Skocz do zawartości

Opel Signum by MRQ


MRQ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Kto, ja się pytam, KTO wymyślił w tym aucie skrzynkę bezpieczników w takim miejscu co pół auta rozdzierać trzeba żeby jeden kabel przepchać. Masakra - będzie ciepło będzie rozbebeszanie, albo zaproszę Rafixa na podkarpacie na ferie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o które kable ci chodzi????

 

Bo nie kumam ???

 

Może ja coś będę w stanie pomoc???

 

Z opisu wnosze ze chcesz przepchnąć kabel glosnikowy do drzwi lewych?? Czy tak? Bo innego problematycznego przepustu nie pamietam w signum :wink:

 

Jeśli tak to jest na to prosty sposób (pisze odrazu bez uzyskania odpowiedzi bo jestem za granica i pózniej nie będę miał internetu, jeśli nie o to chodzi to niech admin usunie ta podpowiedź)

 

Od środka faktycznie jest kicha z przepchnieciem kabli bo guma jest ciasna ale sprobój od zewnątrz. Ja od zewnątrz po rozpieciu kostki wsadzilem wzdłuż kabli sztywny 1-1,5mm drut spawalniczy (taki metrowy od spawania TIG-iem) i powolutku kręcąc nim i przepychajac wyszedł w środku kabiny :D potem do niego na plasko kabelek głośnikowy i porzadnie taśmą okrecić i spowrotem na zewnatrz :wink: od środka wystarczyło tylko poluzowac panel bezpiecznikow i uchwyt od kostek ale to głownie po to żeby ułożyć ładnie kabel.

 

Mi w ten sposób udało sie przepchnąć 4x2,5mm2 :wink:

 

Za pierwszym razem to trochę kłopotliwe ale teraz to max 30 minut zabawy :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna instalka, porządne klocki założyłeś, widzę że podchodzisz profesjonalnie do pracy. Czekam na dalsze postępy i oczywiscie fotki z zabudowy wzmacniaczy i gotowych słupexów. Na koniec oczywiscie Twoje spostrzeżenia(wrażenia) na temat gry całego systemu. Powodzenia w pracach :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Przemcio, cały zonk polega na tym ,że kabel jest już "pod dechą", a konkretnie pod kolumną keirownicy i od zewnątrz powiem szczerze wolałbym nie pchać, bo będe go musiał najpierw wyciągnąć z tunelu, a to znowu rozbebeszania.

No nic, poczekamy zobaczymy. Wieczorem jak dzieci dadzą dorzuce foty "owłosienia" płyt OSB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Przemcio, cały zonk polega na tym ,że kabel jest już "pod dechą", a konkretnie pod kolumną keirownicy

A co to za problem przecież Przemek pisał o przepchnięciu od zewnątrz drutu a od której strony ty do niego podczepisz przewód to już twoja sprawa :wink:

 

Dla usprawnienia całej operacji ja gdy już kabelek do drutu zaizoluję to spryskuję to miejsce jakimś "nawilżaczem" np. WD40 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drzwiach pasażera też tak robiłem, bo w wierconej dziurze w złączce drzwi więcej miejsca nie uciągnę tylko na "styk" (i tak się trochę pokiereszowała).

No nic, będę kombinował przy jakimś garażu jak się okazja nadarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co to za problem przecież Przemek pisał o przepchnięciu od zewnątrz drutu a od której strony ty do niego podczepisz przewód to już twoja sprawa :wink:

 

Dla usprawnienia całej operacji ja gdy już kabelek do drutu zaizoluję to spryskuję to miejsce jakimś "nawilżaczem" np. WD40 :wink:

 

Dokładnie tak

 

Ja drut wkladalem od zewnątrz a kabel podczepialem do drutu pod deska i bez problemu przeszły 2 kable 2x2,5mm2

 

W drzwiach pasażera też tak robiłem, bo w wierconej dziurze w złączce drzwi więcej miejsca nie uciągnę tylko na "styk" (i tak się trochę pokiereszowała).

 

Ale drut wkladasz nie przez kostkę bo tak to ci sie pózniej spowrotem nie zmieści tylko zdejmujesz opaske z kostki i wciskasz go bezpośrednio w tego kondona obok kostki. Jak już przeciagniesz kabel to dopiero wpychasz go w kostkę jedna , potem druga spinasz wszystko razem i

 

:ok: GOTOWE :ok:

 

Wiem ze to sie tak łatwo mówi ale w sumie to do trudnych zadań to nie należy. Wiadomo pare tysięcy epitetów przy tym poleci ale sie uda.

 

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach doszły do mnie długo wyczekiwane blachy alu grubości 2mm do pozakrywania otworków w drzwiach oraz zapasowa mata bagaja i osłony słupków. Nitownica już czeka, jeszcze tylko trochę STP i temat drzwi będzie zamknięty - dzięki za porady dot. kabla, lekko nie ma bo to HW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Juras z ESSA też demontował bezpieczniki (właściwie to cały środek miał zdemontowany :D ) i pchał kabel z kabiny do drzwi a i kable były w oplocie i chyba 3,5mm2...możesz posmarować przewody wazeliną, pójdzie łatwiej :)

 

Przemcio, Twój sposób jak najbardziej jest OK i wygląda, że mniej roboty przy tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...