Skocz do zawartości

ToMiPL

Użytkownik
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Sieradz

Osiągnięcia ToMiPL

  1. Są, niestety to mi się nie sprawdza ponieważ jakoś tuba nie chce mi na tym grać może opisze wam o co mi chodzi, zapewne wiecie jak działa przekaźnik więc po prostu wpadłem na to żeby polutować sobie kabelki i w kostce od radia odnaleść zasilanie plusowe gdy radio się załącza tak żeby zworka przekaźnika przeskoczyła na wyjście prądowe i stamtąd dawała prąd +12V na rem w wzmacniaczu JBL CLUB 4505 1800W (5kanałowym) co będzie skutkowało uruchomieniem całego nagłośnienia bez potrzeby ciągniecia jakiś przełączników a że to są groszowe sprawy to w razie w po prostu przekaźnik odbierze całe spięcie i to on się spali w instalacji ponieważ to on będzie przed całym układem zasilania wzmacniacza dzięki temu mamy prostą mechaniczną automatyzację i nie musimy się o nic martwić mało tego wzmacniacz za każdym razem będzie się uruchamiał tylko wtedy kiedy radio jest uruchomione a więc nie ma potrzeby instalowania dodatkowej elektroniki żeby wzmacniacz miał szansę się uruchomić i cieszyć nas soczystym basem. Pytanie tylko czy ktoś już coś takiego robił i czy ma jakieś doświadczenie w tej sprawie kolejna sprawa jest taka że jeśli ja pierwszy na to wpadłem to bardzo cieszę się że mogłem się tym z wami podzielić bo być może ktoś wykorzysta mój patent :D
  2. Możliwe lecz problem polega na tym że ja chcę rozwiązać to w inny sposób a moim radiu (skoda swing) nie ma wyjścia rem dlatego pomyślałem sobie o wykorzystaniu najprostszej elektroniki a co za tym idzie bezpieczniku nawet jakim jest przekaźnik nawet taki prosty od świateł a wszystkie wątki zobaczyłem i przeczytałem pytanie moje brzmi czy od tego czasu coś się zmieniło i ktoś moze wpadł na lepszy pomysł jak zautomatyzować automatyczne odpalanie tuby
  3. Witam, Panowie mam takie pytanie ponieważ znudziło mi się już latać do bagażnika żeby włączać i wyłączać moją tubę chciałbym sobie zamontować przekaźnik w swojej instalacji CAR AUDIO tak aby po uruchomieniu radia cały system audio który sobie zamontowałem w samochodzie uruchamiał się automatycznie Czy ktoś z was może robił coś podobnego w swojej instalacji i chciałby się podzielić jak ewentualnie można to rozwiązać
  4. Super panowie i panie (bo chyba jedna w temacie się wypowiedziała z tego co pamiętam) dziękuję wszystkim za poświęcony czas i pomoc gdyż dzięki wam to wszystko zagrało i gra do tej pory a ja jako radosny użytkownik nowego audio formy Jbl będę polecał to forum gdy ktoś z moich bliskich będzie mial jakiś problem z CAR Audio nie mniejdenak mam nadzieję że nikt z was się nie obrazi jak czasem się wypowiem w którymś temacie także jezcze raz serdecznie dziękuję za pomoc, dziś doszedł jeszcze przełącznik także pozostało zamontować na stałe do tego jezcze wystroic to audio i można śmigać wedle przepisów byle by z dobrym audio. Szerokości
  5. Dobra wszystko pięknie działa i to bez szlifu ;o aczkolwiek po podłączeniu wzmacniacza tak aby prąd przechodził przez kondensator powyżej pewnej granicy głośności występuje i tak protect jak to ogarnąć? to może być wina złego ustawienia GAIN? Jak coś na wyjściu sub mam ustawioną częstotliwość ok 70HZ i na Front to samo, wiecie żeby ładnie mi grało w środku ale na zewnątrz nie koniecznie bo nie dudni mi blacha a GAIN na Front jest ustawiony tak na 60-75% głośności więc może to przez to?
