Skocz do zawartości

Klocki hamulcowe - zwiększenie skuteczności hamowania


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cel - zwiększenie siły hamowania tylnej osi. Czy ktoś ma doświadczenie w poprawieniu skuteczności hamowania za pomocą klocków ? Interesuje mnie porównanie skuteczności Ferrodo ds performance , ebc green , ebc red w stosunku do Ate standart. Tarcza Ate lub Bosch.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy prosiłem o inne porady czy diagnozy ? Regulatora siły hamowania przy tylnej belce nie ma, zapewne jest w module ABS'u. Zaciski przeszły SPA.

 

Inny sposób to wrzutka zacisków od octavi bo w niej jest tłok 41mm a u mnie w A4 38mm ale nie mam pewności czy pasuje. I koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innym pomysłem było zastąpienie tarczopiasty 245mm tarczą od A4 B7 288mm którą i tak bym musiał ztoczyć z 12 na 10 plus odcięcie ze starej tarczopiasty tarczy abym mógł założyć tarczę 288. Ale to by była rzeźba na maksa i auto tydzień na kołkach.

 

Proszę Cię Gucio nie osłabiaj mnie swoimi tekstami. Jeśli masz coś mądrego do napisania to wtedy pisz.

 

Podejście jest ok , lepsze niż kogoś kto myli rozdzielacz z regulatorem na dzieńdobry. Oczywiście że chodzi mi o nożny a nie ręczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Proszę Cię Gucio nie osłabiaj mnie swoimi tekstami. Jeśli masz coś mądrego do napisania to wtedy pisz.

 

A co niby napisałem nie tak? Ty mnie osłabiasz bo rzucasz marki klocków i myślisz, że ktoś wywróży o co Ci chodzi i rozwiąże Twój tajemny problem bez podania podstawowych danych/opisania problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik po co wzmacniać siłe hamowania tylniej osi? Niewiele to da a efekt będzie niewspómierny do włożonej pracy.

 

Lepiej wrzucic na przód wieksze tarcze z zaciskami ( o ile istnieją do Twojego modelu) ( ja mam taką możliwość dlatego mowię o tym tutaj)

 

PS. Gucio nie osłabiaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem stosowanie klocków typu DS ferrodo i red ebc do codziennej jazdy mija się z celem i nie odczujesz różnicy względem zwykłych klocków zwłaszcza na tylnej osi. Te klocki pokazują zalety dopiero przy ostrej jeździe, są bardziej odporne na wysokie temperatury.

Jeżeli chcesz polepszyś ogólną skuteczność hamowania to zaczoł bym od zmiany hebli z przodu na większe (np. od S4 lub RS4 chociaż tutaj koszty mogą być znaczne) wydaje mi się że mogą też pasować od innego VAG-a z podobnego rocznika.

Poza tym zbyt duża siła hamowania na tylnej osi względem przedniej może powodować nerwowość tyłu auta podczas nagłego hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik odpowiem Ci konkretnie bo akurat te 3 modele klocków miałem :)

 

Ferrodo dla mnie pomyłka ...

 

EBC Green fajne ale na maxa pylą !!!


EBC red bardzo fajne pylą dużo mniej niż greeny wytrzymują do 750C ale na zimno hamują zauważalnie słabiej niż greeny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz polepszyś ogólną skuteczność hamowania to zaczoł bym od zmiany hebli z przodu na większe (np. od S4 lub RS4 chociaż tutaj koszty mogą być znaczne) wydaje mi się że mogą też pasować od innego VAG-a z podobnego rocznika.

bardzo możliwe, że na przodzie wystarczy zmienić jarzma, znowu w serii w beznyniaku jarzmo pozwala na montaż tarcz o średnicy 288mm, po zmianie (chyba z klekotów i 2.8 będzie pasować) można już założyć 311mm (wystarczy zmienić jarzma, tarcze, klocki - reszta plug'n play). Tak jest w a6, myślę, że w a4 będzie podobnie.

 

On ma kombiaka.

a no racja, przeoczyłem ten szczegół :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gazownik po co wzmacniać siłe hamowania tylniej osi? Niewiele to da a efekt będzie niewspómierny do włożonej pracy.

