miki87 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Witam koledzy! Wpadł w moje ręce pewien głośniczek basowy całkiem przyzwoitej konstrukcji.Niestety podczas wysyłki (był przykręcony do obudowy) uległ uszkodzeniu.Mianowicie cewka zakleszczyła się, czego przyczyną jest zapewne odklejony nabiegunnik. Normalnie oddałbym ten głośnik do serwisu, ale ten egzemplarz był już naprawiany(co widać na pierwszy rzut oka) więc postanowiłem potraktować go jako "królika doświadczalnego". Z nudów i ciekawości chciałbym go sam rozebrać, wyczyścić i spróbować poskładać/posklejać. Jeśli nie wyjdzie mówi się trudno:) I teraz pojawia się problem kolejności działania. Najważniejsze, żeby nie uszkodzić cewki z karkasem, bo siedzi ona bardzo mocno zakleszczona. Na razie bez problemu odkleiłem górne zawieszenie i następnie chciałbym ruszyć dolne, ale widać, że łatwe to nie będzie. Czytałem, że można zastosować rozpuszczalnik Nitro (czy będzie on dobry?). Następnie chciałbym odkręcić śruby trzymające układ magnetyczny z koszem i spróbować je rozdzielić(czy to dobra kolejność? Czy będę mógł wtedy bezpiecznie wyjąć cewkę?) A może trzeba będzie spróbować rozdzielić magnes od płyty nabiegunnikowej i wtedy spróbować wyjąć karkas ze szczeliny? Z góry wielkie dzięki za sugestie i podpowiedzi. Temat oczywiście traktujemy przy piwie )) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Nitro nic nie da, ewentualnie rozpuscisz sobie zawias górny nic wiecej Zacznij od oddzielenia układu magnetycznego od kosza, klej nie trzyma tylko magnes stawia opór.Delikatnie z dolnym nadbiegunnikiem bo to pewnie on zakleszczył cewke. Tak czy siak musisz rozkleic oba zawiasy i kopółke do centrowania całości.Dotoczyć tulejki plastikowe i zaczac zabawe pomocny bedzie temat Rysia:http://www.strefacar...500#entry224500 Uzywam opalarki.Da sie nic nie zniszczyć Kiedyś przyszły mi 4 woofery z zakleszczonymi cewkami, wszystkie graja :a do dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Problem jest taki, że układ magnetyczny przykręcony jest do kosza śrubami na imbus... żeby odkręcić te śrubki muszę odkleić zawieszenie dolne i to właśnie jest teraz największym problemem... Zawias jest w bdb stanie i nie chciałbym go wymieniać, bo to oznacza dodatkową robotę... Wyczytałem też, że podgrzanie kleju pomaga, ale nie chciałbym na wstępie spierdzielić sprawy, dlatego szukam rady. Dzięki za podrzucenie linka i zainteresowanie tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ache Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Ja jak dostalem zakleszczonego HSa 250 to go mlotkiem gumowym po magnesie potraktowalem i gral jeszcze przez miesiac Potem znowu cos szlag trafilo i poszedl na Alledrogo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Ej to jest mój były peerless chyba! Pokaż membranę i powiedz czy to 2cewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 To nie peerless:) Głośnik jedno-cewkowy mało znanej marki... Udało mi się go rozebrać bez uszkodzeń. Zawieszenie dolne(resor) odkleiłem zwinnymi paluchami po podgrzaniu:PNiestety mimo braku uszkodzeń resor w miejscu klejenia nasączony jest klejem butaprenopodobnym i rozważam wymianę na nowy, żeby było zgodnie ze sztuką... ewentualnie spróbuję czymś ten klej rozpuścić - jak nie wyjdzie to wymienię. Następnie uzyskałem dostęp do śrubek i mogłem odkręcić cały układ magnetyczny. Przyczyną zakleszczenia była rozklejona płyta nabiegunnikowa od magnesu. Teraz w pierwszej kolejności muszę doprowadzić układ magnetyczny do porządku, wyczyścić wszystko i pokleić-wycentrować.W związku z tym zastanawiam się jaki klej zastosować - czy polecany "Distal" będzie ok? Następny problem to dobranie odpowiedniego dystansu do centrowania płyty nabiegunnikowej, aby to porządnie skleić z magnesem... Jakieś propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Hmm jakiej marki ? Bo mi się wydaje że to peerless jest bo miałem takie coś Po 2 zobacz na kosz, układ magnetyczny i całokształt To jest na 100% peerless a czy jest to wersja specjalna dla jakiejś firmy to nie zmienia faktu pochodzenia fabrycznego Miałem 2 takie głośniki, jeden mój 2 cewkowy a drugi kolegi, jedna cewka 2ohm(prototyp jakiś niedokończony) Myślę skąd go masz bo może z moich rejonów A co do pracy to rewelacyjnie Ci to