macios Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Witam serdecznie! Tak jak w temacie - prosiłbym Was o opinie na temat Audi A4 B5. Jako, że mój obecny samochód (Seat Cordoba SX) został mi skradziony muszę pomyśleć o czymś następnym i wstępnie wybór pada na kolejny samochód z grupy VW czyli na Audi Zastanawiam się nad dwoma silnikami: *1,8 125 km (z LPG)*1,9 TDI 90 km Który Waszym zdaniem będzie lepszy do tego samochodu? Co możecie powiedzieć o tym aucie, mieliście jakieś doświadczenia z tym modelem? Jak z awaryjnością? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiamMaciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 jeżdziłem obydwoma, 1,9 w sedanie 1,8 kombi , szczerze mówiąc wziąłbym diesla, jest elastyczniejszy mniej pali i ciągnie od 1800 obr/min a nie 3500. dobrą opcją jest 1.8 T ponoć, ale takim jeszcze nie jechałem więc tylko mówie jak inny sądzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
massiv88 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 jak gaz w sekwencji to brałbym 1,8 z tego względu że 90km to troszkę za mało jednak. Przy wyprzedzaniu rewelacji nie ma, obecnie jestem posiadaczem silnika 2.5 TDI 150 KM od października i dotychczas jestem zadowolony. Ponoć zawiecha jest dość awaryjna w ,, be piątkach". A co do modelu 1,9 TDI 90km to ponoć żywotniejsze silniki niż te 110km.Ogólnie jak chcesz się dowiedzieć więcej to polecam zalogować się na http://www.a4-klub.pl/smf/index.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macios Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Jeśli wybrałbym diesla to na pewno z czasem zainwestowałbym w "wirusa", jakieś lepsze wtryski itp A jak jest z kosztami utrzymania tych autek? Wiele złego słyszałem tak jak kolega massiv88 napisał o zawieszeniu - podobno jest to wielka bolączka Audi A3 i A4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcyś Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Ile masz kasy na to auto w ogóle?Bo jak jakieś 10-12tyś to powodzenia w szukaniu, szczególnie diesla;) Zawieszenie A3 bazuje na Golfie więc spoko. A4 ma bardziej skomplikowane i awaryjne (teoretycznie). Jak diesla to 90KM. Proste i dłużej pojeździ. Każdy mocniejszy to dodatkowe elementy, o 2,5 TDI nie mówiąc - niezbyt udany silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Tak jak każdego audi zaczynając od A4 B5. Np. w A6 jest to samo, masz konstrukcje alu wielowahaczową. Nieoryginalne częsci wystarczają na max 1.5 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macios Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Ile masz kasy na to auto w ogóle?Bo jak jakieś 10-12tyś to powodzenia w szukaniu, szczególnie diesla;) Zawieszenie A3 bazuje na Golfie więc spoko. A4 ma bardziej skomplikowane i awaryjne (teoretycznie). Jak diesla to 90KM. Proste i dłużej pojeździ. Każdy mocniejszy to dodatkowe elementy, o 2,5 TDI nie mówiąc - niezbyt udany silnik. Myślę, że ok. 14k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Rozejrzałbym się raczej, za audi 80 B4 z 1.9 TDi bądź 2.0 na wtrysku. B5 będzie cięzko kupić w miare zadbane w tej kasie. Oczywiście A3 też wchodzi w gre i też spoko auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcyś Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Czy 1,6 to byłby naprawdę dla Ciebie za słaby samochód? 14k to ograniczona kwota. Zacznij jeździć oglądać Audiki. Przejedź się jednym, drugim... dziesiątym. Zobacz co idzie kupić w tej cenie, jak silniki się spisują. Może warto by było zejść z mimo wsio droższej firmy na Golfa (jeśli ma być VAG)? Co do 1,8 125KM to nie ma za dobrej opinii. Bardziej chodzi o to, że ani to szybkie ani oszczędne i częściej albo się poleca 1,6 dla oszczędnych albo 1,8T dla osiągów. Tak poza tym to wpadaj na fora, 2-3 wieczory na archiwum i coś tam doczytasz. Co prawda na forum Audi mało kto napisze, że warto kupić coś innego niż Audi, ale o awaryjności i słabych punktach już poczytasz:) Pomijam fakt, jakie drzwi są w Audi do roboty a jakie w Leonie czy Golfie:) Pozdrawiam ps. takie wątki na forum o tematyce nie związanej z konkretną marką za dużo nie pomogą. Albo napisze jedna osoba, która miała pecha i jej nawet najbardziej niezawodne auto padało, albo odwrotnie. EDIT: właśnie to o czym Karolo pisze. Ciężko w tej kasie. Ale może by się udało A6 C4;) zagłębiłem temat bo mnie to autko interesuje. Niezawodne. Proste zawieszenie, 2,5tdi R5 nie do zajechania a i za 14 koła może by szło trafić. Polecam poszukać i poczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 z zawieszeniem to wielka ściema, A3 u mnie w rodzinie jest ponad 2 lata, A4 B5 ponad 5 i nie ma problemów. jedynie drobne usteri jak przepalony tłumik przy katalizatorze czy termostat padnięty. za 14 tysi łatwiej kupić ładną B5 niż 8L, od 1,6 sporo ciekawszą propozycją jest 1,9 90km, ale jhak ma być gazownia to brać 1.8T i mieć sporoą radość z jazdy przy spalaniu rzędu 14 litrów na 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcyś Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Widzisz macios, jedna wielka ściema!! Wszystkie statystyki usterkowości, ankiety na tysiącach użytkowników, testy z renomowanych gazet czy też userzy z innych forów się mylą. Bo fura hehepack nie miała problemów z zawieszeniem;) hehepack nie zrozum mnie źle. Dobrze, że Ci się fura nie psuja. Znajomego Passat B5 przejechał 700tyś dieslem i też z zawiechą spokój. Ale znów... wujasa Polonez przez 10 lat i 200tyś nie miał problemów - czy to od razu oznacza, że to takie niezawodne auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 zwracając uwagę że to już są 2 autka, i kumpel ma 4 latka B5 też to już 3 i żadnych kłopotów z zawieszeniem. może to 3 udane egzemplarze poprostu. Marcy$, czemu zakładasz że jak kolega kupi Audike to od razu mi się popsuje wszystko co możliwe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcyś Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 zwracając uwagę że to już są 2 autka, i kumpel ma 4 latka B5 też to już 3 i żadnych kłopotów z zawieszeniem. może to 3 udane egzemplarze poprostu. Marcy$, czemu zakładasz że jak kolega kupi Audike to od razu mi się popsuje wszystko co możliwe??A gdzie ja takie coś napisałem? Czytałeś moje wypowiedzi w ogóle czy od razu ze skrajności w skrajność?Wkleję Ci coś, żebyś się tak nie męczył: "A4 ma bardziej skomplikowane i awaryjne (teoretycznie)." <- to napisałem pól strony wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciemuka19 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Wujaszek ma Audi A4 B5 1.8T Benzyna w automacie i szczerze ładnie idzie choć ten automat dla mnie nie bardzo dla niego to jest wygodniejsze.Jeżeli już byś coś brał to albo Diesel albo turbo benzyna nie pali aż tak dużo mieści się w 8-9l na 100km i 150KM pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 oj wybacz. to racja że A3 ma prostszą budowę i tańsze części. i pokusiłbym się nawet o stwierdzenie iż to bardziej udane autko od A4 ( biorąc pod uwagę te same roczniki np. 97 tej i tej sztuki) A3 lepeij się prowadzi i czuć że jest sporo lżejsze. jak nie potrzebujesz większego auta to bierz A3 i tylo.jakoś przerobisz tapicerkę i wsadzisz 16-stki w drzwi i będzie to łatwiejsze niż w B5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedynakm Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Generalnie zasada jest prosta. Jak ktoś dba o samochód to mu się to zwróci. Oczywiście nie w $$$ ale w bezproblemowej eksploatacji. Nie ważne czy to VW, Audi, Fiat, Alfa Romeo czy jakiś Japończyk. A te opinie o zawieszeniu, że się wybija że to że tamto wzięły się z tego że ludzie zaczynają się interesować swoim samochodem w momencie jak już nie da się jeździć. i wtedy jest be Co to A4, miałem do czynienia z kilkoma egzemplarzami: kombi 1.9 TDI 110km(lub 115 nie pamiętam) odczucia bardzo pozytywne, dobra elastyczność, gorzej z startem z zatrzymania Ale za to ekonomia, przy delikatnej nodze wynik poniżej 6l/100 można osiągnąć sedan 1.8 20V 125km zagazowana jak wyżej bardzo pozytywne odczucia. Elastyczność, sprint, wszystko ok. Ekonomia, hmm na benzynie 8-9l/100, gaz 10-11l/100 (instalacja sekwencyjna, dość droga - 3500zł) Ogółem, auto przyjemne, jak dla mnie akurat. Chociaż za 14k ciężko znaleźć samochód do którego nie będzie trzeba dołożyć kwoty z trzema zerami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macios Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 No ale myślę, że 95-96` za te 14-15k nie będą aż w tak fatalnym stanie? Ojciec mnie cały czas namawia na Alfę 147 bo on uwielbia Alfy ale ja się boję, że w Alfie będzie ciągle coś do roboty...jedyne co mnie przekonuje do tego auta to wygląd no i to, że w tym przypadku tatuś na pewno by dorzucił coś $ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas82lca Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Alfa Romeo to dość sporne auto które dzieli kierowców na zwolenników i przeciwników. Sam osobiście nie miałem ale kilku moich kolegów ma obecnie 156 z diesel'ami pod maską, jeżdżą już jakiś czas i nikt nie narzeka specjalnie na awaryjność...czy to kwestia szczęścia czy nie są takie złe, jak opinie o nich krążące tego nie ale jak to Jaremy Clarkson powiedział w jednym z odcinków "Top Gear" ktoś kto nigdy nie miał Alfy Romeo nie może się uważać za miłośnika motoryzacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedynakm Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Sam też choruję na alfę, tyle że 166 147 ma kilku znajomych. Jeden z 1.9 jtd, drugi 1.6ts i trzeci 2.0ts. Wszyscy są zadowoleni. BTW silnik 1.9jtd montowany był także w Oplu jako 1.9 CDTI Co do stanu to już musisz sam pojeździć. Mój kolega szuka a4 w tej kwocie już od dłuższego czasu. Oglądał różne, zawsze było coś nie tak. Poza tym licz się z tym że diesla z przebiegiem do 200tkm z tych lat nie znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Od prawie dwóch miesięcy posiadam taką furkę jak w temacie.Wersja Avant (kombi)1.9 TDI 110 Koników silnik AFN ;-) Po zakupie wszytsko było OK, aż nagle miałem problemy z trybem awaryjnym.Turbinkę przeczyściłem i autko rewelacja... Fakt trochę cenią się te roczniki (mam 98), dodatkowo rozrząd oleje itp to na start masz + 600-1000 zł. Autko bardzo wygodne, po czyszczeniu turbiny poczułem te 110 koników, super się prowadzi. Spalanie naprawdę małe... Dodatkowo panele to niezłe wyzwanie dla Car Audio Maniaka ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Jak ma byc diesel w audi to TYLKO AFN żaden inny jest to najlepszy silnik TDI z wszystkich dotychczasowych generacji. Stosunek zużycie paliwa/moc i moment obrotowy naprawde rewelacja. Dzięki turbinie VNT silnik jedzie już od 1600obr/min a niej jak 90 konne od 1800obr/min spalanie w obu przypadkach jest identyczne. A to który jest żywotniejszy zależy od właściciela fakt faktem że AFN nie nadaje sie do PSJ przez zmienną geometrię łopatek turbiny które raz na jakiś czas wypadało by zdrowo przedmuchać Co do samego samochodu to jak dla mnie taki średni. Z zewnątrz ujdzie ale środek rodem ze starej 80 Jest wiele innych ciekawych aut niż a4 czy golf które niewątpliwe bazują na nich a oferują znacznie wiele choćby seat Co do samych zawieszeń to jak ktoś jeździ i nie zmienia to różnicy nie odczuje i powie że wszystko jest gitara. a ja zachęcam do remontu zawieszenia i wtedy zdania relacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macios Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Jest wiele innych ciekawych aut niż a4 czy golf które niewątpliwe bazują na nich a oferują znacznie wiele choćby seat Wiesz o gustach się nie dyskutuje ale fakt, zgodzę się, że Seaty to fajne auta - sam zresztą miałem tak jak pisałem w pierwszym poście Jakoś od zawsze jestem fanem Audi i dlatego skłaniam się do tego auta - wiem, że może igiełka w stanie "tip top" się nie trafi ale może tak źle nie będzie! Będę szukał ile będzie trzeba a poza tym auta mają iść drastycznie w dół za niedługo przez znaczny wzrost cen paliw. A spotkał się może ktoś z tym modelem z silnikiem 1,6? Straszny muł czy daje to jakoś radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcyś Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 A spotkał się może ktoś z tym modelem z silnikiem 1,6? Straszny muł czy daje to jakoś radę? A co to jest straszny muł?Śmigam Asterka II 1,6 75KM. Mało? niby nie wiele. Jednak jakoś jak trzeba to w mieście objeżdżam kogo trzeba. Tylko przy starcie do 100tki w "wyścigach" kicha, ale większość leniwych kierowców nawet w swych mega furach nim wrzucą bieg to jestem z przodu. Kwestia chęci niż fury. Wiadomo, że takie 1,8 T będzie latać i to co innego. Jedź na jazdę próbną i sprawdź sobie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 A spotkał się może ktoś z tym modelem z silnikiem 1,6? Straszny muł czy daje to jakoś radę? do przemieszczania się z punktu A do B wystarczy ale kokosów nie ma, w końcu to najmniejszy silnik jaki był montowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leemarvin Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Jak ma byc diesel w audi to TYLKO AFN żaden inny jest to najlepszy silnik TDI z wszystkich dotychczasowych generacji. Stosunek zużycie paliwa/moc i moment obrotowy naprawde rewelacja. ASV jest o niebo lepszym motorem, znacznie bardziej przyszłościowy i podatny na mody, że nie wspomnę o ASZ, ale to już PompeDusche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.