Skocz do zawartości

ocena projektu CA


jover
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

zastanawiam sie nad rozbudową ca wiec zaczołem dobierać sobie sprzęt i chcaiłbym posłuchać waszych opinii i rad

a więc mój samochód to Megane I hb narazie postanowiłem zmienić bas, zestaw jaki planuje kupić wygląda tak:

- 2 x gzrw 30 spl w skrzyni z basrefleksem szczelinowym, (1000 rms na sztuke)

- wzmacniacz Carpower POWER-1/1000D (monoblok

MocRMS 1Ω 1200W RMS

Moc RMS 2Ω 870W RMS

Moc RMS 4Ω 530W RMS)

- kondensator 3 farada nie wiem jeszcze jakiej firmy

- posiadam już kable zasilajace 35mm2

czekam na sugestie, cena jaka chce włozyć w sprzęt do tyłu to ok. 2k zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 x gzrw 30 spl ... (1000 rms na sztuke)

on ma chyba 500w o ile dobrze kojaze

Moc RMS 2Ω 870W RMS

wiec tu by sie zgadzalo

jezeli GZ ma faktycznie 1000w to chyba troche za slaby wzmacniacz wybrales

 

co do skrzyni - zamow skrzynie projektowana typowo pod te glosniki! te z allegro sa nieodpowiednie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on ma chyba 500w o ile dobrze kojaze

źle kojarzysz:) ma 1kW RMS'u.

 

zaczynasz trochę od złej strony, no ale Twój wybór.

odnośnie zestawu, to po 1 jak koniecznie musi być Carpower POWER-1/1000D to po co Ci dwa gzrw 30 spl skoro on nie będzie w stanie ich zasilić??

Miałem gzrw 30 spl i dostawał u mnie 1,2kW i nic sobie z tego nie robił, także ja bym proponował jedną sztukę spiętą w 1ohm, dobrze zasiloną, a nie dwie które będą się marnować bo dostaną ledwie po 435rms, bo musiałbyś je spiąć w 2 ohm i masz wtedy niby 870 rms'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, mimo wszystko ten CP to styk dla jednej sztuki :)

 

Kup orka 2500/5000 i bedzie zapas na dłuzsza zabawe :)

 

Dwie sztuki sa niewygodne bo wypadkowa maja 2r...No chyba ze 0.5ohm ale niewiele piecy jest na tyle stablinych. Choc w 0.5ohm RF t30001 chodził fajnie pod dwoma helonami :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle kojarzysz:) ma 1kW RMS'u.

Miałem gzrw 30 spl i dostawał u mnie 1,2kW i nic sobie z tego nie robił, także ja bym proponował jedną sztukę spiętą w 1ohm, dobrze zasiloną, a nie dwie które będą się marnować bo dostaną ledwie po 435rms, bo musiałbyś je spiąć w 2 ohm i masz wtedy niby 870 rms'u.

Nawet jakby "dostał" tysionc pińcset W i się w końcu spalił to i tak 2 subwoofery pod 870 W do podziału zagrałyby głośniej. 2 proste zasady: 1. przy podwojeniu mocy, oczekiwany zysk w dB to +3; 2. przy dołożeniu drugiego subwoofera i podziale mocy na 2, oczekiwany zysk w dB to też +3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej kwocie ja bym włożył Powerbass XL124 400watt rms dla tego CP w sam raz wczoraj robiłem instalkę w tej kwocie klientowi. Dałem gościowi 20ah aku zamiast kondensatora, 1,2kw wzmaka i właśnie te 2 przedforniki PB instalka w A3 no granie mega soczysty i tłusty bass klient wyjechał z takim :D :D :D bananem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadzic to se mozesz nawet 1 000 000 wat, tylko (tu po raz kolejny w tym temacie to samo pytanie, moze odpowiedzi sie doczekamy...) czym to zasilisz? Jak z akumulatorem, alternatorem???

 

szczerze mowiac myslalem ze ten zestaw pociagnie na seryjnym akumulatorze ale rozumiem ze nie wiec w takim wypadku wlozylbym 2 akumulator 50 ah ale jak to wtedy polączyc ze soba to nie mam pomyslu najlepiej tak zeby nie zmieniac seryjnego alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zabicia altka i akumulatora wystarczy ok 600rms bez ingerencji w seryjna instalke a co dopiero 2kw rms to wręcz bym powiedział że zagotowanie altka w takich warunkach to moment a i sam aku nie wydoli. Jak chcesz koniecznie taką moc to proponuje rozłożyć to w czasie i zrobić altek+aku pod macha + w bagaju jakaś optima albo coś w ten desen. Bez tego to jakbyś miał maybacha ale nie stać by cię było na paliwo zdeka nie logiczne :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam obecnie 750 rms pod seryjnym ladowaniem i o dziwo wszystko ok

ale rozumiem ze musze wymienic alternator i aku, ok dobra nie chce oczywiscie robić wszystkiego na jutro to narazie projekt ktory chce zrealizowac na przestrzeni czasu i chce to zrobic w miare profesionalnie wiec w takim razie na jaki alternator/akumualtor mam wsadzic jakiem musi on miec paramety, czym musi sie cechować,jak mam sie za to zabrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sprzet od 2 lat i jest ok jakby malo bylo tego mam w aucie (megane I silnik dti 1,9) jeszcze podgrzewane szyby i fotele co daje dodatkowe obciazenie, gdzie w porownaniu z moim drugim autem (megane I ale dci 1,9) gdzie tez mam podgrzewane szyby i fotele akumulator nie dziala juz tak dobrze trzeba go wymieniac co 3-4 lata chodz nie mam tam zadnego ca, wiec z calym szacunkiem nie pisał bym tak w ciemno nie znajac auta z doświadczenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem... Zle dobrane zasilanie bedzie skutkowac wymiana aku co rok :P O ile nie czesciej...

 

Wielu z nas juz tego doswiadczyło. Chcesz byc kolejnym? Nie widze przeszkód, to taie naturalne u polaka... Nie uczyc sie na czyichs błedach i chocby nie wiem co na siłe udowodnic ze jestem lepszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...