Skocz do zawartości

Przy jakich obrotach alternator osiaga swoje amperaże


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jako, że na necie nie mogę znaleźć odpowiedzi, to zwracam się z pytaniem do fachury SCA.

Przykładowo, mam alternator 120a, bieg jałowy ma ok 900rpm, procentowo- jakie jest wtedy ładowanie? A kiedy osiąga swoje 120a? Być może dla niektórych to jasne, ja niestety nie wiem. :zawstydzony: Widziałem już ludzi, co kręcili odciny- bo rzekomo wtedy ich "alternator ma największe ładowanie". Z góry dzięki za odpowiedzi! Obalmy mity...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakiś niestandardowych przełożeniach może udałoby się to uzyskać? Duże koło na napędzie, maluśkie na alternatorze :D ale to tylko moje skrajne gdybania.

Jeżeli znajdę wielkości kół masowych u mnie, specyfikacje alternatora, to policzycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakiś niestandardowych przełożeniach może udałoby się to uzyskać? Duże koło na napędzie, maluśkie na alternatorze :D ale to tylko moje skrajne gdybania.

Jeżeli znajdę wielkości kół masowych u mnie, specyfikacje alternatora, to policzycie?

 

Zbyt wielkiego pola manewru nie masz (nie licz na to).

"Rasowanie" w ten sposób wydolności alternatora na biegu jałowym skraca jego życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W USA jest jeden koleś co zajmuje się tylko alternatorami wyczynowymi i u niego zamawia się konkretne parametry, najpierw pyta sie co za auto, potem podaje jakie są opcje w fabrycznej obudowie, na koniec podaje jakie parametry można osiągnąć przy jakiś obrotach.

Do mojego auta były 2 opcje, 200 i 250A, 140A dawał na biegu jałowym, pełna moc przy 1500 obrotów, w całym zakresie obrotów stabilne 13.8V lub opcja z napięciem 13.2-14.4 jałowy-1500 obr.

 

Robi alternatory do wszystkich aut dostępnych w USA i częsci aut europejskich ale które były/są oferowane w USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatory robione na zamówienie mogą mieć takie parametry (przynajmniej do niektórych aut robione). Tuning obejmuje kilka elementów i jest kosztowny dlatego takie rozwiązania nie są stosowane na skalę masową..

One kosztują znacznie więcej niż normalne alternatory i potem w Polsce u zwykłego elektryka ich nie zregenerujesz.

Opisałem (jeśli dobrze pamiętam przy bilansie energetycznym) jak sprawdzić ile prądu w danej chwili daje alternator więc każdy może to sobie sprawdzić i zweryfikować kto ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt nie jest aż taki wysoki, biorąc pod uwagę parametry, 200A ok $220 a 250 $300, dla przykładu standard 120A kosztuje $140

Faktem jest że jak się coś uwali, to tu nic nie zrobisz, chyba że elektronikę stosują jakąś normalną i dobierają od innych aut, mi jak poszedł altek to łożyska są fiatowskie 6302, diody jak w daewoo espero, rozrusznik to znów kadet, lanos, ale to USA, tm nie lubią kombinacji, zestaw uszczelek silnika od 20 lat jest taki sam, czy to 3100, 3350, 3400.

Dlatego ja tak lubie ich rozwiązania, poszła mi listwa, to się okazało że vectra ma taką samą wewnątrz, zamiast wałków w głowicy jest jeden 12V w korpusie, reszta to popychacze, rozrząd w korpusie na łańcuchu, przewidywana wymiana co 700.000km, nawet najnowsze silniki 3.5 i 3.8 niewiele się różnią, po za 24 zaworami.

 

Zip, jałowy masz przy 2400 obr? ze standardowym kólkiem, to ile jest przy faktycznych - wolnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt nie jest aż taki wysoki, biorąc pod uwagę parametry, 200A ok $220 a 250 $300, dla przykładu standard 120A kosztuje $140

Faktem jest że jak się coś uwali, to tu nic nie zrobisz, chyba że elektronikę stosują jakąś normalną i dobierają od innych aut, mi jak poszedł altek to łożyska są fiatowskie 6302, diody jak w daewoo espero, rozrusznik to znów kadet, lanos, ale to USA, tm nie lubią kombinacji, zestaw uszczelek silnika od 20 lat jest taki sam, czy to 3100, 3350, 3400.

Dlatego ja tak lubie ich rozwiązania, poszła mi listwa, to się okazało że vectra ma taką samą wewnątrz, zamiast wałków w głowicy jest jeden 12V w korpusie, reszta to popychacze, rozrząd w korpusie na łańcuchu, przewidywana wymiana co 700.000km, nawet najnowsze silniki 3.5 i 3.8 niewiele się różnią, po za 24 zaworami.

 

Zip, jałowy masz przy 2400 obr? ze standardowym kólkiem, to ile jest przy faktycznych - wolnych?

 

Przy parametrach alternatora podaje się obroty jego wirnika i stąd 2400 , silniki najczęściej bieg jałowy mają na poziomie 1000 obr/min .

Raczej Twój alternator nie osiąga 100 % mocy przy 1500 obr/min (przy takim koszcie jak podałeś i częściach nie da się tego zrealizować komercyjnie).

Lepiej ode mnie na pewno wytłumaczył by to absolwent MEL-u .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...