Skocz do zawartości

opony letnie


czaszunia1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. aby nie zakładać tematu oddzielnego podpinam się tutaj.... interesują mnie takie opony jak te z linku http://www.oponeo.pl/dane-opony/ovation-vi-388-225-45-r17-94-w miał ktoś z nimi styczność? auto bmw e32 jazda spokojna bez latania bokiem po rondach itp czasami trasa prędkości 120-160 w porywach do 200 ale tylko momentami jak mnie "najdzie". auto duże bo 7er ale waga niezbyt astronomiczna 1600kg więc taki nowy avensis czy accord... nada się ta opona to spokojnego toczenia po mieście i szybkiej ale nie ekstremalnej jazdy w trasie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie ma jak to rzucić się na bmw a później szukać opon za miskę ryżu. Żenada. No cóż. Twoje życie Twój samochód. Tylko dlaczego nie kupiłeś chińskiego samochodu skoro akceptujesz jakość chrl. Ponoć nawet niezłe są te bmw z chińskim znaczkiem, i nawet sporo podobne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam czy ktoś na tym jeździł jak bym akceptował to bym kupił i nie pytał.... nie zmienia to faktu że po zmianie zawieszenia ze sportowego na standartowe opona 225/45 17 pasuje jak....... muszę szukać 205/55 17 lub 225/50 17 bo poprzednie rozmiary są zbyt małe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co, ja dalej nie moge sie zdecydować jakie opony wybrać. Mam na oku Toyo Proxes CF1 - drozsze niż przewidywałem.

Potrzebuje coś w używce, zwykłego z niezjedzonym bieżnikiem do naciąganych 5mm.

Rozmiar 185/65 lub 60/ 14, widzicie coś ciekawego w kwocie do ok.400zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazownik tak swoją drogą..... czy wg Ciebie to że ktoś jeździ bmw to leży na kasie? bo tak mi sie wydaje że takie masz podejście.... i tutaj widzisz cały pic polega na tym że mam bmw warte mniej niż fiat seicento w którym chińska opona by Ci już nie przeszkadzała.... w dodatku mam lpg..... to już całkowita kompromitacja 7er z LPG..... a największa kompromitacja to 7er za 5-6tys zł..... kpina nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Barum Bravuris 2 super oponki jedne z najtańszych. Dobrze trzymają na mokrym i na suchym.

Być może coś poprawili w nowszym modelu ale na bravura'ch diesel nie chciał ruszać na mokrym.

Uznaje tylko 3 producentów:goodyear.dunlop i michelin.

Ostatnio założyłem na golfa  opony Goodyear EFFICIENT GRIP 205/55/16 91V,wcześniej NTC5 od goodyear'a.Na starych mi się jeździło bardzo dobrze.Trzymały się na mokrym a na suchym to jak prawie każda lepsza guma.Przesiadka na nowe to wiadomo że na lepsze bo na nowa gumę.Również nie ma problemów z deszczem,jest cicha i w miarę miękka.Mi odpowiada bo nie mam sportowej bryki ani zapędów mistrza prostej.Zdecydowanie polecam.

http://nokautimg2.pl/p-ee-b7-eeb74c332636ebacb59f018120a220e3500x500/goodyear-efficient-grip-205-55-16-91v.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja najchętniej bym kupił dunlop-a robiłem przesiadkę kiedyś z michałka 235/45 17 na dunlopa 225/45 17 i mimo że dunlop był niższy (węższa guma więc niższa) to był zdecydowanie bardziej komfortowy. nie używam auta do wycieczek na tor więc na 1 miejscu stawiam komfort.

jak by ktoś znalazł coś rozsądnego w rozmiarze 225/50 17 lub 205/55 17 był bym wdzięczny. cenowo do około 400-450zł.



P.S.

vredestein czy jakoś tak.... jeździł ktoś na tym? podoba mi się bierznik w jednym z modeli.... na boku opony widnieje napis giugiaro (projektant) bierznik jest fajny tylko jak się spisują te opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NCT5 fajna oponka ale dość twarda ( pewnie dlatego że to RunFlat rozmiar 205/50/17) zaleta taka że nie ściera sie szybko

Njalepsza oponka jaka miałem zarówno na suchym i super na mokrym to Pirelli P6 ( 205/55/16) szkoda tylko że szybko sie scierała

 

Bradzo chwalę sobie firmę Pirelli. Mam gumy tej firmy na 3 samochodach a Pirelli SottoZero 210 (zimówka) jest poprostu świetna ( porównanie z michałami i continentalami modele ze średniej półki w tym samym rozmiarze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazownik tak swoją drogą..... czy wg Ciebie to że ktoś jeździ bmw to leży na kasie?

