^Krzysiek Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Witam. Jakieś pół roku temu kupiłem radio Clarus RS-9901MSU. Wiem, chińska taniocha, ale za tą cenę żal było nie kupić. Otóż z radiem od początku jest taki problem: Ustawiam sobie jakąś częstotliwość, np. RMF FM. Trzymam długo klawisz 1, wiadomo, aby zaprogramować, zapisać. Wszystko jest ok póki nie zgaszę radia. Po ponownym włączeniu po prostu się restartuje, tj. nie pamięta zapisanej stacji. Drugi problem to taki, że radio często przerywa, jakby gubi zasięg ale po chwili go odzyskuje. Wina anteny to raczej nie jest, na kaseciaku Grundig wszystko jest ok. Może to wina tej kostki, pinu czy co? Nie znam się za bardzo... Auto, jeżeli to coś da, to Opel Corsa B 1997r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Wiem że w oplu musisz przemienić kable od podtrzymania pamięci lecz nie pamietam ktore. Niech posiadacze opla powiedzą ktore kolory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@riusz Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Zapewne standardowo żółty z czerwonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamc Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 a tylko radio sie resetuje czy inne ustawienia tez ? a radio dziala na wylaczonym samochodzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^Krzysiek Opublikowano 3 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Zapisane kanały się usuwają, nie zapamiętuje ustawień basu i innych udogodnień. Radio działa na wyłączonym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Nie ma znaczenia kwestia wyłączonego auta, tylko pozycja stacyjki... Tak jak pisali, na przewodzie żółtym w kostce ISO przy radiu musi być stałe napięcie tzn. nawet po odcięciu stacyjki(odpowiada on za podtrzymanie pamięci ustawień i zapisanych stacji). Sprawdź jaki kolor z instalki samochodowej łączy się z tym żółtym od standardowej wtyczki dołączonej do radia i wtedy musisz go podmienić z (jeśli to oryginalna oplowska instalacja) z kablem czerwonym instalacji samochodowej. Tutaj masz bardzo pomocną stronkę: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/dolkab.htmpozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Co do gubienia stacji to może być wina samego radia - po prostu tuner kiepskiej jakości. Jeśli na innym radiu wszystko jest ok no to innej opcji nie ma. No chyba ze w oplach jest jak w VAG'u ze seryjne radio zasila wzmacniacz antenowy a po wymianie radia trzeba montować separator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Niekoniecznie. Są radia bez podtrzymania pamięci (tak jak ten nowy Clarion), ale są też radia z pamięcią nieulotną (Philips, Blaupunkt, i właśnie kaseciak kolegi Grundig). Ja nadal myślę, że wina leży po stronie 'kabelkomanii', bo kolega napisał: "Zapisane kanały się usuwają, nie zapamiętuje ustawień basu i innych udogodnień." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^Krzysiek Opublikowano 4 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Czyli rozebrać kostkę i zamienić czerwony z żółtym miejscami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Mi chodziło o gubienie stacji czyli przerywanie i zły odbiór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^Krzysiek Opublikowano 4 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Wprowadziłem Was w mały błąd, bo ogółem auto jest brata i nie byłem w 100% pewien - radio NIE działa gdy nie jest włączony zapłon ;) Czyli zamiana kabli miejscami zeby działało bez zapłonu i pamiętało ustawienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Tak. Zmiana tych dwóch przewodów - czerwony z żółtym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^Krzysiek Opublikowano 5 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Mógłbym kogoś prosić o zdjęcie tego całego "tricku", nie koniecznie na takim przykładzie jak mój? Po kurcze, ja rozumuję to tak, że mam odkręcić czerwony przewód, odkręcić żółty przewód i kolejno w miejsce, gdzie był wkręcony czerwony przykręcam żółty, a gdzie był żółty to czerwony. Ale teraz googluję, i doczytałem się, że to trzeba poprzecinać te kable, czerwony kawałek z kostki zaizolować, a czerwony kawałek idący od auta zewrzeć z przeciętymi na pół końcami żółtego i zaizolować. To jak to w końcu ma być? Boję się ciąć kable i robić to na "zwiju zwiju, zakręcić, palnąć izolację i wsio", nie ufam temu - boję się o jakieś spięcie żeby mi auto z dymem nie poszło. To która wersja jest w końcu prawdziwa i prawidłowa? Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Chodzi o to, by w kostce iso zamienić miejscami kabel czerwony i żółty. Czyli Twój tok myślenia jest prawidłowy. Zwykle robię to tak, ze przecinam kable idące do radia i zaciskam na nich izolowane konektory - męskie od strony radia , żeńskie od strony kostki iso. Wtedy można dowolnie kombinować. Można także użyć zwykłej kostki elektroinstalacyjnej a potem ewentualnie zakleic ja taśma - nie bój się - miedzy tymi kablami nie zrobisz zwarcia gdyż oba maja potencjał dodatni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki87 Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 (edytowane) Niektóre wtyczki z kabelkami dodawane do radia mają fabrycznie zamontowane konektory na przewodzie żółtym i czerwonym, więc wystarczy tylko przepiąć. Mniej więcej tak to wygląda, bo nie mogę znaleźć odpowiedniej fotki:http://www.carhifi-one.de/bilder/produkte/gross/ISO-Radio-auf-ISO-Fahrzeug-Klemme15-30-drehbar-Spannung--4-Lautsprecher.jpg edit: znalazłem foto żeby pokazać jak to wygląda na fabrycznych kostkach:http://i166.photobucket.com/albums/u94/srobrien/Pic7.jpg Edytowane 5 Października 2010 przez miki87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^Krzysiek Opublikowano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 siema, siedze wlasnie w corsie i mysle nad kostka iso, wlasnie ja rozebralem, w pinie A4 mam czerwony pojedynczy przewod, w A7 mam dwa czerwone ale w jednej miedzianej oprawce / wtyczce, tak jakby zespolone. I teraz nie wiem, wg. tego co na necie ludzie piszą powinienem zamienić miejscami żółty z czerwonym, inni że czarny z białym paskiem i czerwony... a ja mam 2 czerwone Cos mam nie tak, czy moze po prostu tak jest bo jest i mam zamienić te czerwone miejscami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.