idzie, a distal powinien utrzymać magnes z całością A do resorów butapren starczy w dobrej ilości i będzie trzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Jest to głośnik marki "Exact". Więcej można poczytać tutaj: http://www.exactaudio.de/pdf/PSW269.PDFi na ich stronie: http://www.exactaudio.de/html/subwoofer/psw269.php Tak jak pisałem. Marka mało znana, ale konstrukcja wygląda na dość solidną... Nie wiem czy to dobry czy zły głośnik, dlatego chciałbym go dobrze naprawić i odsłuchać. No chyba, że ktoś posiada więcej info i podzieli się opinią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 To jest Peerless na zamówienia firm Odsłuchaj i zobaczymy co powiesz Tego modelu nie słuchałem, niewątpliwie 10tki szybsze od 12stek Do czego chcesz go wykorzystać? Jaka instalacja ? Bo mimo małej mocy ten głośnik potrafi zrobić dużo zamieszania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Skoro tak piszesz to pewnie tak jest:) W ofercie tej firmy widziałem np. głośniki ScanSpeak'a, więc pewnie zamawiają u innych firm. Dalszych koligacji nie szukałem... Co do instalki to u mnie cały czas "in progress" także nawet nie wspominam;) Głośnik trafił do mnie przypadkowo i tak jak pisałem stanowi teraz poligon doświadczalny po godzinach. Dzisiaj wyczyściłem pierścień, magnes i kosz. Ten ostatni niestety z problemami, bo ten klej "butaprenopodobny" nie chce łatwo schodzić... Przy resorze dolnym po podgrzaniu ładnie się odrywał, natomiast przy górnym już tak łatwo nie było... Próbowałem rozpuszczalnikami, benzyną ekstrakcyjną i podgrzewania, ale jeszcze gdzieniegdzie pozostały ślady kleju... Może jakiś patent ?Klej pomiędzy układem magnetycznym i koszem był jeszcze inny - na bazie butylu. To pewnie dlatego, że dodatkowo to połączenie wzmacniają śruby i w zasadzie potrzeba tam tylko klej do uszczelnia, a nie typowego "zespolenia". Elegancko poradziła sobie z nim benzyna ekstrakcyjna. Następnym krokiem będzie znalezienie dystansu do centrowania(na razie brak koncepcji), zakup distalu i klejenie układu magnetycznego.Powiem szczerze, że to całkiem fajna zabawa i warto spróbować na mniej wartościowych przetwornikach Aha, tak pomyślałem, czy by nie przeszlifować pierścienia i magnesu przed klejeniem jakimś bardzo drobnym papierem ściernym(?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Żeby zeszlifować stary klej to chyba warto papierkiem właśnie pociągnąć to tak jak mówisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Żeby zeszlifować stary klej to chyba warto papierkiem właśnie pociągnąć to tak jak mówisz Z pierścienia i magnesu to normalnie zeskrobałem klej bo był twardy i kruchy. Ponadto właśnie myślę, żeby jeszcze całość przeszlifować. Teoretycznie kosz też mógłbym przeszlifować w miejscu klejenia zawieszenia, ale szkoda mi niszczyć warstwę farby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiu Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Następnym krokiem będzie znalezienie dystansu do centrowania(na razie brak koncepcji)Mierzysz szczelinę idziesz do tokarza i zlecasz mu zadanie, ewentualne niedoróbki szlifujesz papierem ściernym.Możesz też kupić rurkę pcv odpowiedniej grubości (jeśli Ci podpasuje) i tniesz na równe paski najlepiej aby były 4 Teoretycznie kosz też mógłbym przeszlifować w miejscu klejenia zawieszenia, ale szkoda mi niszczyć warstwę farby...Leciutko przetrzyj papierem ściernym później przetrzyj szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem i odczekaj parę minut przed klejeniemJeszcze ważna sprawa, sprawdź długość śrub którymi przykręcasz kosz z górnym nabiegunnikiem, miałem kiedyś taki cyrk że oryginalnie dali za długie i dokręcając odpychał się od magnesu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Leciutko przetrzyj papierem ściernym później przetrzyj szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem i odczekaj parę minut przed klejeniemJeszcze ważna sprawa, sprawdź długość śrub którymi przykręcasz kosz z górnym nabiegunnikiem, miałem kiedyś taki cyrk że oryginalnie dali za długie i dokręcając odpychał się od magnesu Tak właśnie chciałem zrobić. Co do śrubek to zwrócę na to uwagę, bo właśnie byłby problem jakbym skleił a później dokręcając, śrubka wypchnęłaby magnes a ślady kleju przed skrobaniem wyglądały podejrzanie...Co