disaster3 Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 wrzuce jutro jak wyjme ją z bagażnika (od 2 tygodni tam jezdzi i nie mam czasu sie ją zająć) Mam podpięte żółty, czerwony, niebieski z białym paskiem i czarny. A naklejka na załączonej fotce. Jakość słaba, ale przeczytać się da. Hejka, wlasnie sprawdziłem z wyjsciem z kostki na Studio24 i uzupełniłem o brakujące dane w tabelce. To moi drodzy sprawa wyglada tak.Kostka ISO (nie mowie tej odpowiedzialnej za glosniki tylko czesc zasilająca) posiada 5 kabli:Zółty, Czerwony, Czarny, Pomarańczowy, Niebieski. 3 pierwsze to wiadomo i tak sie z kostka ISO wpiałem w te kable (zasilanie, podtrzymanie, masa). Pozostały 2 w kostce ISO są opisane tak Niebieski (Power Antena) i Pomarańczowy (Illumination). Jesli patrzec na zdjecie Wit007 to wynika z niego ze Niebieski (power antena) z ISO trzeba polączyc z Niebieskim z wiązki alpinowskiej, a Pomarańczowy z ISO (Illumination) trzeba polączyc z białym z niebieskim paskiem (Dimmer) z kostki Alpine'owskiej. Czy dobrze kombinuje i ma to sens? Grzegorz1969, miernika do reki nie biorę zeby sobie krzywdy nie zrobic Juz rezystnacje oporników do Xtanta tak sprawdzałem miernikiem ze 3 razy zamawiałem zeby w koncu kupic wlasciwe (prosze sie nie śmiać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Jeśli chodzi o sterowanie anteną to przy antenach automatycznych są stosowane dwa rozwiązania:1) Po włączeniu tunera jest podawane cały czas +12V do momentu wyłączenia radia/radioodtwarzacza ;2) Podawany jest na chwilę impuls +12V ( to rozwiązanie jest rzadziej spotykane ale jest -> miałem taki przypadek w radiach Becker i antenach Hirschmann , że z (jeśli mnie pamięć nie myli) mercedesowskim Beckerem Hirschmann mi działał bez problemu a z innymi radioodtwarzaczami nie chciał gdyż się zaraz chował . Na wszelki wypadek dodam, że niektóre radioodtwarzacze posiadają funkcję traffic i gdy jest aktywna to nie chowają anteny gdyż cały czas (nawet gdy jest wyłączone) radio nasłuchuje komunikatów drogowych i przechowuje je w pamięci aby po wejściu kierowcy do pojazdu odtworzyć mu je . Bardzo fajna sprawa tylko szkoda że nie stosowana u nas. Disaster3, nie odpowiem Ci na kolory gdyż .... ja zawsze sprawdzam piny najpierw czy mi się zgadzają z rozpiską. Jak będziesz miał czas i ochotę to podjedź , sprawdzę i polutuję Ci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Disaster3, nie odpowiem Ci na kolory gdyż .... ja zawsze sprawdzam piny najpierw czy mi się zgadzają z rozpiską. Jak będziesz miał czas i ochotę to podjedź , sprawdzę i polutuję Ci. to juz Ci odpowiadam. Piny z kostki radia i opisu na stronie Studio24 i opisem z wit007 zdjecia sie zgadzają. Czyli kostka z radia vs zdjecia i opisy sa takie same. Czy to pomoże w opinii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Nie wiem, na ile to pomoże, o ile coś pomoże, ale w instrukcji od mojej troszkę nowszej Alpiny jest tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Podłączenie anteny możesz podłączyć. Jeśli chodzi o Ilumination / dimmer to : Jeśli pojawia się ta tym przewodzie po włączeniu świateł napięcie stałem +12V i niknie po ich zgaszeniu to jest właśnie to.Problemem jest to w naszym kraju, że obligatoryjnie zgodnie z kodeksem drogowym musimy jeździć cały czas na światłach w związku z czym radio będzie miało cały czas bledsze (czy jak kto woli mniej intensywne) podświetlenie przez co w jasny dzień staje się ono mało widoczne. Można rozwiązać to na dwa sposoby :1) zastosować przełącznik aby można było w trakcie dnia odłączyć tą informację (napięcie) od radia ;2) zastosować czujnik zmierzchowy (nawet DIY) oparty na jakiejś fotodiodzie . PSSprawdź czy masz w radiu możliwość z menu włączenia wyłączenia funkcji zmiany i regulacji intensywności podświetlenia. W niektórych radiach można to ustawić ręcznie dzięki czemu nie jest potrzebny wyłącznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Tylko pytanie, czy jest sens kombinować z podświetleniem, czy przeszkadza mu ono w nocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wit007 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 W 7906 nic takiego w menu jak regulacja natężenia podświetlenia ;) Tam w ogóle menu nie ma w znaczeniu z nowszych modeli ;) Wg mnie nie ma sensu w ogóle podłączać przewodu illumination. Ono aż tak nie świeci jaskrawo by był to problem nocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Problemem może być że świeci zbyt blado jeśli podłączy się informacje o włączonych światłach ale można to sprawdzić i ewentualnie odłączyć przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Po co w ogóle go podłączać?Mi w nowych radiach nie przeszkadza, a co dopiero w takim dziadku z wypalonym podświetleniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.