Skocz do zawartości

Jest może jakiś znawca starych mercedesów ?


bogus1984
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jest może jakiś człowiek na Forum, żeby znał się na mechanice, starych dieslach Mercedesa - chodzi o silnik 2.4 d, 72 KM, silnik ten siedział w beczkach i wielu dostawczakach. Problem dotyczy założenia pompy paliwa i odczytaniu, a raczej ustawieniu wału na znak 0T - gdzie ten znak powinien się znajdować ? Do odczytu jest takie ucho, tylko jest tam okrągłe okienko, a nieco dalej taka jakby strzałka - nie wiem dokładnie jak to nazwać. Gdzie powinien znaleść się 0T - w tym okienku, czy dalej, przy tej niby strzałce, kresce ? Założyłem pompe, ale żadna regulacja ani w jedną ani w drugą stronę nie sprawia prawidłowej pracy silnika :( Kopci tak niesamowicie niebieskim dymem i tak żrącym, że można się udusić :/ Normalnie się przytrułem. Znaki na pompie wiem jak się ustawia,ale gdzie ustawić znak na wale ? Jakby ktoś posiadał taką wiedzę, to proszę o pomoc... Pytałem na forum Mercedesa, ale zero !!! pomocy i jakiejkolwiek odpowiedzi :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widocznie na zlym forum pytales ;) wejdz na to ktorego adres mam w profilu i poszukaj, jak nie znajdziesz to pytaj

Właśnie na tym :( i nic...

Niebieski dym jest wynikiem spalania oleju przecież.

Jak na auto z takim przebiegiem ubytek oleju był bardzo mały, chodzi mi tylko gdzie ustawić 0T podczas zakładania pompy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poszperałem i znalazłem skan ustawiania pompy i okazuje się, że nie ma być 0T na znaku, a na 45 stopni :szok: Ja ustawiałem na 0T na tym uchu stałym i znaki na pompie i normalnie dym nie do opisania :rotfl: Ja jestem zawzięty, jutro od rana będę atakował, jak będę zmuszony do kapitulacji, odezwę się na 100 %, bo to staruszka "kaczka", która musi jeszcze parę $$$ zarobić :wink: ale silnik i jego wykonanie, niezawodność :serce:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawia mnie, że w skanie z "sam naprawiam" jest ustawić koło pasowe na 45 stopni na znak, a w innych tematach piszą że 24 stopnie przed 0T, gdzieś się przewinęło, że 15 stopni :/ No nic, atakuję - ustawię na 45 na kole pasowym, pompa na znaki, składam i musi być jako tako :D resztę będę kręcił pompą na tych fasolkach do regulacji :D

 

Nadal potrzebna pomoc :( Ustawiłem zgodnie z "sam naprawiam", czyli koło na 45 stopni, pompa na znaki, odpalił, kopci na czarno i dość konkretnie, zmiana kąta pompy nie przyniosła skutku - brak wolnych obrotów i kopcenie :( Kolego Szafa, da się coś zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko się nie poddam i oczywiście idę próbować ;)

 

No niestety poległem :( Nic nie dała zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu (było na 45, 24), całkowity brak wolnych obrotów :( kopcenie, dobrze, że odpalił, we wtorek trafi do warsztatu, bo ja mam już tak ręce usmolone, że przez miesiąc ich nie doszoruje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...