  6. Jutro pokombinuje z tym tak jak mówisz bo dziś niedziela to lepiej nie grzebać i się nie denerwować aaa tak wgl co jeśli ktoś przysłał mi uszkodzony kondensator? jak z waszego doświadczenia to wygląda? istnieje taka możliwość po mimo że był on fabrycznie zapakowany? Miałem nie grzebać w samochodzie ale no nie dawał mi on spokoju i odkryłem że problem jest z masą tzn raz jest raz nie ma xd zależy jak łączy Stąd te wahania napięć że raz prąd jest raz nie ma xd Będę musiał pomyśleć nad innym punktem masowym, radzicie jakiś konkretny czy lepiej próbować z aku ciągnąć?
  7. ja szukam przyczyny dlaczego to nie śmiga tutaj dlatego że pomyślałem że może tutaj jest więcej osób które to ogarniają bo głowimy się z kolegami no i żaden z nas nie może ogarnąć o co tu chodzi co ciekawe xd mamy prace w podobnym kierunku i dokładnie wiemy jak działa kondensator nawet sam kilka w powietrze wystrzeliłem nie chwaląc się ale noo ten wgl nie chce działać Pytanie do was próbować podłączyć fazy odwrotnie? może po prostu ktoś się pomylił i na odwrót oznaczenia dał a niby według specyfikacji producenta jest system który jest "Zabezpieczenie przed przypadkowym, odwrotnym podłączeniem przewodów do kondensatora" bo kondensator ma dodatkowo układ scalony przez który najpierw przechodzi prąd (ta czarna płytka którą wykręciłem i zrobiłem jej zdjęcie kiedy szukałem wejścia rem)
  8. wszystko jest na minimum problem jest taki że po zabawie z kondensatorem nie działa nic nawet wzmacniacz i nie wiem czym są spowodowane tak drastyczne spadki napięcia napisałem post ponieważ sobie nie radzę z tym jak to podłączyć czemu zarzucasz mi że nie przeczytałem instrukcji albo że nie przeglądałem jak podłączyć kondziora na YT na dodatek nie czytając postów które napisałem wyżej? :kwasny: :kwasny: tak jak napisał @szymin89 widać na zdjęciu że jest podłączony równolegle a był również podłączony bezpośrednio pod klemy i + przez rezystor (pisałem o tym wyżej) na uruchomionym silniku przez 3 minuty przy napięciu 14,2V i nie dało to żadnego rezultatu
  9. Nie mam babola w instalacji, zastanawiam się dlaczego na podłączeniu bezpośrednim działa mi to tak że wszystko elegancko śmiga tylko w którymś momencie wzmacniacz odcina prąd na głośniki i skrzynie żeby niczego nie rozwalić (zabezpieczenie przeciw przepięciowe bo świeci na wzmacniaczu czerwona dioda z napisem "protect" czy tam coś w podobie ) a po podłączeniu przez kondensator wgl nie działa nic? znaczy no jakiś tam voltarz daje ale nawet się wyświetlacz nie załącza więc strzelam że kondensator tez nie jest jakoś specjalnie naładowany. Tak pisze to według producenta a ile w tym prawdy to ja nie wiem, nie projektowałem tego po prostu wrzuciłem do posta to co według mnie mogło by być pomocne żeby rozwiązać mój problem a może w przyszłości kogoś kto będzie miał podobny i zechce skorzystać pomocy na tym forum Ciekawi mnie jeszcze czy np idzie jakoś zmierzyć oczywiście w warunkach domowych poziom naładowania kondensatora jak będzie on pod prądem Ewentualnie może mój błąd polega na tym że powinien on nazwijmy to dla uproszczenia " zostać naładowany i rozładowany na sucho" ( w sensie np przez rezystor czy żarówkę bez obciążenia) tak jak np mniej więcej kiedyś formatowało się baterie w telefonach
