Skocz do zawartości

3-way potrzebna pomoc


derek81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono! mam kilka pytań odnośnie podłączenia odseparowanego zestawu 2-drożnego + średniaka... Mianowicie przetwornikami są DLS UP6i + DLS UP2,5i mam zamiar zasilać je Steg'iem K4.02... hmm no właśnie czy nie potrzebuje 6-cio kanałówki? Tudzież mogę dołożyć pod tweetery sony xm-3520 bo w dobrej kondycji. No właśnie po lekturze podstaw CA nadal jestem zielony właśnie o zestaw 3 way'a, więc jeżeli źle główkuje to nie skazujcie mnie od razu na potępienie ;)

jednostka sterująca to Alpine CDA-9886r, przód jest uzupełniany przez RE Audio SE-10 zasilany A6 DLS'a auto to hatchback. Z góry dziękuje za podpowiedzi!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Moc" zawarta w "widmie" pasma średniotonowego (umownie 500-5000Hz) nie jest w stanie "zabrać" Ci wiele cennej :rotfl: mocy potrzebnej na "niższe rejestry" .

Możesz spokojnie podłączać bo na moje oko sumaryczna moc zasilania średnicy to 10 max. 15% całkoształtu.

 

Osobnym zagadnieniem jest sklecenie do tego sensownych zwrotnic (jeżeli pasywka) bo w przypadku aktywnego układu niezbędny jest dodatkowy wzmacniacz (kanały) .

 

Hmm... dołożenie na twetery Soniaka może mieć całkiem dobre skutki (nie mam na myśli spraw mocy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Wasylwku tego soniaka chciałbym dołożyć żeby trzymać za mordkę tweetery, które (chyba za sprawą Alpiny) grają dość ostro, ja już przywykłem i nie bardzo mi to przeszkadzało w poprzednich zestawach głośników (u_dimension EL COMP6 oraz Dego SP-650)...

Czyli jeżeli się decyduje na aktywkę to rezygnujemy z jakichkolwiek zwrotnic i filtrów, ustawiając wszystko na wzmacniaczu/ach? Na dobrą zwrotnice do pasywki nie mam na chwilę obecną funduszy i nie bardzo wiem do kogo by się zgłosić z czymś takim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach