Skocz do zawartości

Procedury sędziowania w dB Drag Racing


dB Drag Racing
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem wydzielić niezależny temat związany z tym w jaki sposób sędziowie sprawdzają w turniejach dBDR auta. Jest kilka nowych zasad na ten sezon i pojawiają się różne pytania, więc myślę, że tu możemy o tym dyskutować tak by rozjaśnić wszystko dla zawodników, a być może ten niektórych nowo upieczonych sędziów.

 

Na wstępie dodam tylko, że warto przeczytać dokładnie 11 rozdział regulaminu, by wiedzieć jakie ogólne zasady oceny panują na turnieju. W drugiej kolejności warto zapoznać się ze wszystkimi procedurami sędziowskimi opisywanymi w regulaminie. Tu przede wszystkich:

- test ściany

- test sznurka

- test kartki

- test prześwitu od miernika

- test mocy wzmacniacza

- test pomiaru grubości wytłumienia

- sprawdzenie materiału muzycznego podczas pomiaru

- sprawdzenie maksymalnego napięcia

- sprawdzenie maksymalnej częstotliwości

 

Te wszystkie sprawy możecie również sprawdzać w swoim własnym garażu i znajomość tych zasad uchroni was przed wszelkimi nieprzyjemnościami i niespodziankami jakie mogą wyniknąć podczas turnieju. Tu pozwolę sobie jeszcze raz zacytować zdanie jednego z sędziów głównych na mistrzostwach świata dBDR:

" To że komuś udało się przejechać na czerwonym świetle 100 razy nie sprawia, że jest to legalne i że nie zostanie złapany za 101 razem" - należy to rozumieć w ten sposób, że sędziowie to też ludzie i natłoku różnych tematów jakie muszą ogarnąć podczas zawodów mogą przeoczyć jakiś szczegół, który zostanie odkryty w najbardziej nieodpowiednim momencie (np. na Finałach Polski, albo jeszcze gorzej na Finałach Świata) Polecam więc uważnie czytać regulamin, a w razie nieścisłości pytać za w czasu. Polskie tłumaczenie Rulebook'a 2012 może nie być doskonałe, gdyż nie zawsze wszystko da się dosłownie przetłumaczyć. Starałem się zrobić to najrzetelniej jak potrafiłem, lecz sam osobiście korzystam na zawodach z oryginalnej wersji regulaminu, więc jeżeli ktoś ma możliwości to zachęcam również to zgłębienia tematu z amerykańskiej strony www.dbdrag.com .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie informacji z kilkoma sędziami z zagranicy, po tym jak dostałem pytanie odnośnie przebudowy podwozia, a konkretnie komory koła zapasowego, chcę dodać tu, że sędziowie będą dokonywali też na turniejach multipunktowych inspekcji podwozia i jego oryginalnego wyglądu w klasach, w których niedozwolone są zmiany struktury auta.

Poza tym pamiętajcie też, że w żaden sposób nie można zmniejszać bądź przesłaniać otworów wentylacyjnych w tych klasach. To też będzie sprawdzane na zawodach.

Oba powyższe przypadki są ciężkie do idealnego sprawdzenia i nie zawsze i nie w każdych warunkach da się to zrobić - osoby, które jednak będą próbowały wykorzystać ten fakt i ukryć coś przed sędziami mogą być jednak zdyskwalifikowane w najistotniejszym momencie sezonu (np. Finałów, przy pobiciu rekordu itp.) Tu przypominam auto zdyskwalifikowane nie może brać udziału w dalszej części zawodów, a jego dotychczasowe wyniki, również nie stają się niecertyfikowanymi pomiarami (czyli niezależnie od tego, czy były zrobione na multipunktówce, czy nie są traktowane jak pomiar na Single Point)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że tu dobrze napiszę z zapytaniem. Więc Piec 3kw, głośnik 12-ka 3kw 1 aku. przód w oryginalnych panelach 16-ki hsk na wzmacniaczu dlsa 2x100w do tego gwizdki na osobnym wzmaku. Teraz tak Auto w jakim to gra to Sedan, i tu moje pytanie ponieważ po złożeniu siedzeń tylnych powstaje ''dziura'' w tylnym oparciu. Do jakiej klasy siebie przystosować, bo na mierniku który posiadam (a wiem że zaniża i to dużo) przy włączonym silniku dmucha podczas pomiaru 30 sekundowego wacha się od 143 do 145db. Do jakiej klasy najlepiej byście mnie przypisali?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja co do spisu testów:

Test sznurka oczywiście już nie istnieje bo został zastąpiony testem ściany. Myślę, że to prostrza metoda i łatwiejsza do wykonania w warsztacie (do zrobienia w pojedynkę). Dla was oznacza to tyle, że możecie budować trochę wyżej w Streetach i NW.

 

Więc Piec 3kw, głośnik 12-ka 3kw 1 aku. przód w oryginalnych panelach 16-ki hsk na wzmacniaczu dlsa 2x100w do tego gwizdki na osobnym wzmaku. Teraz tak Auto w jakim to gra to Sedan

Ten setup to jak dla mnie idealna klasa Street Trunk, ale oczywiście musiał by zobaczyć auto by to stwierdzić ostatecznie.

i tu moje pytanie ponieważ po złożeniu siedzeń tylnych powstaje ''dziura'' w tylnym oparciu

nie rozumiem do końca o czym tu piszesz - jeżeli o przejściu z bagażnika do komory pasażerskiej to w nie ma problemu jest do doswolone w Street Trunk.

Zapraszam na najbliższy turniej to będziemy mogli dokładnie ocenić auto i ewentualnie nanieść potrzebne poprawki tak byś startował w klasie z równymi sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...