Skocz do zawartości

Brak kabli do radia OPEL ASTRA F I 1.4 92r.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam pewien problem. Kupiłem niedawno Opla Astre z 92 roku z niedziałającym radiem. Po wstępnych oględzinach okazało się, że do radia w ogóle nie są doprowadzone żadne kable. Jedynie co udało mi się znaleźć po rozkręceniu całego kokpitu to kabel od anteny, który i tak musiałem przedłużać, ponieważ rozłączony był pod podłogą. Kiedyś w samochodzie prawdopodobnie było zamontowane radio o czym świadczą głośniki w przednich drzwiach i ślady po przykręcaniu głośników w półce bagażnika. Mój problem polega na tym, że w ogóle nie ma żadnych śladów po kablach głośnikowych, ani zasilających do radia. Siedziałem nad tym już niejeden dzień i głowa już mi pęka od tego kombinowania. Chciałem pociągnąć nowe kable od głośników w przednich drzwiach, ale pojawia się problem przejścia przez okrągłą kostkę na połączeniu drzwi z samochodem. Czy mógłby mi ktoś pomóc z moim problemem? Skąd pociągnąć kable zasilające radio? Najprawdopodobniej głośniki w drzwiach są podłączone do tej okrągłej kostki przez którą nie mogłem przejść nowym kablem, lecz nie wiem gdzie idą dalej. Przypominam, że po uciętych kablach nie ma najmniejszego śladu. Białej gorączki dostaje jak to wszystko widzę. Ktoś musiał nieźle nakombinować i nie mam pojęcia jaki miał cel. Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi. Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pokombinowac, rozwiercic i przepuiscic od nowa albo wpiac sie w oryginalne. Całkiem miło by było gdybyś łaskawie zaznaczył w profilu lub w posci skad jestes. czasami to ułątwia sprawe bo moglbys sie przykladowo spotkac z kims w okolicy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup na allegro "GNIAZDO BEZPIECZNIKA" na bezpiecznik nożowy z przewodami przynajmniej 2-2,5mm2.

Zamontuj je zaraz przy akumulatorze i puść głośnikowy podobnej grubości + i - od akumulatora do radia. Jeśli radio ma się wyłączać po wyjęciu kluczyka, to trzeba też znaleźć takie miejsce, gdzie w takich momentach jest napięcie, które potrzebowałbyś do wzbudzania radia, na konsoli coś znajdziesz. Prawdopodobnie mógłby to być zasilający od zapalniczki, gdyż w samochodach osobowych przeważnie napięcie znika w zapalniczce po wyjęciu kluczyka.

Jeśli chodzi o kostki w drzwiach, to wiertarka będzie chyba odpowiednia.

Jeśli masz już jakieś radio, to podaj jego model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem podobny problem u brata w astrze po malej awarii skrzynki bezpiecznikow...

nie mecz sie z wpinaniem w fabryczna instalacje tylko kladz nowa

 

zeby wpiac sie w fabryczna instalacje trzeba wyciagac cala deske!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym polecił koledze wziąć mierniczek w rączki, rozpiąć wtyczki w drzwiach, zdjąć boczki i posprawdzać na których pinach są podpięte głośniki. Potem do tych wtyczek - od strony auta, pociągnąć nowe przewody głosnikowe do radyjka.

Zasilanie podać można tak jak powyżej pisał Tomo.

 

 

Przypuszczam że radyjko ma tylko plumkać i umilać w jakiś tam sposób przyjemność z podróżowania.

 

Jeśli jednak ma to być potem profi instalka to trza by jednak wiercić wtyczki i wymieniać kompletne przewody.

 

 

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pokombinowac, rozwiercic i przepuiscic od nowa albo wpiac sie w oryginalne. Całkiem miło by było gdybyś łaskawie zaznaczył w profilu lub w posci skad jestes. czasami to ułątwia sprawe bo moglbys sie przykladowo spotkac z kims w okolicy...

Kolego jestem z okolic Leszna, a dokładnie powiat Gostyń.

 

Kup na allegro "GNIAZDO BEZPIECZNIKA" na bezpiecznik nożowy z przewodami przynajmniej 2-2,5mm2.

Zamontuj je zaraz przy akumulatorze i puść głośnikowy podobnej grubości + i - od akumulatora do radia. Jeśli radio ma się wyłączać po wyjęciu kluczyka, to trzeba też znaleźć takie miejsce, gdzie w takich momentach jest napięcie, które potrzebowałbyś do wzbudzania radia, na konsoli coś znajdziesz. Prawdopodobnie mógłby to być zasilający od zapalniczki, gdyż w samochodach osobowych przeważnie napięcie znika w zapalniczce po wyjęciu kluczyka.

Jeśli chodzi o kostki w drzwiach, to wiertarka będzie chyba odpowiednia.

Jeśli masz już jakieś radio, to podaj jego model.

Zastosuje się do Twoich zalecen, więc z kablami zasilającymi dużego problemu nie będzie, ale najbardziej nurtuje mnie temat kabli głośnikowych. Kable z tylnych głośników mógłbym puscić od nowa podsufitką, ale te cholerne przewody z głośników w drzwiach... Dodam jeszcze, że w każdej parze drzwi przednich znajdują się dwa głośniki: jeden średnio-niskotonowy, drugi tweeter. Radio które chciałbym tymczasowo podłaczyć to seryjne radio blaupunkt, ale tutaj też mam problem, bo z doświadczenia wiem, że te radia wymagają kodu, a poprzedni właściciel takowego mi nie dał.

 

A ja bym polecił koledze wziąć mierniczek w rączki, rozpiąć wtyczki w drzwiach, zdjąć boczki i posprawdzać na których pinach są podpięte głośniki. Potem do tych wtyczek - od strony auta, pociągnąć nowe przewody głosnikowe do radyjka.

Zasilanie podać można tak jak powyżej pisał Tomo.

 

 

Przypuszczam że radyjko ma tylko plumkać i umilać w jakiś tam sposób przyjemność z podróżowania.

 

Jeśli jednak ma to być potem profi instalka to trza by jednak wiercić wtyczki i wymieniać kompletne przewody.

 

 

 

Pozdr.

Wszystko się zgadza, tylko że wpinając się w tą kostkę od drzwi lewych jest tak słabe dojście, że muszę rozkręcić kompletną deskę rozdzielczą wraz z puszką bezpiecznikow, a chciałbym tego uniknąć. W prawych drzwiach mógłbym rozwiązać problem w ten sposób, bo dojście jest trochę lepsze. Radio tak jak kolega pisał ma spokojnie sobie grać, bo podróż samemu w dluższe trasy bez radia jest męcząca (takie przyzwyczajenie do radyjka)

 

A więc problem z zasilaniem jest do rozwiązania-pociągnę kabel [+] od zapalniczki, [-] od masy. Jeśli nie będzie pamiętać zapisanych stacji to będę kombinował z kablami bezpośrednio od akumulatora. Od tylnych głośników, których jeszcze nie ma pociągnę przewody podsufitką i pozostaje kwestia głośników w drzwiach. Czy kombinować z wierceniem w kostce w miejscu gdzie nie ma PINów i wpychać kabel przez kostkę, aż mi gdzieś w środku nie wyjdzie? Wg mnie to rozwiązanie jest w miarę rozsądne, bo nie muszę całej deski rozkręcać. Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc Kolego. Jak znajdę trochę więcej czasu to zacznę robić. Wstępnie z zasilaniem i tylnymi głośnikami będę robil tak jak pisałem, a z drzwiami będę próbował przeciskać się nowym kablem przez kostkę. Jeśli ktoś jeszcze ma lepsze pomysły to proszę o radę. Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Czy kombinować z wierceniem w kostce w miejscu gdzie nie ma PINów i wpychać kabel przez kostkę, aż mi gdzieś w środku nie wyjdzie?"

 

 

Właśnie tak. Dla ułatwienia można sobie te kostki wyjąć z blach, są na zatrzaskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Czy kombinować z wierceniem w kostce w miejscu gdzie nie ma PINów i wpychać kabel przez kostkę, aż mi gdzieś w środku nie wyjdzie?"

 

 

Właśnie tak. Dla ułatwienia można sobie te kostki wyjąć z blach, są na zatrzaskach.

Dzięki za pomoc, tak też spróbuje zrobić

 

 

Ale czekam na dalsze propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wszystko zrobiłem zgodnie z planami, kable poszły przez przewiercone kostki, tylko że zasilanie wziąłem od zapalniczki. Radio nie chce mi chodzić, chociaż zasilanie jest, bo się świeci. W głośnikach też jest cichy szum, więc nie wiem czy to wina radia, czy coś źle zrobiłem?

 

Radio blaupunkt bez kodu, więc może to jest problemem. Próbowałem też na innym radiu i też zasilanie się pojawia, lecz na tym drugim nawet szumu w głośnikach nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa plusy czyli jeden z nich to stały od akumulatora, drugi po włączeniu zapłonu, tak? A można podłączyć tylko tym po zapłonie? Wydawało mi się, że tak i w miejscu stałego plusa(czerwony przy radiu) dałem plus od zapalniczki(więc po zapłonie), a w miejsce minusa minus również z zapalniczki. Może tak być? Czy to, że nie chodzi to może być wina radia, czy raczej źle podłączyłem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...