Skocz do zawartości

Złe funkcjonowanie radia


^Krzysiek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakieś pół roku temu kupiłem radio Clarus RS-9901MSU. Wiem, chińska taniocha, ale za tą cenę żal było nie kupić. Otóż z radiem od początku jest taki problem:

 

Ustawiam sobie jakąś częstotliwość, np. RMF FM. Trzymam długo klawisz 1, wiadomo, aby zaprogramować, zapisać. Wszystko jest ok póki nie zgaszę radia. Po ponownym włączeniu po prostu się restartuje, tj. nie pamięta zapisanej stacji.

 

Drugi problem to taki, że radio często przerywa, jakby gubi zasięg ale po chwili go odzyskuje. Wina anteny to raczej nie jest, na kaseciaku Grundig wszystko jest ok.

 

Może to wina tej kostki, pinu czy co? Nie znam się za bardzo...

 

Auto, jeżeli to coś da, to Opel Corsa B 1997r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia kwestia wyłączonego auta, tylko pozycja stacyjki... Tak jak pisali, na przewodzie żółtym w kostce ISO przy radiu musi być stałe napięcie tzn. nawet po odcięciu stacyjki(odpowiada on za podtrzymanie pamięci ustawień i zapisanych stacji).

Sprawdź jaki kolor z instalki samochodowej łączy się z tym żółtym od standardowej wtyczki dołączonej do radia i wtedy musisz go podmienić z (jeśli to oryginalna oplowska instalacja) z kablem czerwonym instalacji samochodowej.

 

Tutaj masz bardzo pomocną stronkę: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/dolkab.htm

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gubienia stacji to może być wina samego radia - po prostu tuner kiepskiej jakości. Jeśli na innym radiu wszystko jest ok no to innej opcji nie ma. No chyba ze w oplach jest jak w VAG'u ze seryjne radio zasila wzmacniacz antenowy a po wymianie radia trzeba montować separator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach