Skocz do zawartości

Audio w Scanii instalacja 24v


marlik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadzam się z Tobą. Ale widzisz - czasami cena jest główną przeszkodą do zrobienia czegoś. A polak ma to do siebie, że wtedy kombinuje. Weźmy chociaż taką nieszczęsną dekarkę używaną do wygłuszania samochodu... czy wiele, wiele innych rzeczy nie tylko z dziedziny CA. Sam dobrze wiesz, że czasami wystarczy trochę dłużej pomyśleć by osiągnąć coś droga niekonwencjonalną ale za to tańszą ;)

 

 

 

Na pewno tyle nie pobierają - zwłaszcza jeśli wbudowana końcówka mocy nie jest obciążona głośnikami. Wyłączenie jej całkowite daje pewien zysk ale nie wielki. Myślę że takie radyjko może pociągnąć do 3A nie więcej.

 

w Scanii zamontowane mam radio ALPINE CDE-9880R, tak jak wcześniej pisałem podłączone pod orginalną przetwornice 16A, pod radio mam podpięte 4 standardowe 13cm głośniki pewnie z 15rms każdy. sądze ze zasilaniem radia z przetwornicy nie ma się co martwić o brak mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Bardzo ciekawy temat który napewno sie przyda... >sam kiedys pisalem na innym forum o rozbudowaniu CA w "chińczyku" (fh12), ale zrezygnowałem. Tam seryjny system gra jeżeli mogę użyc takiego slowa "poprawnie" 2 glosniki 16cm w drzwiach, 2 x 16cm w tylnej scianie i jakies "pseudo twetery" w desce. O ile dobrze pamiatam w scaniach serii 4 to audio bylo dziadoskie 4 albo 2 glosniki w desce nad głową?? I zakładam ze to włsanie o scanie 4 chodzi, bo w R-kach to juz tez gra poprawnie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy temat który napewno sie przyda... >sam kiedys pisalem na innym forum o rozbudowaniu CA w "chińczyku" (fh12), ale zrezygnowałem. Tam seryjny system gra jeżeli mogę użyc takiego slowa "poprawnie" 2 glosniki 16cm w drzwiach, 2 x 16cm w tylnej scianie i jakies "pseudo twetery" w desce. O ile dobrze pamiatam w scaniach serii 4 to audio bylo dziadoskie 4 albo 2 glosniki w desce nad głową?? I zakładam ze to włsanie o scanie 4 chodzi, bo w R-kach to juz tez gra poprawnie...

w mojej scani są 4 głośniki 13cm wiec gra to tak a nie inaczej... jest to jedna ostatnich scani serii 4 i ma 4 głosniki(2 nadgłową i 2 tylna ściana), mam troche starszą scanie 2000rok i są tak jak mówisz tylko 2 głośniki nad głową.

 

Tylko te 2 dodatkowe głosniki nic nie zmieniają nadal nędza. dlatego tez postanowiłem rozbudować system audio. do tego radia co mam podepnę wzmacniacz najpewniej tego signata 824 jeśli uda mi się go kupić, do niego hertz dsk 165, lub zestaw który mam zdemontowany ze sprzedanej osobówki SIGNAT H16 + T5 + C2. i jakiś subwoofer taki aby ten wzmacniacz pociągnął jakoś wszystko razem, a nawet nie chce żadnego ciśnienia robić w samochodzie tylko posłuchać poprawnie grającego sprzętu.

rozwazam takie modele ROCKFORD FOSGATE -R1S410; JL AUDIO 10wX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, może ja dodam coś od siebie a mianowicie ja w swojej Scani R założyłem CA może nie najtańszym kosztem ale się opłacało bo gra ze hej ale to nie koniec cały czas coś zmieniać aż będzie perfect, a wiec tak:

1: Zasilanie 25mm2 - idzie jakieś 10m kabelka od 1 aku ( w planach zmiana na 50mm2 tylko nie wiem czy nie będzie za sztywny i czy jest konieczny czy może wystarczy te 25mm2??)

2: Morel Tempo 6 w drzwi ( drzwi wygłuszone matami STP)

3: Wzmacniacz Steg K4.02 (zmieniłem ze Stega K4.01 który obecnie czeka na nowego właściciela - jest do sprzedaży:) )

4: Subwoofer był AXTON Z SERIES CAB 307, bo taki akurat miałem w domu a obecnie przejściowo jest Rockford Fosgate Punch P1S410 ale w przyszłości planuje zmianę na coś innego (mało miejsca na skrzynkę i tu prośba do kolegów o pomoc co zagra dobrze pod tym STEGIEM w malej skrzynce)

4: Radio- cały czas szukam czegoś odpowiedniego były już ALPINE CDA-9835R, PIONEER DEH-P9400MP a obecnie jest ALPINE CDA-9812RB i chyba przy tym zostanę

5: W planach zmiana RCA najlepiej jakieś 4 w 1 szukam cały czas i nic konkretnego nie mogę znaleźć

6: Przewody głośnikowe 2x2.5

i to by było na tyle także kolego nie kombinuj z wzmakami z 24v tylko polecam pociągnąć zasilanie z 1 aku (pamiętaj z tego z którego masa idzie do ramy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko podpowiedzieć koledze jak rozwiązać problem zasilania a przy okazji napisałem co ja mam założone i ze wszystko jak na razie jest ok także nie będę zaśmiecał forum nowymi postami aczkolwiek może w późniejszym terminie założę takowy temat w dziale nasze instalacje dzięki za podpowiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo masz już ten sprzęt ? Jak wygląda sprawa z żywotnością baterii ? Możesz zrobić pomiary napięć na obu bateriach gdy sprzęt rozkręcisz na max ? Pytam bo korzystając z jednego aku sporo się zmienia w sytuacji "dystrybucji" prądu do poszczególnych akumulatorów jednak zastanawiam się na ile jest to widoczne i wpływa na żywotność tychże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety audio od niedawna dopiero zaczynam zabawę także w kwestii aku się nie wypowiem ale to są duże baterie także na pewno jak się nie będzie za długo słuchać na postoju to tak szybko się nie skończą a podczas jazdy powinno ja doładować najwyżej prąd bezie bardziej pchany w ta 1 którą używamy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzeczki zadnej nie ma :) Po prostu przedstawienie plusow i minusow kazdego z rozwiazan. Bo niestety trzeba tu isc na dosc duzy kompromis - albo nowy, drogi wzmacniacz, albo szybsze zabicie akumulatorow....

 

Właśnie chodzi o sytuacje podczas jazdy gdy jedna ma nadmiar a druga niedobór prądu :) Zastanawiam się jak duży ma to wpływ na nie i w jakim przedziale czasowym...

 

 

Tu przykład jak można podejść do zagadnienia , aby w "szczególny " sposób wpasować się klockami w aplikacje , przy wskaźniku ekonomicznym ustawionym w okolice maxa .

Dwa klasyczne wzmacniacze z zasilaniem 12 V łączymy względem siebie zasilaniami

szeregowo , a każdy z nich równolegle do odpowiedniego akumulatora .

O ile instalacja wzmacniacza od strony masy, nie budzi większych rozterek , o tyle instalacja " górnego ( zasilanie pomiędzy + 24 a + 12 ) wymaga omówienia .

Pierwsze sygnał aktywacyjny musi być podany na innym potencjale , w tej roli mały przekaźnik ze stykiem zwiernym pomiędzy + 24 a remute .

Drugie to pełna izolacje galwaniczna masy analogowej , w tej roli wysokiej klasy izolator pętli masy ( transformatorowy ). Jest to konieczne m/i dla obejścia zabezpieczeń wzmacniacza przed wzrostem potencjału ( napięcia ) masy analogowej w stosunku do masy zasilania . Użycie filtra LP i zasilanie nim sekcji subwoofera powinno wyeliminować ew szczątkowe zakłócenia. Wzmacniacz mocowany na izolowanej podstawie.

Przy + - równym podziale mocy i identycznej klasie wzmacniaczy powinno to pracować poprawnie .

To taka "świąteczna " propozycja :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jestem za prosty człowiek ale nie zrozumiałem (prawie)zupełnie nic z tego co napisałeś jeżeli chodzi o kwestie doładowania to nie wydaje mi się aby to miało aż tak duży wpływ na te aku ale może się mylę.Co do podłączenia 2 wzmacniaczy odpowiednio każdy pod osobny aku (bo tak zrozumiałem wypowiedz kolegi ) to nie da rady ponieważ drugi aku ten który ma masę z mostka a nie z auta po zetknięciu się z masa auta daje 24v po mimo iż damy + i - z tego samego aku porostu moim zdaniem porządna przetwornica nie wydoła pod porządny wzmacniacz a jeśli się chce mieć coś konkretnego trzeba coś poświecić w tym przypadku może się okazać ze aku się szybciej zużyje ale to nie jest powiedziane ze tak będzie dopóki ktoś tego nie sprawdzi wiec póki co ja doszedłem do wniosku ze wzmaki z 24v nie dość ze są drogie to jakościowo i mocowo niezbyt dobre wiec lepiej zaryzykować i podciągnąć 12v z 1 aku niż kombinować ze wzmacniaczami i przetwornicami to taka moja propozycja ale każdy ma prawo zadecydować sam co zrobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podłączenia 2 wzmacniaczy odpowiednio każdy pod osobny aku (bo tak zrozumiałem wypowiedz kolegi ) to nie da rady ponieważ drugi aku ten który ma masę z mostka a nie z auta po zetknięciu się z masa auta daje 24v po mimo iż damy + i - z tego samego aku

