Skocz do zawartości

Rozbudowa (modernizacja) car audio w Omega B


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam kilka pytań odnośnie sprzętu, związanych z tematem. A więc od początku.

 

Posiadam samochód Omega B w sedanie. W konsoli środkowej siedzi ALPINE 9885R, w przednich wygłuszonych matami drzwiach PowerBass ES.6c v2, a w bagażniku SW.STX.10.2.400.2x2.F.S.PP w obudowie 25L strojonej na ok. 37Hz.

Zamontowane były wmzacniacze do zasilania przodu MAGNAT GLADIATOR a tył napędzał CARPOWER HPB-1502.

Co do wzmacniaczy to zostały sprzedane, Magnat grał dość przyjemnie, ale brakowało wysokich częstotliwość, natomiast tor niski był dość przyjemny i spokojnie radził sobie z tymi głośniczkami, ale w mostkach, czyli jako 2 kanałówka, Co do CARPOWER to na plus przemawia chyba tylko moc i nic więcej, przy cichym słuchaniu jeszcze znośnie, ale po podkręceniu VOLUME totalny brak kontroli nad głośnikiem, zapotrzebowanie na prąd ogromne.

I teraz pytanie do forumowiczów.

Potrzebował bym coś dokupić do zasilania takiego zestawu.

Myślałem nad takowymi wzmacniaczmi:

SinusLive 3505

Axton 4 kanałowy

rodek 4100

A może jakieś prpozycje z waszej strony.

Był bym zadowolony gdyby cena oscylowała w okolicach 400zł, wiem, że nie jest to gigantyczna kwota, ale też nie chodzi o nowy wzmacniacz, tylko używane, sprzęt w aucie też nie jest najlepszej półki, wiec chyba bez sensu będzie pakowanie większej kwoty gotówki w tą część zestawu audio.

 

Odnośnie moich oczekiwań co do wzmacniacza, to chciał bym uzupełnić przedni zestaw w jakiś miły sopranik, no jak i również mieć kontrollę nad uzupełniającym zestaw przedni subwooferem któremu nie brakowało by lekkiego kopa (bez łomotania całą karoserią auta).

Odnośnie rodzaju muzyki jakiej słucham to nie są to jedno kierunkowe typy, Powiedzmy że słucham od Hard Rock-a po muzyke poważną, a wręcz operową, wszystko uzależnione jest od pogody i nastroju kierowcy (czyli mnie).

 

Z góry proszę o wyrozumiałość (jeżeli będą błedy w tekście), jak również o pomoc ( zbyt wiele jest tego sprzętu na rynku).

Dziękuję za przeczytanie powyższego opisu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skusiłem się ku propozycji kolegi rafaelptak66, tym bardziej że udało się wyrwać wzmacniacz z przesyłką za 290zł, myślę, że to bardzo dobra cena jak za taki piecyk. Teraz tylko czekać aż przyjdzie.

Dam znać jak wypadną pierwsze testy odsłuchowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie. W końcu dotarł do mnie wzmacniacz i został zamontowany. Jakież było moje zdziwienie, gdy kurier wręczając paczkę stwierdził, że cegiełki przyszły, no faktycznie gdy wziąłem ją w rękę to jak bym zapakował ze 3 cegły. Po rozpakowaniu zrobiłem :szok: . Skoro ten wzmacniacz ma 4x50W przy 12V to ile musza mieć chińskie podróbki z mocami z kosmosu :!: .

Po zamontowaniu w samochodzie i zestrojeniu całego sprzętu, mogę powiedzieć z ręką na sercu , że kwota którą wydałem nie poszła w błoto.

W porównaniu do magnata który napędzał przód to w tej chwili LEVEL skręcony do ¼ a w magnacie prawie na FULL. Dość wyraźnie można było odczuć więcej średnicy i troszkę ostrzejszą górę, którą nie razi, a spokojnie można ją wyregulować radiem. Natomiast co do niskich częstotliwości, to mam wrażenie jak gdyby magnat bardzo podbijał te częstotliwości nawet gdy wszystko ustawione było na minimum, a w tej chwili basik jest bardzo przyjemny dla ucha ale gdy trzeba potrafi też uderzyć mocniej.

Natomiast jeśli chodzi o subwoofer to tutaj widać odwrót o 180 stopni :hyhy: . Przy poprzednim wzmacniaczu moc była, ale wrażenia odsłuchowe w porównaniu do KENWOOD-a to coś podobnego jak byś na suba podał 50Hz i tak grało ciągle :zalamany: . Muszę się jeszcze pobawić troszkę ustawieniami wzmacniacza jak również radia. Nie mają rozeznania, ani odsłuchu zbyt wielu systemów car-audio jak na razie to co mam w 95% :super: mnie satysfakcjonuje :ok: . Te 5% które zostawiam to na inny sub, bo domyślam się, że troszkę ten głośnik nie pasuje do całego zestawu :niepewny: a w planach mam zabudowę głośnika w miejsce koła zapasowego z możliwością szybkiego demontażu.

Więc na razie tyle serdecznie dziękuję :padam: forumowiczom za sugestię i podpowiedzi.

Pozdrawiam. :hurra:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie choroba postępowac by chciała ale jak narazie za mało lekarstwa w postaci mamony. Zostaje tylko oglądac, słuchać i podpytywać, a może kiedys sie jeszcze coś pozmienia. Narazie będę chorował na jakąś fajna koncepcje zabudowa do sedana. Ale jak wiadomo na 1 miejsu rodzina, a później przyjemnośći i nałogi (he he ) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze takie pytanie. Czy ktoś próbował z tylnych drzwi zrobić subwoofery. Wykonać jakąś szczelna obudowę zamkniętą z żywicy i wstawić jakieś 20 z modernizacją paneli drzwi. Czy to ma jakiś sens. Zastanawiałem się nad wstawieniem głośnika w podszybie ale w bagażniku jest butla 80l i przestrzeń poniedz nią a blachą jest dość mała. Na styk wchodzi tam wzmacniacz kenwood ps 500. Nie chce tracić funkcjonalności jak dla mnie już bardzo małego bagażnika. Ponad 1/3 to butla. i wstawiać tam jeszcze skrzynie z przedziału 30-50 L to będę miał bagażnik jak w tico. Jeśli nie będzie innej opcji to zostaje tylko zabudowa koła z jego obecnością we wnęce i zastosowanie głośniczka 25cm infinity kappa, jl audio lub re audio. Te firmy wydawały by się dość rozsądne w obudowę zamknięta jaką stanowiła by zabudowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tylnych drzwiach nic nie zmieścisz, są tak skonstruowane że ledwie wsadziłem ręce w celu wyklejenia blachy matami (a na marginesie gratuluje inżynierom poczucia humoru przy projektowaniu drzwi w omedze :mur1: ) a by tam zmieścić głośnik 6,5'' to musiał byś ciąć blachę oraz musiał byś zapomnieć o możliwości otwierania szyb...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a by tam zmieścić głośnik 6,5'' to musiał byś ciąć blachę oraz musiał byś zapomnieć o możliwości otwierania szyb...

Serio? :D

Ale faktem jest ze komór tam nie zrobisz :)

 

Ale w sedanie koło stoi pionowo w boku bagaznika. A dodatkowo butle ma na bank walcowa za kanapa, inaczej sie nie da w sedesie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio? :D

serio, serio :wink2:

Obaj wiemy ile jest miejsca, ale kolega wladyslaw_w908 może tego nie wiedzieć.

 

Co prawda mam caravana, ale na miejscu wladyslaw_w908 zastanowił bym się nad zrobieniem zabudowy z żywicy w prawym boczku bagaja by zaoszczędzić trochę miejsca na przestrzeń ładunkową, a maksymalnie wykorzystać przestrzeń wnęki. Coś na wzór tego co mastah zrobił u siebie w pierwszych modach swojej Megi :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak to wogóle grało. Czy jest sens się w to bawić. Po wygłuszeniu drzwi z przodu jak dla mnie bas jest zadowalający. W tej chwili na radiu mam ustawione cięcie na 80Hz na przedni zestaw. Nie wiem czy nie jest to za wysoko jak na Es6 aczkolwiek dając pełne pasmo bez cięć dźwięk jest o niebo lepszy ale boję się żeby nie uszkodzić woferów. Przy zastosowaniu głośników z tylu nie wystąpi efekt pokrywania się częstotliwości z przednim zestawem a tym samym podniesienia efektywymości (mowa tutaj o dB) niskich częstotliwości. Czytając forum zauważyłem że dość ciężko będzie uzyskać z głośników 16 cm niski basik. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie jest to za wysoko jak na Es6 aczkolwiek dając pełne pasmo bez cięć dźwięk jest o niebo lepszy ale boję się żeby nie uszkodzić woferów.

Hehe ja nigy hpfów rzedu 80hz nie uznawałem, dla mnie drzwi musiały i musza trzasc nogawka i zawsze tak było :) Spokojnie wrzucaj od 50hz,lub w full, zwrotka ma ogarnic ciecia... Jesli nie jestes głuchy to co ma sie uszkodzic ? Omega ma bardzo wdzieczne drzwi jesli chodzi o bas :)

 

Przy zastosowaniu głośników z tylu nie wystąpi efekt pokrywania się częstotliwości z przednim zestawem a tym samym podniesienia efektywymości (mowa tutaj o dB) niskich częstotliwości.

Ja miałem tył zrobiony po to zeby w zamysle zastepował suba i ruszały z LPFu, Co prawda trzeba było myslec przy ustawianiu gainów i ciec bo to tylko woofery ale było OK.

 

Basu było naprawde duzo i fajnie ale wtedy choroba Ca postepowała tak szybko ,ze szybko okazało sie ze chec duzego suba jest silniejsza niz ergonomia caravana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Po dłuższej przerwie mam małe pytanie do użytkowników kenwooda PS 500. Mianowicie ile ten wzmacniacz może pochłaniać prądu przy słuchaniu tak do 3/4 mocy. Pytam ponieważ ostatnio zauważyłem, przygasające światła, myślałem, że jest coś z alternatorem, ale po sprawdzeniu ładowanie 14,0 V więc w normie, następnym podejrzanym był akumulator (krótkie miastowe trasy może nie doładowany), po naładowaniu w domu, i podłączeniu efekt nadal występuje. Dołożyłem dodatkową masę pomiędzy akumulator, a karoserię (nie miałem nic innego pod ręką więc wrzuciłem 2x16mm2), wzmacniacz zasilany jest przewodem o przekroju 25mm2, masa z karoserii. Podłączone są do niego Powerbass es6c oraz sub Infinity ok 300W w RMS, więc nie jest jakoś nadmiernie katowany.

Czy może ktoś jeszcze podsunąć jakieś propozycje bo moje już się prawie kończą, zostaje jeszcze przekrój przewodu zasilającego, ale wydaje mi się, że gdyby był za cienki to miał bym spadki napięcia zasilającego na wzmacniaczu, a co za tym idzie by się wyłączał, a taki efekt nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...