Skocz do zawartości

Opel Vectra A 1.7D


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jesienią zamontowałem moim Vektorze radio JVC KD-BT22, wzmacniacz pod siedzenie pasażera μ-Dimension μ-Jr. 4-300 oraz głośniki Morel Tempo 6 w drzwi wygłuszone matami STP. Wszystko zasilane przez Centra Futura 64Ah i seryjny alternator, chyba 70A. Nie robiłem fotorelacji do wygłuszenia samych drzwi, paneli też nie robiłem, głośniki zmieściły się w tapicerkę, więc nie było w sumie wiele do pokazywania.

Za 2 tygodnie koniec moich matur, 4 miesiące do studiów. Troszkę popracuje, troszkę odpocznę. Mam parę setek odłożonych, czekam na parę setek zwrotu z podatku. Z tego powodu chciałem troszkę udoskonalić swoje CA, m.in:

 

- Wygłuszyć gródź silnika od strony kabiny, kanał skrzyni biegów i wydechu + nadkola. Myślę także, tylko nie wiem czy jest większy sens, nad wygłuszeniem dachu (mam szyberdach, który i tak chcę dobrze zabezpieczyć jakimś silikonem. Samochód ma 19lat, lubie korzystać z niego korzystać, narazie nie cieknie i nie chce, żeby cieknął. Mój szyberdach nie jest z tych, co chowają się do tyłu, tylko taki, że podnosi się sama tylna część szyby do góry) i całości podłogi pod sam bagażnik. Mam jeszcze chyba 18-19 mat STP, ale myślę że to marnotrawienie używanie ich do wygłuszenia całej podłogi, poza tym za drogo. Tu chciałem wykorzystać maty APP/Boll czy jak im tam, wszyscy wiedzą i tak o co chodzi. Słyszałem wiele opinii na ich temat, m.in. że się kruszą w zimę. Mi się wydaje, że takie rzeczy tylko w drzwiach, którymi się ciągle trzaska itp, a na podłogę chyba się mogą sprawdzić. Poza tym ja i tak używam opalarki i takiego wałka zrobionego przez siebie z wałkiem z rurki pcv, więc u mnie nie ma fuszerki. Parę (2-4) z tych mat chciałem jeszcze chciałem wykorzystać do poprawienia wygłuszenia drzwi, moje pierwsze CA i już wiem co najbardziej brzęczy na bassie. Resztę STP chciałem wykorzystać do wygłuszenia bardziej newralicznych części samochodu, gdzie będą lepsze. Także pojawia się pytanie, czy jest sens dawania 2 warstw mat APP w takich miejscach, jak np.: nadkola czy gródź. Chciałem dokupić do tego wszystkiego jeszcze z 50 mat APP, to jest niewiele ponad 200zł.

 

- Przeniesienie głośników wysokotonowych z deski na słupki, przy okazji będę chciał zamontować obrotomierz;P Bawić się w wygłuszanie słupków pod ,,gwizdki"?

 

- Zrobienie czegoś z czymś zapewne niedobrym. Wydaje mi się, że jest to zbyt krótki kabel głośnikowy. Czasami podczas otwierania drzwi kierowcy na ościerz, pojawia się trzask, muzyka przestaje grać, a dioda diagnostyczna na wzmaku zmienia kolor z niebieskiej na czerwoną. Trzeba wtedy domknąć drzwi, wyłączyć radio (wzmak) i znowu włączyć, przeważnie problem mija.

 

- Myślę także nad wyelminowaniem drgań deski. Specjalnie nie brzęczy, ale czy jest sens np.: podbijać ją gąbką od środka?

 

- Oraz parę pierdół, w których nie potrzebuję pomocy.

 

