Skocz do zawartości

2 akumy w fordzie


Marcin165
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tańsze rozwiązanie http://allegro.pl/wylacznik-wlacznik-glowny-akumulatora-100-a-i1236287389.html

 

Należy pamiętać, że odłącznik służy do rozłączania/włączania obwodu nie będącego pod obciążeniem. Wyłączanie/włączanie obwodu pod obciążeniem spowoduje erozję zestyków, co zwiększy rezystancję przejścia na stykach, czyli styki będą się nadmiernie grzały i wzrosną spadki napięcia na odłączniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Każdy kij niestety ma dwa końce.

Jeśli zastosujemy taki przekaźnik lub wyłącznik i będziemy odłączali podstawowy akumulator aby go nie rozładować to .... dodatkowy niezależnie czy będzie to 20 czy 40 Ah i tak się szybciej wyczerpie niż podstawowy mający np. 60 Ah. Druga sprawa to to że przy pełnym rozładowaniu akumulatora następuje jego szybsze zużycie.

Innym rozwiązaniem które co prawda nie przedłuża gdy zestawu na podstawowym akumulatorze jest wyłącznik elektroniczny który odłącza wzmacniacz gdy napięcie spadnie do 11,5 V. Jest to napięcie które pozwala jeszcze uruchomić sprawny silnik i dzięki temu doładować rozładowany akumulator alternatorem. Ostatnio właśnie zrobiłem sobie takie ustrojstwo którego koszt wyszedł mi około 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...