hehepack Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Witam! chciałbym poznać wasze opinie o laminacie, głównie od tych którzy mają z niego zderzaki. otóż mam do wymiany przedni zderzak i zastanawiam się czy zakładać ori z abs-u czy może laminat.czy będzie on pasował w oryginalne miejsce ?? nie będzie się odkształcał ?? myślałem czy by dla wzmocnienia nie nałożyć od spodu na laminat jeszcze z 1 warstwy włókna szklanego z żywicą, ma to sens ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
massiv88 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 daj sobie spokój z laminatem, tylko ori! Nie dość że wygląda to bardzo kiepsko to jakość też jest dużo gorsza niż ori. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Jak masz na myśli gówno dostępne na allegro, to szczerze odradzam. Ani to pasować za bardzo nie chce, ani z wytrzymałością nie ma wiele wspólnego. Jak laminat to tylko markowy. Sam mam progi Mattiga, które już kilka razy podeptałem i nic im nie jest. Kumpel ma SFJ i też nie ma problemu, a siedziałem kiedyś u kumpla i podróba z allegro uginała się pod lekkim naciskiem. Jako ciekawostkę dodam, że w przypadku prógów SFJ, wkręty spokojnie dało się zatopić w laminacie, w przypadku podróbki już nie, bo nie było tyle miejsca, żeby łeb się schował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 a jeszcze jakieś firmy ?? mattiga znalazłem tylko dokładki, całych zderzaków chyba nie robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin-real Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Laminatowi trzeba powiedzieć Nie!!! ;-)+ waga to jedyny z plusów- bardzo kruchy- ciężko spasować- liche mocowania- ostatnia (biała warstwa) podczas dłuższego użytkowania (1-2 lata) pęka i robią się "pajęczynki"- długo by pisać... Więc ory lub dedykowane ABSJedynie progi po wzmocnieniu kilkoma warstwami coś o dziwo długo się trzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 hehepack, laminatem szkoda zawracać sobie głowę tak samo jak ASBem, Ten materiał nie nadaje się na zderzaki jedno mocniejsze "puknięcie" i lecą strzępy. JAk już szukasz zderzaka to kup ori. Wytrzyma więcej, pasuje idealnie, nic nie bedzie odstawało io przede wszystkim samochód będzie wyglądam tak jak powinien bo te zamienniki to jest tragedia jak już spasujesz szczeliny to może się okazać że przód będzie wisiał na jedną stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 najwiekszy problem laminatow to ze latwo je uszkodzic cala reszta jak pasowanie itp to juz zalezy od konkretnego produktu sa lipne ale i sa pasowane jak fabryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Jedna prośba, dopiszcie, że macie na myśli szajs z allegro. Progami mattiga jakby zdzierżyłbym Ci po plecach, to by zabolało, a próg by wytrzymał, ale nic dziwnego, jak jest on kilka razy grubszy od tej tandety z allegro. mattiga znalazłem tylko dokładki, całych zderzaków chyba nie robią.Mattig nie tylko zajmuje się zderzakami, dokładkami, lotkami(chyba najbardziej znana dokładka, podobna do tych ze sierry i escorta cosworth), ale także całymi Body kitami:Przykładowo, kadett E mattig:http://autofoto.pl/photos/prezes/images/636335/500x258.aspxhttp://autofoto.pl/photos/prezes/images/636335/500x258.aspx Z innych firm, to SFJ Styling(później marka została przemianowana, bodajże na MS Design), Rieger, Kamei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leemarvin Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 laminatem szkoda zawracać sobie głowę tak samo jak ASBem To co w takim razie założyć na auto, skoro nie laminat, nie ABS (ori zderzaki są w 90% z ABS-u) ? Z kajnerówki klepać na kowadełku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 no mi chodziło o taki za 200zł z allegro. zastanawia mnie czy jakby dodał ze w warstwy żywicy to by nie było. ale jak piszecie że i tak się pająki robią to chyba serio nie warto i będę szukał używanego ori Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin-real Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Nic nie da że go wew wzmocnisz jak warstwa wykanczajaca peka... To białe coś... Zapomniałem jak się nazywa... Ja miałem pancerne zderzaki z laminatu wzmacniałem 5 warstwami tkaniny szklanej międz to siateczka stalowa, wzmacniane zaczepy, robiłem za pług w zimę na osiedlu- zderzak wszystko pokonał... Ale tak jak pisałem ten biały szit popękał wszędzie ... Miałem do czynienia z kilkoma wyrobami w cenie od 200-500... I już nie mam zamiaru tego kupywać... W moim przypadku się to sprawdzało bo co sezon robiłem przemeblowanie w zderzaku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borek88 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 ta biala warstwa to zelkot (w scislosci jest to pierwsza warstwa) wytzymalosc zalezy od produkcji,wyobrazcie sobie ze wszystkie nowe autobusy i ciezarowki maja tego mnustow. autobus doslownie caly jest z tego robiony, z zewnatrz i wiele elementow wewnatrz.jesli na w miare lepiacy zelkot jest kladziona mata i zywica on tez wiecej wytzymuje. wiadomo ze przy wiekszym odksztalceni (o ile grubosc wyrobu jest oki) zelkot i farba peknie (pajaczek) ale na orginalnym zderzaku terz takie cos potrafi sie pojawic (wiele zalezy od lakiernika i zostosowanego lacznika podkladu i lakieru)laminat wcale nie jest takim zlem absolutnymwiadomo ze lepszym rozwiazaniem jest carbon i kavler ale kogo z nas na to stacabs?? oczywiscie odporny na odkszalcenia duzo bardziej ale stosowany tylko przy produkcji wieloseryjnie (wtryskarka i forma na to to sa nie wyobrazalne koszty)nawet forma pod zderzak z laminatu to dosc duzy wydateknie wierzyciecie to idzcie to pierwszej lepszej nawet pseudo tuning firmy co grzebie w laminacie i zapytajcie ile by kosztowalo zrobienie formy i z niej jednego zderzaka tylko dla was. wydaje mi sie ze amator wezmie minimum 2tystakie cos zwraca sie dopiero przy ilus sztukachdlatego na allegro sa takie lipy bo oszczedzaja na czym sie dai znajdzcie tuning zderzaki do malo popularnych autnp wezcie mojego rovera45 i poszukajcie w polsce nie uk. jakiegos tuning zderzaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 laminatem szkoda zawracać sobie głowę tak samo jak ASBem,ABS jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 (edytowane) laminatem szkoda zawracać sobie głowę tak samo jak ASBem, To ciekawe z czego produceni mieliby robić zderzaki jak nie z ABSu, może z tytanu? 90% zderzaków czy dokładek sprzedawanych na aukcjach i nie tylko to mizernej jakości wyklejki poliestrowe. Prawie na kazdym wyrobie widać niedbałość o wykonanie... Żelkot pęka, trzeba szpachlować później. Nie mówiąc o samym sposobie układania warstw tkaniny i przesączaniu w formie. Najbardziej popularna metoda to nawalenie x litrów zywicy na tkanine i niech schnie... nikomu nie chce sie odrobinek zywicy brac na pędzel i dokładnie miejsce przy miejscu przesączać zgodnie ze sztuką. Same takie zlewy widać później i sie ludzie dziwą, że mała sztywność i pęka gdzie popadnie. Porządne wyroby laminatowe na bazie epoksydu, zrobione powoli dokładnie i ze sztuką, będą miały niewiele gorsze własności od ABSu. Edytowane 7 Października 2010 przez Karolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.