Niekoniecznie, poprostu szuka wygody, ja też wolał 100 razy bardziej A6 98r niż w tej samej kasie francuza 2004 bo rocznikiem się nie jeździ tylko samochodem, a i wykończenie BMW czy Audi ni jak ma się do tanich, aczkolwiek młodszych pojazdów.

Wszystko zależy od podejścia , ja wole też tak jak Ty , starsze a lepsze.

 

 

bo tak mi sie wydaje że takie masz podejście....

Wcale nie

 

tutaj widzisz cały pic polega na tym że mam bmw warte mniej niż fiat seicento w którym chińska opona by Ci już nie przeszkadzała....

Tylko z jednej strony ile ma mocy seicento a ile BMW 7, jaką masę trzeba zatrzymać jadąc sejem a jaką BMW 7 ?

Natomiast druga strona medalu to taka, ze w seju trzyma nas do asfaltu powierzchnia łączna połowy kartki A4 czyli A5 , a BMW "tylko" kartka A4.

 

w dodatku mam lpg..... to już całkowita kompromitacja 7er z LPG

Mylisz kompromitację z oszczędzaniem, kompromitacją jest założenie instalacji na niewydajnych gratach i wiecznie świecący się CHECK ENGINE z niewiedzy 95% gazowników niestety, przy okazji da się zaobserwować że w polsce poprawnie wyregulowanych samochodów porusza się 1% , a samochodów wyregulowanych perfekcyjnie czyli z korektami RPM i regulacją pełnego obciążenia 0,01%

 

Montując LPG bogatemu gościowi W Audi S6 Qattro 4,2 V8 360KM stwierdził "dlaczego mając więcej kasy niż przeciętny kowalski mam być pozbawiony możliwości oszczędzania skoro rocznie zrobię 80kkm"

Więc czy to obciach czy to rachunek ekonomiczny sam każdy musi sobie odpowiedzieć na to pytanie, tak w przypadku opon, jak i klocków tarcz wahaczy lpg itp

 

 

NCT5 fajna oponka ale dość twarda

To fakt jeździłem Golfem 4 firmowym na tych NTC5 , fakt twarda , dużo za bardzo, co niekorzystnie wpływa na przyczepność na mokrym , aczkolwek myszę przyznać że wtedy to były ich ostatnie miesiące życia. Ale muszę wspomnieć o jednym, miałem u siebie W A4 przez rok Uniroyal ralle 550 i muszę przyznać że kleiły się na mokrym nawet kiedy miały już tylko 1,6mm !!! , oczywiście kwestia w takim przypadku odporności na aquaplaning, to już mniej optymistyczna historia.

 

 

Njalepsza oponka jaka miałem zarówno na suchym i super na mokrym to Pirelli P6 ( 205/55/16) szkoda tylko że szybko sie scierała

Potwierdzam klientowi też szybko poleciała

 

 

vredestein czy jakoś tak.... jeździł ktoś na tym? podoba mi się bierznik w jednym z modeli.... na boku opony widnieje napis giugiaro (projektant) bierznik jest fajny tylko jak się spisują te opony?

Dobra marka (zima i lato) i dobra opona , jak najbardziej możesz ją przyswoić.

 

Tylko właśnie z używkami bywa tak , że jedne robią się śliskie kiedy mają już kilka lat (mimo np 5mm), a inne trzymają do samego końca tak jak uniroyal z moich obserwacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazownik ja mam 7er z tego względu że lubię bmw i niczym mi się tak dobrze nie jeździ jak bmw leżą mi te auka i konniec kropka mimo swoich wad. 7er teraz stoi bo sie remontuje bowiem jeździł ktoś kto nie uznawał lpg (sakładałem sekwencje) bowiem to właśnie profanacja w bmw a w 7er już całkiem, ale nie przeszkadzał mu całkowity brak zawieszenia w postaci amorów przód i tył wahaczy (wszystkie) łączników drążka środkowego jak i końcówek drążka.... olej wymieniony był ostatnim razem..... w 2007r (data produkcji filtra oleju) czyli przed sprowadzeniem. Silnik zawalony olejem z uszczelki dekla (50zł) zawory grają jak głupie (będę regulował). A to tylko część rzeczy które ja już zrobiłem.... w tylnych felgach nie ma nawet pierścienia centrującego (15zł 2 sztuki u wulkanizatora) bo po co..... ja to wszystko kupiłem i powoli składam ale kasa się skończyła z tąd szukam oszczęsności na oponach.


Macie może jakieś swoje zaprzyjaźnione dojścia do opon używanych w dobrym stanie?



