Skocz do zawartości

Głośnik niskotonowy


vhs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale to chyba jakos inaczej działa bo to wtedy mała przesada, to w takim razie wyniki 150 dB to ileś dziesiąt razy głosniej ? Bo wtedy wychodzi ze 3 dB + 3 dB +3 dB + 3 dB... to jak 2x2x2x2... głosniej ? Nigdy tego nie czailem jak to rozumiec ;P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udowodnij to :zawstydzony:

 

 

Chyba faktycznie powielam mit troche poczytalem w tym temacie i jest to duzo bardziej skomplikowana kwestia na ktora wplyw ma wiele czynnikow , z dyskusji w sieci moge nie wiele wywnioskowac natomiast od wczoraj czytam ksiazke Hausdorf'a i pozwoje sobie zacytowac bo wlasnie doszedlem do tego momentu

 

Ciśnienie akustyczne definiuje się jako zmianę ciśnienia wywoływaną przez drgające molekuły powietrza. Zakres ciśnienia

akustycznego, który nasz słuch może odebrać, leży między 2 x 10-5 N/m2 a 20 N/m2 (przy 1000 Hz). Stosunek tych

wartości wynosi 1.000.000 (!). Aby móc łatwiej pojąć ten wielki zakres, wprowadzono logarytmiczną wielkość stosunkową:

decybel (dB), określający tzw. poziom dźwięku. Ciśnienie akustyczne 2 x 10-5 N/m2 odpowiada zatem poziomowi

dźwięku 0 dB, ciśnienie 20 N/m2 poziomowi dźwięku 120 dB. W czasie normalnej rozmowy wytwarzany jest w

odległości 1 metra poziom ok. 60 dB. Dźwięk na koncercie rockowym nierzadko osiąga granicę bólu. Różnica w poziomie

ciśnienia akustycznego wynosząca 10 dB postrzegana jest jako podwójna głośność. Różnice 3 dB są już wyraźnie

słyszalne. Mniejsze różnice poziomu dźwięku rozpoznawalne są zazwyczaj tylko przy bezpośrednim porównaniu.

 

 

Ale z drugiej strony wyczytalem ze jest to kwestia umowna z uwagi na mierzenie glosnosci w fonach a nie db ale tu sie nie bede rozpisywalk bo dopiero nadrabiam braki w wiedzy teoretycznej

 

 

Tak czy inaczej Rysiu masz racje nie udowodnie bo za cienki w uszach jestem :rotfl:

 

 

Ale sie poprawie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wczoraj czytam ksiazke Hausdorf'a i pozwoje sobie zacytowac bo wlasnie doszedlem do tego momentu

eee to już na czwartej stronie jesteś :rotfl:

Ogólnie jak ktoś nie czytał to polecam sporo o akustyce Friedeman Hausdorf

 

Tak czy inaczej Rysiu masz racje nie udowodnie bo za cienki w uszach jestem :/

Nie jesteś sam :/

Też zagłębiałem więdzę na temat decybeli i czym więcej przeczytałem tym mniej wiem :zawstydzony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee to już na czwartej stronie jesteś :rotfl:

Ogólnie jak ktoś nie czytał to polecam sporo o akustyce Friedeman Hausdorf

 

 

Nie jesteś sam :/

Też zagłębiałem więdzę na temat decybeli i czym więcej przeczytałem tym mniej wiem :zawstydzony:

 

 

 

Tak to wlasnie czytam....

Mam uczucie ze mi rowniez obraz sie rozmyje ale warto wiedziec czego sie nie wie :/

 

 

p.s wczoraj ja wydrukowalem i przeczytalem wstep , a dzisiaj sie wczytuje ale tez w miedzy czasie zboczylem z tekstow w niej zawartych w poszukiwaniu informacji na temat postawionej przezemnie tezy ( mylnej ) i tak od zrodla do zrodla coraz wieksza zadyma w glowie , spotkalem sie tez z teza ze 6db to 2x glosniej i zeby otrzymac ta wartosc zaczynajac od poziomy wyjcia potrzeba podac 2x wieksza moc by otrzymac kolejne 3db ale byl;y tez inne i dlatego nie wiem co o tym myslec ale moze kilka miesiecy i bede to bardziej ogarnial narazie jestem na poczatku drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba jakos inaczej działa bo to wtedy mała przesada, to w takim razie wyniki 150 dB to ileś dziesiąt razy głosniej ? Bo wtedy wychodzi ze 3 dB + 3 dB +3 dB + 3 dB... to jak 2x2x2x2... głosniej ? Nigdy tego nie czailem jak to rozumiec ;P

Na początek rozgraniczmy dwa pojęcia. Ciśnienie akustyczne(to o czym piszesz) i natężenie, to o czym pisze reszta.

SPL to inaczej natężenie i porównując te parametry dla np. zestawów odseparowanych, to zestaw, który ma wyższy spl ten zagra głośniej.

 

W przypadku ciśnienia(o które chodzi w dB) parametr SPL ma drugorzędne znaczenie(inaczej ludzie robili by wyniki na estradówkach z spl 95dB i więcej, a nie np. na Eq magma z SPL 80dB). Tutaj chodzi o przepompowanie jak najwięcej powietrze. Wyobraź sobie, że głośnik to taki tłok w samochodzie, który ma ścisnąć powietrze w komorze spalania(kabinie) im bardziej je ściśnie, tym mamy lepszy wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...