Skocz do zawartości

Ładowarki do akumulatorów AGM?


truck
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dostawa była pod dom

 

Cały dzień nie mogłem się ogarnąć przez to...

 

 

 

Ja tam tylko używam tej ładowarki bo ma tryb supply, tak jakoś inaczej wolę zwykły prostownik bo ponoć lepiej ładować aku dużej

 

Starym, radzieckim prostownikiem ładowałem kwasiaki 1/20 pojemności. Teraz CTEKiem ładuje mojego AGMa i bez łaski kręci w mroziska i upały - tego drugiego nie lubi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dobra przyjechała, własnie podłaczyłem pod swoj aku (toyoty), generalnie nie byl w złym stanie. Napięcie po odstaniu w jakiej godzinki moze dwóch to 12,6V jak podlaczylem ctek'a to praktycznie po kilkunastu sekundach od razu przeszedl do kroku 4'tego (absorption - Ładowanie malejącym prądem, aby zmaksymalizować ładunek do 100% pojemności akumulatora.) to teraz juz pozostało tylko czekac az przejdzie do 7'ki i ogien.

Fajna ta ładowareczka, nie jest spora, chociaz jak ja wyjąłem to myslałem ze bedzie mniejsza :P generalnie takie wrazenie robiła jak ogladałem ja w necie na zdjeciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, ile zapłaciłeś i gdzie jeśli to nie tajemnica ??

Mogłeś też o nią zpaytać , bo schodzą nam jak ciepłe bułeczki, odeszły by koszty wysyłki i byś odebrał po drodze wracając z pracy jeżeli przejeżdżasz koło jakieś naszej filii.

Zresztą sam ją mam od roku, i to była świetna inwestycja, nie jeden akumulator przywróciła do życia.

Aż żal dupsko ściska jak słyszę jak niektórzy ładują akumulatory takim prądem że napięcie dochodzi do 16-18 voltów a akumulator aż nóg dostaje tak się gotuje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i odlaczylem jakies 0,5h temu (czyli byla podlaczona przez ok 2h) ale tak jak mowie ten w Toyce byl/jest git wiec nie potrzebowal pewnie duzo zeby byc w pelni zaladowany. Aku ma juz 4,5 roku (MOLL) i powiem szczerze ze jestem dosyc z niego zadowolony.

Wieczorem przyjdzie czas na Centre z Pandolota, zobaczymy co tam za kwiatki są/będą - troche boję sie tego RECOND'a - bo tamten niby bezobslugowy ale chyba korki ma i nie wiem czy najpierw sprawdzic jaki stan elektrolitu jest (generalnie powinienem - jesli blaszki wystają to mam destylowana i rozumiem ze trzeba zalac aby pokryc blaszki?) Przy takiej opcji, powinienem miec korki podczas ładowania odkrecone, czy poprostu sprawdzic stan, tam gdzie blachy na zewn. dolac wody destylowanej aby je zakryc, zakrecic korki i odpalac ladowarke z RECOND'em?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm powiem szczerze ze ciezko zobaczyc na ile zatopione są blaszki, patrzy sie przez ciemno-gówniane otwory do wewn. niby na zewn na obudowie jest kreska min i max (okreslająca stan elektrolitu) ale z zewn tego nie widac (mimo ze aku ma taka niby przezroczysta obudowe), natomiast od srodka jak patrze to mam wrazenie ze chyba troche by sie przydalo dolac bo blaszki niby zatopione ale ........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Disaster weź czysty suchy patyczek, kawałek szmatki żeby wycierać go po każdym pomiarze i patyczkiem mierz poziom. Ja tak robie. Elektrolit delikatnie parzy ale można zachować ostrożność i nawet nie mieć z nim kontaktu. Przez 4 lata mogło wyparować i doprze by było przed recondem dolać destylowanej wody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz CTEKiem ładuje mojego AGMa i bez łaski kręci w mroziska i upały - tego drugiego nie lubi...

 

Ostatnio dość długo męczyłem głowę JD odnośnie AGM, co prawda pytałem o coś innego ale zrobił mi niemal pełen wykład odnośnie tej technologii. Więc... żaden prostownik nie zrobi dobrze AGM jeśli nie ma funkcji ich ładowania (m.in podwyższone napięcie) ich optimum to 14,7-14,8 i tak naprawdę warto np przynajmniej raz w tyg naładować je do pełna właśnie dedykowaną ładowarką z funkcją AGM (C-tek, Bosch, Black&Decker itp), to bardzo wydłuża ich żywotność. W zasadzie można to streścić jednym stwierdzeniem, wszystko co jest poniżej 14,7 nie jest optimum dla tych AKU (jazda autem, altek, głębsze rozładowanie,-tego, strasznie nie lubią i należy natychmiast reagować! a nie olewać sprawy i zostawić je takimi na dłuższy czas).

Kwasiak to wytrzyma, ale jak ktoś nie wierzy niech wysuszy AGM do końca a potem zostawi go tak przez noc albo kilka dni, zajdą nieodwracalne zmiany i agm albo w ogóle zdechnie albo straci bardzo na parametrach.

