przemas1988 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Witam. Dziś postanowiłem opisać nagłośnienie w moim passacie b5 sedan.Zacznę może od tego co zmieniało się w nim do tej pory.Na początku siedziały w nim oryginalne głośniki z przodu pędzone bardzo starym radiem sony. Jednak grało bardzo fajnie. Modelu dokładnie nie pamiętam, ale miało 2 pary rca oraz sterowanie zmieniarką. Jakby nie to że nie dało się uruchomić w nim zmieniarki i jeden przycisk nie działał to pewnie dalej by siedziało w aucie. A tak to kurzy się gdzieś w szafie. Później zaszła mała zmiana. Trafiło tam radio z mojego poprzedniego auta i wzmacniacz oraz nowy subek. Nie był to zbyt dobry sprzęt. Radio z najniższej serii cde grało o dziwo gorzej niż soniak. Później trafił jeszcze boschmann z wyższej serii ale także nie było cudów. Wzmacniacz blaupunkt gta260 więc też raczej sprzęt niskich lotów. Sub to gms250 we własnoręcznie zmontowanej zabudowie jeżdżący do dziś w bagażniku. Akurat jego gra bardzo mi odpowiada. Kable zasilające trafiły też z poprzedniego auta. Były to kable 10mm2 ofc bodajże silicona i są zamontowane do dziś. Jako że męczył mnie problem przednich głośników(dość zużyte woofery) kupiłem gms 960XT i dźwięk od razu się poprawił. Są zamontowane na dystansach plastikowych z niewygłuszonych drzwiach(zaraz będę pewnie za to zwyzywany ). Wtedy także do auta trafił inny wzmacniacz a mianowicie blaupunkt gta4 special mk2 od brata. Głośniki przednie były podłączone do niego w dość dziki sposób. Mianowicie ze wzmacniacza idą nowe kable które łączą się z oryginalnymi w okolicy radia po to by w drzwiach znowu były nowe kable(za to też mi się oberwie tym bardziej że mam tak ciągle je podłączone). Tweetery zostały seryjne. Jednak nie na długo bo jeden się spalił . I wtedy kupiłem tweetery gmsa za bagatela 22 zł które męczą moje uszy do dziś . Nie wspominając już o ich prowizorycznym zamontowaniu, ale to trzeba zobaczyć. Dodatkowo miałem pewne problemy z rca i przez to do dziś mam podłączoną 1 parę i rozdzielacz do wzmacniacza. W końcu udało mi się zmienić radio na coś lepszego a mianowicie clariona db288rusb. Jednak jako że ciągle czegoś brakowało a wzmacniacz zaczął płatać figle postanowiłem zmienić go na coś innego. I z pomocą tego forum trafił do mnie xetec g4-600. Zjada on blaupunkta w przedbiegach nawet na minimalnym gainie. Wiem że sporo jeszcze muszę poprawić, ale po malutku jakoś pcham to swoje nagłośnienie do przodu. Postaram się jak najszybciej uzupełnić temat o zdjęcia tego mojego czegoś co udaje nagłośnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
italiano1980 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Szkoda ze nima na co popatrzec.... I koniecznie zrob drzwi,nawet mimo tego ze to passat.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Biedny XETEC. Z takimi błędami montażowymi nawet w połowie nie wykorzystasz jego potencjału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Biedny XETEC. Z takimi błędami montażowymi nawet w połowie nie wykorzystasz jego potencjału.Czy on taki biedny to nie wiem choć rzeczywiście jest sporo do poprawienia. Zasilanie i rca będzie robione w tym miesiącu. Kable głośnikowe może też jak wykombinuje jak dociągnąć je do drzwi. Na wygłuszenie nie pozwala brak pieniędzy. A i sama budowa drzwi mnie lekko przeraża. Nie ma jak się dostać do wewnętrznej strony bez wymontowywania wszystkiego z drzwi. A tego przy moich zdolnościach manualnych wolałbym uniknąć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Przeraża w B5? To w czym miało by być równie łatwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Przeraża w B5?To w czym miało by być równie łatwo?Może dla kogoś kto ma w tym wprawę to jest łatwe. Ale dla kogoś kto nigdy tego nie robił nie. Jedyny plus to to że są całe zakryte blachą, ale dostanie się pod nią nie wygląda na łatwą rzecz. Chyba że samo wygłuszenie tej blachy bez środka wystarczy? Ogólnie w necie jest dość mało informacji na temat nagłaśniania passata, albo po prostu za mało szukam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Wystarczy odkręcić tą blachę. Słabo szukasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 dokladnie, dla ułatwienia dodam ze B5, B5fl