Skocz do zawartości

Bmw e36 - pierwsze boje z CA


Daro23031
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dystansy wyglądają solidnie, ale te blaszki które dałeś do wzmocnienia konstrukcji wyglądają dość słabo i chyba takie są. Mate kleiłeś bezpośrednio na te wzmocnienia czy dałeś jakąś blachę?

Te blaszki to płaskownik z marketu budowlanego, bodajże łącznik płaski. Mają grubość 3mm i w rękach ciężko się to gnie, lepiej użyć imadła. Mata poszła bezpośrednio na te płaskowniki. Podejrzałem to w necie, (nie pamiętam dokładnie z jakiej strony) jakaś cupeta była tak zrobiona, ale w węższych płaskownikach i gęściej.

Dla mnie takie coś, to lipa. Samo wyklejenie, przykręcenie dystansów ok, ale jeden woofer z pełnym przelotem, a drugi grający w tym "durszlaku" ? Ja takiego czegoś bym nie robił.

To jest to, co pisałem wyżej. Nie było możliwości wycięcia tej blachy, bo opiera się na niej mechanizm podnoszenia szyb, dlatego zastosowałem taki półśrodek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Same blaszki jakoś by przeszły. Chociaż fajnie by było jakbyś pomiedzy te kątowniki dał chociaż cienką blachę, lub laminat. Dystans i mocowanie wygląda okej, ALe ten durszlak za 2gim wooferem i fakt że połowa "światła" woofera jest zasłonięta nie wypada za dobrze...

To moje pierwsze auto robione pod car audio:). Następne i/lub nawet to, jak najdzie mnie wena, to zrobię w pełnej blaszce alu - zakrycie otworów, lub co bardziej mi się podoba, wg kombiaka mehowa, w zamkniętych komorach. Ale to jeszcze wiele wody upłynie zanim nabędę takie umiejętności:(. Przesuwając woofery do przodu nie zamknąłbym drzwi, robiłem przymiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma się sprawa zamykania drzwi? Zmieści się tapicerka między próg a dystans?

Zamykają się normalnie, woofery są bardzo nisko, jakieś 1,5-2cm nad uszczelką progu. Problemem jest bliskość maskownic do klamek regulacji foteli, średnie palce wejdą, grube już niekoniecznie. Także czasami pasażer ustawia fotel przy otwartych drzwiach.

Po prostu łatwiej i lepiej byłoby zamontować jedną parę ;)

Mądry polak po szkodzie, chciałem mieć więcej średnicy z r6a montując dwa na stronę :)

Dzięki za podeslanie fotek napewno się przydadzą. Ale mam jedno pytanie widzę ze jeden z dystansow nachodzi na wysięgnik (ten z trybami) on przy zamykaniu i otwieraniu porusza się, czy dystans jest nad nim ?

 

Łukasz proszę podeślij jeszcze jak wygląda to z tapicerka przy otwartych o zamkniętych drzwiach. Oczywiście jeśli mozesz :)

Może znajdę odpowiednie zdjęcie to wrzucę, dystans jest nad nim, i to jest kolejna przesłona dla światła drugiego woofera podczas opuszczonych szyb. Na szczęście ja nigdy nie słucham muzy z opuszczonymi drzwiami. Z tapicerką fot nie robiłem bo nie jest to skończone. Mam niechlujnie wycięte otwory w tapicerce i na razie tylko tak to zamknięte. Na moje powinna przyjść 2 warstwa maty na to ożebrowanie (bo zdarza się że pracuje mata) i porządna pianka na tapicerkę. Na razie nie mogę się zebrać aby to ukończyć, może jakiś urlop uda się w końcu wyczarować to skończę to, wrzucę foty i sami pooceniacie.

 

post-4118-0-56479500-1435167203_thumb.jpg

 

Kiedyś może odważę się założyć własny temat, to powrzucam więcej zdjęć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


To jest to, co pisałem wyżej. Nie było możliwości wycięcia tej blachy, bo opiera się na niej mechanizm podnoszenia szyb, dlatego zastosowałem taki półśrodek.