 

Ładowarki nie doprowadzają do gazownia akumulatorów. Blaszki zatopione muszą byc ok 1cm

 

Hm.. No nie wiem jak robiąc Recond dwóm sporym (180Ah) bateriom z ciężarówek, widziałem wyrażnie jak delikatnie aku gazują, ale spokojnie to nie na tyle aby trzeba było się martwić o odkręcanie korków , spokojnie to ujdzie przez wentylki bezpieczeństwa.

Z rozmowy z JD wynika ,że Recond to taka "sieczka" dla chemii w aku, aby ją ruszyć (o ile jest co ruszać jeszcze) robiona prądem o częstotliwości 1kHZ, rozładowanie, naładowanie, rozładowanie itd...

Potrafi jeśli aku jeszcze cokolwiek sobą reprezentuje go trochę ruszyć , ale cudów nie nalezy oczekiwać, poza tym Ctek przerwie proces, jeśli aku ma np zwarcie lub nie trzyma napięcia( to ta druga lampka programu na wyświetlaczu) wiem ,że to działa, bo kiedyś chciałem ratować trupa, to Ctek zrobił test i poszedł na pierwszą, bo dokładniejszym teście cyfrowym testerem baterii okazało się ,że dobrze ładowarka zareagowała, bo jedna cena miała już zwarcie.

I ostatnia rzecz odnośnie Recond w aku bezobsługowych typu AGM, ŻELKI itp- nie za często!!! Wystarczy raz na rok( w miarę świeże aku) raz na pół( bardziej już zajechane/wiekowe) gdyż RECOND wyzwalając gazowanie odparowują także elektrolit, a tego w AGM co na lekartwo, więc nadgorliwość z Recond'em jest gorsza od faszyzmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega właśnie zakupił Ctek 5.0 i mogłby mi użyczyć do reconda 2 aku ktore mam w samochodach ( dosc stare aku i na sporym mrozie nie odpalaja samochodów więc taki recond mogłby pomóc)

 

Pytanie tylko czy RECOND nie wykończy mi tych aku? w lato latają bez problemu i na pewno wytrzymałby jeden sezon bez ruszania. Wie ktoś na temat cos? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy RECOND nie wykończy mi tych aku?

 

Nie pogorszy. Bo nie ma co. Albo pomoże, albo zostaną tak jak były.

 

To nie jest jakiś mega inwazyjny proces, dlatego nie należy oczekiwać jakiś fajerwerków ,że postawi na nogi już zajechane wieloletnie aku, dlatego w miarę bezpieczny.

Z drugiej strony co szkodzi spróbować jeśli miałby np sprawić ,że takie aku pochodzi jeszcze z rok dłużej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dość słabe. Chodzi mi o to czy wytrzymają tą sieczke o której mowiłeś

 

Wspomniana "sieczka" ma na celu właśnie ruszyć życie chemii aku. Ale poza zwiekszonym napięciem ponad 15 V i duzą częstotliwością 1 kHZ, to są nadal b małe prądy natężeniem, przecież Ctek 5ka choćby się zesr...ł nie wydoli więcej niż 5 A.

Druga kwestia ,że jak go podłączysz to zrobi test baterii, i jeśli nie będzie trzymała odpowiednich minimalnych parametrów(brak zwarcia, utrzymywanie ładunku-w tym celu ładuje przez chwilę aku, potem czeka i po chwili sprawdza jak aku trzyma ładunek) to nie pójdzie dalej z kolejnymi cyklami ładowania, więc się nie martw, pożycz od kolegi podepnij i może uda się troszkę odratować te dwa aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze raz uczulam, posiadając już ładowarkę wyrobić sobie zdrowy nawyk jak najczęstszego ładowania AGM, jeżdżenie tylko na altku degraduje te baterie!

Zawsze np coś tam grzebiąc przy aucie, w garażu warto sobie odruchowo podpiąć aby się poładowało, odwdzięczy się to wieloletnim użytkowaniem tych przecież drogich baterii.

JD dobrze to ujął, to tak jak z Turbo w aucie, masz więcej mocy, lepsze parametry, lecz nie jest to bezobsługowe, auto z turbo także ma więcej buta ale wymaga np schłodzenia na postoju po ostrej jeżdzie czy lepszego oleju. I tak turbina jak i AGM zdechnie bez odpowiedniej obsługi a potem płacz i lament... "Ale o so chosi"?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie nie mam AGM, ale mozliwe ze sie przymierze do niego chociaz cena poki co skutecznie odstrasza. Potrzebuje SPV60 a to koszt prawie 1300, kupujac np. taka Centre Future 64ah czy inny podobny shit, w cenie tego Hollywood'a moge sobie nawet gdyby cos sie stalo pozwolic na wymiane co 1,5 roku (nowy aku), dopoki nie robie tego przelicznika to napalony jestem jak szczerbaty jak suchary ale zamiast dostaje zimny prysznic i twierdze, ze wystarczy posprawdzac altka, polaczenia z aku, powymieniac kable na grubsze, poprawic mase i laczenie z buda, silnikiem itd. zabezpieczyc te laczenia odpowiednio i bedzie swiat i ludzie. Moze sie myle ale przynamniej mam takie wrazenie.........

 

zastanawialem sie jeszcze nad Optima Yellow Top ale opinie sa podzielone a sporo tansza od hollywood'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...