Skocz do zawartości

Jaki się holuje na sztywnym holu?


marbella
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki chciałem zapytać czy ktoś cholował już na sztywnym holu? czy jest warto kupic coś takiego?

 

Holowanie jest dużo bezpieczniejsze na sztywnym holu bo mniejsze prawdopodobieństwo że ktoś ci w dupę wjedzie bo ten co jest holowany musi mieć trochę pojęcia jak ma się zachować (np trzymać na hamulcu nogę delikatnie) holowałem i byłem holowany w pracy na sztywnym holu. Musisz wziaść pod uwagę że sztywny hol (czyli rura) zajmuje dużo więcej miejsca i nie w każdym aucie się zmieści w bagaju tak jak to się ma z linką holowniczą zwijasz i wszędzie wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz sobie w yt sztywny hol zobacz jaki sposób wymyślili. Jest to luz w pl dostępne i pozwala na holowanie bez kierowcy w pojeździe holowanym . Możesz poczytac o tym też na google. Mase "rajdówek" chłopaki tak woza na zloty ważne aby holowany miał oc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze przekroczyc 3.5 t...

 

RUCH DROGOWY

 

Rozdział 5 - Ruch pojazdów

 

Oddział 9 - Holowanie

 

Art. 31.

 

1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:

Nowe brzmienie pkt 7 w ust. 1 w art. 31 wchodzi w życie z dn. 19.10.2012 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 222, poz. 1321).

  • prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem;
  • pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;
  • w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;
  • pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;
  • pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu;
  • w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim – dwa układy;
  • [odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej.]

2. Zabrania się holowania:

  • pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;
  • pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;
  • więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;
  • pojazdem z przyczepą (naczepą);
  • na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.

3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.

 

 

Tyle w temacie...

 

 

Tyle ze jesli stanie sie to popularne to nasza warstwa rzadzaca zadba pewnie o to zeby stało sie to nielegalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz holowałem na sztywnym holu własnej roboty bez kierowcy w holowanym pojeździe. Jak dla mnie to najlepsze rozwiązanie.

 

Powyżej 3,5t DMC a nie rzeczywistej, aktualnej masy zestawu pojazdów wymagany jest ViaTOLL. Bez tego 3k zł na każdej bramce w plecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to wiesz ale tylko dla wyjaśnienia. Nawet jak zapinasz pustą przyczepe masa rzeczywista wynosi 3000kg i tak musisz mieć ViaTOLLa, bo DMC masz np. 3600kg, a dla krokodyli liczy się tylko to co na papierku czyli ile może max ważyć ten zestaw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie nie mozesz holowac ŻADNEGO normalnego samochodu po drogach objetych viatollem, pomijajac ze głownie to autostrady a tam to jest ewidentnie zabronione... Coś mi tu nie pasuje w takim razie...

 

Nie wiem czy holowanie samochodu to to samo co przyczepa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz holowałem na sztywnym holu własnej roboty bez kierowcy w holowanym pojeździe. Jak dla mnie to najlepsze rozwiązanie.

 

Powyżej 3,5t DMC a nie rzeczywistej, aktualnej masy zestawu pojazdów wymagany jest ViaTOLL. Bez tego 3k zł na każdej bramce w plecy.

masz jakieś foty?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak jak myślałem, wiedziałem ze coś tu nie pasuje... Pojazdy holujace sie to nie zespół pojazdów. Viatoll obejmuje tylko zespoły pojazdów i pojazdy samochodowe przekraczajace DMC powyzej 3.5t

 

 

Viatoll :

http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/najczesciej-zadawane-pytania/pytania-ogolne

 

Zespół pojazdów:

http://prawo-na-drodze.wieszjak.pl/slownik/275780,Zespol-pojazdow.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...