Skocz do zawartości

KubaWZ

Użytkownik
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia KubaWZ

  1. Kurde, muszę powiedzieć że zaczyna mi się podobać ta zabawa Dzięki, będę to sprawdzał w weekend. Wyposażyłem się też w lepszy multimetr. Dużo maty butylowej i pianki. Wyciszę trochę przednie drzwi. I już zauważyłem błąd, który popełniłem. Filtr LPF, zrozumiałem z wcześniejszych instrukcji, że mam ustawic na 40Hz. I bassEQ na 6db. Przy takim ustawieniu było słabo. Zmniejszyłem bassEQ, na korzyść LPF (do ok 60Hz, cały czas sprawdzając czy pozostaje na wyjściu ok 24,5V) i dźwięk zaczął być zdecydowanie pełniejszy.
  2. Ok, dzięki. To jest jakiś trop. Postaram się to sprawdzić. Ale zaglądałam do głośników z tylu, nie są papierowe. Membrany są wykonane z niebieskiego tworzywa. Masz rację, da się usłyszeć że tył gra wyraźnie gorzej. Pomimo takich samych (przynajmniej na pierwszy rzut oka) głośników. Rozumiem że w takim razie powinienem spróbować podłaczyc wzmacniacz pod przednie głośniki. Zaczynam się zastanawiać w którym momencie fabryczne radio przestanie być użyteczne, do stworzenia dobrze grającego zestawu. O ile już nie jest zbyt słabym źródłem.
  3. grzeczny_52 Ustawiłem zestaw według Twoich wskazówek. I muszę powiedzieć że nie gra to tak jak sobie wyobrażałem. Brakuje mi niskich tonów. Albo coś zrobiłem nie tak, chociaż sprawdzałem kilka razy. Albo oczekuję więcej basu niż innych dźwięków. Chociaż nigdy zwolennikiem nadmiernych niskich tonów nie byłem. Chyba jednak nie potrafię ustawić tego jak należy. Zauważyłem natomiast, że gdy podłączam miernik i odpalam 40hz to potrafi pokazać raz 24V, a przy kolejnym odtworzeniu 3-4V wiecej. Oczywiście nie zmieniając żadnych ustawień wzmacniacza. Wychodzi na to, że problemem jest narzędzie którego używam. Ciężko mi uwierzyć, że taki glosnik pod wzmacniaczem nie jest stanie mnie zadowolić. W innych samochodach wystarczający był dla mnie bas z głośników seryjnych, pod seryjnym radiem. Oczywiście ustawionych w górnej granicy niskich tonów, ale jednak z wooferów.
  4. O kurczę, dzięki wielkie. Takiej dokładnej instrukcji, z opracowaniem nigdzie bym nie znalazł. Zastosuje się do tego. Już czuje że efekt będzie dobry. Teraz jestem w podróży, ale jak tylko dojadę na miejsce to nastawie wzmacniacz na takie parametry.
  5. Ok, dzięki za informację. Szkoda, tego już nie przeskocze. Wnętrze samej zabudowy jak i podłogi jest już porządnie wygłuszone. Do tego kupiłem piankę 1cm, więc jeszcze dodatkowo wyłożę nią podłogę bagażnika, a na to pójdzie czarna tapicerka. Potestuję jeszcze ilością watów na wzmacniaczu. Zobaczymy jaki to wszystko przyniesie efekt. I dowiem się czy laik wychwyci różnicę Dzięki za pomoc. Powodzenia z remontem, wiem jaka to czasochłonna sprawa ;)
  6. A czy do takiej zabudowy można "dorobic" b-r? Czy taki pomysł jest z góry porażką? Tak, w poprzednim ustawieniu grał na lekko podbitym zakresie 40 ... 50 Hz. Według moich odczuć glosnik naprawdę sobie ładnie radził. Ale ciężko mi to porównać, bo nie wiem jak by grał według Twojej koncepcji. Być może wiele tracę. Powiesz mi co tracę przy zabudowie, takiej jaka posiadam?
  7. Nie wiem jeszcze co oznaczają symbole, o które pytasz. Ale subwoofer jest zamontowany w zabudowie koła zapasowego. Zabudowa wypełnia ok. 80% przestrzeni, pozostałe 20% zostało wykorzystane na wkomponowanie tam wzmacniacza. Pojemność tej zabudowy powinna wahać się w okolicach 25l. Nie wiem czy to istotne, ale przy ustawieniu 24V na wyjściu wzmacniacza i filtr dolnoprzepustowy ok. 50-60hz, glosnik grał (jak na moje ucho) bardzo czysto i gładko.
  8. Ok. Jeżeli mogę podać spokojnie 30V to już będzie w zupełności wystarczało. Bo na początku odkręciłem go na 24V i przy takim ustawieniu bas mi prawie wybijał zęby. Natomiast myślałem że takim ustawieniem mogę któryś z podzespołów uszkodzić. Jeżeli nie to się cieszę. Chyba nie do końca rozumiem zasadę dzialania wzmacniacza, bo za nic nie mogłem dojść do takiej wartości. Muszę na ten temat dużo poczytać. Fakt, na pudełku głośnika jest napisane że: IMPEDANCE 4 ohm DVD. A przód mam seryjny, tzn to jest cały zestaw SONY Premium. Łącznie z Radiem. Dzięki za wskazówki, będę testował.
  9. Czesc. Tak jak w temacie mój problem polega na prawidłowym ustawieniu wzmacniacza pod subwoofera. Wzmacniacz jaki posiadam to Ampire MBM 500.1. Glosnik: uDimension ProX410 To napędza seryjne radio Sync1, w Ford Focus. Sygnał do wzmacniacza jest pobierany z głośników, z tyłu samochodu. Problem polega na tym, że nie potrafię ustawić wzmacniacza w taki sposób aby subwoofer był wyraźnie odczuwalny. Osoba która wykonała zabudowę głośnika oraz montowała sam głośnik twierdzi że został on połączony w konfiguracji 1ohm. W tej chwili napięcie na wyjściu ze wacniacza ustawiłem na 17V. Taką wartość wyskoczyłem na podstawie wzoru. Filtr dolnoprzepustowy ustawiony na ok. 50hz. W takiej konfiguracji subwoofer jest ledwo odczuwalny. Czy to jest odpowiednie ustawienie, czy to jest wszystko na co stać ten zestaw? Czy mogę cos z tym zrobić? Serwisant twierdzi że spokojnie mogę wysterowac napięcie na wyjsciu ze wzmacniacza na 30V. Z żadnych wyliczeń, czy aplikacji nie wychodzi chociaż zbliżony do tej wartości wynik. Stąd wydaje mi się że jest to zdecydowanie za duże napięcie. Czy się mylę? Jaką wartością mogę spokojnie napędzać ten glośnik. Pozdrawiam, Kuba.
  10. Czesc, nazywam się Kuba. Jestem w Warszawy. Jakiś czas temu zacząłem swoją przygodę z car audio. Były to wyjątkowo amatorskie początki. Teraz, po zmianie samochodu na wymarzony, postanowiłem zająć się tym jak należy. Tzn. szukać źródeł gdzie mogę się czegoś nauczyć, bo moja wiedza jest nadal bardzo uboga. Muzyka jest ze mną przez większość czasu, który spędzam w samochodzie. Stąd pomysł na rozbudowę swojego systemu. Mam nadzieję, że nauczę się od was solidnych podstaw. A potem będę próbował kombinować po swojemu. Pozdrawiam wszystkich, do usłyszenia w postach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...