i golf IV mają chyba najprzyjemniejsze do zrobienia drzwi, wystarczy ze poszukasz tez instalacji w Golf'ie IV i masz praktycznie to samo co w B5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Dobra znalazłem poradnik jak wygłuszyć te drzwi i po przeczytaniu go mam jeszcze więcej obaw niż przed . Bo z tego co wyczytałem należy wyciągnąć szybę i wymontować zamek żeby zdjąć tą blachę i wygłuszyć drzwi. Także zostawiam to na później jak dostane weny twórczej . Na razie będzie zabawa z kabelkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawo_81 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Jeżeli jesteś z Zendka w woj. Śląskim koło Pyrzowic to masz do mnie rzut beretem. Ja mieszkam w Myszkowicach. Jak coś to pisz na PW postaram się pomóc. Jestem lakiernikiem, więc trochę się drzwi narozbierałem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Jeżeli jesteś z Zendka w woj. Śląskim koło Pyrzowic to masz do mnie rzut beretem. Ja mieszkam w Myszkowicach. Jak coś to pisz na PW postaram się pomóc. Jestem lakiernikiem, więc trochę się drzwi narozbierałem:)Tak koło Pyrzowic . Jak będę planował wygłuszanie to oczywiście że napiszę. Jednak na razie fundusze pozwalają co najwyżej na poprawienie okablowania. Lece pstryknąć trochę fotek żebyście mogli zobaczyć jak ten osprzęt u mnie wygląda.I oto te zdjęcia:Na pierwszej fotce radyjkoKolejne 2 fotki pokazują moją wersje montażu wysokotonowych w osłonach lusterekTeraz pora zajżeć pod maskęKabel dostaje się do środka przez zaślepkę gdzie normalnie przechodzi instalacja do klimy, ale u mnie jej nie ma Następnie widok suba i jego zabudowyTu widać kabel masowy który przykręcony jest do blachy pod półkąA ostatnie 2 zdjęcia ukazują poplątaną kablologię najpierw koło wzmacniaczaa na następnie wystające kable głośnikowe, tuż obok są kable sygnałowe ale akurat na fotce nie widać ichJakość trochę słaba bo zdjęcia robione telefonem i to w nieoświetlonym garażu ale chyba większość widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Kable głośnikowe może też jak wykombinuje jak dociągnąć je do drzwi.To jedno z prostszych aut do tego "zabiegu" Zresztą wygłuszenie to też bajka jak już wyżej koledzy pisali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Może jest to jedno z lepszych aut do takich rzeczy ale najwidoczniej nie dla mnie. Pierwsza rzecz to progi. Nie wiem co robię źle ale nie daje rady ich zdemontować. Tak jakby ktoś je na złość przykleił. Następnie jak dostać się kablem do drzwi? Czy trzeba coś rozwiercać czy da się te kable jakoś prosto przeciągnąć. Dalej już powinienem sobie dać rade ale mam też problemy z kablami zasilającymi i sygnałowymi. Obecnie mam kabel plusowy ciągnięty prawą stroną przez co sygnałówki muszą iść środkiem auta. Z lewej strony jest tyle kabli że jakbym tam puścił sygnałówki to pewnie zbierałyby zakłócenia. Przy okazji zmiany wszystkich kabli myślę czy nie puścić prądowych lewą stroną a prawą sygnałówek. Tylko wtedy będzie problem jak przedostać się kablem z komory silnika do środka auta. Ponoć jest dostęp za komputerem ale szczerze wolę szukać innej drogi. A kabel grubości 20-25mm2 chyba nie przejdzie tam gdzie linka od otwierania maski(chyba że się mylę). Co do wyboru samych kabli też mam dylemat. Wiem że będę musiał prawie wszystko wymienić zaczynając na prądowych a kończąc na sygnałówkach i głośnikowych. Czy w takim wypadku lepiej szukać gotowych zestawów czy lepiej kupować wszystko z osobna.Oglądałem takie zestawy:http://www.sklep.audiobas.pl/pl/p/HW-Energetic-CCA-44-21mm2/226 HW Energetic CCA-44 21mm2orazhttp://www.sklep.audiobas.pl/pl/p/HW-Energetic-PRO-44-21mm2/232 HW Energetic PRO-44 21mm2Czy różnica między cca a ofc jest na tyle duża że warto dopłacać do tego drugiego zestawu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MienkiN Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Cześć. Też mam Paska b5 tylko w kombiku, za kilka dni opisze swoją instalacje na forum.Co do progów to zacznij od odkręcenia tego elementu: http://zapodaj.net/51d0812d7e5a.jpg.html u mnie też ciężko się zdejmuje, trzeba mocno szarpnąć. Żeby przeciągnąć kable do drzwi nic nie trzeba wiercić, idziesz tym samym przejściem co idą kable z centralnego, tą