Czekam na wasze propozycje oraz odpowiedzi na moje pytania, które są zawarte w tekście.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wszystko ma sens puki ty go widzisz bo to twoje auto twoje fundusze , nikt przy odsprzedazy ci za to nie odda wiec robisz to dla siebie , do wygluszenia stosowalbym cos pochlaniajacego dzwiek , gąbka akustyczn zamknieto komorkowa lub jak ufasz ze masz w autku suho to poprostu gabka , slyszalem tez ze karimata sie dobrze sprawdza , wydaje mi sie ze uzycie takich elementow wraz z APP lub zamiennie moze przyniesc duzo lepszy skutek niz same maty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja pisze sanders - same maty nie wyglusza Ci podłogi ani nadkoli. Maty stosuje się do eliminacji rezonansu blach i ich drgan. Sam wykleilem cała podłogę dynamatem i teraz żałuje. Wystarczy przykleic niewielkie kawałki mat na duże powierzchnie blach które mogą wibrowac , na to dopiero coś, co pochłonie odgłosy opon, drogi, wydechu itp. Czyli jakaś pianka akustycznai podobne materiały. Tłumienie karami slupkow pod tweetery chyba nie ma sensu gdyż tweetery z racji pasma jakim grają nie wywolaja rezonansu i tak sztywnych już blach w słupku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym samochodem będę jeździł jeszcze ze 3 lata minimum, jak nie ze 4. Jeśli mi nic nie strzeli silnik, który jest po generalce i chodzi jak marzenie (po remoncie składał się wyraźnie lepiej od golfa mk3 1.9D), to nie zmienię go wcześniej. Za 4 lata to nie wiem, co będzie warty 25 latek. Opłacałoby się sprzedać na części, a maty można zawsze zerwać i takimi troszkę porwanymi bez problemu mozna wygłuszyć bagażnik czy coś. Mam kumpla zboczonego na punkcie zabytków (sam ma W123 2,8 coupe w full opcji z 78). Mówi, żebym go trzymał, bo jest w niezłym stanie, potem żółte tablice itp.

 

Nie mam jakichś ograniczeń w funduszach, mam troszkę pieniędzy odłożonych, w wakacje będę pracował, ale bez przesady. Jak czytam wasze wypowiedzi, że kojarzycie wszystkie wzmacniacze, jak grał pod takimi głośnikami, jak pod takimi, to robię

Szczerze mówiąc, nie miałem okazji dłużej siedzieć w jakimś samochodzie z profesjonalnym CA, więc lepszego dźwięku, niż u siebie nie słyszałem nigdy. Było to z 5 lat temu, jak na lotnisku w Radomiu stał czarny Van Mercedesa cały zabudowany przez Sony, wtedy była to dla mnie wykładnia pięknego grania, ale od tego czasu sporo słuchałem dobrych słuchawek i mój gust mógł się zmienić. Reasumując, nie mam jakiegoś odniesienia, który byłby dla mnie ideałem. Sezon letni, może na jakimś zlocie się pojawię, tam na 100% znajdą się samochody grające ładniej, niż mój.

 

Jednak wystrzegam się gąbek na podłodze, trzymają wilgoć i nie chcę mieć potem Flinstona, wiec jakieś gąbeczki i filce raczej odpadają.

Nie mam jednak przekonania do takich rzeczy jak karimata. Jeszcze sporo osób stosuje dekarkę, ale przeważnie na zdjęciach widziałem podłogi wyłożone APP, wiec nie wiem jak z tym. Widziałem też jakieś specjalne gąbki firm takich jak Dynamat, ale nie mam zamiaru mieć podłogi wyłożonej lepiej/drożej, niż drzwi, byłoby to troszkę dziwne;P Chodzi tu o zdrowy rozsądek, przewiduję na sprawy wygłuszenia itp wydać max 300-500zł, ale różne bywa. Podajcie jakieś konkretne propozycję na nadkola, gródź, tylko nie tych najlepszych producentów. Kiedyś przeglądałem forum, jakiś koleś reklamował jakąś firmę, miał akusze na całe drzwi różnych grubości, niby o podobnej skuteczności do STP i w cenie nawet znośnej. Ta firma nie robi czegoś fajnego?

A na przednie nadkola i gródź dałoby coś jedna warstwa APP, druga STP?

 

A co z resztą moich pytań?

 

Pozdrawiam.

 

P.S. do Modów. Dlaczego mój temat został przeniesiony do działu: "Wszystko o sprzęcie Car Audio" ? Opisuję w nim moje całe CA, a nie np.: jakie wiadro wstawić w bagażnik. W niedalekiej przyszłości będę dokonywał pewnych zmian w swoim CA, będę tu wszystko pokazywał i o wszystko pytał. Całkowicie nie rozumiem tej decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz zadales pytanie otrzymales odpowiedz ktora odrazu odrzuciles , wiec czego wiecej oczekujesz ??

 

Twoja kasa chcesz firmowymi matami to szukaj jakis z warstwa materialu absorbujacego fale dzwiekowe a nie tylko tlumiacymi rezonans , ta firma o ktorej mowisz to najprawdopodobniej GMS ale i tu ci raczej twoj fundzusz nie pozwoli na kompleksowe wygluszenie calego samochodu

 

[ Dodano: 2010-05-09, 14:51 ]

GMS wychodzi okolo 100zł za 1m2 policz ile potrzebujesz to bedziesz wiedzial czy sie wyrobisz a efekt nie sadze zeby byl wart doplaty w porownaniu do gabek akustycznych zamknieto komorkowych , ktorymi ja mam zrobione drzwi ktore zanim w drzwi wladowalem wylalem szklanke wodu na powierzchnie i zostawilem na noc...... i chyba jasne ze gdyby wsiakla i zastalbym mokra pianke to by w drzwiach nie wyladowala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maty bitumiczne nie służą do "pochłaniania" dźwięku ! Ich zastosowanie ma na celu zmniejszenie rezonansu własnego dużych polaci blach. Jeśli oczekujesz ze po wylozeniu podłogi samymi matami uslyszyc ze zrobiło się w aucie ciszę to niestety muszę Cie zmartwic. Oczywiście zwykle gabki odpadaja własnie przez wilgoc. Dlatego stosuje się pianki zamknietokomorkowe które nie chlona wilgoci. Np z powodzeniem stosuje się grubsze pianki stosowane pod panele podlogowe itp. Nie są dedykowane do ca ale nie znaczy to ze są złe. Po prostu stosunek ceny do rezultatu jest najlepszy. Możesz zastosować specjalne pianki akustycznego ale są o wiele droższe a efekt może być taki sam. Taka pianke możesz ( a nawet jest to zalecane) przykleic w drzwiach na maty które masz. Pianka taka z powodzeniem "wylapuje" pewne pasma szumow i dźwięków z zewnątrz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówicie o tych gąbkach... Jeśli one nie pochłaniają wody, to spoko. Jak wyżej pisałem, nie chcę Flinstona:D

Nie chcę wygłuszyć, bo nie wiem co jeszcze by tu zrobić Vektorze. Czasami jeżdżę samochodzem taty, octavia 1,9TDI 90KM i tam jest całkowicie inny poziom hałasu. Miałem jedne opony w poprzednim sezonie letnim, były zimowe, teraz kupiłem nowe bardzo dobre oponki kierunkowe, świetnie trzymają. W każdym razie to nie opony.

Ten silnik to taki stary klekocik, pracuje jak stary, rasowy diesel i pewnie tu "jest pies pogrzebany" i chciałbym się pozbyć zbędnych dźwięków u mnie w kabinie.

Tak, GMS to są te, o których mówiłem. Spojrzałem za nimi na allegro, ale widzę, że AXEL się oferuję, więc wolę popatrzeć na waszej stronce i tu dokonać zakupów, bo mam miłe doświadczenie z zakupami w AXEL (pozdro dla K@mila). Ale u was na stronie nie ma tych mat, JA TEGO NIE ROZUMIE ;P Nie wnikam;P

Na stronie z innymi przedmiotami waszego sklepu znalazłem MATA GMS-03 . Nie jest to tanie, ale 200zł za 1m^2 materiały o grubości 7mm (dla takiego kogoś jak ja, to sama grubość przeraża, miałem w rękach APP i STP i jest to jest ze 3x grubsze). Może nie całość, ale myślę teraz o kupnie takich ze 3, max 4 arkuszy na gródź i przednie nadkola, bo tu chodzi o tłumienie hałasu. Wg was maty takie jak STP służą do zapobiegania drganiom dużych połaci blach, więc te które zostały mi, to poszłyby na dach, a maty APP zawsze też coś tam wygłuszą, więc można niby wygłuszyć przestrzeń pod siedzeniami i kanał, z resztą są tanie jak barszcz, nawet gdyby miały iść 2 warstwy.

Jakie macie zdanie na temat tych GMS-03 i sensie wygłuszania nimi w/w elementów.

O jakich konkretnie tych zamknięto-komorowych mówicie. Rozmawiacie może nie z laikiem, ale z osobą nie znającą się na tym jak wy, wiec dajcie link do sklepu, albo przynajmniej rzucajcie konkretnymi nazwami produktów.

 

P.S. Nie czytałem waszych nowych odpowiedzi przed napisaniem tego, zobaczyłem je dopiero jak wysłałem tego posta.

 

Edit:

Sanders, chyba mówiłeś o GMS-022, które są jeszcze grubsze i tańsze pewnie przez brak aluminium. W sumie coś takiego jeszcze przeżyłbym spokojnie, ale są jakieś porównywalne rozwiązania w lepszej cenie, bo nie sztuka wyłożyć kasy na coś, co można było osiągnąć mniejszym kosztem. Jak kleicie te maty do paneli? Budapren i jazda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdziesz takie pianki na Allegro lub w sklepach budownalnych Wez np taka pianke jak się kładzie pod panele i wrzuc do wody - przekonasz się czy coś z nie wykrecisz :rotfl: Tak jak pisał sanders - trzeba rozroznicz wygluszenie od wytlumienia. Jeśli chcesz mieć w aucie ciszej to tylko kombinacja mat bitumicznych z piankami. Matami jak już mówiłem nie musisz wyklejac całej powierzchni, tylko te, które mogą wibrowac ( na chlopski rozum można popukac i zobaczyć które miejsca są "gietkie" i podadne na wibracje). Z samymi matami , bez izolacji akustycznej jedynie zwiekszysz ciężar samochodu :rotfl: Sam tak zrobiłem, i to nie budzetowymi matami i teraz będę poprawial swój błąd kupując pianki 10mm .

 

 

Sa pianki samoprzylepne. Ale są droższe. Zwykle "budowlane" można przykleic na taśmę dwustronna lub klej w sprayu. Na podlodze klejenie ma sens tylko w paru miejscach gdzie może być sytuacja w której pianka będzie "podnosić" oryginalna wykladzine. W innych miejscach zostanie przycisnieta ciężarem wykladziny. Pianka taka musi być polozona "szczelnie" . O ile maty bitumiczne na podłodze mogą mieć przerwy miedzy sobą, to pianki musza mieć dokładne łączenia. I własnie na laczeniach najlepiej jest kleic by się nie rozsuwaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po wygłuszeniu klapy w mojej vice (habecie) musiałem wymieniać siłowniki bo klapa mi na łeb leciała :rotfl: też myśle nad tymi piankami teraz :rotfl:

 

myśle że są pianki z klejem no chyba że kupisz taką ze sklepu budowlanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA robilem klejem uniwersalnym z castoramy ale tez smierdzi , Mozesz zrobic tez tasma dwustronna , ale szukalbym jakiegos kleju , ale powiem ci szczeze ze jezeli punktowo zrobisz STP i calosc pokryjesz taka gąbką bedziesz milo zaskoczony , sam mam juz bagaznik i drzwi tak zrobione a jak przyjdzie pogoda to bedzie jazda z calym autem ale ze wzgledu ze mam nie wiele mocy i jeszcze LPG to jednak ograniczenie masy jest dla mnie naiistotniejsze wwiec nawet nie bralem pod uwage mat bo jednak 1350kg i 125km to jednak musi byc walka o wage zeby to jakos jechalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze wzgledu ze mam nie wiele mocy i jeszcze LPG to jednak ograniczenie masy jest dla mnie naiistotniejsze wwiec nawet nie bralem pod uwage mat bo jednak 1350kg i 125km to jednak musi byc walka o wage zeby to jakos jechalo

 

już nie przesadzaj mam taki sam silnik (mój ma oznaczenie Z18XE) i po założeniu sprzętu i mat nie odczułem żadnych spadków mocy... spalanie się lekko zwiększyło ale to tylko w mieście

 

TomoMadej tak jak już ktoś napisał i moim zdaniem to ten klej w szpreju będzie najlepszym rozwiązaniem sam będe tak robił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie widze ten klej w sprayu, ale ja jednak chyba wolę dopłacić 2zł za metr i coś takiego:

http://www.allegro.pl/item1023504703_apama...ki_silnika.html

Średnio sobie wyobrażam nanosić klej na matę albo na powierzchnię i dopiero kleić. Dobrze mi się robi samoprzylepnymi APP kompy i STP mój samochód i miejszy bałagan. Upierdzielić sobie tapicerkę pewnie nie trudno takim sprejem. Mam tylko pytanie jedno, chyba wymieniona przeze mnie ta mata jest też z tych zamknięto-komorowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujecie auta klasy średniej z silnikiem od kosiarki(z18xe to rozwiercone x16xe) to później kombinujecie :zawstydzony:

X20XEV pali podobnie, a oferuje nieco lepsze osiągi

 

Warto też pomyśleć o wygłuszeniu maski i ściany grodziowej.

 

Warto też obejrzeć jak to jest zrobione w autach klasy wyższej. Żałuje, że nie porobiłem fotek u kumpla w e38 jak montowaliśmy parę pierdółek ostatnio.

