Skocz do zawartości

BP pod SQ


Mehow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niemożliwe? Ja już mam coś takiego w sobie że ciągle drąże tematy sprzeczne z obiegową opinią. Nie biegam za kanonami, jak coś jest na topie to omijam to szerokim łukiem i idę dalej w poszukiwaniu nietypowych rozwiązań... bo tak lubie.

Jakiś czas temu wpadłem przy szperaniu na zagranicznych forach na pewien temat. Traktował on o bardzo nietypowym strojeniu BandPassu 4go rzędu. Z zaciekawieniem zagłebiłem się w temat, zacząłem liczyć, przeliczać i projektować. Ostatnio zbudowałem taki mały prototyp i o zdziwko stwierdziłem ze to działa... strojenie prototypu jest jeszcze do dopieszczenia ale już miche cieszy.

 

Co powiecie na BandPass 4go rzędu, który bije was ponadprzeciętnie donośnie i punktowo z przodem po klacie, ma zejście dobrze poniżej 30Hz i zadowala się przeciętnymi 100rmsu z pieca przeciętnych lotów? :hyhy:

 

 

Są oczywiście ograniczenia/minusy takiego rozwiązania.

1.Mimo wszystko nie do każdej muzyki sie to to nadaje. Komuś kto słucha strikte żywych instrumentów będzie brakowało konturowej barwy.

2. Duży litraż- dla 10tki trza liczyć 50-60L

 

Natomiast lekarstwem może to być dla wszelkiej maści sedanów, jak się wyprowadzi tunel przez podłokietnik to jeszcze lepiej.

Ja aktualnie użyłem papierowej 10tki, 150 rmsu, klasa 500zł, podpięta pod śmieszne 100w, które oddaje mostek z XM4045... z wyborem wzm/suba celowo pojechałem po bandzie coby wzmocnić efekt opadającej szczęki osobnika, który będzie miał z tym styczność.

Przypominam; auto to mb W124 sedan.

 

Po co ten temat? Troszku świeżego powietrza nigdy nie zaszkodzi.

Dyskusja otwarta... może nawet wcale nie jestem żadnym odkrywcą i ktoś już macał taki temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys dyskutowalem wiele z glowa dB Dragowego "Team SGK" (chlopaki od paru lat sa czolowka swiatowa - >180dB) o moich "problemach z basem w trudnym sedanie E34" i on zawsze namawial mnie do sprobowania BP wlasnie (sugerowal uzycie 2x DD1508) - jakos nigdy nie mialem odwagi/gotowki ani czasu aby zaryzykowac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie na BandPass 4go rzędu, który bije was ponadprzeciętnie donośnie i punktowo z przodem po klacie, ma zejście dobrze poniżej 30Hz i zadowala się przeciętnymi 100rmsu z pieca przeciętnych lotów?

Brzmi jak lekki science fiction :wink: Czy właśnie tym MB pokusisz się zagościć w sobotę? Bo nie ukrywam, że z chęcią bym tego posłuchał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie na BandPass 4go rzędu, który bije was ponadprzeciętnie donośnie i punktowo z przodem po klacie, ma zejście dobrze poniżej 30Hz i zadowala się przeciętnymi 100rmsu z pieca przeciętnych lotów? :hyhy:

 

Od zawsze wiadomo było ze BP Bije BR na głowe pod wplywem ilości basu.

Lecz na budowie takich skrzyń trzeba zęby zjeść zeby dobre srojenie dopasować.

Wyobrażasz sobie jaka musiała by być buda do 2x12" albo do 15" ogromna i dla tego nikt tego nie stosuje.

Widzałem kiedyś i miałem okazje słuchać E36 sedan z budą BP z jednym subem 12" grało to kozacko lecz do bagaja miesciła sie tylko jedna bańka 5L i nic wiecej....

wiec jaki to sens montować taką skrzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O sensie pakowania takiej skrzyni Mehow sam napisał w pierwszym poście.