gumą, co łączy drzwi z resztą samochodu. Jak nie będziesz umiał to mogę porobić zdjęcia jutro i Ci podesłać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Cześć. Też mam Paska b5 tylko w kombiku, za kilka dni opisze swoją instalacje na forum.Co do progów to zacznij od odkręcenia tego elementu: http://zapodaj.net/51d0812d7e5a.jpg.html u mnie też ciężko się zdejmuje, trzeba mocno szarpnąć. Żeby przeciągnąć kable do drzwi nic nie trzeba wiercić, idziesz tym samym przejściem co idą kable z centralnego, tą gumą, co łączy drzwi z resztą samochodu. Jak nie będziesz umiał to mogę porobić zdjęcia jutro i Ci podesłać.Co do odkręcenia tego elementu to to akurat wiedziałem . Co do szarpnięcia to spróbuje jeśli tylko w taki sposób da się to odpiąć. Mam nadzieję tylko że nic się nie urwie. Jutro pozaglądam jak tam te kable wchodzą.Wiem że kiedyś zaglądałem tam jak przeciągałem kable do czujników parkowania(koło drzwi są zaślepki przez które jest idealny dostęp do środka auta ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
italiano1980 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Co do zasilajacych to nie kombinuj tylko szukaj przejscia kolo komputera lub powieksz ta dziure w tej zaslepce od klimy.Ja mam puszczone 2x50mm2 jednym progiem(tam gdzie klima,ale Ty klimy nie masz) a sygnalowki drugim.Mozna???Mozna.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Co do zasilajacych to nie kombinuj tylko szukaj przejscia kolo komputera lub powieksz ta dziure w tej zaslepce od klimy.Ja mam puszczone 2x50mm2 jednym progiem(tam gdzie klima,ale Ty klimy nie masz) a sygnalowki drugim.Mozna???Mozna.... Jeśli piszesz że lewym progiem sygnałówki można bez obaw puścić to tak zrobię. No to zostaje tylko problem jakie kable. Czy te które podałem HW Energetic CCA-44 21mm2 wystarczą do zasilenia mojego wzmacniacza. Czy lepiej jakieś grubsze. Taki zestaw jak ten by mi pasował bo miałbym od razu rca, prądowe i głośnikowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
italiano1980 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Jezeli nie bedziesz rozbudowywal instalacji o dodatkowe wzmaki to wystarczy ten 21mm2 ale jesli bedziesz chcial wrzucic cos mocniejszego to szukal bym 35mm2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas1988 Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Na razie nie planuje drugiego wzmacniacza a tym bardziej niczego mocniejszego. Jak już to 2-kanałówkę na tweetery a tego na woofery i suba ale to plany na daleką przyszłość. A i wtedy zawsze można dać ten 10mm2 kabelek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas82lca Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 jeśli nigdy progi nie były rozbierane to zatrzaski trzymają mocno, ale z każdym kolejnym razem jest łatwiej. Musisz po prostu wepchać paluch pod plastik i wyczuć gdzie jest zaczep ( wykładzina dość gruba to jak nie masz paluchów jak Shrek to powinno Ci się udać) jak to wyczujesz trzeba po prostu mocno szarpnąć i po bólu chyba nikogo nie zaskoczę, że będę kolejną osoba twierdzącą, że passat B5 to baaardzo wdzięczne auto do car audio, a drzwi to dosłownie bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Jeśli piszesz że lewym progiem sygnałówki można bez obaw puścić to tak zrobię. No to zostaje tylko problem jakie kable. Czy te które podałem HW Energetic CCA-44 21mm2 wystarczą do zasilenia mojego wzmacniacza. Czy lepiej jakieś grubsze. Taki zestaw jak ten by mi pasował bo miałbym od razu rca, prądowe i głośnikowe. jesli nie chcesz OFC kupowac to juz zamiast CCA lepiej zastanow sie nad spawarą, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 drzwi to dosłownie bajka Do roboty bajeczka a z graniem już nie jest tak kolorowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturbp Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Do roboty bajeczka a z graniem już nie jest tak kolorowo. Oj tam Raadek nie narzekaj u Ciebie gra całkiem przyjemnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Ja mam golfa a temat jest o passacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturbp Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 ale konstrukcja drzwi taka sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi