Skocz do zawartości

Zła jakość audio Zenec ZE-NC2010


PiotrK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jeżdżę od niedawna nową Octavią II z zainstalowaną już w salonie navi Zenec ZE-NC2010. Na samym początku wrażenie na mnie zrobiła funkcjonalność sprzętu jak i jego cena (4 tys. PLN).

Niestety samochód był potrzebny od ręki i nie było czasu na czekanie na fabryczne navi (Amundsen czy Columbus), więc zdałem się na propozycję salonu.

 

Pomijając wszelkie aspekty działania Zenec'a, skupię się na audio, bo to mnie teraz najbardziej interesuje. Wcześniej jeździłem VW Golf VI z RNS310, z którego byłem bardzo zadowolony.

 

Zaznaczam: nie jestem audiofilem, ale nie potrafię już słuchać muzyki z czegokolwiek.

 

Słucham muzyki z plików MP3 na karcie SD i bardzo ucieszył mnie slot na karty SD w Zencu. Natychmiast włożyłem swoją kartę z muzyką i... totalna klapa. Próbowałem mieszać w cyfrowym EQ w Zencu, ale zabawa z ustawieniami nic nie dała. Efekt zawsze taki sam: kompletny brak bassów, wysokie tony masakrują uszy a do tego wszelkie wady kompresji MP3 były dokładnie słyszalne.

Zwróciłem się z problemem do salonu i udało mi się wymienić gratisowo głośniki na nieco lepsze - polecane przez lokalnego dostawcy sprzętu car audio, za 500 PLN.

Wiązałem z tą zmianą ogromne nadzieje - ale niestety niewiele się zmieniło. Wciąż mocno kuleją basy, a dźwięk nadal sprawia wrażenie zbyt wyciągniętego w górę. Podobnież z szumami - pojawia się mnóstwo zakłoceń podczas odtwarzania plików mp3.

 

I teraz pojawia mi się pytanie: czy jest to kwestia tylko i wyłącznie procesora dźwięku w Zencu, czy tylko i wyłącznie jakości dostarczanego źródła muzyki, a może trochę tego i tego, czy to kwestia głośników ?

 

Jakość dzwięku z tego samego źródła - karty SD z identycznymi plikami MP3, jest nieporównywalnie lepsza na montowanym fabrycznie RNS310 w Golfie VI.

 

Co proponujecie ? A może na Amundsenie wszystko pójdzie lepiej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że MP3 nie ma w tym przypadku aż takiego znaczenia. Sam robiłem na swoim sprzęcie porównanie MP3 z ori i owszem różnica jest bardzo duża, ale ogólnie dźwięk jest zdegradowany a nie na zasadzie, że na MP3 wysokie tony są dużo głośniej niż na CD Audio. Pewnie problem leży w tej nawigacji. Skąd jesteś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że MP3 nie ma w tym przypadku aż takiego znaczenia. Sam robiłem na swoim sprzęcie porównanie MP3 z ori i owszem różnica jest bardzo duża, ale ogólnie dźwięk jest zdegradowany a nie na zasadzie, że na MP3 wysokie tony są dużo głośniej niż na CD Audio. Pewnie problem leży w tej nawigacji. Skąd jesteś?

Jestem z Gliwic.

Przed chwilą porównałem dźwięk w innej Octavii II z radiem Bolero na tych samych plikach MP3 i utwierdziłem się w przekonaniu, że coś w moim zestawie jest mocno skopane.

 

Odpowiadając na wcześniejszy post - próbowałem również na oryginalnym audio CD. Co prawda zakłóceń (prawie) nie ma, natomiast dźwięk pozostaje tak beznadziejny, jak był. Próbowałem różnych ustawień, ale dźwięk pozostaje wciąż mniej lub bardziej kijowy.

Czy fatalna jakość dźwięku może być powodem reklamacji ? Myślę, że okaże się to w najbliższych dniach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze bym spróbował odłączyć zasilanie lub go po prostu zresetowac jeśli jest taki guzik do tego i pozniej sprawdził jak gra

A druga opcja czy nie pomieszali Ci czegos z fazi i głośniki grają w przeciw fazie i bass sie znosi a to tez możesz prosto sprawdzić kręcąc balans max w lewo lub prawo i zobaczysz czy jest poprawa

 

(null)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam owo radyjko w vw golf v. Przeskoczyłem na nie z radyjka Clarion dxz 778 r usb, które raczej na głowę bije radia seryjne. Owszem odczułem spadek jakości aczkolwiek nie był on drastyczny. Nie korzystałem jednak z fabrycznych końcówek mocy. Od początku wykorzystuje jedynie sygnał z tego odtwarzacza i nie narzekam na żadne z objawów przedstawionych przez Ciebie. Nie wydaje mi się więc że Twój problem wynika z konstrukcji samego radia lecz wady samego egzemplarzu bądź błędnego montażu. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klyma89, dzięki za info. Skąd jesteś?

