Skocz do zawartości

Amatorska instalacja w passacie b5


przemas1988
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś postanowiłem opisać nagłośnienie w moim passacie b5 sedan.

Zacznę może od tego co zmieniało się w nim do tej pory.

Na początku siedziały w nim oryginalne głośniki z przodu pędzone bardzo starym radiem sony. Jednak grało bardzo fajnie. Modelu dokładnie nie pamiętam, ale miało 2 pary rca oraz sterowanie zmieniarką. Jakby nie to że nie dało się uruchomić w nim zmieniarki i jeden przycisk nie działał to pewnie dalej by siedziało w aucie. A tak to kurzy się gdzieś w szafie.

 

Później zaszła mała zmiana. Trafiło tam radio z mojego poprzedniego auta i wzmacniacz oraz nowy subek. Nie był to zbyt dobry sprzęt. Radio z najniższej serii cde grało o dziwo gorzej niż soniak. Później trafił jeszcze boschmann z wyższej serii ale także nie było cudów. Wzmacniacz blaupunkt gta260 więc też raczej sprzęt niskich lotów. Sub to gms250 we własnoręcznie zmontowanej zabudowie jeżdżący do dziś w bagażniku. Akurat jego gra bardzo mi odpowiada. Kable zasilające trafiły też z poprzedniego auta. Były to kable 10mm2 ofc bodajże silicona i są zamontowane do dziś.

 

Jako że męczył mnie problem przednich głośników(dość zużyte woofery) kupiłem gms 960XT i dźwięk od razu się poprawił. Są zamontowane na dystansach plastikowych z niewygłuszonych drzwiach(zaraz będę pewnie za to zwyzywany :P ). Wtedy także do auta trafił inny wzmacniacz a mianowicie blaupunkt gta4 special mk2 od brata. Głośniki przednie były podłączone do niego w dość dziki sposób. Mianowicie ze wzmacniacza idą nowe kable które łączą się z oryginalnymi w okolicy radia po to by w drzwiach znowu były nowe kable(za to też mi się oberwie tym bardziej że mam tak ciągle je podłączone). Tweetery zostały seryjne. Jednak nie na długo bo jeden się spalił :(. I wtedy kupiłem tweetery gmsa za bagatela 22 zł które męczą moje uszy do dziś :P . Nie wspominając już o ich prowizorycznym zamontowaniu, ale to trzeba zobaczyć. Dodatkowo miałem pewne problemy z rca i przez to do dziś mam podłączoną 1 parę i rozdzielacz do wzmacniacza.

 

W końcu udało mi się zmienić radio na coś lepszego a mianowicie clariona db288rusb. Jednak jako że ciągle czegoś brakowało a wzmacniacz zaczął płatać figle postanowiłem zmienić go na coś innego. I z pomocą tego forum trafił do mnie xetec g4-600. Zjada on blaupunkta w przedbiegach nawet na minimalnym gainie. Wiem że sporo jeszcze muszę poprawić, ale po malutku jakoś pcham to swoje nagłośnienie do przodu.

 

Postaram się jak najszybciej uzupełnić temat o zdjęcia tego mojego czegoś co udaje nagłośnienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Biedny XETEC. Z takimi błędami montażowymi nawet w połowie nie wykorzystasz jego potencjału.

Czy on taki biedny to nie wiem choć rzeczywiście jest sporo do poprawienia. Zasilanie i rca będzie robione w tym miesiącu. Kable głośnikowe może też jak wykombinuje jak dociągnąć je do drzwi. Na wygłuszenie nie pozwala brak pieniędzy. A i sama budowa drzwi mnie lekko przeraża. Nie ma jak się dostać do wewnętrznej strony bez wymontowywania wszystkiego z drzwi. A tego przy moich zdolnościach manualnych wolałbym uniknąć :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeraża w B5?To w czym miało by być równie łatwo?