 

Do tego 2x12 i 1x15 do SQ to troszkę co innego niż 10cali i 150rms:)

 

ps. w dawnych gazetach Auto HIFI było w124 z BP. Democar Pionka. Redaktor się rozpływał nad tym systemem. Ktoś tego słuchał może? Bo auto było na ME w Katowicach lata temu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szymek... z deczko nie złapałeś idei. Tradycyjne BP to pompki, które wymagają konkretnych mocy.

Tu zamysł jest inny... przez odpowiednie/inne strojenie znacząco wzrasta efektywność w pewnym zakresie. Tym samym głośnik musi wykonać mniejszy ruch membrany aby wytworzyć to samo ciśnienie co w innej obudowie. I to przekłada się bezpośrednio na szybkość nie tracąc typowej dla BP potęgi.

 

Ale i tak zrobienie skrzyni nawet pod 10" SQ bedzie ona strasznie duża.

 

 

aktualnie mam 65L, ale zrobiłem o ca 15L większą dla testów. Czyli tak na prawde wyjdzie okolo 50ciu. To nazywasz strasznie dużo?

 

 

Pomijam fakt że prawidłowe wykonanie takiej skrzyni graniczy raczej z cudem.

 

przeczytaj jeszcze raz uważnie mój pierwszy post. Bo siedzi juz w bagaju i działa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymek, trochę nie rozumiem... No offence, ale przecież nikt nie każe Tobie wozić ani co gorsza robić SQowego BP :wink:

Trochę bezcelowa gadka. Jeden woli córkę, drugi teściową. Tak samo jeden woli bass, drugi pusty kufer. Dla niektórych pewnie rozmiar skrzyni nie stanowi problemu, a wręcz przeciwnie może stanowić ciekawą budżetową opcję;)

 

Mnie bardziej ciekawi szybkość takiej konstrukcji, bo zawsze miałem wrażenie (pewnie złudne), że BP to ZAWSZE okrutne muły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie zrozumiałem Myśli przewodniej tematu...

Lecz idąc dalej twoimi przekonaniami to...

Tu zamysł jest inny... przez odpowiednie/inne strojenie znacząco wzrasta efektywność w pewnym zakresie. Tym samym głośnik musi wykonać mniejszy ruch membrany aby wytworzyć to samo ciśnienie co w innej obudowie

To teraz jak odp Mi na takie pytanie:

Zakłądając ze masz racje to dla czego zawodnicy startujący w zawodach dBdrag i ESPL nie robią takich skrzyń skoro jak twierdzisz można przy zmniejszonych mocach wytworzyć taki sam efekt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie zrozumiałem Myśli przewodniej tematu...

Lecz idąc dalej twoimi przekonaniami to...

 

To teraz jak odp Mi na takie pytanie:

Zakłądając ze masz racje to dla czego zawodnicy startujący w zawodach dBdrag i ESPL nie robią takich skrzyń skoro jak twierdzisz można przy zmniejszonych mocach wytworzyć taki sam efekt ?

 

Nie znam się na dB. Przybliż mi proszę jak się stroi BP pod dB/ESPL i moze się okazac, tak jak juz wyżej napisałem, ze moze wcale nie jestem zadnym odkrywcą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie będzie działać

Mógłbyś rozwinąć?

 

 

Z tego co wiem to band-pass ma tę wadę że gra w dosyć wąskim zakresie.

 

 

Przyjęło się, że głośniki do closed nadają się do BP 4th, te do BR nadają się bo BP 6th, ale z tego co wiem to wiele głośników, które teoretycznie nadają się do br(tak wynikałoby z EBP) da radę zaaplikować w BP 4th z pozytywnym skutkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszego BP (jednego z pierwszych jakie słuchałem) to ES200 w BP i byłem zaskoczony co takie małe gówno może.

Dobrze strojone BP słuchałem w Niemczech w BMW (tunele były wypuszczone w miejsca głośników w półce).

Było to naprawdę szybkie, dobrze zestrojone (nie wchodziło w paradę wooferom przednim) i wbrew pozorom nie zajmowało dużo miejsca w bagażniku.

Ciśnienie w kabinie było naprawdę też spore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...