Skocz do zawartości

Audison VRX Pobór mocy oraz temperatura opinie


djmadden
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pytanie do szczęśliwych posiadaczy. Panowie jak wygląda sprawa z poborem prądu obecnie muszę poprawić zasilanie bo wzmak jest przykręcony z racji dużych spadków

bo dochodziły do 11,4V na wzmaku przy próbie poboru wziął 181A max rozkręcony na tym zasilaniu. czy jeśli zrobię zasilanie które będzie trzymać wyższe napięcie typu 13,5V w gore to czy będzie można z tego pieca wycisnąć więcej gra to w 1 ohm na 2xMtx t9512.

 

Jakie prądy wam pobrał ten piec na maxa rozkręcony przy 1 ohm oczywiście. cz wiadomo ile on dokładnie ma mocy ?? bo zastanawiałem się nad zmiana na DD Z1 ale odradzono mi z racji tego ze w porównaniu do vrx on będzie jedynie grzmocił a nie grał. a to do normalnego użytkowania sprzęcik.

 

Piecyk mam pod siedzeniem z dodatkowym swojej produkcji chłodzeniem i mimo wszystko momentalnie się grzeje w 4 min potrafi być już dosyć gorący, prawie że parzy.

 

 

Drugie pytanie brzmi czy na przestrzeni w bagażniku bez dodatkowych modułów oryginalnych wentylacji tez tak łapie temperaturę, bo zastanawawiam sie czy zmienić mu miejsce

 

problem w tym ze przewożę różne rzeczy rozkładam siedzenia wiec pod siedzeniem jest dla niego idealnie przestrzeni jest ze 30cm

 

będę wdzięczny za relacje i odpowiedzi

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Vrx 1.500 dośyć długo i tak:

 

Ten wzmacniacz pobiera bardzo dużo prądu. W piku nawet do 300A. Oczywiście wartości średnie będą dużo niższe ale i tak wysokie.

 

Jęśli napięcie zasilające będzie wyższe to oczywiście moc również. Różnica 2V to całkiem sporo i całkiem sporo mocy więcej szczególnie przy 1ohm (chodz nie koniecznie da sie to 'usłyszeć').

 

Co do chłodzenia wzmacniacza to szczególnie przy obciążeniu 1ohm i pełnych obrotach należy zapewnić chłodzenie wymuszone inaczej będzie sie czasowo wyłączał (można smażyć jajka :) ). Do Vrx 1.500 można było dokupic jako dodatek przystawkę z wentylatorami własnie do pracy przy 1ohm.

Edytowane przez ige
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie aż 300A?? czyli 181A u mnie to go ogranicza i to zdecydowanie. A może jeszcze ktoś dokonał pomiaru ile pociągnie ten wzmak ????

 

myślałem że max 220A

 

Ta informacja jest mi bardzo pomocna widzę, że musze sporo poprawić zasilanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ja Wam powiem ze u mnie na 2 alternatorach 2x150A z silnikiem diesel 1,6HDI 75KM w Berlingo podczas obciążenia autem cięzko wejsc na obroty. więc raczej mnie chyba nic nie zdziwi jak jadąc 100km/h na 5 biegu 2000 obrotów podczas mocnego grania samochód pulsuje tak jak podmuch wiatru zza TIRA :D auto normalnie 160KM/h łapie a podczas grania 110km/h :D to tak na marginesie a może jeszcze ktoś by się wypowiedział odnośnie poboru prądu vrx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mierzyłem miernikiem cęgowym ile A łyknie VRX to na pierwszym lepszym kawałku miernik sie kończył,(skale miał do 200A) jak ja miałem podłączonego w 2 ohm to dużo poprawił mi sytuacje aku z tyłu jako buforek (35Ah stingera) wcześniej klękało do ok 12 potem w miarę stabilnie te 13,8 trzymał.

Jak sie ma większy wzmak to ja będę sie trzymał tego że bufor z tyłu musi być,sporo odciąża instalke przy skokach napięcia.

Wzmak ogólnie bardzo fajny,ale trzeba sie przyłożyć z prądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie jak mam zwykły aku pod maską to da rade połączyć go z AGM? tego typu jakis mały 35Ah aby mi wszedł pod siedzenie kierowcy. Najtaniej to by wyszło dorzucić zwykły akumulator ale czy to coś da i czy to będzie bezpieczne bo kwasów-ki parują
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączysz bez problemu,najlepiej żeby był w miarę blisko wzmaka i solidnymi kabelkami to połączyć, ja do wzmkaka od aku pociągnąłem 50mm2 na reduktorach na 20mm2 żeby wlazły w VRX-a odizolowałem je od siebie żeby nie dotykały bo w VRX troszkę mało miejsca jest żeby upchać to ładnie i o prądzie zapomniałem.

JA na Twoim miejscu zainwestował bym w AGM, możesz w każdej pozycji montować i z tego co miałem z nimi doczynienia są trwalsze od kwasiaka. Ludzie z kwasówkami też jeżdżą, ale raczej tylko doraźnie wrzucają i na krótko ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co przemawia za tym ze lepiej kintik 20Ah niż kwasówka która będzie 3 razy pojemniejsza??? i czy do tego kwasówka pod maską podczas postoju nie będzie zżerać prąd kinetika słyszałem, że tak może być z powodu wyższego napięcia małego aku.

 

Czy 20Ah wystarczy aby ze spadków 11,4 utrzymać np 13,8???? bo to też istotne jak zrobić to zrobić dobrze. hmmm

 

Koszt takiego to w ESSA 400zł

 

Aby znaleźć wystarczające zabezpieczenie prądowe wystarczy 20Ah czy 36Ah a może trzeba 50Ah cena jest większa :/

 

Ciężko ale już wole dołożyć niż zaoszczędzić i mieć porządne zasilanie tym bardziej że 2 altki już są połowa sukcesu.

Może ktoś się wypowie na ten temat?

 

Słyszałem o takim separowanym przekaźniku co rozdziela aku Stinger SR200 czy to jest konieczne aby oba na siebie nie oddziaływania wiadomo że dobra sprawa. Gdzie to można dostać ?? i w jakiej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze 3x pojemniejsza,ale na dzień dobry widzisz że jest w stanie oddać większy prąd od kwasówki,

po drugie AGU ma mniejszą rezystencje wewnętrzną niż ten Twój kwasiak przez co szybciej będzie "oddawał" prąd

po 3 dużo mniejszy i lżejszy,można go ułożyć tak jak sie chce

po 4 jednak do zastosowań CA lepsze i wytrzymalsze są AGU, myślisz że jakby były lepsze kwasy to ludzie pakowali by AGU skoro są sporo droższe??

po 5 kwasa w środku w aucie bym nie chciał.

 

Następne pytanie jest następujące, co chcesz osiągnąć??

Do normalnego słuchanie podczas jazdy wystarczy bo przecież nikt na pełnym gwizdku nie jeździ przez godzinę.

Do słuchania na postoju na dłuższą metę nic CI nie zapewni, bo źródłem prądu w samochodzie jest alternator a nie akumulatory.

Aku z przodu przy postoju może rozładowywać ten tylni lub na odwrót bo będą dążyć do wyrównania potencjałów,ale to akurat nie problem jeśli masz oba aku sprawne, a jeśli by Ci to spać nie dawało to możesz założyć separator i będziesz mógł spać.

 

Tyle ode mnie w temacie.

Na siłę nikogo przekonywał nie będę że do CA AGU jest lepsze od kwasa.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie trzeba będzie kupic porządne aku myślę że stać by mnie było na max 50Ah koszt w essa 759zł czy wystarczy np 36Ah za 589 zł tak żeby juz nie było problemu a są jakieś rodzielacze bo nie moge akurt takiego znaleść

 

P.S. Ma ktoś moduły TFC z wentylatorami????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a nie wiem co to nawet jest TRM Ogólnie moduły odnośnie regulacji pieca mam wszystkie ale nie mam nic co chodzi o chłodzenie.

 

Wracając jeszcze do sprawy z zasilaniem to mam pytanie jakiej pojemności aku drugi dac przy wzmaku i czy ktos wie gdzie mozna dostac przekaźnik stingera.

 

Zmartwiłem się ponieważ wczoraj padł mi aku ten pod maska ma 2 lata i chyba bedzie do wymiany. na 2 aku AGM to mnie nie stac i nie wiem co zrobić. Ogolnie jako drugi aku mysle ze 20Ah to malo a czy 36 spokojnie wystarczy?? a moze 50Ah wiadomo ze wolałbym nie przepłącać bo nie sztuką jest kupic 2x100Ah i juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie teraz ostro myślę nad 2 aku kwasówka pod maską i AGM przy wzmaku - te akumulatory troszeczkę sie gryzą na zgaszonym więc myślę zastosować przekaźnik. Tylko to troszeczkę droga sprawa bo 400-500zł aleee kolega który montował mi 2 alternatory twierdzi, że z rozrusznika od ciągnika można takie coś przerobić :P i będzie śmigać.

 

Obecnie zajechałem kwasówkę i dostane najprawdopodobniej nową na gwarancji. Znowu kupić 2 AGM wolałbym tyle kasy nie inwestować.

 

A moze inne pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zakupiłem Kinetica 102Ah i czekam na kabelki - poszukuje tez modułów do niego (chłodzenie , pilot)

 

 

Są przekaźniki aby połączyć kwasówke z AGm ale kosztuje to sporo. Ma moze ktoś coś takiego

 

A może pomysł na to rozwiązanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym zdać relacje z pomiarów na dwóch akumulatorach. Pod maską - zwykła kwasówka 74Ah a przy wzmaku Kinetic 102Ah. Różnica jest bardzo duża.

Prosty przykład testując na tym samym utworze tylko kwasówkę pobór mocy 150A - dołączając drugi nagle momentalnie 240A. Byłem troszeczkę w szoku, ponieważ wzmak pracował wcześniej 60% swojej mocy. Światełka jedynie delikatnie mrugają.

Co chodzi o spadki to tak do 13V . Czasami spadnie do 12,5 ale to na moment alternatory zaraz podnoszą napięcie.

 

Moim zdaniem był to bardzo dobry zakup. Cieszę się, że nie kupiłem jakiegoś małego 20Ah lub 36Ah nie dało by to rady, może przy innym piecu ale tutaj też 2 aku mają co robić.

 

Na koniec powiem tak, że kwasóka nie nadaje sie do tego pieca (oczywiście przy 1 ohm i całym obciążeniu) zupełnie.

 

Momentami vrx łyknął 268A.

 

Koledzy wyżej mieli racje :padam:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

testując na tym samym utworze tylko kwasówkę pobór mocy 150A - dołączając drugi nagle momentalnie 240A

Jest mi ktoś to w stanie wytłumaczyć? Czemu akumulator o wydajności prądowej (zapewne) ponad 600A nie jest w stanie oddać więcej niż 150A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu akumulator o wydajności prądowej (zapewne) ponad 600A nie jest w stanie oddać więcej niż 150A?

 

bo nie jest do tego przystosowany, zobacz sobie ile sekundowy jest ten strzał z 600A czy ilu tam chcesz, a jak wiadomo z każdym strzałem gorzej, jak ten strzał jest ciągły, to nie muszę chyba tłumaczyć jak to działa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie jest do tego przystosowany, zobacz sobie ile sekundowy jest ten strzał z 600A czy ilu tam chcesz, a jak wiadomo z każdym strzałem gorzej, jak ten strzał jest ciągły, to nie muszę chyba tłumaczyć jak to działa ...

Myślisz że tak to jest? To przez ile aku może dawać te 600A czy 800A? To jest podane gdzieś? No i pytanie jaki jest w takim razie maksymalny długotrwały prąd rozładowywania? W sieci znajduję jakieś mało wiarygodne źródła, mówiące o 3 krotności pojemności. Czyli rzeczywiście dla 70Ah byłoby to około 200A. Niewiele.

cyt.:

"Największą zaletą akumulatora ołowiowego jest możliwość rozładowania dużymi prądami w krótkim czasie. Normalnie akumulator ołowiowy z zaworem regulacyjnym może być krótkotrwale (<5 sek.) obciążony prądem odpowiadającym 15 krotnej pojemności akumulatora. Maksymalny ciągły pobór prądu nie powinien przekraczać 3 krotnej pojemności."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...