 

bo chce lacia na zlocie popalić ;) :D

Nie wiem na co komu w 1.8 20V mocne tylne hamulce, ale Tomciu przyjdzie to wyjaśni, chyba że coś przeoczyłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy pierwszej modyfikacji zmieniłem klocki na Ferodo Racing DS2000 i zdecydowanie poprawiło się hamowanie tylko, że wtedy tarcza miała 280mm.Teraz mam z przodu 312mm i 256mm (went.) z tyłu ATE PD i klocki ATE Ceramic i w końcu hamuje jak trzeba:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ferrodo dla mnie pomyłka ...

EBC Green fajne ale na maxa pylą !!!

EBC red bardzo fajne pylą dużo mniej niż greeny wytrzymują do 750C ale na zimno hamują zauważalnie słabiej niż greeny .

 

Ja akurat jestem zwolennikiem ferrodo, moim zdaniem EBC są mocno przereklamowane miałem styczność z red sstuff-ami jak koledze zacisk rozbierałem i klocek dosłownie rozsypal się w ręku. Były użytkowane w cięzkich warunkach i mimo że są do tego stworzone to nie wytrzymały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. Gazownik, tjuninkowych porad zmiany układu hamowania na jednej osi w ogóle nie słuchaj.

 

Muszę się nie zgodzić... Odpowiedz z jakiego powodu stosuje się regulator siły hamowania dla tylnej osi mechaniczny( starsze auta) realizowany na pompie ABS/ESP w nowszych. Wydajność tarcz tylnych jest wystarczająca! Ba wręcz za duża w większości przypadków dlatego stosuje się odejmowanie siły hamowania aby przy ostrym hamowaniu kiedy przód nurkuje nie doszło do blokowania się tylnej odciążonej osi, gdyż grozi to efektownym driftem.

A w zasadzie w autach z ABS nie mówi się o regulacji siły hamowania a właśnie w momencie blokowania się tylnych kół zaczyna odpuszczać im ABS ( w 90 % przypadków kiedy czuć na pedale działający ABS to właśnie tylna oś powoduje jego aktywację zaś przednie koła jeszcze się nie blokują), na tym polega błąd i to ciągle się tłumaczy kierowcą ,że gdy działa ABS to cisnąć jeszcze bardziej gdyż przednia oś nadal ma zapas siły hamowania i nie jest to wykorzystane. Nie przyniosło to efektu dlatego od kilku lat stosuje się BAS czyli asystent hamowania wyzwalający automatycznie pełny "hebel" przy nagłym naciśnięciu na hamulec.

Więc jeśli ingerować to w przednią oś gdyż to ona przyjmuje na siebie ok 70% efektywności hamowania, a im mocniejsze hamulce zastosujesz z przodu tym chyba efekt unoszenia tyłu jeszcze bardziej postępuje( przysłowiowe stawanie "dęba" przy ostrym "heblu").

Od siebie Gazownik dodam ,że chcąc polepszyć efektywność hamulców idąc za poradą z forum audi wymieniłem jedynie jarzma zacisków z wersji 2,5 TDI (180 PS C5 Quattro) kosztowały mnie raptem 30 zł za dwie sztuki i zmieniłem tarcze z 288 na 312. Przyniosło do odczuwalny efekt.

Zaś klocki sportowe to dobre do zabawy w tuning a nie na co dzień, przy ostrym hamowaniu okaże się ,że seryjne dobrej klasy lepiej Ci zahamują niż te pseudosportowe, które potrzebują się rozgrzać aby działać efektywnie, tylko ile tych ostrych hamowań dziennie robisz? Jeśli dochodzi do tego to z znienacka (wymuszenie pierwszeństwa itp) i auto ma stanąć, kiedy niby wtedy masz czas dogrzać sobie te sportowe?

