Skocz do zawartości

julaspro

Użytkownik
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Gdańsk

Ostatnie wizyty

190 wyświetleń profilu
  1. Po prostu jestem przyzwyczajony do używania jak się da "jednego ekosystemu" i jakiejś takiej ala symetrii albo po prostu spójność ☺️
  2. Witam, Trochę specyficzne pytanie wynikające może trochę z upośledzenia by wszystko było z tej samej marki... Jakie firmy i serie polecacie aby obsłużyć całe audio (mówimy głośnikach przód/tył + sub oraz wzmacniacze)? Taka rozkmina naszła i próbuję znaleźć w jakie konkretne firmy uderzyć jakbym chciał tak od A do Z wymienić sprzęt na jedną markę (powiedzmy coś jak fabryczne premium pakiety w jednej firmie tylko z subem już normalnie w skrzyni a głośniki w drzwiach w standardowe miejsca. Taki setup niby skryty w oryginale ale z o wiele większą mocą i pierdolnięciem ale w stronę dobrze grającego SQ a nie SPL). Samochód można przyjąć dowolny co najwyżej w stronę większego rozmiaru Kombi / Sedan (powiedzmy coś okolice Lexus GS/ Mercedes E-Klasa) z pełnym nagłośnieniem co rozumiem jako minimum przednie i tylnie drzwi fabrycznie w głośnikach czy to 2 czy 3-drożne systemy (myślę może kiedyś spróbować podpiąć takie drzwi jako inwidualne kanały ale nie jestem przekonany czy warto i czy będzie gigantyczna różnica na plus). Cenowo propozycje ograniczył bym tak do np. 1.5-2k 2/3-drożny system + sub do 2k per głośnik. Wzmacniacze to już dowolnie w miarę z sensem aby to też grało z klasą. Myślałem np. aby oprzeć taką instalację na JL Audio z 2x 10w3v3 + C2-650 + Wzmaki z serii RD (wszystko narazie na widzi mi się po parametrach). Obecnie testowałuje konfigurację z Audio System (M165 + HX 08 SQ org BR skrzynia) oraz (X165 + R10 FLAT zamknięta 15l brutto) i jak do jakości nie mogę powiedzieć by źle grały tak jednak HX 08 gra mimo BR jednak za płytko (do uzupełnienia przodu wystarczy ale nie do grania jako pojedynczy głosnik z fajnym niskim basem) a R10 FLAT na pewno za małą skrzynie ma no i troche mu brakuje dołu. No i AS trochę mnie odstraszył tym jak przekazują parametry (jak np. SPL to tak naprawdę USPL skoro podają w 2.83v/1m a jak rozumiem to jest równe 2w/1m dla 4ohm głośnika) albo jak w manualu podają litraże brutto gdzie dając parametry do WinISD brakuje do netto jakiegoś fajniej zestrojonego co najmniej 10-15L.
  3. W teorii ten Kenwood akurat ma czasówki do ustawienia do 610cm ale patrząc, że przód i tył gra to samo a sub to inne już pasmo to sprawdzę ustawienie z korektą przodu i tyłu czy coś faktycznie da i dodatkowo wyciągnie. Dzięki za pomoc
  4. Dzięki za info jak ustawić cięcia. Ustawiłem teraz jak sugerowałeś i faktycznie sub tez dopiero przy głębokim basie się porządnie włącza a płytki dalej na wooferach gra, że nawet wyłączając suba na chwile nie czuć pustki na 80-100Hz. I nie wyczułem by znowu cewka waliła a membrana nie wygląda na cieplejszą. Wszystkie głośniki normalnie tylko dla suba odwrócona polaryzacja. Kusi DTA jeszcze ustawić ale nie wiem czy jest sens (jak dużo może poprawić - obecnie ustawiłem tylko jakieś defaultowe ustawienia typu pozycja przód środek, rozmiar samochod ale znaczącej różnicy nie poczułem) i jak to w sumie wyliczyć czy w linii prostej do wybranej pozycji od głośnika czy dodawać, że np. głośnik w tylnej bocznej półce jest skierowany do góry i wtedy najpierw dystans do sufitu (bo od niego w teorii musi się najpierw odbić) i wtedy do przodu od sufitu, podobnie jak sub, że do klapy najpierw i dopiero do przodu? Stronę zapisuje bo się na pewno przyda też do innej konfiguracji i jak rozumiem parametry to podają jakie wg. ich pomiarów wzmacniacz dał rade podać bez zniekształcania dźwięku bo wzmacniacz może i daje te 550w wg. specyfikacji ale na kwadracie to takie mocno zawyżone dane...
