Skocz do zawartości

Autko żony tzw. iz-KA by tbrek :)


tbrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz kolejny, tym razem przedstawię autko żony, jako że jeżdżąc alero przyzwyczaiła się do jakoś tam grającej muzy, nie dawała mi spokoju, córka zresztą też, dzis wolna sobota więc postanowiłem się pobawić.

Fabryka która jest w Fordzie KA była lekko mówiąc uboga, nie mając za dużo czasu aby się zabawiać w zabudowy, postanowilem zrobić tzw. szybką wrzutę.

Tym razem zrobiłem to "własnoręcznie" żeby nie być posądzany że tylko wszystko zlecam (żart), choć dekoracyjną deskę w bagażniku dam do zrobienia :)

 

Pacjent to Ford KA '10, choć tak na prawdę to Fiat 500 tylko buda inna, jako że radio fabryczne to kombajn z BT, USB, sterowany z kierownicy nie pozostało nic innego jak tylko wyjść RCA do wzmaka.

 

1.jpg 3.jpg 2.jpg 3a.JPG

 

Na początku przerobiłem bagażnik, brak koła zapasowego, a wnęka na 12cm, blacharz zaspawał a od dołu butla z LPG, koszt 300km w trasie 45zł :) no i ma płaski bagażnik

 

9.JPG

 

Wygłuszenie poszło po "taniości" najpierw pianka w stylu GMS-022, na to mata APP twarda, otwory technologiczne zaklejone x2,

pianką okleiłem całe auto, drzwi, sufit, podłoga i tylne błotniki, drzwi pianką i matą

 

5.JPG 11.JPG 12.JPG 13.JPG 14.JPG

 

jako że przewody do dego są na widoku, zakończyłem je w dość estetyczny sposób, od razu też i pod woofery.

 

24.JPG 16.JPG

 

Pakiet startowy - czyli leżaki "szafowe" Dego Master góra i dół, Piec Helix HXA-400 i zwrotki Matrix 2way, po wstępnych odsłuchach idą juto na modyfikacje

Jednak są dedykowane do głośników o innych parametrach i degole nie pokazują na nich co potrafią, zobaczymy w tym tygodniu co będzie po zmianach.

Na fotce brakuje jeszcze suba Helixa, czekam na paczuszkę co ma dojść w poniedziałek, wtedy zobaczymy co ten zestaw potrafi

Możliwe że docelowo wpadnie tu HXA-500, ale teraz musi wystarczyć 4ch i pasywka, dodatkowo pozwala mi wystartować w najniższej kategorii

 

7.JPG 8.JPG

 

Zamontowanie tweeterów DEGO to sama przyjemność i 15 minut pracy :)

 

17.JPG 18.JPG 20.JPG 21.JPG 22.JPG 23.JPG

 

I widok końcowy tweeterów, prawdopodobnie jeszcze zespole maskownice fabryczne ze słupkiem i okleje szmatą,

ale teraz nie miałem na to czasu, więc jest szybka wrzuta :D

 

25.JPG 26.JPG 27.JPG

 

Zdjęć z okablowanie zamieszczać nie będę bo i nie ma sensu, jutro wstawie fotki z poprawionym mocowaniem wooferów, musiałem przerobić panelik od Golfa 5, wchodził prawie idealnie

dodatkowo wstawie jeszcze kilka fotek z bagażnika, resztę dam do oceny w Ełku, jak ktoś zainteresowany to zapraszam, pewnie wystartuje nim w Beginner mini bo kwotowo się akurat mieści z dużym zapasem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie, sprawcą całego zamieszania był nowy procesoro-wzmacniacz Helixa PP50 DSP, zasilany za pomocą HI-output radia, jedyna moja "inwencja" twórcza to dociągnięcie zasilania, gdyż fiato/ford zasilanie zrobił na 0.5mm2 przewodzikach i dorobienie kostki iso/full active

 

Za zasilanie systemu odpowiadał własnie ten nowy piecyk, tylko zrobiony "pure-active" czyli kanały frontowe na tweetery, tylne na woofery + dedykowany subik.

 

Wiele osób miało okazję posłuchać tego "mezaliansu" więc niech się wypowiedzą, trzeba tylko wziąć pod uwagę fakt że to urządzenie nie kosztuje tyle co MSK50 czy X4, a ile daje zabawy ze słuchania muzyki, bez wgłębiania się i detaliki, szczególiki i wyszukiwania tego czego nie ma a może być powinno.

 

Zabudowa bagażnika na ten jeden spot była celowa, gdyż byłem przekonany że większość słuchających słucha oczami, to co najpierw zobaczą później oceniają co słyszą, Helix HXA400 przykręcony do góry d... dawał wrażenie małego Braxa, zwrotnice Matrixowe, że nie ma procka, więc i problem z geometrią sceny, a tu taki zonk :) a do tego jeszcze zagrał tak jak zagrał, a było 9 aut w mojej klasie ;)

 

Teraz kilka plusów:

szybki montaż, bezproblemowa instalacja, program do strojenia tak rozbudowany że cuda można wyczyniać (bardziej niż F1 co mam w alero)

czasy ze skokiem co 3.5mm, wysoko rozbudowana zwrotnica i korektory.

 

Minusy - moc, 35W na kanał to jednak mało, da się to odczuć, przy większej głośnosci zaczynają się gubić woofery, sub 17cm jest szybki ale jak ktoś lubi masowanie 30ki to jednak nie to samo, z powodu braku mocy odczuć też idzie braki w powietrzu, ale.... to piec za 1700zł z wbudowanym procem i hi-low adapterem, czyli piecyk za 800zł, procek za 800 i adapter za 100 !!!

 

Jest to o wiele lepsze rozwiązanie niż logic7 bmw, bose, harmanny i inne JBL montowane fabrycznie w autach, a do tego jakie możliwości konfiguracyjne.

 

Jak ktoś z będących w Ełku ma fotki bagażnika to byłbym wdzięczny za podesłanie, bo ja dziś od rana musiałem zrobic szybki demontagirem, bagażnik był mi potrzebny.

 

A oto sprawca całego zamieszania:

 

DSC01712_800x533.JPG

 

DSC01713_800x533.JPG

 

DSC01714_800x533.JPG

 

DSC01715_800x533.JPG

 

DSC01717_800x533.JPG

 

DSC01718_800x533.JPG

 

DSC01719_800x533.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie patrzę na stronę u fischerów i nawet dali predefiniowane ustawienia do konkretnych modeli aut, które można sobie ściągnąć i wgrać.

http://www.audiotec-fischer.com/543.html?&L=1

 

niezłe choć dla wtajemniczonych w arkana korekcji czasowej zapewne nieprzydatne ale dla tych co chcą plug'n play rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znalazłem kilka dodatkowych fotek z montażu głośników, więc je dodaje.

 

1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG 5.JPG 6.JPG

 

 

 

A tutaj coś co pierwotnie nie chciałem robić, ale że dostałem kilka telefonów odnośnie auta, postanowiłem zmienić lekko przygotowanie.

Kilku osobom nie podobało się mało HI-ENDowe wygłuszenie samochodu, że do głośników tej klasy nie godzi się tłumić asfaltem,

że słychać brak przygotowania drzwi pod "granie" itp. postanowiłem to zmienić i pójść po całości...

Jako że to auto jest nie jako przekorą w budowaniu samochodów do słuchania muzyki, sprzęt zamontowany w tym aucie nie powinien praktycznie istnieć, a już jego rozbudowa to lekka komedia,

postanowiłem wykorzystać też i maty oraz materiały tłumiące firmy która ostatnio została lekko mowiąc objechana za jakość wyrobów, tak więc stwierdziłem że tego typu materiały powinny się nadać w tym projekcie :)

 

Zakupiłem kilka typów mat oraz pianek firmy GMS

 

i tak:

Maty bitumiczne GMS-04 oraz 06XL

pianki GMS-02, 012 oraz 022

oraz coś jak dynaxorb GMS-09xorb

 

Drzwi pierwotnie wytłumione APP + pianka komórkowo zamknięta, niestety mi też czegoś brakowało, bass nie ten + lekkie dudnienie,

postanowiłem dotłumić drzwi i zastosować rozpraszanie, które ostatnio zawsze stosuję.

Miałem wczesniej doczynienia z GMS-02 ale nowa GMS-02 jest bardziej plastyczna i łatwiej się ją kladzie, przy temperaturze 25st. po wystawieniu na słońce musiałem uważać jak kleić, bo klei się natychmiast,

nawet nie musiałem stosować opalarki, tylko wałek dociskowy i jazda, aluminium też bardzo wytrzymałe, efekt kładzenia lepszy jak Dynamat Extreme którego dobrze znam z poprzednich aut, tylko cena nie ta....

Odniosłem wrażenie że GMS-06XL jest niemal identyczny jak DYNA EXTEREME a nawet może ciut grubszy !

Po jednej warstwie 04 na drzwi za głośnikiem, dodałem jeszcze 09xorba zaraz za głośnik.

 

Na wewnętrzną stronę drzwi, na istniejące już tam APP dokleiłem jeszcze 06XL a na to 012, pianka idealnie przykleiła się do całej powierzchni.

 

Pod plastiki poszła pianka GMS-02, teraz po dokręceniu tapicerki nie słysze już charakterystycznego trzeszczenia.

 

 

Nadszedł czas na puente, bass znacznie się poprawił nabrał konturów i zanikneło buczenie , także drzwi są w pełni wykończone a efekt mnie pozytywnie zaskoczył.

Chyba mógłbym tylko dopowiedzieć jedno zdanie, jak nie widać różnicy to po co przepłacać, ja się raczej przekonałem do tych mat i nikt mnie już do Dynamata nie namówi.

 

Jednocześnie KAczka doczekała się najbardziej pancernych drzwi jakie kiedykolwiek zrobiłem...

 

1. pianka komórkowo zamknięta 1cm

2. APP twarde

3. GMS-04 wewnątrz drzwi

4. GMS-09xorb

 

5. APP twarde

6. GMS-06XL od strony tapicerki

7. GMS-012

 

8. GMS-02 tapicerka

 

Kilka fotek z dopracowania drzwi:

 

8.JPG 7.JPG 9.JPG 10.JPG 11.JPG 12.JPG 13.JPG

 

Zapomniałem jeszcze dodać, że na stałe zagościł woofer DEGO SP650 i tweeter DEGO upgrade 2.5T w customowej obudowie :)

 

 

Jeszcze pozostało mi wykleić podłogę 022, oraz tylne błotniki 04 a na to 022, i jeszcze jedna mata na nadkola, jest komórowo zamknięta więc nie chłonie wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopasowanie klasowe, głosniki nie zagrają lepiej tylko dlatego że są droższe i lepsze, dodatkowo SP i upgrade mają mniejsze zapotrzebownie na prąd i to dało się usłyszeć od razu, lepsza dynamika i zejście bez zniekształceń głośników wysokotonowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co biega z tym klejem, może ktoś kiedyś kupił jakąś partię przecenioną z tesco i była wyschnięta, dlatego może się nie kleiła, albo nie odtłuścił powierzchni, albo robił na zimne drzwi, nie wiem i trudno mi powiedzieć, ja powierzchnie odtłuściłem, matę wystawiłem na słońce i kleiła się wyśmienicie, potem potraktowałem ją delikatnie opalarką i wałeczkiem, i w okolicach otworów na kołki mocujące tapicerkę jak miałem ją oderwać to były nie złe problemy, trzymała idealnie, to samo z pianką, na słonce i wałeczek tak samo trzyma.

Powiem więcej, ostatnio zdejmowałem boczki z alero, tam całość extreme jest zrobione, i nie miałem kłopotów z oderwaniem maty aby dojść do ukrytych przewodów.

 

GMS :)

 

Nie znam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam zrobione lewe drzwi GMS05 + pianka GMS02 i na wmiarę oczyszczonych wrotach nie można oderwać pianki nie mówiąc o bitumie , myslę że to kwestja poprawnego przygotowania powierzchni przed.

 

Dego SP-650 Spaceline - I like this !

 

Ciekawi mnie sprawa tego procka jak poradził sobie z odseparowaniem sygnału z radia

kolego tbrek do procka wchodzi sygnał z kostki iso który idzie na głośniki ?

i z sygnału po końcówce mocy on odseparowuje składową stałą i odtwarza liniowy sygnał jak z CH ?

 

jaka jest jakość suma sumarum ? procek rekonstuuje sygnał jaki wchodzi do końcówki mocy ? dobrze rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada tego procka jest prosta, wiązka z proca idzie do radia i kostkę głośnikową wpinasz w radio aby dać sygnały, zasilanie dajesz z auta.

 

potem z procka wychodzi kostka iso gdzie normalnie wpinasz kostkę z głośnikami - tu moja inwencja i dorobiłem iso full active, front to tweetery, tył to woofery druga kostka zasila radio, dodatkowo masz 2 piny gdzie podajesz stały gruby plus i masę.

ogólnie plug'n'play tylko dorobione iso na to żeby można było pełny proc wykorzystać.

 

Procesor zbija sygnały hi-level, przekształca to na cyfre, wtedy modyfikujesz dowolnie za pośrednictwem procesora, cięcia, czasy (skok co 3.5mm) potem kolejny przetwornik zamienia to na analog, podaje sygnał do wewnętrznego wzmacniacza (full digital) a ten wysyła sygnał na głośniki.

 

 

Mi odklejala sie ta czarna pianka w niektorych miejscach, moze cos byl klej nie tak, moze cholera wie co, ale ostatnio musialem ja zerwac z nadkola, nie udalo sie :) Musialem ja odcinac.

 

Ta czarna 1cm co kiedyś załatwiałem? Mi też się odkleja ale tylko te miejsca co przy zawinięciu odkleił się ten papier i dostało się powietrze, reszta trzyma idealnie.

post-3212-0-89911500-1314299042_thumb.jpg

post-3212-0-55683900-1314299049_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...