 

Błędny montaż... wydaje mi się że ja mógłbym sobie poradzić sobie z montażem tego radia więc zastanawia mnie, czy rzeczywiście mechanicy w salonie Skody mogli coś spieprzyć w tym temacie... Ale nie dowiem się tego póki nie sprawdzę.

Kolega ma identyczny zestaw i identyczny problem (montowany w tym samym czasie przez tych samych mechaników) w swojej Octavii - także odpada opcja felernego egzemplarza.

 

Szczerze mówiąc jestem mocno przybity, bo jakość dźwięku mnie dołuje, fachowiec od car audio który zakładał mi głośniki mówi że jest OK i że mam korzystać z oryginalnych audio CD, a wchodzę do firmowego VW Transportera ze standardowym radiem i szczęka mi opada, słysząc tyle czystego dźwięku...

 

Spróbuję się skontaktować z kimś innym w okolicy od car audio na przesłuchanie i sprawdzenie sprzętu. Możecie kogoś polecić w Gliwicach i w okolicach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć!

 

Dzisiaj zamontowałem Zenec'a w swoim Scout'cie i niestety podzielam zdanie kolegi odnośnie jakości dzwięku.

 

Oryginalny Swing grał dużo lepiej. Bez rewalacji ale przyzwoicie i wystarczająco.

 

Czy udało się koledze ostatecznie zdiagnowzować przyczynę?

 

Nie chec mi się wierzyć że to radyjko może tak grać... ^((

 

 

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

 

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamontowałem Zenec'a w swoim Scout'cie i niestety podzielam zdanie kolegi odnośnie jakości dzwięku.

 

A ja mam pytanie dlaczego akurat ta firma "krzak"? A nie coś renomowanych producentów w rozmiarze 2 din, skoro kolega wspomniał ,że ta chińska zabawka kosztowała go 4 tys zł??

Rozumiem ,że sporym atutem jest sposób montażu plug&play i wygląd zgodny z kanonem stosowanym w autach grupy VW.

Jest coś poza tym? I chyba do tego się to skłania, ładnie to wygląda i na tym koniec, bo grać to ni hu hu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie dlaczego akurat ta firma "krzak"?

 

Zenec to nie jest taka sobie firma "krzak": http://www.zenec.com/en/about-zenec/

Siedzibę ma w Szwajcarii, nawet nagrodę EISA za coś tam dostała.

W niemcowni jest bardziej znana niż u nas.

Tak więc od tego sprzętu można by już sporo wymagać.

Cena katalogowa tego modelu, co jest w temacie, jednak powalla :) - 5299 zł

Za taką kasę, to można mieć....ho, ho....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taką kasę, to można mieć....ho, ho....

 

Do tego zmierzało moje pytanie... Za taką kwotę chłopaki mając rozgarniętego montażystę mogą kupić i jakąś przyzwoitą stację 2 din (Pioneer, Kennwood,Alpine) i dodać do tego jakąś 4 kanałówkę i sub a i jeszcze jak by dobrze pomyśleć to zostanie na montaż... Daję sobie rękę obciąć ,że nawet taki "budżetowy" zestaw zmiecie w pył brzmieniowo taki kombajn Zeneca...Cena to trochę oderwana od rzeczywistości no ale jest ...Wszystko mający... Szkoda tylko ,że są rozczarowani. Tu akurat nie ma nic śmiesznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

 

Powodów wyboru tego modelu jest rzeczywiście jego uniwersalność.

 

- obsługa kamery cofania

- obsługa telefonu (BT - Parrot)

- odtwarzanie DVD/CD/SD/USB

- integracja z elektroniką auta

- dopasowanie do kokpitu co dla niektórych ma znaczenie

 

Nie wymagam od tego powalającej jakości chociaż w domu mam sprzęt audio za 15k.

W aucie wystarczy mi dobre audio na poziomie nazwijmy to "dobrego fabrycznego zestawu" dlatego jestem bardzo zaskoczony, że Zenec gra wyraźnie gorzej od firmowego SWINGa.

 

Może coś jest jednak nie tak z softem, konfiguracją itd...

 

Może jest ktoś na tym forum kto już próbował Zeneca 2011D???

 

Może też jakaś alternatywa dająca podobną funkcjonalność???

 

Może to GMS

 

http://allegro.pl/oryginalna-nawigacja-gps-vw-golf-passat-automapa-i2674687429.html

 

Zna ktoś to ustrojstwo???

 

 

 

Pozdrawiam,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przyzwoity produkt jeżeli chodzi o GMS ,od kilku tygodni mam zamontowanego GMS 6701Luxury, model jest identyczny jak Blaupunkt NY 800 , natomiast GPS i funkcje jak Clarnion NX 502E , co ciekawe GMS jest w 100% identyczny jak Blaupunkt ,( we wnętrzu i na zewnątrz wygląda tak samo) - ma lepszą matryce od Blaunkta, jest szybszy od Clariona, Automapa działa idealnie otwiera się w 3 sek !!! Bluetooth z wybieraniem literowym. identyczny jak Parrot , lepiej wygląda od Blaupunkta,jest lepsza matryca,szybszy itd, Blaupunkt ma sterowanie Ipodem ale za dopłatą można upgrade zrobić i Ipod działa.