Na samej półce jest warstwa pianki o grubości kilka cm, dodatkowo, przed założeniem tylnej półki jest jeszcze założony kawałek plastiku z dodatkową warstwą pianki.

Aku jest bagażniku, za aku jest kawałek filcu i dopiero ok. 15cm od niego jest błotnik.

 

Na podłodze podobnie. Pod kanapą, też cienka warstwa pianki(miękkiej, ale zamkniętej).

Wszędzie gdzie się da, to są materiały tłumiące.

Np. materiał na przednich słupkach nie jest naklejony tak jak w vectrze(materiał prosto na plastikowy słupek), a na cieniutką piankę, i ta pianka dopiero na słupek. Pod słupkiem też kawałek pianki.

Za deską to samo.

 

 

Poroso też jest używane często i ponoć jako tani materiał też spełnia swoje zadanie(tłumi szumy powietrza itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujecie auta klasy średniej z silnikiem od kosiarki(z18xe to rozwiercone x16xe) to później kombinujecie :P

X20XEV pali podobnie, a oferuje nieco lepsze osiągi )

 

nie ma takiego silnika x16xe w vectrach kolego :P co do reszty masz racje... mój koleś modzi przy x20xev i ma już coś ponad 150 koni, a wiem że w anglii jest kolo co zakuł silnik i wypluło mu coś koło 180 :zawstydzony:

 

żebym nie odbiegał od tematu zapytam was czy oklejaliście matami u siebie w samochodach dachy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sanders156 napisał/a:

ze wzgledu ze mam nie wiele mocy i jeszcze LPG to jednak ograniczenie masy jest dla mnie naiistotniejsze wwiec nawet nie bralem pod uwage mat bo jednak 1350kg i 125km to jednak musi byc walka o wage zeby to jakos jechalo

 

 

już nie przesadzaj mam taki sam silnik (mój ma oznaczenie Z18XE) i po założeniu sprzętu i mat nie odczułem żadnych spadków mocy... spalanie się lekko zwiększyło ale to tylko w mieście

 

 

I masz racje ale specyfika mojej firmy jest taka ze jezdze trasy z samochodem zalawowanym prawie 250kg jak do tego by doszlo 20-30kg z mat i do tego jeszcze zazwyczaj jade z pasazerem to obciazenie razem ze mna to by bylo prawie 450kg , a to juz jest odczuwalne obciazenie

 

A 2.0 nie kupilem bo akurat 1,8 byl pod reka za uczciwe pieniadze w stanie igla wiec sie nie zastanawialem a potrzebowalem kupic samochod z dnia na dzien teraz pewnie bym sie chetnie na takiego zamienil ale coz drugie auto to tez bedzie vectra wiec w tedy pomyslimy o czyms ciekawym ( I500 ) :zawstydzony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma takiego silnika x16xe w vectrach kolego

W vectrach nie, ale w corsach B GSi i Tigrach tak, a x18xe1/z18xe bezpośrednio wywodzi się z tego silnika.

 

mój koleś modzi przy x20xev i ma już coś ponad 150 koni, a wiem że w anglii jest kolo co zakuł silnik i wypluło mu coś koło 180

Do modów lepszy jest C20XE, na starcie masz 150KM, z potencjałem na sporo więcej(C20LET to pochodna C20XE)

 

I masz racje ale specyfika mojej firmy jest taka ze jezdze trasy z samochodem zalawowanym prawie 250kg jak do tego by doszlo 20-30kg z mat i do tego jeszcze zazwyczaj jade z pasazerem to obciazenie razem ze mna to by bylo prawie 450kg , a to juz jest odczuwalne obciazenie

500kg to dopuszczalna ładowność twojego auta. Moim zdaniem tych 20kg więcej nie odczujesz zbytnio, niezależnie czy masz puste auto czy 400kg załadowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Zrobienie czegoś z czymś zapewne niedobrym. Wydaje mi się, że jest to zbyt krótki kabel głośnikowy. Czasami podczas otwierania drzwi kierowcy na ościerz, pojawia się trzask, muzyka przestaje grać, a dioda diagnostyczna na wzmaku zmienia kolor z niebieskiej na czerwoną. Trzeba wtedy domknąć drzwi, wyłączyć radio (wzmak) i znowu włączyć, przeważnie problem mija.

 

- Myślę także nad wyelminowaniem drgań deski. Specjalnie nie brzęczy, ale czy jest sens np.: podbijać ją gąbką od środka?

 

A w tych kwestiach macie coś do powiedzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...