Skocz do zawartości

Problem z eliminacją zakłóceń


goskim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Mam duży problem, od jakiegoś czasu walczę z pozbyciem się szumów w głośnikach, po włączeniu silnika.

Może w kilku słowach przestawię jak mam poprowadzone przewody bo tutaj może tkwić przyczyna.

Pod lewym progiem biegną przewody: z lewego głośnika (drzwi) do zwrotnicy, przewód zasilający (+) do wzmacniacza z akumulatora, przewód masy (-) do wzmacniacza z akumulatora, przewód zasilający do wzmacniacza anteny dachowej.

Pod prawym progiem: drugi przewód głośnikowy do zwrotnicy, REM do wzmacniacza, przewody sygnałowe.

 

Wcześniej miałem "masę" do karoserii samochodu i myślałem że to tutaj będzie źródło problemu, niestety dzisiaj

podpiąłem do akumulatora i nadal du... Próbowałem również z tzw. filtrem zasilania który podpiąłem "przed radiem", niestety bez rezultatu.

 

Będę wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij RCA od radia i wepnij dowolny odtwarzacz przenośny (zasilany z baterii lub zewnętrznej sieci) z wyjściem liniowym i sprawdź. Trzeba zlokalizować na którym elemencie są zbierane zakłócenia.

Jeśli nie pomoże odepnij RCA od wzmacniacza i podepnij krótkim RCA z przenośnego odtwarzacza sygnał.

 

PS

Czy odróżniasz co słyszysz (czy np. wzrasta częstotliwość szumu ze wzrostem obrotów silnika?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, przy gazowaniu nie zwiększa się zaszumienie, wydaje mi się, że to nie jest szum typu alternator coś ala "

sprzężenie zwrotne", to jest po prostu szum, który się pojawia po włączeniu silnika (nie zapłonu), gdy silnik nie jest uruchomiony to jest dużo lepsza jakość dzwięku (z radia oczywiście).

Czyli rozumiem że przewody mam ok położone?

 

p.s z tym odtwarzaczem przenośnym to akurat u mnie jest problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablo.see nie mam w aucie ksenonów.

halam wybacz,ale co to znaczy, że "sygnałówki leżą na pompie"?, przewodu sygnałowe biegną pod prawym progiem, tak jak napisałem wyżej, co do zwrotnic to są w bagażniku razem ze wzmacniaczem.

 

p.s przyznam że radio mam świeżo zamontowane i jeszcze nie sprawdziłem jak sprawa się ma z np. mp3, płytkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trafna uwaga z tą pompą paliwa, bo rzeczywiście przewody biegną pod siedzeniem, niedaleko pompy paliwa. (muszę to sprawdzić), VW Golf IV.

 

Właśnie sprawdziłem jak ma się sprawa z graniem z USB, i niezależnie od tego czy przy włączonym czy wyłączonym silniku gra zajebiście czysto! czyli odpadają raczej przewody sygnałowe etc. i wnioskuję że problem jest z przewodem antenowym/anteną. Dodam że obecnie podpiąłem dwa wzmacniacze antenowe (jeden oryginalny w podstawce anteny i przewód biegnie pod progiem razem z przewodami zasilającymi wzmacniacz, a drugi wzmacniacz został zamontowany przed samym gniazdem antenowym w radiu (ma formę "przelotki"). Mam dwa pytania:

 

1) tak jak napisałem kabelek zasilania wzmacniacza anteny (w podstawce) biegnie razem z kablami zasilającymi, czy mogą one przenosić zakłócenia na ten antenę przez ten przewodzik?