 

Na prośbę kolegi zamieszczam porównanie którego dokonałem posiadając w testach : Blaupunkt NY800 , GMS 6701 Luxury, CLARION NX 502E

klink:

 

http://www66.zippyshare.com/v/81401027/file.html

 

http://www66.zippyshare.com/i/81401027/2248094/GMS%206701%20LUXURY.jpg

 

 

 

http://www66.zippyshare.com/i/81401027/1520878/GMS%206701%20LUXURY.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja z frontu GMS wygląda znacznie lepiej, ma też przycisk navi ale po przytrzymaniu dłużej main- regulację jasności.+fakt.

chodzi mi o płytkę i wnętrze ect...

 

Zenkek to chińczyk w Szwajcarji tylko robią cene x 2 :) , dziwne że ten sam model w PL kosztuje 5299zł a w Niemcowni 3299zł,

coś chyba po drodze za dużo pośredników ;)

Zenki się zawieszały i dużo osób narzekało , wolna mapa, problemy CAN-BOXEM... i jakość dźwieku za tą cenę dla tych co lubią przepłacać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja z frontu GMS wygląda znacznie lepiej, ma też przycisk navi ale po przytrzymaniu dłużej main- regulację jasności.+fakt.

chodzi mi o płytkę i wnętrze ect...

 

No a jak z dźwiękiem w tym GMS-ie? Masz porównanie do jakiegoś w miarę dobrego radia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość dźwięku bardzo przyzwoita ,dużo średnicy, mocny dynamiczny wyższy bas,

gładka przyjemna góra, ;) brzmienie ,czyste dynamiczne - unikające natarczywości , ustawinia LPF na 100Hz poprawiły zgranie się z subem./ filtry działają o dziwo jak prosta aktywka po ustawieniu na 80-100Hz ,odcina ładnie dół pasma dając złapać powietrza midbasom ;)

3-drożny equalizer bardzo dobrze się spisuje , jest także filtr subwoofera oraz wzmocnienie, wszystko działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shwaugh dzięki za info GMS-ie!

 

Rozpatrywałem również ten sprzęt, ale oczywiście teoretycznie i to był błąd.

Póki co z wtopiłem z Zeneckiem. Na szczęście kupiłem używke za 50% ceny.

 

Może jakiś namiar na firmę car-audio Poznań-Piła która handluje/montuje GMS.

 

Teraz muszę zrobić test w swoim autku inaczej już nie kupię....^)

 

Aha... wychodzi w październiku GMS 7706 v2 LUXURY ma być poprawiony z naciskiem na lepsza jakość dźwięku...^)

 

 

Dzięki,

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz muszę zrobić test w swoim autku inaczej już nie kupię....^)

 

O i od tego mogłeś zacząć wydając przecież nie małe pieniążki...

Wrzucić taką stację skoro to plug&play to kwestia 5 min dla montażysty czy sprzedawcy sprzętu a Ty będziesz mógł usiąść i pobawić się chwilę zanim się wydasz kolejne 3 tys zł i rozczarujesz kupując w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do GMSa jak i Zenca to mógłbym tutaj napisać niezły referat - jednego i drugiego zamontowałem dziesiątki - reasumując Zenec fajny był jak nie było konkurencji teraz wole 100 razy GMSa ale na platformie 6701 bo on działa super !

 

A co do samego porównania 6701 vs NY800 to rzeczywiście to takie same urządzenia poza BT bo GMS nie posiada Parrota ale też m a wyszukiwanie po alfabecie. Najnowszy update do GMS robi z niego na prawda super urządzenie ! Responsywność jest na poziomie Alpiny INA-910r czego próżno szukać u JAKIEJKOLWIEK marki na rynku a to dla mnie jeden z najważniejszych parametrów stacji w aucie - nie mam ochoty podczas jazdy czekać jak mi się jakaś opcja włączy ...

Sama jakość dzwięku też stoi na wysokim poziomie i posiada duże możliwości regulacyjne.

W niedługim czasie pojawi się również urządzenie GMSa z prostym procesorem (czasy, zwrotnice etc)

 

Zenec dla mnie to przeszłość - ślamazarny, mało intuicyjny i przede wszystkim częste problemy z CANem

 

PS. mapy z Naviextras to jakieś nieporozumienie jest nie wspominając o cenie ... GMS jak i NY800 - kupujesz licencję na AM i masz problem z głowy .

 

Tak dla porównania JEDNORAZOWA aktualizacja urządzeń za pośrednictwem naviextras.com (prawie wszystko co jest na rynku w tym Zenec) kosztuję 99 EURO - cała europa

 

AutoMapa - subskrypcja ROCZNA (przez cały rok możemy ściągać wszystkie najnowsze wersje) cała Europa 150zł !!

 

PS2. sam jestem beta testerem najnowszych wynalazków od GMSa ;) obecnie jeżdżę z wczesnym samplem 6701

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...