  5. Obecnie mam wystrojone LPF na około 120Hz i HPF na jakieś 25Hz (tu kompletnie nie wiem na ile wystroić, wg manualna dla głośnika dla BR 68Hz zalecane jest strojenie). Sub ma FZ 35 FS to faktycznie wysoko ustawiłem. A sam przód mam wtedy od 120Hz w góre (tu się w M165 zacyzna FS od 72Hz).
  6. Gra w skrzyni orygnalnej HX 08 SQ BR. 15L bodajże to konstrukcja szczelinowa. Nie obawiasz się, że na ucho zagrzejesz je ustawiając za dużo na wyjściu? Najchętniej bym ustawił też na słuch (i dał więcej mocy) bo nie słyszałem by zniekształcenia jakieś były ale odstraszył mnie ten zapach nie tyle co spalenizny co jakiś bardziej chemiczny coś ala klej bym powiedział ale wątpie by to była wina tylko nowego głośnika
  7. Siema. Zamontowałem ostatnio nowy sub i zastanawiam się czytając różne wątki czy oprzeć swoje ustawiania na czystym voltarzu i multimetrze czy może zainwestować w oscyloskop. Kupując nowego suba dałem się namówić na HX08SQ gadając z sprzedawcą, że bardzo fajną jakość i czystość dźwięku i dynamika (bo niby jednak SQ) tracąc jednak trochę ciśnienia (wcześniej był zamontowany Rockford Fosgate P1 12" jakiś stary 150W RMS) i taki obecnie mam w bagażniku w oryginalnej skrzyni z BR. Pytając się sprzedawcy (jako, że wtedy dawno z 3-4 lata nie tykałem audio) chciałem się spytać jak go wysterować to dostałem sugestie, żeby walić multimeter i na słuch ustawić głośność a ja naiwnie ustawiłem i ładnie grał i głośno jednak po dłuższej chwili grania było czuć zakładam, że klej podgrzany na jakiejś cewce czy coś a jak sprawdziłem to na wyjściu z wzmacniacza AS X80.6 (na mostku 550W 4 Ohm) wychodziło 61V... I tu zaczyna się mój dylemat bo na przesterowaniu czy na za dużej mocy fajnie głośnik grał (wiadomo dopóki działa a nie się zjara) ale ustawiając zgodnie z wzorem: HX08SQ - 4Ohm x 250 RMS = ~31.6V gra spoko ale o wiele ciszej sub wrzucony do Octavii I gra poprawnie, uzupełnia przód z AS M165 EVO i tył z AS MXC 406 ale nie wiem czy to moje oczekiwania są wygórowane i oczekuje więcej jebnięcia czy po prostu ogólnie dochodzi do niego potem mniejsza amplituda. Ustawiając V multimetrem klasycznie wleciał 50hz plik z 0dB amplitudą z wyzerowanymi ustawieniami wszystkimi by nie wpływały. Jak rozumiem prostą metodą ustawiłem teraz poprawnie i bezpiecznie teraz dla głośników ale czy posiadanie oscyloskopu w takiej sytuacji pozwoliłoby potencjalnie wyciągnąć "więcej" z głośnika bo do dzisiaj nie jestem w stanie zrozumieć faktycznej różnicy między tymi metodami ustawiania. Skoro wzmacniacz z zasady zawsze daje tyle samo Watt na wyjściu a by na oscyloskopie wyszło, że przy 31.6V sinus 50hz 0db nie dochodzi to maksymalnej amplitudy to można wtedy bezpiecznie dla głośnika jeszcze podkręcić gain (bo dźwięk wychodzący z wzmacniacza dalej jest ściszony względem wyjścia z radia) czy otrzymam więcej mocy ale zarazem zacznie się grzać? P.s. Radio Kenwood KMM-BT304, sinus puszczany z telefonu przez BTH bez żadnego equalizera a na wyjściu z RCA wyszło ~2.7V na max volume radia (wg. producenta 4V ale to zapewne Radio/płyta a nie BT).
  8. Witam, Przygotowuje się do instalacji do samochodu i poszukuję obecnie wzmacniaczy najlepiej 5 kanałowego (z myśli, że zajmie najmniej miejsca i stosunkowo najprostsza jest to instalacja). Samochód w jakim mam zamiar robić instalację to Octavia Kombi i obecnie w planach audio oparte będzie na głośnikach Audio System M165 EVO przód, MXC 406 EVO (elipsy) tył boki bagażnika (w drzwiach tylnich mam tylko tweetery a od kiedy poczułem różnicę między dźwiękiem tylko z przodu a dźwiękiem z każdej strony to chcę też to poprawić w instalacji) i w planach jest jeszcze sub w bok bagażnika R10 FLAT (wszystkie drzwi i bagażnik będzie wygłuszany). Wpadły mi obecnie w oko 2 używane wzmacniacze DLS CA 50 (800zł) oraz HELIX HXA 500Q(430zł). Jakie są wasze opinie o tych wzmacniaczach? Czy taki Helix na którego obecnie bardziej jestem nastawiony powinien spokojnie działać przyjemnie do takiej instalacji?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...