Może dla kogoś kto ma w tym wprawę to jest łatwe. Ale dla kogoś kto nigdy tego nie robił nie. Jedyny plus to to że są całe zakryte blachą, ale dostanie się pod nią nie wygląda na łatwą rzecz. Chyba że samo wygłuszenie tej blachy bez środka wystarczy? Ogólnie w necie jest dość mało informacji na temat nagłaśniania passata, albo po prostu za mało szukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra znalazłem poradnik jak wygłuszyć te drzwi i po przeczytaniu go mam jeszcze więcej obaw niż przed :( . Bo z tego co wyczytałem należy wyciągnąć szybę i wymontować zamek żeby zdjąć tą blachę i wygłuszyć drzwi. Także zostawiam to na później jak dostane weny twórczej :) . Na razie będzie zabawa z kabelkami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś z Zendka w woj. Śląskim koło Pyrzowic to masz do mnie rzut beretem. Ja mieszkam w Myszkowicach. Jak coś to pisz na PW postaram się pomóc. Jestem lakiernikiem, więc trochę się drzwi narozbierałem:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś z Zendka w woj. Śląskim koło Pyrzowic to masz do mnie rzut beretem. Ja mieszkam w Myszkowicach. Jak coś to pisz na PW postaram się pomóc. Jestem lakiernikiem, więc trochę się drzwi narozbierałem:)

Tak koło Pyrzowic :) . Jak będę planował wygłuszanie to oczywiście że napiszę. Jednak na razie fundusze pozwalają co najwyżej na poprawienie okablowania. Lece pstryknąć trochę fotek żebyście mogli zobaczyć jak ten osprzęt u mnie wygląda.

I oto te zdjęcia:

Na pierwszej fotce radyjko

post-4145-0-79765700-1304241397_thumb.jpg

Kolejne 2 fotki pokazują moją wersje montażu wysokotonowych w osłonach lusterek

post-4145-0-38854300-1304241410_thumb.jpg

post-4145-0-11100500-1304241422_thumb.jpg

Teraz pora zajżeć pod maskę

post-4145-0-43033200-1304241435_thumb.jpg

Kabel dostaje się do środka przez zaślepkę gdzie normalnie przechodzi instalacja do klimy, ale u mnie jej nie ma :(

post-4145-0-51367800-1304241445_thumb.jpg

Następnie widok suba i jego zabudowy

post-4145-0-13611500-1304241463_thumb.jpg

Tu widać kabel masowy który przykręcony jest do blachy pod półką

post-4145-0-94316700-1304241486_thumb.jpg

A ostatnie 2 zdjęcia ukazują poplątaną kablologię najpierw koło wzmacniacza

post-4145-0-34447200-1304241496_thumb.jpg

a na następnie wystające kable głośnikowe, tuż obok są kable sygnałowe ale akurat na fotce nie widać ich

post-4145-0-74363000-1304241507_thumb.jpg

Jakość trochę słaba bo zdjęcia robione telefonem i to w nieoświetlonym garażu ale chyba większość widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest to jedno z lepszych aut do takich rzeczy ale najwidoczniej nie dla mnie. Pierwsza rzecz to progi. Nie wiem co robię źle ale nie daje rady ich zdemontować. Tak jakby ktoś je na złość przykleił. Następnie jak dostać się kablem do drzwi? Czy trzeba coś rozwiercać czy da się te kable jakoś prosto przeciągnąć. Dalej już powinienem sobie dać rade ale mam też problemy z kablami zasilającymi i sygnałowymi. Obecnie mam kabel plusowy ciągnięty prawą stroną przez co sygnałówki muszą iść środkiem auta. Z lewej strony jest tyle kabli że jakbym tam puścił sygnałówki to pewnie zbierałyby zakłócenia. Przy okazji zmiany wszystkich kabli myślę czy nie puścić prądowych lewą stroną a prawą sygnałówek. Tylko wtedy będzie problem jak przedostać się kablem z komory silnika do środka auta. Ponoć jest dostęp za komputerem ale szczerze wolę szukać innej drogi. A kabel grubości 20-25mm2 chyba nie przejdzie tam gdzie linka od otwierania maski(chyba że się mylę). Co do wyboru samych kabli też mam dylemat. Wiem że będę musiał prawie wszystko wymienić zaczynając na prądowych a kończąc na sygnałówkach i głośnikowych. Czy w takim wypadku lepiej szukać gotowych zestawów czy lepiej kupować wszystko z osobna.