2) drugi wzmacniacz mający formę przelotki ( http://allegro.pl/item979635781_mocny_wzma...chodu_20db.html ), został upchnięty jak sobie dobrze przypominam gdzieś z przodu w okolicach nawiewów. Czy tutaj również mogą na niego został przeniesione zakłócenia z nawiewów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi czy jest problem z odbiorem radia? Zaklucenia, w trakcie jazdy zanikanie stacji, mało stacji wyszukanych? W golfie 4 trzeba stosować separator mający formę własnie takiej " przelotki " . Przed chwila montowalem coś takiego. Zamontowany...i lipa! Nieoryginalne radio wyszukuje 4 stacje, szumi itp. Sprawdzam cała instalacje i niby wszystko jest ok. Już miałem się poddać i powiedzieć znajomemu ze złe mu doradzilem z zakupem separatora, gdy spojzalem na gniazdo separatora do którego wtyka się oryginalna wtyczkę antenowa - zgroza! Środkowa cześć , ta w plastiku siedzi tak gleboko ze nie ma szans by pin z wtyczki sięgnął do tego! Po ogledzinach dokladniejszych coś mnie zaniepokoilo i postanowiłem rozebrać to ustrojstwo. Okazało się ze tulejka ulamala się przy plytce i po prosty wpadła za głęboko. Przy okazji manipulowania płytka po prostu ukruszyly się te wystajace przewody. Jakość po prostu fatalna. A kosztował 60 zł !! Zgroza. Udało się na szczęście dobrać odpowiednia tulejke i mimo ciężkiego dostępu zalutowac ja. Kabelki także poszły na swoje miejce ze spora ilością cyny. Po złożeniu wszytskiego i podpieciu radia... niebo :hyhy: 18 stacji, slowackie, czeskie i jakie tylko chcesz. Żadnych szumow i zaklucen.

 

Przepraszam ze ten dlugi opis ale może komuś to się przyda na przyszłość - przy zakupie tego typu rzeczy zwrocie uwagę własnie na ta srodkawa cześć czy nie jest za głęboko. Powinno być widać metalowa tulejke blisko krawędzi plastyku izolujacego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zamontowaniu tego wzmacniacza "tulejkowego" odbiór stacji przy wyłączonym silniku uległ dużej poprawie, bo mogę wyszukiwać sporo stacji radiowych (nie wszystkie), lecz od razu widać że jakość sygnału nie jest rewelacyjna, nie mówiąc o występujących drobnych zakłóceniach - mimo wszystko da się słuchać. Natomiast w momencie włączenia silniku to już tragedia, pojawia się mega szum (nie jest to zakłócenie typu "sprzężenie zwrotne" pochodzące od np. alternatora - tak mi się wydaje) i poza szumem i może 2 stacjami to nic nie wyszukuje.

No nie wiem chyba też przyjrzę się temu wzmacniaczowi, bo nie zaszkodzi to napewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tez słabe ekranowanie instalacji antenowej w jakimś punkcie.. a wiadomo ze w aucie sporo elementów "sieje" czestotliwosciami radiowymi.. Zbadaj to "coś" i raczej upewnij się czy to nie jest separator - bo własnie separator jest wymagany przy niefabrycznym radiu w Golfie. Tak poza tematem - dziś w sumie pierwszy raz widziałem bebechy takiego separatora - dwa rezystory do motarzu przewlekanego, takiz kondensator elektrolityczny, jeden rezystor SMD... obudowa alu.. całość 60 zł .. No comments..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie "normalną" antenę ( nawet z CPN-u :P ) taką z kablem zakończonym wtyczką do radia i mocowaniem na dach czy tam gdzieś i zamontuj. Olej te "ichnie" wolcwagienowskie" :P separatory i inne tego typu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wąski za wskazówki i nakierowanie, muszę teraz podłubać i poszukać przyczyny. Zapomniałem dodać że autko niedawno stało się moją własnością i z tego co tam widziałem to nie ma ciągłości kabla antenowego tzn. był on przerwany i jest obrany i skręcony "drut do druta" i owinięty taśmą izolacyjną i może tak jak napisałem w tym miejscu jest zbyt słabe ekranowanie? myślałem że tak może być, ale widzę że nie....tym bardziej że nie chciałem rozbierać całej podsufitki żeby ciągnąć nowy kabel. Czy ten separator może być umieszczony za nawiewami?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem z doswiadczenia ze ludzie czasem nie wiedza jak poprawnie laczyc koncentryki .. takze zacznij od tego miejsca :P Upewnij sie ze zyla srodkowa jest dobrze skrecona ( przydalo by sie zalutowac) i ze oplot jej nie dotyka. Na to dajesz tasme izolacyjna, potem na tasme mozna dac kawalek folii alu ( np z czekolady :P ) tak zeby raz okrecic i dopiero na tym laczyc oplot dokladnie. A na koniec calosc znow tasma izolacyjna. Prowizorka ale zawsze dziala ok :P Separator jest ekranowany wiec mozesz umieszczac go gdzie praktycznie chcesz :hyhy: No..moze procz kabli WN jesli masz benzynke :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...