Z producentów (aczkolwiek w sieci czytałem różne opinie na temat tych firm) polecam ATE, Textar, Brembo, nigdy nie miałem żadnych problemów i w zasadzie biorę to co akurat w danej chwili wychodzi taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik spytał o możliwe zmiany (rozsądne cenowo) odnośnie polepszenia ukł. hamulcowego, skoro używane zaciski i tarcze np z S4 są za drogie, to chyba tym bardziej "tjuning" , który chyba masz na myśli, ładować do zwykłego auta zaciski sześciotłoczkowe, przewody w pełnym oplocie itp, wynalazki? :wink:

Czy jestem ekspertem? Wcale nie, ale skoro przez 5 lat (technikum) uczyłem się nt budowy i eksploatacji pojazdów samochodowych to jakieś tam pojęcie mam nt. kwadratury koła? :)

 

Natomiast jest inna kwestia śmiać mi się chce z kolesi, którzy walą do auta jakieś customowe intercoolery, większe turbo, wydajniejsze wtryski, robią glebę, wymieniają przewody hamulcowe, tarcze, klocki i... Kurwa widzę takiego pacjenta na jakimś koreańskim czy chińskim g... na felgach, bo przecież kupić 18-19 ki od Contiego czy Briedgestone to fortuna...

A prawda jest taka ,że bez żadnej ingerencji w układ hamulcowy lepsze opony zatrzymają same z siebie auto 2-5 m szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truck, Ty sobie żartujesz z innych czy z siebie ? W jakim aucie traci przyczepność pierwszy tył ? Starsze auta bez ESP hamują za słabo tyłem

 

Bzdurą jest zmieniać 288 na 312 bez zmiany tyłu bo jeszcze wcześniej przód straci przyczepność niż tył.

 

Ideą moich kombinacji jest to żeby przód i tył stracił przyczepność jak najbardziej w tym samym momencie i tyle , tak jak A3 czy golf 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdurą jest zmieniać 288 na 312 bez zmiany tyłu bo jeszcze wcześniej przód straci przyczepność niż tył.

 

Teraz to chyba Ty sobie jaja robisz?? :D

Zahamuj sobie z pełną mocą i co się dzieje z przodem? Nurkuje, a tył się podnosi, co się dzieje gdy jeszcze dasz mocniejszy przód (mocniejsze hamulce) jeszcze bardziej ten efekt nastąpi, tylna oś nie ma takiej przyczepności jak przednia jest odciążona, więc wytłumacz mi Tomek, jaki cel ładować tam mocniejsze tarcze czy klocki skoro tego nie wykorzystasz?

 

 

Truck, Ty sobie żartujesz z innych czy z siebie ? W jakim aucie traci przyczepność pierwszy tył ? Starsze auta bez ESP hamują za słabo tyłem

 

W Safranie tak miałem, w audi tak mam, nie wiem jak z Bmką bo nie miałem okazji.

Przeczytaj sobie parę artykułów np w AŚ skoro nie ufasz temu co napisałem, proces załączenia się ABS występuje zazwyczaj w przypadku tylnej osi, dopiero po tym gdy nadal mocno naciskasz zaczyna tracić przyczepność przód, dokładnie to opisano przy okazji omawiania sensu i zasady działania układów asystentów hamowania awaryjnego w nowszych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana samego przodu na 312 z 288 daje i owszem ale tylko większą pojemność cieplną tarczy i siłę przodu, lepiej hamuje ale wcześniej puszą przednie opony czyli gorzej.

 

Nie czytaj Auto Świata połowa tam to bzdury. Fakt że francuzy hamują 4 łapami tu masz rację. Ale nie wmówisz mi że Ci w C4 pierwszy tył blokował

 

Nie czytaj Auto Świata połowa tam to bzdury. Fakt że francuzy hamują 4 łapami tu masz rację. Ale nie wmówisz mi że Ci w C4 pierwszy tył blokował

 

Truck wiem że tył idzie do góry dlatego jest w serii przód 288 tył 245 a tłoki przód 62 a tył 38.

 

Wszystko jest sprawne a mimo to podczas hamowania na 80% blokuje przód na 90% 95% też. Dopiero na 100% jak stane na hamulcu tył staje

 

Chyba każdy wie że najbardziej efektywne hamowanie jest na granicy przyczepności a nie na ABS'ie. Na granicy przodu i tyłu

 

I się nie ma co śmiać bo jadąc dzisiaj na spota miałem 2 hamowania ze 150 po mieście na 3 pasmówce. A żółte w mieście krótko się świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...