Oglądałem takie zestawy:

http://www.sklep.audiobas.pl/pl/p/HW-Energetic-CCA-44-21mm2/226 HW Energetic CCA-44 21mm2

oraz

http://www.sklep.audiobas.pl/pl/p/HW-Energetic-PRO-44-21mm2/232 HW Energetic PRO-44 21mm2

Czy różnica między cca a ofc jest na tyle duża że warto dopłacać do tego drugiego zestawu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Też mam Paska b5 tylko w kombiku, za kilka dni opisze swoją instalacje na forum.Co do progów to zacznij od odkręcenia tego elementu: http://zapodaj.net/51d0812d7e5a.jpg.html u mnie też ciężko się zdejmuje, trzeba mocno szarpnąć. Żeby przeciągnąć kable do drzwi nic nie trzeba wiercić, idziesz tym samym przejściem co idą kable z centralnego, tą gumą, co łączy drzwi z resztą samochodu. Jak nie będziesz umiał to mogę porobić zdjęcia jutro i Ci podesłać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Też mam Paska b5 tylko w kombiku, za kilka dni opisze swoją instalacje na forum.Co do progów to zacznij od odkręcenia tego elementu: http://zapodaj.net/51d0812d7e5a.jpg.html u mnie też ciężko się zdejmuje, trzeba mocno szarpnąć. Żeby przeciągnąć kable do drzwi nic nie trzeba wiercić, idziesz tym samym przejściem co idą kable z centralnego, tą gumą, co łączy drzwi z resztą samochodu. Jak nie będziesz umiał to mogę porobić zdjęcia jutro i Ci podesłać.

Co do odkręcenia tego elementu to to akurat wiedziałem :) . Co do szarpnięcia to spróbuje jeśli tylko w taki sposób da się to odpiąć. Mam nadzieję tylko że nic się nie urwie. Jutro pozaglądam jak tam te kable wchodzą.Wiem że kiedyś zaglądałem tam jak przeciągałem kable do czujników parkowania(koło drzwi są zaślepki przez które jest idealny dostęp do środka auta :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zasilajacych to nie kombinuj tylko szukaj przejscia kolo komputera lub powieksz ta dziure w tej zaslepce od klimy.Ja mam puszczone 2x50mm2 jednym progiem(tam gdzie klima,ale Ty klimy nie masz) a sygnalowki drugim.Mozna???Mozna.... :cwaniak:

Jeśli piszesz że lewym progiem sygnałówki można bez obaw puścić to tak zrobię. No to zostaje tylko problem jakie kable. Czy te które podałem HW Energetic CCA-44 21mm2 wystarczą do zasilenia mojego wzmacniacza. Czy lepiej jakieś grubsze. Taki zestaw jak ten by mi pasował bo miałbym od razu rca, prądowe i głośnikowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie planuje drugiego wzmacniacza a tym bardziej niczego mocniejszego. Jak już to 2-kanałówkę na tweetery a tego na woofery i suba ale to plany na daleką przyszłość. A i wtedy zawsze można dać ten 10mm2 kabelek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nigdy progi nie były rozbierane to zatrzaski trzymają mocno, ale z każdym kolejnym razem jest łatwiej. Musisz po prostu wepchać paluch pod plastik i wyczuć gdzie jest zaczep ( wykładzina dość gruba to jak nie masz paluchów jak Shrek to powinno Ci się udać) jak to wyczujesz trzeba po prostu mocno szarpnąć i po bólu :wink:

chyba nikogo nie zaskoczę, że będę kolejną osoba twierdzącą, że passat B5 to baaardzo wdzięczne auto do car audio, a drzwi to dosłownie bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszesz że lewym progiem sygnałówki można bez obaw puścić to tak zrobię. No to zostaje tylko problem jakie kable. Czy te które podałem HW Energetic CCA-44 21mm2 wystarczą do zasilenia mojego wzmacniacza. Czy lepiej jakieś grubsze. Taki zestaw jak ten by mi pasował bo miałbym od razu rca, prądowe i głośnikowe.

 

jesli nie chcesz OFC kupowac to juz zamiast CCA lepiej zastanow sie nad spawarą,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...