Pojawi się zaraz pytanie po co ją kupiłem (zapłaciłem 2500zł). Odpowiedź jest prosta... Marzyłem o bmw e32 od gnoja. Trafiła się zdrowa nie bita od nowości buda na ładnej feldze 17 cali. Kupiłem... felgi miałem zabrać do poprzedniego swojego bmw ale..... pozbyłem się swojego 7er została. Marzenie się spełniło ale portfel ogołociła skutecznie....


myslę o tych oponach ktoś coś doradzi? VREDESTEIN --> http://moto.allegro.pl/opony-vredestein-205-55-r17-91v-i3072024123.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyłącze sie do rozmowy, czy ktoś miał do czynienia z oponkami Firestone TZ 300?? Trzy sezony latałem na ich poprzedniczkach czyli TZ 200 i byłem z nich zadowolony :rotfl:  ale ich zywot sie już skończył... znalazłem jeszcze coś takiego jak Fulda sportcontrol czy ktoś coś o nich może powiedzieć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To fakt jeździłem Golfem 4 firmowym na tych NTC5 , fakt twarda , dużo za bardzo, co niekorzystnie wpływa na przyczepność na mokrym , aczkolwek myszę przyznać że wtedy to były ich ostatnie miesiące życia.

Każda zjeżdżona opona jest twarda.Po zmianie używek na nówki zawsze jest duża poprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Każda zjeżdżona opona jest twarda.Po zmianie używek na nówki zawsze jest duża poprawa.

Fakt, ale nie dotyczy uniroyala. Tak jak pisałem wcześniej, zjechana uniroyalka 550 trzymała jak nówka. Jedyny model, z którym miałem kontakt bardziej niż chwilowy, który tak trzymał do końca.

Dlatego też następcą nokiana H z pewnością będzie uniroyal rainexpert, a najlepiej rainsport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie nie wspominam dobrze tych uniroyal rainexpert czy jak im tam.

W Cordobie po deszczu na ostrych lukach czasami mi tył uciekał na zewnątrz

I juz wiecej ich nie chce

Teraz tez znowu mam dylemat co kupic na lato bo Fulda po dwoch latach sie skończyła :( i znowu 6stow musze szykować na nowy komplet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A ja właśnie nie wspominam dobrze tych uniroyal rainexpert czy jak im tam. W Cordobie po deszczu na ostrych lukach czasami mi tył uciekał na zewnątrz I juz wiecej ich nie chce Teraz tez znowu mam dylemat co kupic na lato bo Fulda po dwoch latach sie skończyła :( i znowu 6stow musze szykować na nowy komplet

Miałeś 4 czy 2 sztuki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental ContiPremiumContact 5 - to moje nowe opony na lato (do kupienia za niedlugo)

Ładnie w testach wypadają, nie mam z nimi doświadczenia, nawet im się przyglądałem, ale cena troszkę za wysoka dla mnie. W tym roku wybrałem Uniroyal Rainsport 2. Leżą już nawet założone na felgi i czekają na ładniejszą pogodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 sztuki były na tylniej osi

A na przodzie co było ?

Wiesz , ja mam 4 takie same opony i w zależności od przerzucenia mas i prędkości mogę spowodować podsterowność , neutralność lub nadsterowność. Do tego stopnia że mogę zacieśniać lub rozluźniać skręt mając koła w łuku ustawione na wprost już po złożeniu się w zakręt, a i tak steruje autem w zakręcie odciążając lub dociążając tylną oś, na wyjściu gaz , minimalna kontra( nie codziennie, ale da się) Więc też dużo innych czynników wpływa na charakterystykę prowadzenia.

 

Jesteś jedyną osobą która narzeka na uniroyala którą znam. Może nie Fubu opisze swoje wrażenia. Być może ja ją za bardzo chwalę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś miał do czynienia z oponkami Firestone TZ 300

Nie bardzo , ale napiszę tylko że w testach ADAC nie pokazała nic dobrego na mokro.

Link do testu ADAC - Firestone TZ 300 - http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2013_Sommereifen_Test_185_60_R15_Details.aspx?testId=134&recordId=2844

 

A to właśnie jest w/g mnie najważniejsze w wyborze opon. Dla czego ? Dlatego iż różnica między najlepszą a najgorszą oponą na sucho to 2m z hamowania ze 100 km/h , trzymanie boczne powiedzmy łuk v-max 95km/h najgorsza-100 kmh/h najlepsza. Tylko że na mokro robi się 12m i 70-95km/h.

A co do hałaśliwości i poliwożerności to jeszcze nikt od tego się nie zawinął na słupie czy zaparkował w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...