 

Przeczytaj jeszcze raz wypowiedz kolegi nakamichi ;) Połączenie szeregowe wzmacniaczy i separacja galwaniczna od masy pojazdu - oto na co zwróć szczególną uwagę w jego wypowiedzi ;)

 

Mnie natomiast intryguje takie połączenie zasilania wzmacniaczy - jeśli nie są to wzmacniacze ze stały poborem prądu jak się one zachowają względem siebie jeśli np. jeden ( zasilający subwoofer ) będzie pobierał prąd , nazwijmy to "skokowo" ... Nie neguje absolutnie tego rozwiązania bo jest ono dla mnie nowe i próbuje sobie wyjaśnić pewne "zjawiska" czysto teoretycznie ... Czy nie lepszym rozwiązaniem było by zastosowanie 2 wzmacniaczy ale podłączonych po jednym do każdego akumulatora , oczywiście z zachowaniem separacji galwanicznej masy sygnałowej i od masy pojazdu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mnie natomiast intryguje takie połączenie zasilania wzmacniaczy - jeśli nie są to wzmacniacze ze stały poborem prądu jak się one zachowają względem siebie jeśli np. jeden ( zasilający subwoofer ) będzie pobierał prąd , nazwijmy to "skokowo" ... Nie neguje absolutnie tego rozwiązania bo jest ono dla mnie nowe i próbuje sobie wyjaśnić pewne "zjawiska" czysto teoretycznie ... Czy nie lepszym rozwiązaniem było by zastosowanie 2 wzmacniaczy ale podłączonych po jednym do każdego akumulatora , oczywiście z zachowaniem separacji galwanicznej masy sygnałowej i od masy pojazdu ?

 

A o czym ja tu prawię

Dwa klasyczne wzmacniacze z zasilaniem 12 V łączymy względem siebie zasilaniami

szeregowo , a każdy z nich równolegle do odpowiedniego akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego nie rozumiem nie jestem elektronikiem a z praktyki wiem ze jak podłączam z drugiego aku wzmacniacz to niby mam 12v ale po zetknięciu się wzmacniacza z masa od razu robi się 24v wiec można spalić wzmacniacz może jakoś się da to obejść ale ja akurat tego nie potrafię ale to i tak trzeba wsadzić do auta 2 wzmacniacze a w ciężarowce jakoś nie bardzo jest na to miejsce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem wzmacniacz u-Dimension ProZ 4-75 Comp na brytyjskim eBay

z przesyłką wychodzi niecałe 800zł więc wydaje mi się ze cena zła nie jest, bo w polsce najtaniej znalazłem go za 1300zł.

 

 

http://cgi.ebay.de/NEW-24V-DC-1200-W-WATT-4-CHANNEL-AUDIO-POWER-AMPLIFIER-/380328753279?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D2%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D8735624539104032968

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączyłem prostownik :)

 

 

http://www.acr-helmond.nl/shop/vmchk/33_24_volt_versterkers/ca_200v4_24v_caliber_ca_200v4_-_4x_100w/rms_24v.html

 

miał ktoś do czynienienia z marką Caliber znalazłem takim wzmacniacz dość Ciekawy i nie wiem czy warto się nim interesować cena wyższa jak u-dimension ale teoretycznie sporo mocniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

odswieże troche temat:)

miałem podłączony wzmacniacz Alpine mrp m352 http://www.audiophile.pl/p/1220_alpine_mrp-m352

a pod niego dls w610 właśnie w scani pod jeden aku i niedawno padł :)

podłączone to było tak gdzies od marca akumulatory miały jakies 3 lata i niewiem czy padły se starości czy własnie przez ten wzmak.

Sprzet używany był bardziej do polepszenia niskich czestotliwosci niz do napier......

Akumulatory już są nowe:) i myślę o przetwornicy z 24 na 12v czy taka da radę

AZO PE-40

hurt.com.pl - przetwornica AZO PE-40 24V DC -> 12V DC 30A, �adowarki, akumulatorki, baterie, latarki, karty pami�ci, s�uchowe, energizer, sanyo, rayovac, eneloop,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...