stochus Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Witam. Jako, że na necie nie mogę znaleźć odpowiedzi, to zwracam się z pytaniem do fachury SCA. Przykładowo, mam alternator 120a, bieg jałowy ma ok 900rpm, procentowo- jakie jest wtedy ładowanie? A kiedy osiąga swoje 120a? Być może dla niektórych to jasne, ja niestety nie wiem. Widziałem już ludzi, co kręcili odciny- bo rzekomo wtedy ich "alternator ma największe ładowanie". Z góry dzięki za odpowiedzi! Obalmy mity... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Teoria jest taka że od 2000-2500 obr/minutę (silnika) powinien dostarczać co najmniej 80% deklarowanej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ren Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Alternatory 8-smio lub 16-nasto diodowe maja pełną moc przy biegu jałowym silnika.Odpowiednie przełożenie na pasku wielorowkowym zapewnia im idealne obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 dokładnie tak jak pisze Ren, ale ogolnie praktycznie wszystkie altki osiągają max moc juz przy minimalnym dodaniu gazu by obroty podskoczyły o te 20% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 A mogli byście podać jakiś link ze specyfikacją do konkretnego alternatora (większość markowych ma wykresy) .Potem napiszę dlaczego prosiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 http://img844.imageshack.us/img844/8558/altek.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 No tak, tu nie chodzi do końca o obroty silnika, a alternatora. Bardzo duże znaczenie ma jakiej wielkości są koła masowe. To jak jest w moim 1,9tdi afn 99r 120a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Ige ale ja chciałem wykres takiego który wg. niektórych daje 100% mocy przy prędkości obrotowej biegu jałowego silnika .Nadal hasła w stylu 100% przy 1000 obr/min silnika uważam za bajki wyssane z palca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Ja rowniez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Przy jakiś niestandardowych przełożeniach może udałoby się to uzyskać? Duże koło na napędzie, maluśkie na alternatorze ale to tylko moje skrajne gdybania.Jeżeli znajdę wielkości kół masowych u mnie, specyfikacje alternatora, to policzycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Chyba kola pasowe Majac specyfikacje alternatora z Twojego auta plus znajac wielkosc kolek sam to mozesz policzyc przy odrobinie wysilku. Ja sie na to nie pisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Przy jakiś niestandardowych przełożeniach może udałoby się to uzyskać? Duże koło na napędzie, maluśkie na alternatorze ale to tylko moje skrajne gdybania.Jeżeli znajdę wielkości kół masowych u mnie, specyfikacje alternatora, to policzycie? Zbyt wielkiego pola manewru nie masz (nie licz na to). "Rasowanie" w ten sposób wydolności alternatora na biegu jałowym skraca jego życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Chyba kola pasowe Tak jest, szefie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Ja rowniez to jest nas 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 W USA jest jeden koleś co zajmuje się tylko alternatorami wyczynowymi i u niego zamawia się konkretne parametry, najpierw pyta sie co za auto, potem podaje jakie są opcje w fabrycznej obudowie, na koniec podaje jakie parametry można osiągnąć przy jakiś obrotach.Do mojego auta były 2 opcje, 200 i 250A, 140A dawał na biegu jałowym, pełna moc przy 1500 obrotów, w całym zakresie obrotów stabilne 13.8V lub opcja z napięciem 13.2-14.4 jałowy-1500 obr. Robi alternatory do wszystkich aut dostępnych w USA i częsci aut europejskich ale które były/są oferowane w USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Alternatory robione na zamówienie mogą mieć takie parametry (przynajmniej do niektórych aut robione). Tuning obejmuje kilka elementów i jest kosztowny dlatego takie rozwiązania nie są stosowane na skalę masową..One kosztują znacznie więcej niż normalne alternatory i potem w Polsce u zwykłego elektryka ich nie zregenerujesz.Opisałem (jeśli dobrze pamiętam przy bilansie energetycznym) jak sprawdzić ile prądu w danej chwili daje alternator więc każdy może to sobie sprawdzić i zweryfikować kto ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 dla przykladu powermasterhttp://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v315/59/45/704962744/n704962744_809229_4050.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Koszt nie jest aż taki wysoki, biorąc pod uwagę parametry, 200A ok $220 a 250 $300, dla przykładu standard 120A kosztuje $140Faktem jest że jak się coś uwali, to tu nic nie zrobisz, chyba że elektronikę stosują jakąś normalną i dobierają od innych aut, mi jak poszedł altek to łożyska są fiatowskie 6302, diody jak w daewoo espero, rozrusznik to znów kadet, lanos, ale to USA, tm nie lubią kombinacji, zestaw uszczelek silnika od 20 lat jest taki sam, czy to 3100, 3350, 3400.Dlatego ja tak lubie ich rozwiązania, poszła mi listwa, to się okazało że vectra ma taką samą wewnątrz, zamiast wałków w głowicy jest jeden 12V w korpusie, reszta to popychacze, rozrząd w korpusie na łańcuchu, przewidywana wymiana co 700.000km, nawet najnowsze silniki 3.5 i 3.8 niewiele się różnią, po za 24 zaworami. Zip, jałowy masz przy 2400 obr? ze standardowym kólkiem, to ile jest przy faktycznych - wolnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broda Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Kiedyś przez przypadek trafiłem na stronkę firmy mechman oferującą mocniejsze altki do różnych samochodów (głównie USA) - www.mechman.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Koszt nie jest aż taki wysoki, biorąc pod uwagę parametry, 200A ok $220 a 250 $300, dla przykładu standard 120A kosztuje $140Faktem jest że jak się coś uwali, to tu nic nie zrobisz, chyba że elektronikę stosują jakąś normalną i dobierają od innych aut, mi jak poszedł altek to łożyska są fiatowskie 6302, diody jak w daewoo espero, rozrusznik to znów kadet, lanos, ale to USA, tm nie lubią kombinacji, zestaw uszczelek silnika od 20 lat jest taki sam, czy to 3100, 3350, 3400.Dlatego ja tak lubie ich rozwiązania, poszła mi listwa, to się okazało że vectra ma taką samą wewnątrz, zamiast wałków w głowicy jest jeden 12V w korpusie, reszta to popychacze, rozrząd w korpusie na łańcuchu, przewidywana wymiana co 700.000km, nawet najnowsze silniki 3.5 i 3.8 niewiele się różnią, po za 24 zaworami. Zip, jałowy masz przy 2400 obr? ze standardowym kólkiem, to ile jest przy faktycznych - wolnych? Przy parametrach alternatora podaje się obroty jego wirnika i stąd 2400 , silniki najczęściej bieg jałowy mają na poziomie 1000 obr/min .Raczej Twój alternator nie osiąga 100 % mocy przy 1500 obr/min (przy takim koszcie jak podałeś i częściach nie da się tego zrealizować komercyjnie).Lepiej ode mnie na pewno wytłumaczył by to absolwent MEL-u . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 to sa dane z dyno czyli z hamowni altka:) nie z furyi niestety to nie moje tylko dalem dla przykladu Zip, jałowy masz przy 2400 obr? ze standardowym kólkiem, to ile jest przy faktycznych - wolnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ygrek Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Lepiej ode mnie na pewno wytłumaczył by to absolwent MEL-u . Czym/Kim jest MEL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Czym/Kim jest MEL? Jest to wydział Politechniki " Mechaniczno-Elektryczny i Lotniczy " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.