do dystansu to najpierw obadam opcję z PCV. Dzięki za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Idz do sklepu instalacyjnego i kup mufe z polipropylenu z które da sie wytoczyc piercien do centrowania ukł. magnetycznego. Jesli masz problem podeslij adres i wymairy, zrobie Ci taki. Cewke centrujesz papierem kredowym albo klisza Dzis zlozylem axx 1212, wszytsko gra i buczy. Szybko jednak osiaga x-max tłukac cewka o dolny nadbiegunnik. Mysle czy by nie przerobic troszke jego konstrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiu Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Idz do sklepu instalacyjnego i kup mufe z polipropylenu z które da sie wytoczyc piercien do centrowania ukł. magnetycznego. Jesli masz problem podeslij adres i wymairy, zrobie Ci taki. Jedno z lepszych rozwiązań tym bardziej na początek zabawy Mysle czy by nie przerobic troszke jego konstrukcji od "troszke" się zaczyna zdradź rąbek tajemnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Idz do sklepu instalacyjnego i kup mufe z polipropylenu z które da sie wytoczyc piercien do centrowania ukł. magnetycznego.Może być problem bo tutaj potrzeba rurkę o średnicy wewn. ~54mm i zewnętrznej ~58mm...Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/zl...1968636528.html ZLACZKA PROSTA 63 MUFACiekawe czy by podeszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Zaczyna się mega ciekawie Śledzę wątek i czekam aż kolega zdjęcia doda Jeżeli nawet cewka jest nienaruszona sprawdź jej opór i porównaj z tym w PDFie, wg mnie wato by ją prysnąć jakimś lakierkiem w sprayu dla lepszej izolacji drutów, być może przy złapaniu cewki gdzieś ona się obtarła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Tak o te kształtki PP chodzi... Weż sobie sówmiarke w ręke i idz do sklepu, jest tego duzo, znajdziesz bankowo coś dla siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiu Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 wg mnie wato by ją prysnąć jakimś lakierkiem w sprayu dla lepszej izolacji drutów, być może przy złapaniu cewki gdzieś ona się obtarła W sprayu to raczej jako powłoka ochronna przed wpływem wilgoci itd. ewentualnie połysk ale wątpię aby nadawał się do cewek chyba że jako "kadzidło" Są lakiery specjalne do nawojów o możliwości pracy w wyższych temperaturach przykładowo piecowy-termoutwardzalny i szybkoschnącyZ tego co widać po zdjęciach oprócz dokładnego wyczyszczenia cewki i szczeliny resztą bym sobie nie zawracał tyłka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Miał ktoś takie obiawy ? Czy w takim wypadku najprawdopodobniej bedzie trzeba całe zawieszenie rozebrać i wszysto do ZERA ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 A moze to wzmak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ygrek Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Domyślam się że:- mowa o subie dwucewkowym- cewki "nomnalnie" mają 4 omy- nie grają = całkowita cisza, głośnik ani drgnie- można swobodnie poruszyć membraną bo nie jest ona zakleszczona? A moze to wzmak?Hehehe... no tak, o tym zupełnie zapomniałem No to jeszcze kable mają ciągłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Podociskałem pare razy mocno membrane az do samego konca izaczeły grać 2 cewki ALE... wyraźnie jakby "sprężynka" latała luźno wewnątrz. Cewki się odkleiły ?? Czy po ściągnięciu jedynie samego dekielka/kopółki przeciwpyłowej z głsnika jest możliwa naprawa np "kleju ciapnąć i po sprawie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ygrek Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Cewki się odkleiły ?? Czy po ściągnięciu jedynie samego dekielka/kopółki przeciwpyłowej z głsnika jest możliwa naprawa np "kleju ciapnąć i po sprawie ?Nie powiem żebym był mega doświadczony, ale ostatnio popsułem swojego suba, więc o tyle jestem mądrzejszy. Po odklejeniu kopułki nie dostaniesz się do cewki ponieważ ona jest nawinięta na zewnątrz karkasu, a nie wewnątrz. Dostaniesz się tam po odklejeniu/odkręceniu całego magnesu i nabiegunnika. Jednak jeśli tego nie robiłeś to polecam wysłać do kogoś kto ma doświadczenie. Jak napisałem ja popsułem swojego suba po takiej operacji.Jesli jednak chcesz zmierzyć się samemu to tu masz trochę pomocnej wiedzy w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.