięcy km i powiem tylko, ze na miasto najlepszy stary, wizualnie zniszczony lecz w perfekcyjnym stanie technicznym.

Taki, żeby nie bać się go zostawić pod sklepem. Mocne kola, opony z wkładka antyprzebiciową, żeby nie martwić się rozbitym szkłem czy kraweznikami.

A czy 26 czy 28 to różnica kosmetyczna, dużo większą różnicę da się odczuć miedzy oponami gładkimi (na asfalt) a tymi z grubym bieznikem w teren.

Ponadto szerokie opony 26 to lepsza amortyzacja, z powodzeniem można smigac na sztywnym rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

@perfectblossom

Od razu widać, ze nie jeździsz.

Pierwsze stwierdzenie dotyczy tego,ze przy oponie tego samego typu i szerokości trudno odczuć różnice miedzy kolem 26 i 28".

Drugie stwierdzenie dotyczy tego, ze szeroka opona dużo lepiej sprawdza się w jeździe chociażby po bruku. Gdybyś wjechał kiedykolwiek rozpedzony szosowka na bruk i na skutek drgań obraz by ci się rozmazal, od razu byś wiedział o co chodzi.

Kilometrów życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@perfectblossom Od razu widać, ze nie jeździsz. Pierwsze stwierdzenie dotyczy tego,ze przy oponie tego samego typu i szerokości trudno odczuć różnice miedzy kolem 26 i 28". Drugie stwierdzenie dotyczy tego, ze szeroka opona dużo lepiej sprawdza się w jeździe chociażby po bruku. Gdybyś wjechał kiedykolwiek rozpedzony szosowka na bruk i na skutek drgań obraz by ci się rozmazal, od razu byś wiedział o co chodzi. Kilometrów życzę.

A po czym widać? Twierdzisz, że nie ma wyraźnej różnicy między dwoma rozmiarami kół z umowną średnicą 66 i 71cm? Pomijam to, że z oponą 28x2.0, a takie są, różnica jest mocno odczuwalna. Drugie stwierdzenie jest w zasadzie trafne, ale skąd inąd większe koło zapewnia i tak lepszy rollover i pozornie gładszą jazdę, często efekt podobny jak balon 26 - względnie, żebyś się nie wyżywał jak to ja nie jeżdzę bo przecież wiesz lepiej :)

Mam porównanie, więc mam też swoje zdanie. Nie twierdzę, że nie jeździsz czy się nie znasz, po prostu zdanie w pewnych sprawach się wykrystalizowało, które być może jest inne od Twojego. I wcale nie z gazet czy z opowiadań, a z praktyki.

I nie szalałbym z porównaniem jazdy szosówką po bruku do jazdy rowerem z ,,szeroką'' oponą.

A, byłbym zapomniał, od lat pracuję w branży :) Z powodzeniem śmigam m.in. na sztywnym rowerze :wink: I obaj mamy rację :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu przejedź 100km na oponach np. Schwalbe marathon 26x1,5" oraz 700x42. Ile się będzie różnił czas jazdy? Jakie to ma znaczenie dla amatora? Wystarczy, ze wiatr zmieni kierunek...wystarczy jedna przerwa na kanapkę i nie da się ich odróżnić podczas przeciętnej wycieczki. A w mieście? Powiedzmy ze teoretycznie szybsze koło 28'' zyska 10s na dystansie 5km. To nie ma kompletnie znaczenia. Wystarczy jedna zmiana świateł.

 

Mi chodzi tylko o to, ze nie można dyskutować o różnicach istotnych z punktu widzenia Tour de France na forum car audio :-)

Przecież dla kogoś kto malo jeździ, komfort jest ważniejszy. Już opory powietrza zwiększone przez bardziej podniesioną sylwetkę osoby niewytrenowanej i nieprzyzwyczajonej do roweru są większe niż teoretyczne różnice miedzy kołem 26 i 28.

 

Pozdrower!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu przejedź 100km na oponach np. Schwalbe marathon 26x1,5" oraz 700x42. Ile się będzie różnił czas jazdy? Jakie to ma znaczenie dla amatora? Wystarczy, ze wiatr zmieni kierunek...wystarczy jedna przerwa na kanapkę i nie da się ich odróżnić podczas przeciętnej wycieczki. A w mieście? Powiedzmy ze teoretycznie szybsze koło 28'' zyska 10s na dystansie 5km. To nie ma kompletnie znaczenia. Wystarczy jedna zmiana świateł. Mi chodzi tylko o to, ze nie można dyskutować o różnicach istotnych z punktu widzenia Tour de France na forum car audio :-) Przecież dla kogoś kto malo jeździ, komfort jest ważniejszy. Już opory powietrza zwiększone przez bardziej podniesioną sylwetkę osoby niewytrenowanej i nieprzyzwyczajonej do roweru są większe niż teoretyczne różnice miedzy kołem 26 i 28. Pozdrower!

Dlatego wcześniej pisałem, że stawiam na rozmiar 29" :) Fakt, że różnice można wyłapać dopiero na pewnym etapie.

Tak jak pisałem, obaj mamy rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na asfalcie oczywiście, że większe koło będzie miało przewagę, fizyki się nie oszuka, natomiast w terenie i jeździe mieszanej robi się troche inaczej, 26cali to duża zwinność, tanie opony, trzeba się dużo napedałować, 29er--- nie jest tak świetne jak było w założeniu, dobrze przejeżdża po małych przeszkodach ale przy bardziej technicznej jeździe czasem zawodzą, na lajtowe szlaki są niezłe bo dobrze się napędzają i to tyle, dlaczego teraz wszyscy przesiadają się na 650b :) w końcu mamy idealny kompromis, aczkolwiek trzeba będzie poczekać, aż ceny opon zrobią się w miarę normalne :)

miejwięcej przeleciałem cały temat, autor tematu bierze pod uwagę używany rower? od siebie mogę dodać tyle, że jeśli planujesz jazdę mieszaną czyli miasto i nie będziesz stronił od wjeżdżania do lasu itd, wziąłbym rower na pełnym zawieszeniu, np 100mm skoku z przodu i z tyłu, twój tyłek Ci za to podziękuje, komfort i lepsza kontrola, wertepy nie wytrącają Cię z rytmu, krawężniki, schody, korzenie itd. Najlepiej coś z blokadą skoku, żeby go utwardzić podczas jazdy na asfalcie, może specialized epic lub stumpjumper, a rozmiar kół zależy od Ciebie, 29 lepiej się toczy gdy już napędzone, w 26cali trzeba się troche więcej napedałować, ale jeśli się nie ścigasz to nie powinno mieć dla Ciebie większego znaczenia 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chcialbym podziekowac za  wszystkie wypowiedzi w temacie.Duzo sie dowiedzialem lecz rowniez  namieszalo mi to w glowie  :rotfl:  Ale do rzeczy: wybor padl na rower ktory byl najbardziej dla mnie dostepny na testy ( sklep mesci sie 500m od mojego domu) czyli Trek 4900 Disc z poczatku tematu.Nie znalazlem prawie zadnej zlej opini na temat rowerow Trek i swoja przygode zaczynam od tej marki.W wyborze pomogal mi rowniez znajomy ktory jezdzi profesjonalnie w teamie Oragne (Downhill) i nie widzial problemu abym nie sprobowal wlasnie tej marki.Kola 26" z racji ze rower bedzie jezdzil czesciej w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Italiano tylko pilnuj dobrze rower co bym go nie zobaczył w Londynie na markecie za 200funtów do kupienia bo to chodliwy towar :!:

 

p.s. fajny rowerek swego czasu miałem tu rower Merida kosztował 5tyś w polsce i pożyczyłem bracholowi dzwignęli go w 5 minut zostawił tylko na chwilę na klatce zamykanej wszedl do domu wyszedł i roweru nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzi fajny rowerka , gratulacje :) , Jaca ty jeszcze na czymś pedałujesz ? :D

Merida one-twenty 500d, ostatnio malo krecilem, ale to jak zaczalem sie "sypac" chyba spowoduje, ze pilki halowe itp bede musial zastapic rowerkiem:) starosc nie radosc:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Italiano tylko pilnuj dobrze rower co bym go nie zobaczył w Londynie na markecie za 200funtów do kupienia bo to chodliwy towar :!:

Ubezpieczony takze jak zeje..a placzu nie bedzie   :cwaniak:

 

Merida one-twenty 500d, ostatnio malo krecilem, ale to jak zaczalem sie "sypac" chyba spowoduje, ze pilki halowe itp bede musial zastapic rowerkiem:) starosc nie radosc:D

Ja  wlasnie tez  z tego powodu przesiadam sie na rower , pilka mnie wykancza powoli, a mowia ze sport to zdrowie  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...