 

 

 


Po prostu łatwiej i lepiej byłoby zamontować jedną parę ;)

 

Nic dodać, nic ująć :)

 

 

 


Mądry polak po szkodzie, chciałem mieć więcej średnicy z r6a montując dwa na stronę :)

 

Jaaasne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... jesteście strasznie negatywnie nastawieni do pakowania 2x16 w te furtki, mimo wszystko chce spróbować sam się przekonać. Zawsze chciałem to zrobić i w końcu sie do tego zebrałem, są duże szanse ze projekt zmini się jeszcze kilkukrotnie wiec wszystko jeszcze przedemna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, trzeba spróbować różnych metod montażu, jak się zmieni koncepcja 5x to też nie jest źle. Nauka zdobyta poprzez swoje przeżycia i doświadczenia nabyte podczas tej pracy, są jak dla mnie najważniejsze. Nie słuchałem nigdy żadnego auta, nie mówiąc już o beemkach, nie byłem nigdy na żadnym spocie, do wszystkiego powolutku dochodzę sam, tak to mi najbardziej odpowiada. Nie sztuką jest zaprowadzić e36 do warsztatu car audio, położyć 1,5 koła, albo i więcej (w moim przypadku to chyba 30% wartości auta) na tłumienie furtek + montaż paneli i zapomnieć o sprawie :wink: .

 

Uważam to za ciekawe hobby, lubię pomajsterkować sam, a że nie zawsze wyjdzie to w całości zgodnie ze sztuką, to nie ma tragedii, zawsze coś można poprawić, a satysfakcja z poprawki jest motorem do dalszego działania i nauki na własnych błędach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2x13 miałbyś szanse uzyskać więcej średnicy, której szukasz. Ich wymiar pozwoliłby je łatwiej zamontować pod kątem. Głośniki byłyby płytsze, panel mniejszy i schludniej mogłoby wyglądać.

 

 

P.S. Piszę z telefonu, więc przepraszam za ewentualne błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2x13 miałbyś szanse uzyskać więcej średnicy, której szukasz. Ich wymiar pozwoliłby je łatwiej zamontować pod kątem. Głośniki byłyby płytsze, panel mniejszy i schludniej mogłoby wyglądać.

 

 

P.S. Piszę z telefonu, więc przepraszam za ewentualne błędy.

Zapewne prawisz dobrze, ...tylko nie chciałem rezygnować z dołu, o niższe rejestry ciężko w tym aucie. Głębokość montażowa r6a też jest spora, to fakt, 3 krążki nałożone na siebie = mały tunel. Kick jest spory, radocha jest, czasami wyłączam suba. Alternatywa na 2x13cm ciekawa, może przy kolejnych modach/aucie pomyślimy. W necie wyszperałem nawet zgrabny panel pod tą opcję.

 

post-4118-0-87117100-1435250486_thumb.jpg  post-4118-0-37497200-1435250488_thumb.jpg

 

Swoją drogą odczuwam większą ilość średnicy z jvc kd-g821 jako źródła, niż z alpiny 9855, przy tym samym setupie wzmacniaczowo-głośnikowym (Audison LRX 2.250 + r6a).

 

Do potestowania na przodzie leży jeszcze AS F2-500 i JL 300/2, tylko czasu brak nawet na szybkie przepinki.

 

Bo wielkość ma znaczenie :)

Z tym bym jeszcze polemizował :). Jak dorwę jakiegoś cyfraka to prześlę foty z boczkiem na priv, bo tak niechlujnie zrobiłem otwory w boczkach, że aż wstyd pokazywać to na forum.

 

Patent z blaszkami znalazłem na stronie www.muzykawtwoimsamochodzie.pl

 

Firma Moto-Auto Perfekt robiła coupe e36, jak znajdę w kompie foty, to wrzucę tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z blaszkami znalazłem na stronie www.muzykawtwoimsamochodzie.pl

A były tam takie dwie pompy, jak r6a?

Często mówi się, że ten głośnik szczególnie wymaga dobrego przygotowania drzwi, a co dopiero 2 sztuki.

 

P.S. Piszę z telefonu, więc przepraszam za ewentualne błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomo dobrze prawi. Gdybyś nie był ślepo zapatrzony w wizje 2x16 cm to wybrałbyś mniej wymagający woofer (lub nawet 2x13). Przy mniej wymagających pompkach te blaszki w otworze może by jakoś zdały egzamin. A tak cały dół, dla którego montowałeś R6A, tracisz popełniając błędy montażowe. Gwarantuje Ci że z dobrze zasilonej 1 pary nie zabrakłoby dolnych rejestrów. Z 2x13 zresztą też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomo dobrze prawi. Gdybyś nie był ślepo zapatrzony w wizje 2x16 cm to wybrałbyś mniej wymagający woofer (lub nawet 2x13). Przy mniej wymagających pompkach te blaszki w otworze może by jakoś zdały egzamin. A tak cały dół, dla którego montowałeś R6A, tracisz popełniając błędy montażowe. Gwarantuje Ci że z dobrze zasilonej 1 pary nie zabrakłoby dolnych rejestrów. Z 2x13 zresztą też.

 

A były tam takie dwie pompy, jak r6a?

Często mówi się, że ten głośnik szczególnie wymaga dobrego przygotowania drzwi, a co dopiero 2 sztuki.

 

P.S. Piszę z telefonu, więc przepraszam za ewentualne błędy.

Jaki głośnik tam był montowany to nie wiem. Wyszedłem z założenia, że tak zrobione drzwi będą ok dla jednego lub dwóch wooferów.

Na dobrą sprawę sporo powietrza ucieka przez zawiasy i otwory odprowadzające wodę na dole drzwi, nawet zauważyłem że przy klamce wew. też mocno dmucha.

Koncepcja 2 szt na stronę pojawiła się jak tylko trafiło mi się kupić nowy zestaw r6a po okazyjnej cenie. Docelowo ten drugi zestaw miał iść w furtki seja, ale po dłuższym namyśle wylądowało to jednak w e36.

Te blaszki to dosyć solidny płaskownik, naprawdę muszę sporo do pieca dołożyć aby poczuć drganie maty między tymi płaskownikami.

Czytając to co piszecie, wnioskuję, że otwory tech. powinny być zamknięte laminatem, lub lepiej blachą, dobrze myślę?

Montując 1szt czy 2 na stronę myślałem tylko o 16cm, tyle się naczytałem w necie że z głośnika 13cm nie ma basu itp, że nie wchodziło to wtedy w rachubę, poza tym r6a był już wtedy zakupiony.

post-4118-0-50932800-1435266066_thumb.jpg   post-4118-0-17911600-1435266064_thumb.jpg

 

Czyżby to tempo było?

 

W sumie to kilka aut tak zrobionych znalazłem:

 

post-4118-0-88695900-1435266598_thumb.jpg   post-4118-0-69829200-1435266641_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sama mata w miejsce otworów technologicznych jest słabym rozwiązaniem. Spora część energii WF idzie w ''bujanie'' tymi matami. Zwłaszcza kiedy chodzi o takie drzwi jak np. e36, gdzie nie ma wewnętrznego poszycia i trzeba kombinować z płaskownikami, blaszkami itd..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sama mata w miejsce otworów technologicznych jest słabym rozwiązaniem. Spora część energii WF idzie w ''bujanie'' tymi matami. Zwłaszcza kiedy chodzi o takie drzwi jak np. e36, gdzie nie ma wewnętrznego poszycia i trzeba kombinować z płaskownikami, blaszkami itd..

W ogóle te drzwi jakieś dziwne są, w pasku B3 prościej było, w seju też mi się jakoś łatwiej to otwory zatykało.

 

Założyciel tematu mógłby się w końcu odezwać, jakieś postępy z prac, fotorelacje, itp. Jak na razie to tylko ja zaśmiecam temat:)

Panowie... jesteście strasznie negatywnie nastawieni do pakowania 2x16 w te furtki, mimo wszystko chce spróbować sam się przekonać. Zawsze chciałem to zrobić i w końcu sie do tego zebrałem, są duże szanse ze projekt zmini się jeszcze kilkukrotnie wiec wszystko jeszcze przedemna.

 

Daro, wycinałeś blachę za oparciem tylnej kanapy? Jak z przebiciem się basu do wnętrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie ze tak mało pisze w temacie aktualnie mam sesje w szkole do tego praca w delegacji. Tak blacha jest wycięta dziś ewentualnie jutro postaram się napisać coś więcej na temat prac juz wykonanych i wstawię zdjęcia :) cierpliwości.

Tak jak obiecałem napisze parę słów.

 

Odnośnie pytania o ścianę grodziowa tak została wycięta lecz nie w całości z obawy przed zapadnieciem się kanapy... zostawiłem coś w rodzaju stelażu. Jeśli chodzi o przebicie dźwięku z bagażnika mimo że ściana grodziowa jest wycięta kanapa sama w sobie i tak mega mocno gluszy tak więc sądzę że po remoncie poprawi się troszkę odnośnie bagażnika ponieważ pozbylem się tylnych głośników 6x9 i przez półkę są dość duże otwory przelotowe.

 

Całkiem niedawno wybrałem się do Wawy po materiały na oklejanie drzwi. Pomacalem powachalem i z czystej ciekawości kupiłem kilka mat stp gold uznałem ze pójdę na kompromis i przednie drzwi zrobię z gms 07 + stp gold + gms 02. Mam nadzieje ze 2 warstwy mat wystarcza. Na zakupach zaopatrzylem się też w dystanse łącznie 12szt różnych grubości uznałem ze i tak wyjdzie mi znacznie taniej niż kupno całej płyty mdf + maszyny do wycinania obreczy (nie chce pomylić się w nazwie).

 

Do dnia dzisiejszego ukończyłem dach kolejna praca jaka zrobiłem to klejenie tylnych drzwi gms 07 (jedna warta w środku i z zewnątrz) środki nie są uchwycone na zdjęciach z efektu pracy ju na tym etapie jestem zachwycony dźwięk zamykanych drzwi jest genialny. Pewnie pojawi się pytanie co z otworami technicznymi i za to mi się oberwie ale otwory zaklejone zostały tylko i wyłącznie mata jako ze nie są mega duże i w drzwiach nie ma głośników zakrycie ich ma na celu tylko poprawę tłumienia szumów jak i oddzielenie wilgotnej części drzwi od tapicerki i pianki gms 02.

 

Na dzień dzisiejszy auto pozbyło się przednich drzwi ze względu na wymianę silnika. W sobotę pakuje złom na laweta i jedzie na swap (2.8L benzyna czeka) przy okazji swapu będzie oddany alternator do regeneracji jak i poprawione + dolozone dodatkowe kable w myśl BIG 3.

 

Kilka fotek z części prac robionych telefonem. Niestety nie mam normalnego aparatu.

Zapomialem dodać przy akurat wszystkie kable i zarobienia nowe dodatkowo zamontowany jest hebel (od zetora ale zdaje egzamin :D)

 

Dziękuję wszystkim za tak liczne zainteresowanie porady i pomysły.

 

CDN...

post-5254-0-54848700-1435689293_thumb.jpg

post-5254-0-05780200-1435689315_thumb.jpg

post-5254-0-16271500-1435689336_thumb.jpg

post-5254-0-42116400-1435689351_thumb.jpg

post-5254-0-82051100-1435689375_thumb.jpg

post-5254-0-55011000-1435689405_thumb.jpg

post-5254-0-65593700-1435689432_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Edit:

 

Ponieważ auto na wymianę silnika pojechało bez przednich drzwi w ta sobotę udało mi się popracować kilka godzin nad drzwiami (kosztem cięcia trawy w ogrodzie ale co tam :D) jak zwykle prace trwały do nocy ze względu na brak doświadczenia liczenie sprawdzanie dopasowywanie itp podkład pod dystanse to płyta mdf 16mm kolejne etapy prac nastąpią w kolejne soboty :)

 