  10. Próbowałem, z 3 minuty trzymałem go podłączonego pod klemy na uruchomionym silniku, dodatkowo pod biegunem dodatnim właśnie był podpięty rezystor, Co ciekawe po tym czasie naładowanie kondensatora według miernika wynosiło 2,5V przynajmniej takie napięcie oddawał a przecież powinien on się ładować w ciągu kilku sekund. EDIT: tak jeszcze wpadło mi do głowy że może dla niego 14V to mało żeby go naładować skoro on tam niby według specyfikacji pracuje do 20V (specyfikacje wrzucam na dole) kondensator jaki kupiłem to Hollywood HCM-6 (6 Faradów) Dane techniczne: - Kondensator buforowy do instalacji 12V (nie stosować w instalacji 24V) - Pojemność nominalna: 6 Faradów (6 000 000 uF) - Rekomendowany do systemów car audio o mocy: do 2000 W - Napięcie pracy: do 20 V - Graniczne napięcie przepięcia: 24 V - Szeregowa rezystancja wewnętrzna (ESR): poniżej 0,0015 Ohm - "Auto Turn On/Off" - automatyczne załączanie/wyłączanie wyświetlacza - Czas do wyłączenia wyświetlacza przy braku spadków napięcia: ok. 60 sekund - Zakres temperatury pracy: -20°C do +50°C - Średnica: 100 mm - Wysokość: 280 mm - Waga: 2,8 kg - Woltomierz z 4-cyfrowym niebieskim wyświetlaczem - Możliwość ręcznej kalibracji wskazań wyświetlacza - Zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem zasilającym - Zabezpieczenie przed przypadkowym, odwrotnym odłączeniem przewodów do kondensatora - Sygnalizacja akustyczna (buzzer) odwrotnej polaryzacji przewodów zasilających - Wskaźnik stanu ładowania i zakończenia pierwszego ładowania - Automatyczne załączanie wyświetlacza, gdy układ wykryje wahania i spadki napięcia w instalacji - Automatyczne wyłączenie wyświetlacza, gdy brak detekcji wahań napięcia w instalacji przez ponad 60 sekund - Kondensator może być montowany w dowolnej pozycji - Chromowane konektory przewodów zabezpieczone przed przypadkowym zwarciem dodatkową (drugą) osłoną z bezbarwnej plexi ---> Przesyłka kurierska GRATIS <--- W zestawie: - kondensator Hollywood HCM-6 - dwa uchwyty montażowe z bezbarwnej plexi - dodatkowa osłona z bezbarwnej plexi (druga górna przykrywka) osłaniająca konektory kabli - klucz imbusowy do konektorów - rezystor do łagodnego pierwszego ładowania kondensatora oraz do rozładowania podczas jego demontażu lub odłączenia zasilania - wkręty
  11. Panowie ja nie wiem jak żyć? Co tu się wyrabia? Dojechał kondensator który po instalacji spierdolił wszystko i nie działa nic? O co tu chodzi, dodam że podłączony był normalnie biegunami, niby według instrukcji trzeba jakis rem podłączyć ale ja tu takiego nie widzę ktoś się zna na podłączeniu tego? Zresztą wrzucę wam fotkę jak to jest spięte Edit : tak się zastanawiam czy ktoś nie pomylił plusa z minusem. Na tym kondensatorze...
  12. Zdjęcie z dziś zrobione po sprawdzeniu polaryzacji głośników, i zmianie ustawień pod to jak napisałeś wcześniej jedyne co jest zmienione to bodajże SUB INPUT Z INT NA EXT bo skrzynia bardzo cicho grała xdd ale to już zrobione jak wracałem do domu to żeby jakiekolwiek audio grało i coś tam se głośniki pyrkały tooo jednak zostało tak jak jest na zdjęciu A źródłem są dwa kanały lewy i prawy z radia przerzucone przez przejściówkę https://www.eltrox.pl/wtyk-cinch-w-s.html na chinch ponieważ ktoś wyżej napisał że wzmacniacz powinien pracować na INPUT LEVEL : HI/HI2 co rozwiązało mój problem z charczeniem głośników
×
×
  • Dodaj nową pozycję...