Skocz do zawartości

Jak to ogarnąć (filtry)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko, takie pytanko wczoraj podłączyłem pierwszy raz CA po prawie ukończonych pracach.

Nie potrafię do końca tego zestroić a mianowicie chodzi o filtry.

Może ktoś po prostu napiszę mi prosto ile gdzie i jak tzn. jak ustawić na wzmaku a jak na radiu.

Radio CDA 9886r

nie wiem co mawiększą kontrolę nad szprzętem ustawienia na radiu czy na wzmaku, bo identyko się nie da na wzmaku zbyt rozbieżna skala na radiu jest dokładność większa.

Kanał 1/2 sub na mostku

Kanał 3/4 przód

post-9246-0-31852600-1333275598_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw wszystko na radiu a filtry we wzmacniaczy wyłącz. Daje Ci to większą wygodę, bo wszelkich modyfikacji dokonujesz siedząc na swoim miejscu. SUB LP na ok. 40Hz, Woofery HP na ok 63Hz a potem słuchaj i zmieniaj wszystko w górę i w dół.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ale jak wyłączyć filtru na wzmaku ? HPF na 0 a LPF na FULL tak ?

Jeszcze jedna bolączka tzn dwie, po włączeniu sprzętu auto *Clio mk2 gaśnie mi na niskich obrotach (aku czy alternato?)

No i zrobiłem gdzieś podstawowy błąd a mianowicie pierwsze uruchomienie i buczenie w głosnikach po odpaleniu silnika swist.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie nie wiem gdzie problem. Jedną stroną idzie power i remote, drugą rca, kable średniej klasy.

Zastanawiam się czy to nie masa na radiu.

tylko że wczoraj pakowałem radio 1,5 godz demontaż dechy itp. ledwo upchałem :kwasny: i jak mam znowu to rozbebeszać :szok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od puszczenia "górą" przewodu łączącego masę wzmacniacza i radia. Potem puść inny przewód sygnałowy "górą" od radia do wzmacniacza. Wtedy podziel się spostrzeżeniami.

Ale jeszcze przed tym wszystkim, dokręć porządnie klemy i przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie pomoże, to połącz jakimś cienkim przewodem obudowę radia z masą wzmacniacza ( prowizorycznie. Jeśli przyniesie to efekt, to masz do poprawienia masę.

PS mój błąd z filtrami w radiu , zapomniałem że w tym modelu są okrojone, za co przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tak gasło auto , nagle spadały obroty, jak włączałem muzykę , albo stałem w korq i załączał sie wentylator od chłodnicy. Okazało się że po prostu klema jest poluzowana. od tego zacznij może.... :rotfl: zawsze to mniej roboty :hyhy:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle jeszcze się nigdzie nie spinałem, jak wcisnięcie tej alpinki z mega kupą kabli w ciasny tunelik jaki jest w Clio

są trudniejsze radia do wciśnięcia w ten tunelik i da się :wink: choć fakt, trochę się trzeba pogimnastykować.

Jeżeli Ci to pomoże i wiesz jak to zrobić, możesz spróbować zdemontować/poluzować konsolę do regulacji nawiewami, wtedy będzie lepszy dostęp do radia od spodu. Tylko uwaga, tam też idą jakieś kabelki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wszystko gicior, podłączyłem masę radia do masy wzmaka (do darus627 FLi loaded 900s) i jak ręką odjął :rotfl: więc pusciłem juz tek kabelek na stałe.

Z radiem też porządek zrobiłem obciąłem z iso trochę niepotrzebnych kabli :wsciekly: typu głosniki itp po odchudzeniu wszystkiego czasówka z montażu radia spadła do 25min. No i w końcu mogłem w pełni usłyszeć nowe głosniczki PS165 bez buczenia. Jeszcze tylko walczę z filtrami latam od wzmaka do radia :niepewny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 9886 mozesz wylanczyc końcówkę mocy i nic nie musisz obcinac bo nie podpinasz kostki ISO z wyjsciami na głośniki

 

A co ty za filtry tam ustawiasz ?

Masz to aktywnie czy pasywnie

I jak masz drzwi zrobione, bo dawałas tu zdjęcie w jakimś temacie, to wyglądały ze cos jest nie teges z nimi

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wszystko gicior, podłączyłem masę radia do masy wzmaka

 

Czyli masz problem pętli masy. Na 100% masę wzmacniacza bierzesz z karoserii i to połączenie jest liche. Zrobiłeś jak mówiłem i objawy ustały jednak mimo to sprawdź dokładnie połączenie masy bo możesz mieć na nim spore spadki napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 9886 mozesz wylanczyc końcówkę mocy i nic nie musisz obcinac bo nie podpinasz kostki ISO z wyjsciami na głośniki

 

A co ty za filtry tam ustawiasz ?

Masz to aktywnie czy pasywnie

I jak masz drzwi zrobione, bo dawałas tu zdjęcie w jakimś temacie, to wyglądały ze cos jest nie teges z nimi

No własnie obciachałem w iso głosnikowe żyby odchudzić kostkę, z drzwiami był i jest problem z wnęką techniczną nie wiem czy zostawić dziurę, ale chyba nie mam wyjscia, w niedalekiej przyszłości wykminie jak to blachą opitolić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu kostki w radiu nadal wszystko działa ale mogę wyłączyć. Więc ostatecznie jak to ogarnąć na wzmaku ?

Sub LP 40 woofery HP 60 ?

Ps. problem z masą się znalazł przewód na wzmaku się naderwał i wisiał dosłownie na 3 nitkach, poprawiłem i jest dobrze już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...