Jedno ze zdjęć przedstawia jaki jest zamysl zakrycia otworów technicznych są to profile budowlane. Możecie mi wieżyc ze ciężko jest je modelować młotkiem.

post-5254-0-61850600-1436733184_thumb.jpg

post-5254-0-41604100-1436733199_thumb.jpg

post-5254-0-74606400-1436733210_thumb.jpg

post-5254-0-82086000-1436733232_thumb.jpg

post-5254-0-83321100-1436733244_thumb.jpg

post-5254-0-97951700-1436733258_thumb.jpg

post-5254-0-27239700-1436733288_thumb.jpg

post-5254-0-01802400-1436733307_thumb.jpg

post-5254-0-97178700-1436733322_thumb.jpg

post-5254-0-69966300-1436733336_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit:

 

Ponieważ auto na wymianę silnika pojechało bez przednich drzwi w ta sobotę udało mi się popracować kilka godzin nad drzwiami (kosztem cięcia trawy w ogrodzie ale co tam :D) jak zwykle prace trwały do nocy ze względu na brak doświadczenia liczenie sprawdzanie dopasowywanie itp podkład pod dystanse to płyta mdf 16mm kolejne etapy prac nastąpią w kolejne soboty :)

 

Jedno ze zdjęć przedstawia jaki jest zamysl zakrycia otworów technicznych są to profile budowlane. Możecie mi wieżyc ze ciężko jest je modelować młotkiem.

Właśnie takich profili użyłem. Zawiasy będą miały spore obciążenie, jeżeli masz zamiar spożytkować je tak jak na zdjęciu:)

Staraj się, aby były one (te profile) jak najgłębiej wpuszczone w środek drzwi. Znacznie ułatwi ci to zamocowanie boczków.

 

Jaki motor wstawiasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny weekend kolejne prace:) walczyłem do 4 nad ranem.

 

Z góry przepraszam za brak wszystkich zdjęć ale jakoś zapomialem.

 

Udało się zrobić stelaże z profili budowlanych w miarę możliwości szczelnie. Przykrecane na śrubki + nity. Potem 2 warstwy mat, pierwsza gms - bardzo cienka użyta do zakrycia największych szczelin. Druga - stp gold tu poszły 2 warstwy nie wiem czy pomoże ale zostało mi ich dość sporo uznałem ze nie zaszkodzi. Następnie doklejona gąbka gms. Głośniki narazie położone na sztukę aby tylko sprawdzić czy są jakieś nieszczelności coś brzeczy itp. Wyszło lepiej niż się spodziewałem jest sztywno cicho i szczelnie (w moim odczuciu) nigdy nie miałem okazji słucha profesjonalnie zrobionych drzwi, tak czy inaczej jestem pozytywnie zaskoczony i MI SIĘ JUZ PODOBA ;)

 

Wysokość dystansow będzie się zmieniac w zależności od koncepcji wykończenia drzwi. Napewno będę testował jak wysokość dystansow oddziałuje na dźwięk.

Pewnie pojeździ tak z pół roku zanim znajdę odpowiednie konfigurację.

 

Jaram się łokropnie teraz dopiero zaczynam widzieć efekty prac i pieniędzy na to wydanych

post-5254-0-98822700-1437305629_thumb.jpg

post-5254-0-84446100-1437305653_thumb.jpg

post-5254-0-07741900-1437305683_thumb.jpg

post-5254-0-09311800-1437305706_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Drzwi zamontowane juz w aucie kabelki w ori peszle dodatkowo owinięte izolacja parciana.

kolejne etapy jak tylko silnik znajdzie się pod maską.

 

Przy okazji wygluszanie komory silnika i deski rozdzielczej. Niedługo kolejne fotki i pierwsze testy

post-5254-0-21396200-1438169603_thumb.jpg

post-5254-0-43697700-1438169618_thumb.jpg

post-5254-0-12669100-1438169635_thumb.jpg

post-5254-0-16610800-1438169655_thumb.jpg

post-5254-0-00261700-1438169695_thumb.jpg

post-5254-0-86563000-1438169713_thumb.jpg

post-5254-0-35000700-1438169725_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...